خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400 بروز شده توسط: حمید حساس
10:02:47    1401/01/29

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400

از سال 1395 موتورسیکلتهای کاربراتوری دیگر تولید نمی شوند و جایگزین آنها موتورهای EFI یا همان انژکتوری روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 5 سال از عرضه این موتورسیکلت ها به بازار علاقمندان به موتورسیکلتها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. پس از بررسی اولین موتورسیکلت های انژکتوری در سال 1399 به دلیل تبلیغات وسیع شرکت های مونتاژ کننده و وارد کنند موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم مجددا به بررسی موتورسیکلت های تولیدی در سال 1400 بپردازیم و ببینم این تبلیغات گسترده چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس از چنین ماه انتظار با انجام چندین باره  تست امروز حاصل نتایج را در اختیار شما می گذاریم. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1400 کدام هستند.

توجه:

بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا ابتدای اسفند ماه 1400 می باشد.

با توجه به نتایج حاصله عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 1400 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال موتورسیکلت ها میتوان گفت بر خلاف تبلیغات و گفته های وارد کنندگان و منتاژ کننده گان صنعت موتورسیکلت ، موتورسیکلت های EFI چندان بهبود نداشته اند و متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف در طول عمر کارکرد بخش سوخت رسانی آنها هستیم و تنها نکته مثبت این تغییر سیستم سوخت رسانی در موتورسیکلت ها کاهش مصرف سوخت، آن هم تنها 0.1 الی 0.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. لذا همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی استفاده نمائید.

کاهش چشم گیر قدرت و گشتاور در موتورسیکلت‌های EFI و همچنین کاهش کیفیت ساخت قطعات در مجموع کل یک موتورسیکلت باعث گردیده است که در سال 1400 فقط از نظر کیفیت چند موتورسیلکت را به واقع برای خرید توصیه نمائیم. تنها موتورسیکلت هایی که از نظر ما میتوان برای آنها هزینه نمود را با نماد ستاره طلایی مشخص نموده ایم. هر موتورسیکلت که دارای 4 و 5 و 6 ستاره طلایی باشد را فقط توصیه می نمایم.

 

بهترین موتورهای 250cc:

  نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 تی آر کا

Beneli 249 TRK
کویر موتور
کویر CRF 249

Kavir 249 CRF
نیرو محرکه
نامی 249 کیو ام

Nami 249 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو کی ام گلد 250

Pishro Golde Qm
جهان همتا سیکلت
فلات 250

Falat 249 KTM
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا XR 249

Bermoda 249 XR
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  24 اسب بخار  22 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.9 اسب بخار  21.2 اسب بخار  17.1 اسب بخار  15.4 اسب بخار  13.8 اسب بخار  11.4 اسب بخار
 گشتاور:  21 نیوتن متر  16.8 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.3 نیوتون متر  11 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  116 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  100 کیلومتر  100 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.7 لیتر  3.2 لیتر  3.1 لیتر  3.1 لیتر  3.1 لیتر  2.9 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  173 کیلوگرم  140 کیلو گرم  139 کیلو گرم  140 کیلو گرم  132 کیلو گرم  134 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.5  9  8.5  8  7.5  7.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  9  8  7.5  6  7

 

  صنعتی نیرو موتور
یا ماها آر 25

Yamaha R25
صنعتی نیرو موتور
یا ماها ام تی 25

Yamaha MT25
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی آر 249

Beneli 249 R
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 اس

Beneli TNT 249 S
تکتاز موتور
سوزوکی 248 جی دابلیو

 Suzuki 250 Inazuma
شاهین موتور
لیفان کی پی اس 250

Lifan KPS 250
 
 قدرت اسمی:  36 اسب بخار  36 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  30 اسب بخار  26 اسب بخار
 قدرت واقعی:  35.4 اسب بخار  34 اسب بخار  32.8 اسب بخار  31.5 اسب بخار  26 اسب بخار  24.8 اسب بخار
 گشتاور:  22.6 نیوتون متر  21.7 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر  24 نیوتون متر  22 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک / روغن خنک  آب خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  128 کیلومتر  128 کیلومتر  124 کیلومتر  122 کیلومتر  119 کیلومتر  118 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.5 لیتر  2.3 لیتر  2.5 لیتر  2.5 لیتر  2.2 لیتر  3 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  159 کیلو گرم  158 کیلو گرم  185 کیلو گرم  183 کیلو گرم  133 کیلو گرم  150 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10:  10  10  9.5  9.5  9  9
 ارزش خرید از 10:  10  10  9.5  9.5  9  8.5

 

  تولیدی نیرومحرکه
نامی آر ایکس 250

Nami RX250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی لیونسینو 249

Beneli Leoncino 249
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی تی ان تی 25

Beneli TNT25
متین خودرو زنجان
زونتس 250

Zontes 250 R / S
کویر موتور
سی دو 249

Kavir C2 249
تولیدی نیرومحرکه
گلکسی جی ایکس 250

Galaxy JX 250
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  26 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  20 اسب بخار  18 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.4 اسب بخار  24.1 اسب بخار  19.4 اسب بخار 16.9 اسب بخار
 گشتاور:  22 نیوتن متر  18.9 نیوتن متر  18.8 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  17.2 نیوتون متر  18.8 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  5 و 6 دنده  6 دنده  5 و 6 دنده  5 دنده  اتوماتیک
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  هوا خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  119 کیلومتر  118 کیلومتر  120 کیلومتر  130 کیلومتر  110 کیلومتر  115 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.6 لیتر  3.1 لیتر  2.9 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  175 کیلوگرم  155 کیلوگرم  150 کیلوگرم  140 کیلو گرم  163 کیلو گرم 120 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9  9  9  8  8.5
 ارزش خرید از 10:  9  8.5  8.5  8.5  8  9

 

 


بهترین موتورهای 200cc:

  نیرو موتور
آپاچی نیو فیس 200

Apache New Face
گروه صنعتی فارس
پالسر 200 آر اس

Pulse RS200
روان سیکلت
روان 200 کیو ام

Ravan 200 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو 200 کیو ام

Pishro 200 QM
نیرو محرکه
نامی 200 کیو ام

Nami 200 QM
شاهین موتور
لیفان KPS 200

Lifan 200 KPS
 
 قدرت اسمی:  20 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  18 اسب بخار  15.8 اسب بخار  15.1 اسب بخار  15.0 اسب بخار  14.9 اسب بخار  14.2 اسب بخار
 گشتاور:  15.4 نیوتون متر  14.6 نیوتون متر  14.2 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.0 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  روغن خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  114 کیلومتر  114 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر  110 کیلومتر
 گیربکس:  5 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  6 دنده
 مصرف سوخت:  2.2 لیتر  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.2 لیتر  3.0 لیتر  2.1 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  132 کیلو گرم  135 کیلو گرم  128 کیلو گرم  134 کیلو گرم  128 کیلو گرم  135 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9  9  8.5  8
 ارزش خرید از 10  9.5  9  9  8.5  8.5  8

 

  نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان اچ


Galexy 180 NH
نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان ای


Galexy 180 NA
نیرو محرکه
نامی زد وان 180

Nami Z1 180
سپهر خودرو
سنین ای اف آی 200

Sanin EFI 200
نیرو موتور
احسان ای اف آی 200

Ehsan 200 EFI
گروه صنعتی کبیر
کبیر کی ام 200

Kabir KM 200
 
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  13.2 اسب بخار  13.2 اسب بخار  12.8 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.6 اسب بخار
 گشتاور:  15.2 نیوتون متر  15.2 نیوتون متر  12.1 نیوتون متر  11.8 نیوتون متر  11.6 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  110 کیلومتر  110 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.2 لیتر  2.2 لیتر  2.8 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  کاسه ‌ای  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب: دیسکی   دیسکی  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  134 کیلو گرم  134 کیلو گرم  117 کیلو گرم  104 کیلو گرم  106 کیلو گرم  108 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  10  10  9.5  9  8.5  9
 ارزش خرید از 10  10  10  9.5  9  8  8.5

 

  ایران دوچرخ
آزما ای اف آی 200

Azma 200 EFI
ایران دوچرخ
ارشیا ای اف آی 200

Arshia 200 EFI
پاسارگاد سیکلت فارس
آشیل 200

Ashil 200
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا 200

Bermoda 200 Sport
کویر موتور
کویر 200 ای اف آی

Kavie 200 EFI
متین خودرو زنجان
سیوان بی ام 200

Sivan BM200
  -
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  11.9 اسب بخار  11.6 اسب بخار
 گشتاور:  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر  11 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  105 کیلومتر  104 کیلومتر  104 کیلومتر  104 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر
 گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر  2.4 لیتر  2.6 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  102 کیلو گرم  100 کیلو گرم  102 کیلو گرم  102 کیلو گرم  107 کیلو گرم  124 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  8.5  8.5  8.5  8.5  8  8
 ارزش خرید از 10  8  8  8  8  7.5  7.5

 


بهترین موتورهای 150cc:

  نیرو موتور
یاماها ایکس اس آر 155

Yamaha XSR 155
نیرو موتور
یاماها اریاکس 155

Yamaha Aerox155
نیرو موتور
آپاچی نیو فیس 160

Apache New Face
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا شکاری 150

Bermoda 150
گروه صنعتی فارس
احسان EH 150

Ehsan 150 EH
ایران دوچرخ
XY150-10B

XY150-10B
 
 قدرت اسمی:  18 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  14 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  16.4 اسب بخار  14.7 اسب بخار  14.5 اسب بخار  11.4 اسب بخار  11.2 اسب بخار  10.7 اسب بخار
 گشتاور:  13.7 نیوتون متر  13.7 نیوتون متر  12.7 نیوتون متر  10 نیوتون متر  10.1 نیوتون متر  9.5 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت:  102 کیلومتر  102 کیلومتر  106 کیلومتر  96 کیلومتر  96 کیلومتر  95 کیلومتر
گیربکس:  6 دنده  اتوماتیک  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  2.2 لیتر  1.7 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  3.0 لیتر  2.3 لیتر
ترمز جلو:  کاسه ای  ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  کاسه ای  ABS  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
وزن:  110 کیلو گرم  110 کیلو گرم  132 کیلو گرم  108 کیلو گرم  110 کیلو گرم  104 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9.5  8.5  8.5  9
ارزش خرید از 10  10  10  9.5  8  8  8

 


بهترین موتورهای 125:

 

  گروه صنعتی فارس
تیزتک 125 سی در آی

Tiztak 125 EFI
اصفهان سیکلت
سوپر جترو 125

Jetro 125 EFI
نیرو محرکه
نامی 125 سی در آی

Nami 125 EFI
صنعتی کثیر
رهرو 125 EFI

Rahro 125 EFI
گروه صنعتی فارس
پیشرو 125 سی در آی

Pishro 125 CDI S
زمرد کویر کاشان
زمرد 125

Zomorod 125 CDI
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  10.2 اسب بخار  10 اسب بخار  10.1 اسب بخار  9 اسب بخار  10 اسب بخار  9.7 اسب بخار
 گشتاور:  9.1 نیوتون متر  9 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  98 کیلومتر  98 کیلومتر  95 کیلومتر  92 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 دنده  5 دنده  4 و 5 دنده  2.6 لیتر  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.6 لیتر  2.6 لیتر  4 دنده  2.6 لیتر  2.5 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  96 کیلوگرم  98 کیلو گرم  97 کیلو گرم  98 کیلو گرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  ندارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  8.5  9  8.5  9  8.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8.5  8  8.5  8

 

  شاهین موتور
لیفان 125 سی در آی

Lifan 125 CDI
نیرو موتور شیراز
احسان 125 سی در آی

Ehsan 125 CDI S
کویر موتور
کویر 125 

Kavir 125 CDI
زمرد کویر کاشان
زمرد 125 

Zomorod 125 CDI
شاهین موتور
لیفان 125 PK 

Lifan 125 PK
پاسارگاد سیکلت فارس
برمودا 125 سی اسپرت

Bermoda 125 CDI S
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  9.8 اسب بخار  9.7 اسب بخار  9 اسب بخار  8.7 اسب بخار  8.7 اسب بخار  8.6 اسب بخار
 گشتاور:  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر  7.8 نیوتون متر  7.6 نیوتون متر  8 نیوتون متر  7.2 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی  هندل
 حداکثر سرعت:  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  90 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 و 5 دنده  5 دنده  4 دنده  5 دنده  4 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.4 لیتر  2.6 لیتر  2.4 لیتر  1.8 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  دیسک  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  105 کیلوگرم  100 کیلوگرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم  98 کیلوگرم  105 کیلوگرم
 مسافت طولانی  ندارد  دارد  ندارد  ندارد  ندارد  ندارد
 امتیازکیفیت از 10  8.5  8.5  9  8.5  8  7.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8.5  8  8  7

 

لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99 بهتر از مدل های 1400 آن می باشد و موتورسیکلت های انژکتوری مدل 1400 پس از طی مصافتی تقریبا بین 12000 الی 15000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده (بجز آنهایی که 6 و 5 ستاره اند) که نسبت به تست های قبلی که سال 1399 پیش گرفته شده بود نشان از کاهش راندمان عملکرد دارند و میتوان گفت شرایط تحریم ها، افزایش فشارهای وارده بر شرکت های موتورسیکلت سازی بر رعایت استانداردهای بیشتر در زمینه استفاده اجباری از سیستم های سوخت رسانی EFI و همچنین افزایش نرخ ارز و ... باعث کاهش سطح کیفی موتورسیکلت ها گردیده است. 

به جد توصیه میگردد اگر موتورسیکلتی با امتیاز زیر 4 ستاره را خریداری کرده اید با آن به هیچ عنوان مسافرت های با مصافت بیش از 300 کیلومتر نرود. احتمال بروز نقص فنی در موتورسیکلت های EFI با امتیاز کمتر از 4 ستاره در مصافت های بلند بسیار زیاد می باشد.  

نکته مهم و جالبی در زمان بررسی با آن مواجه و باعث تعجب بود،  افزایش دمای بالای انجین همگی حداقل بین 10 تا 15 درجه بالاتر از مدلهای قبلی خود کار می نمودند و موتورسیکلت های کاربراتوری همچنان دارای دمای پایین تری نسبت به تمام انژکتوری ها هستند. در اکثر موتورسیکلت های تست گرفته شده (بجز آنهایی که 6 و 5 و 4 ستاره اند) پس از طی حدود 5000 الی 7000 کیلومتر با آسیب شمع یا طی حدود 1600 الی 2200 کیلومتر با کاهش سطح روغن به دلیل افزایش دمای انجین مواجه شدند به همین منظور در موتورسیکلت های انژکتوری باید حداکثر پس از طی 1800 کیلومتر حتما روغن موتور تعویض گردد. زیرا دمایی بالای انجین باعث تخریب مولکولی روغن میشود.

توجه دمای بالای انجین در فصل گرم سال بررسی شده و ممکن است در فصول سرد مشکلی برای روغن به وجود نیاید. توصیه میشود برای فصول گرم از روغن با توان حرارتی 20W/50W که توانایی کارکرد در درجه دماهای بالا را دارد استفاده شود.

همچنین بر روی این موتورسیکلت ها اقدام به فعال نمودن سیسم استارت دزدگیر (سیم رنگ آبی) نموده و همچنین با اعمال تغییرات در سیستم روشنایی موتورسیکلت با استفاده از لامپ های Osram متوجه شدیم اکثرا موتورسیکلت های برند ایرانی با نقص در عملکرد ECU یا با سوختن فیوز مواجه میگردند. این امر نشان میدهد که بخش ECU در موتورسیکلت های EFI بازار ایران بسیار به نوسانات ولتاژ در مدار حساس است و هر گونه اعمال تغییرات در مدار برق این موتورسیکلت ها میتواند منجر به خاموشی موتورسیکلت و توقف آن گردد.

در زمان بررسی تغییرات میزان تاثیر جریان کشیده شده از مدار متوجه شدیم استفاده از شارژرهای USB چینی بی کیفیت در این موتورسیکلت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ECU گردیده و موتورسیکلت با ریپ زدن مواجه میگرد

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام و عرض ادب. آیا موتور تریل هارتفورد 230 سی سی ارزش خرید داره؟

هر چیزی بجز پول رایج کشور با ارزش است

انجین این موتور بالانسردار هست ولی چون ظاهرا موتور هواخنک هست و رادیاتور نداره یکم در خریدش شک دارم. واقعا دوره تریل های هواخنک سر اومره به نظرم.

برای تردد درون شهری ایده ال است

با تشکر

user

سلام موتور های زمرد کویر ۱۲۵ فول انژکتور استارتی ارزش خرید داره نسبت به برند های دیگه؟

هر چیزی با ارزش تر از اسکناس است در ایران

خوبه در کل قطعاتش؟

معمولی

user

سلام معایب و مزایای موتورهای طرح باکسر شامل نامی و رهرو و ... رو با هم مقایسه می فرمایید

user

سلام به نظر شما برای استفاده های شهری و حالا گاهی اوقاتم جاده 200بخرم یا 125؟

125 پیشنهاد میگردد

این درسته که موتور های 200 چون که تنه ی 125 سواره و تنه جوابگوی این حجم موتور نیست بعد از مدتی به خرابی می افته؟

خرافاتی بیش نیست

و برای خرید 1401بگیرم یا 95؟

بستگی به خود شما دارد

user

سلام. با توجه به ورود تریل ایکس دو ایران دوچرخ به بازار، بازار موتورهای تریل از نظر من دگرگون میشه. این موتور برای خودش غولی هست. البته باید دید شرکت چقدر در تامین قطعات جدی هست. دلتای شاهین موتور که در مقابل روان حرف خاصی نداشت ولی ایران دوچرخ محصولی بسیار با کیفیت وارد کرده و ما عاشقان تریل بی صبرانه منتظر بازخوردها از تریل سواران هستیم.

لطفا در صورت امکان نقد و بررسی ایکس دو رو انجام بدید.

بررسی های این موتورسیکلت انجام و نتایج تکمیل شده و در طی چند روز آینده بر روی سایت قرار خواهد گرفت

با تشکر

user

سلام خسته نباشید .ببخشید چرا موتور های انحین بالانسر دار در این مطلب قرار نگرفتن؟

چون قدرت و گشتاور کمتری نسبت به رقبای خود داشته اند

بطور کلی اونارو پیشنهاد میکنید یا انجین معمولی

بستگی به موارد استفاده آنها دارد و بهترین گزینه برای رانندگی هار طولانی درون جاده هستند

و اینکه بین متین ۲۰۰ و تیزتک و پشرو ۲۰۰ کدام را پیشنهاد میکنید؟

تبه ترتیب تیزتک، پیشرو و متین پیشنهاد میگردد

user

سلام و خسته نباشید اینکه میگن موتور های 200 طرح هوندا بعد از یک مدت لش میشه درسته

صحت ندارد.

user

سلام و احترام قصد خرید موتور تریل مدل برمودا 249 رادارم، البته مدل نیوفیس 1401 که به گفته خیلی ها با مدل سال قبلی متفاوت و بهتر شده است. یا اطلاعاتی در موردش در دسترس دارید و می توانید راهنمایی کنید که آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

برای تردد درون شهری و جاده خاکی روستایی مناسب است

user

سلام و عرض خسته نباشید. سوالم اینه که از لحاظ کیفیت قطعات و فنی از بین متور های هندا در حجم 200 cc کویر و پیشتاز و رهرو و احسان و نامی به ترتیب میشه الویت بندی کنین.

احسان، کویر، پیشتاز، نامی، رهرو در مدل های سال 1400 پیشنهاد میگردد

سؤال دومم اینکه شما هندا 200cc رو پیشنهاد میکنین یا 150 cc برای مصارف شهری.

برای درون شهر 125 پیشنهاد میگردد اما اگر قدرت مد نظر باشد حجم سیلندر بیشتر انتخاب شود بهتر است

user

سلام ایا خرید موتور کاربراتور مدل۹۵ با اینکه از مدل ۱۴۰۰ و ۴۰۱ قیمت بیشتری داره صرفه ی اقتصادی داره‌؟

از نظر خرید روز خیر

بعدا در فروش ضرر ندارد؟

بعد از 5 سال خیر

و به نظر شما موتور ۲۰۰ بخرم یا۱۲۵؟

بستگی به نیاز شما دارد

کاربراتور بهتر است یا انژکتور‌؟

مطالب بخش آموزش را مطالعه کنید

خیلی ممنون میشم به سوالام جواب بدید.

user

سلام وقت بخیر نظرتون درباره سحر۲۰۰ ۱۴۰۱ چیه باتشکر

user

سلام درسته که میگن احسان۲۰۰ زود خراب میشه؟

از چه جهت؟

و بین کویر و رهرو و احسان و پرواز هندا کدوم بهتره(۲۰۰سی سی)

به ترتیب احسان، کویر، رهرو، پرواز پیشنهاد میشود

user

سلام مونور نامی200 طرح هوندا 1400 چند ستاره دارد

فاقط ستاره است

user

سلام و عرض ادب و احترام موتور نامی ۲۰۰ ساخت ۱۴۰۱ چند ستاره دارد ممنون میشم پاسخ بدید مچکر خدا نگهدار

برای مدل های 1401 هنوز اطلاعات تکمیلی در اختیار ما قرار گرفته نشده است

user

سلام ببخشید بین ایردوکو 10b ایران دوچرخ و کویر 125 _ 200 کدوم برای کاربرد روزانه درحد طی 40 الي 50 کیلومتر مسافت به نظرتون بهتره؟

ایران دوچرخ ارجحیت دارد

درکل ایردوکو 10b به نظرتون ارزش خرید داره در برابر طرح 125 یا نه؟ با تشکر

هر چیزی بجز نگهداری پول نقد با ارزش است

user

سلام و خسته نباشید موتور ۲۰۰ بین نامی و نیکتاز۲۰۰ طرح هوندا کدوم موتور بهتره ممنونم

نامی ارجحیت دارد

user

سلام ببخشیدبین موتور های کاربرات 125 چه موتور هایی خیلی خوبن و همچنین بین موتور های 200 چه موتور های به ترتیب خوبن

مطالعه نمائید مطلب "آشنایی با بهترین موتورسیکلت های کاربراتوری درون شهری منتاژ ایران"

user

با سلام و خسته نباشید ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید بین کویر 200 و احسان 200 و پرواز 200 شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

به ترتیب احسان، کویر و پرواز پیشنهاد میگردد

user

ببخشیدموتورسیکلت من تیزتک(۱۲۵) مدل ۹۶ میباشدمنتهی روی انجین موتوربنام کبیرحک شده وتمام قطعات کبیرمیباشدولی در سندبنام تیزتک ثبت شده است..میخام بدونم موتور من کبیرهست یا تیزتک,؟

هر چیزی که در مدارک آن درج شده است به معنای برند موتورسیکلت شما است

ودرضمن برام این شائبه پیش اومده که سندتقلبی باشه

اگر موتور را صفر تهیه نکرده باشید هر احتمالی محتمل است

واینکه در بین نظرات معمولا از کبیر بعنوان موتورخوب ومطرحی یادنمیشود ایا این نظریه درست است؟

خیر چنین چیزی نیست و موتورسیکلت های برند کبیر در مدل های مشابه در بین رقبای خود هم میتواند بهترین باشد هم میتواند برابر و هم میتواند پایین تر باشد.

user

سلام خسته نباشین مطالب وبسایتتون عالی بود ، ببخشید یه سوال داشتم میخوام موتور تریل بخرم بین ستاره طلایی ها کویر سی آر اف مد نظرم هست انیژکتوری هست و فلات کاربراتوری مدل ۹۵ ۲۵۰ سی سی نظر شما کدومه؟

کویر سی ار اف ارجحیت دارد

user

سلام مهندس وقت بخیر تکتازصفر ۱۲۵ مدل ۱۴۰۰براکار بگیرم بهتره یا نامی صفر ۱۲۵؟؟.

نامی ارجحیت دارد

user

سلام برای موتور های 125 دیسکی بهتره یا کاسه ای؟

فرقی ندارد اما دیسک عملکرد بهتری دارد

user

سلام نظرتون درباره دینو ۲۰۰ طرح هوندا

معمولی

بعد گفتین در برخی مدل ها میشه ریمپ کرد اکه میشه نام ببرین؟؟

user

سلام موتور های انژکتوری را میشه ریمپ کرد( طرح هوندا)

در برخی از مدل ها بله

بهترین ۲۰۰ طرح هوندا مدل ۱۴۰۱ کدام برند است

هنوز اطلاعاتی در مدل های 1401 در دسترس ما قرار نگرفته است

موتور مدل ۹۵ صفر هست؟

بله با نام مدل 1395 همچنان تولید میگردد

تعویض هوندا ۱۲۵نامی مدل ۸۴ با یک ۲۰۰ هوندا مدل ۱۴۰۱ عقلانی هست

به لحاظ افزایش قدرت بله

بعد اگه از همون اول موتور های انژکتوری رو کاربرات کنیم فرقی داره

قدرت بهبود پیدا میکند

user

سلام برای اینکه ۲۰۰ هوندا رو مثل ۹۵ کنیم چه کار هایی بایر انجام داد

متوجه منظور دقیق شما نشدیم. اگر منظور شما تغییر سیستم سوخت رسانی است مطلب "چگونگی تبدیل موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری" را مطالعه نمائید.

user

سلام بین 125 کدام مارک های زیر بهتر است.

کویر.رهرو.پرواز و ترمز دیسکی و کاسه ای کدوم بهتره؟

در مدل های سال 1400 در رده 125 سی سی طرح هندا به ترتیب رهذو و کویر و پرواز ارجحیت دارند

و رینگ اسپرت بهتره یا پره ای؟

مطالعه کنید مطلب "رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!"

شنیدم تابگیری رینگ اسپرت خیلی سختتره درسته؟

در اصل اگر ینگ اسپرت دچار مشکل گردد به طور کامل باید تعویض شود

و سوال اخر برای کارهای روزانه و نگهداری طولانی مدت موتور 125 کاربرات بهتره یا انژکتور؟

user

سلام جناب ممنونم از حوصله و محبت شما ببخشید میخوام یه موتور تریل ( خارجی ) برای آفرود بخرم بین honda crf rally و ktm و yamaha yzf پیشنهادتون چیه ؟

KTM را پیشنهاد میدهیم

بهترینش در استهلاک و سواری کدام است ؟

هندا

user

سلام بین احسان شکاری 200 و KLD200 کدوم رو پیشنهاد میدین؟

احسان ارجحیت دارت

۱-لوازم یدکی

احسان در دسترس تر است

۲-ارزش خرید (کاربرد رفت و امد روزانه و برای قد ۱۸۵)

هر کدام که شما بر روی آن احساس راحتی میکنید

user

سلام با بودجه تا ۶۰ میلیون به غیر ((طرح هوندا)) چه موتور هایی به ترتیب الویت پیشنهاد میکنین؟ با تشکر

بستگی به نیاز شما دارد

user

سلام خسته نباشید بین موتور سیکلت پرواز و احسان 200 سی سی موندم کدوم رو بخرم لطفا راهنماییم کنید برام هم سرعت و هم قدرت مهم هست

احسان ارجحیت دارد

user

درود وقت بخیر تا بودجه ۵۰ الی۶۰میلیون تومان چه موتورهایی پیشنهاد میکنین؟ (حجم موتور زیر ۱۵۰نباشد و تا ۲۵۰باشد/طرح هوندا نباشد/۴ دنده نباشد)

۱-برای کاربرد رفت و آمد روزانه ۲-کار کردن با موتور ۳-حمل مسافر

موتورسیکلت هندا 125

user

سلام بین ۱۲۵رهرو و ۱۲۵ کویر کدوم بهتره مدل ۱۴۰۱

اطلاای نداریم

user

سلام در مورد موتور KLD200 می خواستم بپرسم و ازتون راهنمایی بگیرم

۱-در دسترس بودن لوزام یدکی

نسبتاً فراوان

۲-برای رفت و آمد روزانه و کار کردن با موتور

ایده‌آل اما مصرف سوخت بالا

۳-خرید و فروش

مشتری خاص خود را دارد

۴-تعمیرات

مانند تمامی موتورسیکلت های هندا 125

۵-شرکت سازنده در بین این سبک موتور با حجم ۲۰۰سی سی چه پیشنهادهای دیگری دارید که از این نوع موتور عملکرد بهتری داشته باشند؟ (لطفا سوالات رو جواب بدین قصد خرید دارم)

پیشنهادی نداریم

user

سلام خسته نباشید میشه مقاله ای درباره بررسی موتور های بیکلاج بزارید؟

به مطلب "بهترین موتورسیکلت های کم مصرف درون شهری ویوو ، اسکوتر، کاب" مراجعه نمائید.

و نظرتون درباره موتور بیکلاج تیزپرتوس x3 رو بدونم.

معمولی

آیا این موتورا کلا ارزش نگهداری بالای دو سه سال داره؟

بستگی به شرایط سرویس و نگهداری آن دارد. 

و اینکه قطعاتی هست که کیفیت خوده کارخونه پایین تر باشه و نیاز باشه ما زودتر از موعدش تعویض کنیم تا عمر موتورمون بیشتر بشه؟

اگر چنین طرز تفکری دارید پس باید کل موتورسیکلت را با بهترین قطعات بازار تعویض کنید

user

جناب مهندس وقت بخیر بررسی بین هوندا جینیو و گلکسی tn110 و گلکسی j200 و هوندا کلیک ۱۵۰ اصلی ۱-طی کردن مسافت ۱۰۰کیلومتر روزانه ۲-لوازم یدکی ۳-خرید و فروش ۴-جا به جایی بسته به ترتیب کدوم رو پیشنهاد میکنین(توضیحات تکمیلی بفرمایید برای راهنمایی خرید موتور) با تشکر

user

هوندا ۲۰۰ کبیر چطوره

متوسط

user

سلام وقت بخیر چرا موتور همتاز رو بررسی نکردین

بررسی شده است اما نسبت به سایر رقبای خود نمره قبولی حد نصاب را نداشته است

user

سلام لطفا نقد و برسی ۱۴۰۱ رو هم قرار بدید با تشکر

تیر ماه سال جاری

user

درود  به دلیل تنوع زیاد در بازار موتور میخواستم چند مدل موتور با سبک هندا کلیک و اسکوتر معرفی بفرمایید (اگه به صورت جداگانه بگین ممنون میشم )

۱-برای استفاده روزمره سرکار رفتن رفت و برگشت ۱۰۰کیلومتر ۲-در دسترس بودن لوازم یدکی ۳-در بعضی اوقات برای کار کردن با موتور به منظور جابه جایی مسافر و بسته ۴-خرید و فروش (به ترتیب کیفیت چند مدل نام ببرید ممنون میشم) با تشکر

 مطالعه نمائید مطلب " بهترین موتورسیکلت های کم مصرف درون شهری ویوو ، اسکوتر، کاب"

user

سلام خسته نباشید میخاستم ببینم که موتور، kps 200 لیفان موتوری خوبی هست واسه داخل شهر یا نه

مناسب است  ولی مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد

و اینکه عملکردش چطوره و اگه خوب نیست تو همین رنج قیمت ۷۰ میلیون چه موتور سیکلتی پیشنهاد میدید!؟

ادامه نظرات
کلمات کلیدی
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi