خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

www.motorclub.ir

×

توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400 ارسال شده توسط: حمید حساس
10:02:47    1400/04/05

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400

از سال 1395 موتورسیکلتهای کاربراتوری دیگر تولید نمی شوند و جایگزین آنها موتورهای EFI یا همان انژکتوری روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 5 سال از عرضه این موتورسیکلت ها به بازار علاقمندان به موتورسیکلتها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. پس از بررسی اولین موتورسیکلت های انژکتوری در سال 1399 به دلیل تبلیغات وسیع شرکت های مونتاژ کننده و وارد کنند موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم مجددا به بررسی موتورسیکلت های تولیدی در سال 1400 بپردازیم و ببینم این تبلیغات گسترده چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس از چنین ماه انتظار با انجام چندین باره  تست امروز حاصل نتایج را در اختیار شما می گذاریم. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1400 کدام هستند.

توجه:

بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا ابتدای تیر ماه 1400 می باشد.

با توجه به نتایج حاصله عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 1400 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال موتورسیکلت ها میتوان گفت بر خلاف تبلیغات و گفته های وارد کنندگان و منتاژ کننده گان صنعت موتورسیکلت ، موتورسیکلت های EFI چندان بهبود نداشته اند و متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف در طول عمر کارکرد بخش سوخت رسانی آنها هستیم و تنها نکته مثبت این تغییر سیستم سوخت رسانی در موتورسیکلت ها کاهش مصرف سوخت، آن هم تنها 0.1 الی 0.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. لذا همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی استفاده نمائید.

کاهش چشم گیر قدرت و گشتاور در موتورسیکلت‌های EFI و همچنین کاهش کیفیت ساخت قطعات در مجموع کل یک موتورسیکلت باعث گردیده است که در سال 1400 فقط از نظر کیفیت چند موتورسیلکت را به واقع برای خرید توصیه نمائیم. تنها موتورسیکلت هایی که از نظر ما میتوان برای آنها هزینه نمود را با نماد ستاره طلایی مشخص نموده ایم. هر موتورسیکلت که دارای 4 و 5 و 6 ستاره طلایی باشد را فقط توصیه می نمایم.

 

بهترین موتورهای 250cc:

  نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 تی آر کا

Beneli 249 TRK
کویر موتور
کویر CRF 249

Kavir 249 CRF
نیرو محرکه
نامی 249 کیو ام

Nami 249 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو کی ام گلد 250

Pishro Golde Qm
جهان همتا سیکلت
فلات 250

Falat 249 KTM
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا XR 249

Bermoda 249 XR
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  24 اسب بخار  22 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.9 اسب بخار  21.2 اسب بخار  17.1 اسب بخار  15.4 اسب بخار  13.8 اسب بخار  11.4 اسب بخار
 گشتاور:  21 نیوتن متر  16.8 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.3 نیوتون متر  11 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  116 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  100 کیلومتر  100 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.7 لیتر  3.2 لیتر  3.1 لیتر  3.1 لیتر  3.1 لیتر  2.9 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  173 کیلوگرم  140 کیلو گرم  139 کیلو گرم  140 کیلو گرم  132 کیلو گرم  134 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.5  9  8.5  8  7.5  7.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  9  8  7.5  6  7

 

  صنعتی نیرو موتور
یا ماها آر 25

Yamaha R25
صنعتی نیرو موتور
یا ماها ام تی 25

Yamaha MT25
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی آر 249

Beneli 249 R
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 اس

Beneli TNT 249 S
تکتاز موتور
سوزوکی 248 جی دابلیو

 Suzuki 250 Inazuma
شاهین موتور
لیفان کی پی اس 250

Lifan KPS 250
 
 قدرت اسمی:  36 اسب بخار  36 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  30 اسب بخار  26 اسب بخار
 قدرت واقعی:  35.4 اسب بخار  34 اسب بخار  32.8 اسب بخار  31.5 اسب بخار  26 اسب بخار  24.8 اسب بخار
 گشتاور:  22.6 نیوتون متر  21.7 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر  24 نیوتون متر  22 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک / روغن خنک  آب خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  128 کیلومتر  128 کیلومتر  124 کیلومتر  122 کیلومتر  119 کیلومتر  118 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.5 لیتر  2.3 لیتر  2.5 لیتر  2.5 لیتر  2.2 لیتر  3 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  159 کیلو گرم  158 کیلو گرم  185 کیلو گرم  183 کیلو گرم  133 کیلو گرم  150 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10:  10  10  9.5  9.5  9  9
 ارزش خرید از 10:  10  10  9.5  9.5  9  8.5

