سراغ استریتفایتر V4 SP میرویم که با اقتدار در صدر خانواده ایستاده است. محصولی که چهره فلزی و آلومینیومیاش آنهایی که علاقه به مدلهای تنومندتر دارند را نیز راضی میکند. پیشرانه 1103 سیسی این موتورسیکلت از خانواده Desmosedici Stradale است که 208 اسببخار قدرت را در 13 هزار دور در دقیقه و 110 نیوتنمتر گشتاور را در 9500 دور در دقیقه تولید میکند.
این محصول مجهز به کلاچ خشک 9 دیسکی STM است که به صورت آلومینیومی ساخته شده است. دوکاتی میگوید این ساختار جدید عملکرد بهتری را در پیست به نمایش میگذارد. به لطف استفاده از متریالهای پشرفته وزن این موتور فقط 195 کیلوگرم شده است.
مانند همیشه در این مدل سیستم تعلیق از برند Ohlins است که در محور جلو از شاخههای NIX-30 و در محور عقب از مدل TTX36 استفاده میکند. دمپر فرمان با تعلیق الکترونیکی EVO شکل گرفته است.
ترمزهای جلو دو دیسکه نیمهشناور با دیسکهای 330 میلیمتری برمبو هستند. کالیپر در نظر گرفته شده برای آن نیز از نوع Stylema R است که به صورت شعاعی روی آن تعبیه میشود. در چرخ عقب دیسک 245 میلیمتر و یک کالیپر دو پیستونه برمبو دیده میشود. طبیعی است که در این مدل نیز ترمزهای ABS از برند بوش سری EVO نصب شده است.
شاید جالب باشد بدانید در این محصول سیستمهای کنترلی مانند کنترل کشش، کنترل حرکت چرخها، کنترل لغزش و کنترل ترمز نیز دیده میشود.
مشتریان میتوانند برخی دیگر از تجهیزات را در این موتور سفارش دهند. مانند سیستم نورپردازی کامل LED، گلگیر فیبر کربنی، بال فیبر کربنی، محافظ پای فیبر کربنی و حتی باتری لیتیوم یونی. حتی میتوان به صورت سفارشی کاور کلاچ را نیز از جنس فیبر کربن سفارش داد.
منبع: باشگاه موتور سواران ایران