 

  تولیدی نیرومحرکه
نامی آر ایکس 250

Nami RX250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی لیونسینو 249

Beneli Leoncino 249
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی تی ان تی 25

Beneli TNT25
متین خودرو زنجان
زونتس 250

Zontes 250 R / S
کویر موتور
سی دو 249

Kavir C2 249
تولیدی نیرومحرکه
گلکسی جی ایکس 250

Galaxy JX 250
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  26 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  20 اسب بخار  18 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.4 اسب بخار  24.1 اسب بخار  19.4 اسب بخار 16.9 اسب بخار
 گشتاور:  22 نیوتن متر  18.9 نیوتن متر  18.8 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  17.2 نیوتون متر  18.8 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  5 و 6 دنده  6 دنده  5 و 6 دنده  5 دنده  اتوماتیک
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  هوا خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  119 کیلومتر  118 کیلومتر  120 کیلومتر  130 کیلومتر  110 کیلومتر  115 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.6 لیتر  3.1 لیتر  2.9 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  175 کیلوگرم  155 کیلوگرم  150 کیلوگرم  140 کیلو گرم  163 کیلو گرم 120 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9  9  9  8  8.5
 ارزش خرید از 10:  9  8.5  8.5  8.5  8  9

 

 


بهترین موتورهای 200cc:

  نیرو موتور
آپاچی نیو فیس 200

Apache New Face
گروه صنعتی فارس
پالسر 200 آر اس

Pulse RS200
روان سیکلت
روان 200 کیو ام

Ravan 200 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو 200 کیو ام

Pishro 200 QM
نیرو محرکه
نامی 200 کیو ام

Nami 200 QM
شاهین موتور
لیفان KPS 200

Lifan 200 KPS
 
 قدرت اسمی:  20 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  18 اسب بخار  15.8 اسب بخار  15.1 اسب بخار  15.0 اسب بخار  14.9 اسب بخار  14.2 اسب بخار
 گشتاور:  15.4 نیوتون متر  14.6 نیوتون متر  14.2 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.0 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  روغن خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  114 کیلومتر  114 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر  110 کیلومتر
 گیربکس:  5 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  6 دنده
 مصرف سوخت:  2.2 لیتر  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.2 لیتر  3.0 لیتر  2.1 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  132 کیلو گرم  135 کیلو گرم  128 کیلو گرم  134 کیلو گرم  128 کیلو گرم  135 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9  9  8.5  8
 ارزش خرید از 10  9.5  9  9  8.5  8.5  8

 

  نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان اچ


Galexy 180 NH
نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان ای


Galexy 180 NA
نیرو محرکه
نامی زد وان 180

Nami Z1 180
سپهر خودرو
سنین ای اف آی 200

Sanin EFI 200
نیرو موتور
احسان ای اف آی 200

Ehsan 200 EFI
گروه صنعتی کبیر
کبیر کی ام 200

Kabir KM 200
 
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  13.2 اسب بخار  13.2 اسب بخار  12.8 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.6 اسب بخار
 گشتاور:  15.2 نیوتون متر  15.2 نیوتون متر  12.1 نیوتون متر  11.8 نیوتون متر  11.6 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  110 کیلومتر  110 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.2 لیتر  2.2 لیتر  2.8 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب: دیسکی   دیسکی  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  134 کیلو گرم  134 کیلو گرم  117 کیلو گرم  104 کیلو گرم  106 کیلو گرم  108 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  10  10  9.5  9  8.5  9
 ارزش خرید از 10  10  10  9.5  9  8  8.5

 

  ایران دوچرخ
آزما ای اف آی 200

Azma 200 EFI
ایران دوچرخ
ارشیا ای اف آی 200

Arshia 200 EFI
پاسارگاد سیکلت فارس
آشیل 200

Ashil 200
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا 200

Bermoda 200 Sport
کویر موتور
کویر 200 ای اف آی

Kavie 200 EFI
متین خودرو زنجان
سیوان بی ام 200

Sivan BM200
  -
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  11.9 اسب بخار  11.6 اسب بخار
 گشتاور:  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر  11 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  105 کیلومتر  104 کیلومتر  104 کیلومتر  104 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر
 گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.4 لیتر  2.6 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  102 کیلو گرم  100 کیلو گرم  102 کیلو گرم  102 کیلو گرم  107 کیلو گرم  124 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  8.5  8.5  8.5  8.5  8  8
 ارزش خرید از 10  8  8  8  8  7.5  7.5

 


بهترین موتورهای 150cc:

  نیرو موتور
یاماها ایکس اس آر 155

Yamaha XSR 155
نیرو موتور
یاماها اریاکس 155

Yamaha Aerox155
نیرو موتور
آپاچی نیو فیس 160

Apache New Face
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا شکاری 150

Bermoda 150
گروه صنعتی فارس
احسان EH 150

Ehsan 150 EH
ایران دوچرخ
XY150-10B

XY150-10B
 
 قدرت اسمی:  18 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  14 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  16.4 اسب بخار  14.7 اسب بخار  14.5 اسب بخار  11.4 اسب بخار  11.2 اسب بخار  10.7 اسب بخار
 گشتاور:  13.7 نیوتون متر  13.7 نیوتون متر  12.7 نیوتون متر  10 نیوتون متر  10.1 نیوتون متر  9.5 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت:  102 کیلومتر  102 کیلومتر  106 کیلومتر  96 کیلومتر  96 کیلومتر  95 کیلومتر
گیربکس:  6 دنده  اتوماتیک  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  2.2 لیتر  1.7 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  3.0 لیتر  2.3 لیتر
ترمز جلو:  کاسه ای  ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  کاسه ای  ABS  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
وزن:  110 کیلو گرم  110 کیلو گرم  132 کیلو گرم  108 کیلو گرم  110 کیلو گرم  104 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9.5  8.5  8.5  9
ارزش خرید از 10  10  10  9.5  8  8  8

 


بهترین موتورهای 125:

 

  گروه صنعتی فارس
تیزتک 125 سی در آی

Tiztak 125 EFI
اصفهان سیکلت
سوپر جترو 125

Jetro 125 EFI
نیرو محرکه
نامی 125 سی در آی

Nami 125 EFI
صنعتی کثیر
رهرو 125 EFI

Rahro 125 EFI
گروه صنعتی فارس
پیشرو 125 سی در آی

Pishro 125 CDI S
زمرد کویر کاشان
زمرد 125

Zomorod 125 CDI
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  10.2 اسب بخار  10 اسب بخار  10.1 اسب بخار  9 اسب بخار  10 اسب بخار  9.7 اسب بخار
 گشتاور:  9.1 نیوتون متر  9 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  98 کیلومتر  98 کیلومتر  95 کیلومتر  92 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 دنده  5 دنده  4 و 5 دنده  2.6 لیتر  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.6 لیتر  2.6 لیتر  4 دنده  2.6 لیتر  2.5 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  96 کیلوگرم  98 کیلو گرم  97 کیلو گرم  98 کیلو گرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  ندارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  8.5  9  8.5  9  8.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8.5  8  8.5  8

 

  شاهین موتور
لیفان 125 سی در آی

Lifan 125 CDI
نیرو موتور شیراز
احسان 125 سی در آی

Ehsan 125 CDI S
کویر موتور
کویر 125 

Kavir 125 CDI
زمرد کویر کاشان
زمرد 125 

Zomorod 125 CDI
شاهین موتور
لیفان 125 PK 

Lifan 125 PK
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا 125 سی اسپرت

Bermoda 125 CDI S
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  9.8 اسب بخار  9.7 اسب بخار  9 اسب بخار  8.7 اسب بخار  8.7 اسب بخار  8.6 اسب بخار
 گشتاور:  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر  7.8 نیوتون متر  7.6 نیوتون متر  8 نیوتون متر  7.2 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی  هندل
 حداکثر سرعت:  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  90 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 و 5 دنده  5 دنده  4 دنده  5 دنده  4 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.4 لیتر  2.6 لیتر  2.4 لیتر  1.8 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  دیسک  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  105 کیلوگرم  100 کیلوگرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم  98 کیلوگرم  105 کیلوگرم
 مسافت طولانی  ندارد  دارد  ندارد  ندارد  ندارد  ندارد
 امتیازکیفیت از 10  8.5  8.5  9  8.5  8  7.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8.5  8  8  7

 

لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99 بهتر از مدل های 1400 آن می باشد و موتورسیکلت های انژکتوری مدل 1400 پس از طی مصافتی تقریبا بین 12000 الی 15000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده (بجز آنهایی که 6 و 5 ستاره اند) که نسبت به تست های قبلی که سال 1399 پیش گرفته شده بود نشان از کاهش راندمان عملکرد دارند و میتوان گفت شرایط تحریم ها، افزایش فشارهای وارده بر شرکت های موتورسیکلت سازی بر رعایت استانداردهای بیشتر در زمینه استفاده اجباری از سیستم های سوخت رسانی EFI و همچنین افزایش نرخ ارز و ... باعث کاهش سطح کیفی موتورسیکلت ها گردیده است. 

به جد توصیه میگردد اگر موتورسیکلتی با امتیاز زیر 4 ستاره را خریداری کرده اید با آن به هیچ عنوان مسافرت های با مصافت بیش از 300 کیلومتر نرود. احتمال بروز نقص فنی در موتورسیکلت های EFI با امتیاز کمتر از 4 ستاره در مصافت های بلند بسیار زیاد می باشد.  

نکته مهم و جالبی در زمان بررسی با آن مواجه و باعث تعجب بود،  افزایش دمای بالای انجین همگی حداقل بین 10 تا 15 درجه بالاتر از مدلهای قبلی خود کار می نمودند و موتورسیکلت های کاربراتوری همچنان دارای دمای پایین تری نسبت به تمام انژکتوری ها هستند. در اکثر موتورسیکلت های تست گرفته شده (بجز آنهایی که 6 و 5 و 4 ستاره اند) پس از طی حدود 5000 الی 7000 کیلومتر با آسیب شمع یا طی حدود 1600 الی 2200 کیلومتر با کاهش سطح روغن به دلیل افزایش دمای انجین مواجه شدند به همین منظور در موتورسیکلت های انژکتوری باید حداکثر پس از طی 1800 کیلومتر حتما روغن موتور تعویض گردد. زیرا دمایی بالای انجین باعث تخریب مولکولی روغن میشود.

توجه دمای بالای انجین در فصل گرم سال بررسی شده و ممکن است در فصول سرد مشکلی برای روغن به وجود نیاید. توصیه میشود برای فصول گرم از روغن با توان حرارتی 20W/50W که توانایی کارکرد در درجه دماهای بالا را دارد استفاده شود.

همچنین بر روی این موتورسیکلت ها اقدام به فعال نمودن سیسم استارت دزدگیر (سیم رنگ آبی) نموده و همچنین با اعمال تغییرات در سیستم روشنایی موتورسیکلت با استفاده از لامپ های Osram متوجه شدیم اکثرا موتورسیکلت های برند ایرانی با نقص در عملکرد ECU یا با سوختن فیوز مواجه میگردند. این امر نشان میدهد که بخش ECU در موتورسیکلت های EFI بازار ایران بسیار به نوسانات ولتاژ در مدار حساس است و هر گونه اعمال تغییرات در مدار برق این موتورسیکلت ها میتواند منجر به خاموشی موتورسیکلت و توقف آن گردد.

در زمان بررسی تغییرات میزان تاثیر جریان کشیده شده از مدار متوجه شدیم استفاده از شارژرهای USB چینی بی کیفیت در این موتورسیکلت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ECU گردیده و موتورسیکلت با ریپ زدن مواجه میگردد



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام، توی شهرستان ما احسان شکاری فقط ۲۰۰ موجوده ، آیا اونم مورد تاییده یا دنبال ۱۵۰ بگردم؟

فرق بین 200 و 150 فقط در مصرف سوخت بالاتر است و 200 کمی قویتر است بقسه مشخصه ها یکی است

شکاریهای احسان از نظر قدرت و گشتاور تقریبا مثل احسان هوندایی هستن، آیا انجینشان یکیه؟

معمولا رده های شکاری با یک استاندارد یکسان عرضه می شوند

قدرت مانور هوندایی ها رو دارن؟

هیچ موتورسیکلت شکاری قدرت مانور موتورسیکلت طرح هندا را ندارد

و اینکه انژکتور ،yeson بهتره یا mikuni ?

فرقی ندارد

user

سلام عرض ادب دمای انجین هوا خنک یا رادیات روغن دار حداکثر چقدر طبیعی است

بسته به حجم محفظه احتراق متفاوت است اما به طور معمول دمای بین 60 الی 80 درجه سانتیگراد را دمای نرمال می نامند و دمای بین 80 تا 100 درجه را داغ و بین 100 تا 120 درجه را دمای ریسک و بالاتر از 120 درجه را دمای خطر می نامند

و مشاهده حداکثر چه دمایی در دستگاه دیاگ که معمولا سنسور دما روی سر سیلندر نصب هست طبیعی و بیش از آن دما خطرناک و به انجین آسیب میرساند؟

بستگی به نوع انجین و مدل انجین دارد

user

سلام کاوازاکی klx بهتر است یا هوندا Crf ؟ لطفا دلایل را شرح دهید.

کاوازاکی klx اگر ساخت و تولید شرکت اصلی باشد به دلیل بالاتر بودن قدرت و گشتاور آن ارجعیت دارد به هندا CRF

(دارندگان به نوعی می گویند که کاوازاکی کمتر داغ می کند و نرم تر است و سواری بهتری دارد اما شما در لیست نامی از آن نبرده اید)

این موتور برای تست و بررسی عرضه نشده بود به همین دلیل هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست 

user

سلام روزتون بخیر. آیا درسته که میگن موتور های مدل 99 و 1400 دیگه نمی‌توان آن را کاربراتور کرد.

خیر صحت ندارد

چون که داخل سایت دیوار یکی نوشته بود آخرین سری که می‌توان هم انژکتور کرد و هم کاربراتور

برای تبلیغ و فریب است

user

سلام جناب مهندس موتور طرح هوندای ۲۰۰ خوب میخواستم که به درد جاده هم بخوره چی پیشنهاد میدین؟

برای جاده طرح هندا پیشنهادی نداریم

نظرتون در باره ی موتور پیشتاز ۲۰۰ d4 چیه؟

پاسخ گوی نیاز شما می باشد

با تشکر

 

user

سلام و درود ببخشید تمامی طرح هوندا های بازار انجین لیفان هستند؟

خیر

من یه موتور ۲۰۰ همتاز خریدم از نمایندگی طرف میگفت ۴ سوپاپه ولی چهار پیج نبود یعنی الکی نه ؟

احتمال آن وجود دارد اما بهتر است به یک تعمیرکار نشان دهید

اما درکل به نظر من همتاز واقعا گاز خور قشنگی داره ببخشید من تو سایتتون ثبت نام کردم و یه جیمیل از طرف شما به من رسید که خوش امدید و.... ولی الان عضو نیستم دلیلش چیه

دلیل آن این است که پس از ثبت نام باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس میتوانید از امکانات سات بهره ببرید

user

شرکت باجاج که ns رو مونتاژ میکنه و دیگر شرکت های چینی نظیر زونتس ومشابه شون که بیس تکنولوژی انجین اونا از ژاپن هست آیا انجین ها در مرحله نهایی قبل از ارسال برای مونتاژ و سوار کردن روی شاسی تست مرگ روشون انجام میشه؟

خیر

منظورم ردلاین هست اگر جواب مثبته برای چند دقیقه؟ باتشکر

user

عذرخواهی میکنم که هی سوال میکنم، اتفاقی با یه پستچی آشنا شدم که موتورهاشون سفارشی نامی ۱۵۰ هست با باکهای بزرگتر و ترکبند محکمتر ، موتور طرف ۱۱۰.۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود و گفت تا الان خراب نشده و یکی از همکارانش خشک مدل ۹۸ از همون سفارشیها داره و قصد فروش داره،باتوجه به اینکه به نظر میاد بخاطر سفارشی بودن کیفیت و دوام بیشتری داشته باشند توصیه میکنین ازش بخرم؟

اگر صفر باشد مناسب است

user

باسلام و درود بین همتاز کویر پیشرو برمودا همگی ۲۰۰ و مدل ۹۹ کدام یک به ترتیب پیشنهاد شماست

برمودا، کویر، همتاز

بعد یکی از دوستان گفت یکسری ها فرق کراس و تریلو نمیدونن برام جالب بود میشه واقعا تفاوت این دو مدلو بفرمایید

آشنایی با موتورسیکلت های کراس Cross، تریل Trail، تریال Blazers

بعد من میخوام موتورمو تقویت کنم به خواطر رفتو امد در کوه بهتره بوش ۲۵۰ بخرم و کاملا لوازم ۲۵۰ بگیرم یا یه سیلندر کامل ۲۵۰ بگیرم و لطفا مارکشم بفرمایید

user

بادرود برای خودم تردد داخل شهر که گاهی همسر و فرزند کوچکم هم سوار میشن از میان انتخابهای زیر که در شهر ما پیدا میشن به ترتیب کدامها رو پیشنهاد میدین: کیوی ۱۵۰ احسان شکاری۱۵۰ نامی ۱۵۰ ساوین ۲۰۰ پیشرو ۲۰۰ هوندایی

شکاری احسان ۱۵۰ پیشنهاد میگردد

و اینکه توی این مقاله نوشتین انژکتوریهای جدید بخاطر آسیب پذیری در مقابل نوسانات با دزدگیر ایراد پیدا میکنن ،میخواستم ببینم اگه خودمون دزدگیر نصب کنیم ایراد داره یا فابریک کارخونه هم مشکل داره؟

فرقی ندارد که کارخانه نصب کرده باشد یا شما نصب کنید به هر دلیلی اگر در مدار برق تغییری اعمال شود امکان اینکه موتورسیکلت با نقص و ریپ زدن مواجه شود زیاد است

چون نامی ۱۵۰ امسال دزد گیر هم داره و اگه ایراد داره میشه به راحتی دزدگیرشو غیرفعال کرد که آسیب نرسونه؟ ممنونم

معمولا شرکت های مونتاژ موتورسیکلت سیم آبی رنگ دزدی را از مدار قطع میکنند تا مشکلی برای مدار برق در نتیجه استارت زدن با ریموت کنترل دلزدگی ایجاد نگردد

user

در پاسخ به کاربری که نوشته اند همه چیز به راکب موتور و نوع برخوردش با موتور بستگی داره....

@رضاهنرور

محصولی که شما تحویل میگیرید حتی اگر بی کیفیت باشه حتی با بهترین نگهداری هم دچار اشکالات فراوان هست. مثلا شما میای موتور تریل انژکتور کویر تی دو 250 میخری که طراحی و سوخت رسانی و شاسی و انجین و گشتاور و... این موتور از پایه مشکل داره. اگر توی چنین موتور بی کیفتی گرانترین روغن موتور دنیا رو بریزید و هر هزار کیلومتر با نهایت وسواس آچارکشی ش هم کنید باز این موتور چون ذاتا دارای ایرادات بسیار زیادی هست دچار دردسر و بخشیدن عطای اون به لقاش خواهید شد.

جمله درست این هست که نگهداری یک وسیله(( قسمتی)) از فرایند بهره بری از وسیله هست نه تمام اون.

الان چندین و چند صفحه و پیج در اینستاگرام هست که تریل های ایرانی رو مسخره میکنن بعد عکس موتور کراس رو میذارن مینویسند تریل فقط ژاپنی ش خوبه!!!!  این افراد هنوز حتی فرق تریل با کراس رو نمیدونن بعد میان به دیگران نصیحت هم میکنند که روان آشغاله و انجین ش شلوغ کار میکنه و توان نداره و تریل ایرانی یعنی دردسر.

در صورتی که کسی اندازه سر سوزن اطلاعات داشته باشه میدونه که روان یک تریل هست نه موتور کراس.

متاسفانه فقط با شنیده ها بازار موتور داره میچرخه نه واقعیت. مثلا بارها دیده ام تریل فلات 250 با 13 اسب بخار رو عده ای هیولا میدونن! در حالی که گیربکس این موتور مثل تریل کویر t2 هیچ حرفی برای گفتن نداره ولی همین راکبان کویر و فلات میان تو اینترنت مطلب میزنن و شروع به آب و تاب دادن به این میکنند که فلات بهترین تریل ایران هست. بقیه هم یک تحقیق نمیکنند که اگر فلات یک موتور موفق هست چرا هرسال با تغییر وارد بازار میشه، چرا هر روز یک جاش رو عوض میکنند؟ مگه ترکیب تیم برنده رو دست میزنن؟ یا همین تریل t2 که به نظرم از فلات هم بدتره اول با اسم رادیسون توی بازار اومد بعد فقط کیلومتر و چراغش رو عوض کردن شد t2 و الان هم فلاپ هاشو رنگ کردن شد tn new . من روان ندارم پس تعصبی رو موتور خاصی ندارم که اینطور نظر میدم ولی چرا روان بیشتر از 15 سال هست که موتور رو به همون صورت بدون تغییر به بازار ارایه میده ولی شرکت های دیگه هر سال یک جای تریل شون رو رنگ میکنند؟

اینها سوالاتی هست که باید بهشون فکر بشه اگر نشه که اکثرا نمیشه باز هم در دام فلات و کویر و ... گرفتار خواهید شد.

user

سلام، نظر تون درباره نامی z3چیه؟؟

متوسط رو به خوب

قدرت و گشتاور چقدر هست؟؟

قدرت واقعی 19.2 اسب بخار و گشتاور 18 نیوتن متر

نمونه ۴ سوپاپ هم دارد؟؟

خیر

ارزش خرید نسبت به هم رده های خودش چجوریه؟؟؟

تقریبا برابر

سیستم انژکتور ش به مشکل بر نمیخوره کیفیت قطعات جانبی چجوریه سیستم تعلیق ش خوبه حداکثر سرعتش چقدره،تو سایت شرکت نیرو محرکه زده ۱۲۲ ممنون از شما بابت پاسخگویی تون

user

سلام خسته نباشید میخواستم موتور 200 پیشتاز رو بخرم از لحاظ شتاب و سرعت چه جوریه

معمولی

یا در کل مشخصات فنیش چیه

حداکثر قدرت 11.4 اسب بخار، گشتاور 10.8 نیوتن متر

انژکتوری که روش هست خوبه ممنون

معمولی

user

از دید من همه چیز به راکب موتورسوار و صاحبش بستگی داره که چه رفتاری با موتور داشته باشه مثلا در روسیه افرادی هستن که حتی باعث خرابی انجین موتورهای ایتالیایی و ژاپنی در کوتاه مدت شدن و دمای انجین به آستانه مرگ رسوندن و انجین کلا خراب شده در مورد تعمیرات هم مثلا یه کلیپی دیدم انجین موتور روشن بود مرد روس داشت پیچ زیر کارتر رو باز میکرد و روغن سوخته انجین رو میریخت زمین همزمان که موتور روشن بود از کنار انجین داشت روغن تازه میریخت داخلش فرقی نداره موتور باشه یا خودرو همش بستگی به استفاده صحیح از راکب موتورسیکلت داره

user

سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم کدو شرکت ها طرح هوندا ۲۰۰ سی سی چهار سوپاپ میزنه

رهرو، متین خودرو

بعد مال کوم سال ساخته

از 1395 تا 1400

یه سوال دیگه ام داشتم که میتونم طرح هوندا۲۰۰ سی سی کاستوم کنم به طرح کافه ریس یا نه

هر چیزی با پول شدنی است

user

سلام موتور طرح هندا چهار سوپاپ هم داریم؟ سی سی فرقی نمیکنه

چهار سوپاپ فقط در حجم 200 سی سی و 250 سی سی تولید میگردد که اکثرا فقط قدرت بالا اما با گیربکس 125 عرضه میشوند و نهایت سرعنی که گیربکس این موتورسیکلتها میتواند ایجاد کند 85 کیلومتر در ساعت است که با دور گرفتن موتور به نهایت 105 الی 110 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

user

سلام موتور های لیفان بسیار ارزانتر از موتور های دیگه هستند بیاید یه نقدو برسی راجب اونا داشته باشیم

ارزان بودن هر وسیله ای معیاری برای خوب یا بد بودن آنها نیست

مثلا بین توریست یا مهران کدوم یک ارجعیت داره

هر دو یکی هستند

و در کل بین مهران توریست لیفان دلتا ۱۲۵ کدوم بهترینه

لیفان ارجعیت دارد

۲ شما موتور های هوندا مالزی رو مشاهده کردید اسم های زیادی داره مثلا هیلدا ژاپن هوندا مالزی این موتورا تو پالت و به تعداد محدود وارد کشور شدند که قیمت های نجومی دارند

99% موتورسیکلت های بازار ایران همگی چینی هستند و تنها برای سود آوری شرکت های وارد کننده مدارک گمرکی آنها را از مبدا جعل و با نام کشورهایی چون ژاپن، تایوان، ایتالیا، مالزی و ... تهیه نموده تا بتوانند پس از ترخیص از گمرک و شماره گذاری با قیمت های بالاتر به فروش برسانند.

خب یه سوال شما گفتید از سال ۱۹۹۸ دیگه ژاپن موتورای درون شهر نمیزنه یعنی این موتور هیلدا تقلبیه؟

همیشه مطالب را با دقت مطالعه کنید. ژاپن از سال 1998 دیگر موتورسیکلت های طرح هندا (منظور همان CG و CDI در حجم 110، 125 و 150 سی سی) را تولید نمکنید و با فروش لایسنس به چین این محصولات تولید و فقط به کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و ... عرضه میشوند. 

موتور هیلدا CDI و EFI در حجم 125 و 150 و 200 همگی چینی هستند.

user

به نظر من موتور توی ایران مثل هنداونه میمونه ممکنه یکی موتور ۵ ستاره بخره و اذیت بشه و یکی بی ستاره بخره و لذت ببره و سالها بدون مشکل استفاده کنه درسته ؟؟؟

user

ممنون که همیشه بدون‌هیچ چشمداشتی پاسخگو هستید مطالبی که راجع به شیب و قدرت انجین و گیربکس فرمودین در مورد انژکتوری ها بود یا کاربراتی ها

فرقی ندارد

هم در اون حدود هستند؟ و اینکه اگه با موتور انژکتوری ۱۲۵ بخوام دونفره از یه شیب حدود بیست وپنج درجه در یه بلوار حدودا دو کیلومتری بالا برم بهتره که با دنده یک بالا برم که دور موتور میره روی حدود ۶ و یا اینکه با دنده ۲ ولی مُرده برم بالا؟

هر چه شیب تندتر شماره دنده کمتر است

منطورم اینه که رانندگی طولانی روی دور شش به موتور آسیب ببشتری میزنه یا دنده مرده ؟

باعث بالا رفتن دمای انجین و آسیب میشود

user

سلام وقت بخیر با توجه به اینکه موتور هوندا۱۲۵ لیفان شاهین موتور در جدول قرار دارد و قیمت مناسبی نسبت به باقی موتورهای بازار‌ دارد بنظر شما برای تردد داخل شهری از همه لحاظ (کیفیت) موتور ۱۲۵ لیفان بهتر هس یا ۱۵۰ لیفان ؟

۱۲۵ پیشنهاد میگردد اما اگر قدرت بیشتر نیاز باشد ۱۵۰ 

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi