خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران بروز شده توسط: حمید حساس
09:33:19    1401/04/24

بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران

از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 6 سال از عرضه این موتورسیکلت ها متاسفانه این موتورسیکلت ها با خرابی بسیار خود باعث شدند تا علاقمندان به موتورسیکلت با صرف هزینه های بسیار و دردسرهای بسیاری در تامین قطعات این موتورسیکلت ها مجبور به کاربراتوری نمودن موتورسیکلت های خود بشوند. از این روی باشگاه موتورسواران ایران هرساله با تست و بررسی موتورسیکلت های عرضه شده در بازار ایران سعی می‌نماید تا اقدام به معرفی بهترین موتورسیکلت ها با بالاترین قدرت، گشتاور، کیفیت و امکانات به کلیه علاقمندان به موتورسیکلت نماید. 

در مراحل تست و بررسی کلیه موتورسیکلت ها توسط باشگاه موتورسواران ایران از هر گونه تعصب در برند یا دریافت وجهی از سوی تولید کنندگان خودداری و نتایج حاصل از بررسی های خود را بدون هیچ گونه مواردی که تاثیر در آن باشد را مطابق با آنچه که در آزمون های عملی از موتورسیکلت های بازار ایران بدست آمده را در اختیار علاقه مندان گذاشته و آنها را منتشر مینماید و باشگاه موتورسواران ایران هیچ گونه حمایت مالی در این راستا توسط هیچ شخص یا نهادی نمیگردد.

پس از بررسی اولین موتورسیکلت های انژکتوری سال 1401 به دلیل تبلیغات وسیع شرکت های مونتاژ کننده و وارد کنند موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم طبق رسم همه ساله و تقاضای علاقمندان به صنعت موتورسیکلت  و موتورسواری پس از حدود 82 روز از انجام تست و بررسی بیش از 352 موتورسیکلت امروز نتایج آن منتشر گردیده است. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1401 کدام هستند.

توجه:

بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا ابتدای تیر ماه 1401 می باشد.

با توجه به نتایج حاصله عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 1401 و مقایسه با زمان مشابه در سال 1400 میتوان گفت بر خلاف تبلیغات و گفته های وارد کنندگان و منتاژ کننده گان صنعت موتورسیکلت، موتورسیکلت های با سیستم سوخت رسانی EFI چندان بهبود نداشته اند و متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف در طول عمر کارکرد بخش سوخت رسانی آنها هستیم .

خبر خوب در رابطه با موتورسیکلت های تولید شده در سال 1401 و عرضه آنها به بازار این است که شاهد افزایش سطح کیفیت قطعات جانبی و افزایش بهبود امکانات وطراحی بهتر ظاهری کایت و رنگ و روشنایی در کنار کاهش مصرف سوخت، آن است. از این روی برخلاف تولید موتورسیکلت های سال 1400 امروز شاهد این هستید که موتورسیکلت های بیشتری به عنوان موتورسیکلت های برتر در فهرست بهترین ها جای گرفته اند.

لذا همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی استفاده نمائید.

خوشبختانه شاهد بودیم شرکت ها با واردات موتورسیکلت های آماده بجای واردات قطعات و مونتاژ آنها به صورت یک موتورسیکلت و عرضه آن به مشتری باعث افزایش بهبود قدرت و گشتاور و در نتیجه پایداری عملکرد کلی موتورسیکلت ها شده اند. اما همچنان کاهش چشم گیر قدرت و گشتاور در موتورسیکلت‌های EFI زیر حجم سیلندر 150 سی سی باعث گردیده است که در سال 1401 فقط از نظر کیفیت لوازم جانبی و امکانات و ظاهر بهتر اقدام به معرفی موتورسیکلتها به جهت خرید نمائیم. تنها موتورسیکلت هایی که از نظر ما میتوان برای آنها هزینه نمود و برترین هستند را با نماد ستاره طلایی مشخص نموده ایم. هر موتورسیکلت که دارای 5 و 6 ستاره طلایی باشد را فقط توصیه می نمایم.

 

بهترین موتورهای 250cc:

  کویر موتور
کاوازاکی کی ال 249

Kawasaki KL 249
کویر موتور
کویر CRF 249

Kavir 249 CRF
نیکران موتور پاسارگاد
راپیدو کایو کی 6

Rapido kayo K6
شاهین موتور
دلتا اکس 2

DELTA SX2 Rally
نیرو محرکه
نامی 249 کیو ام

Nami 249 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو کی ام گلد 250

Pishro Golde Qm
نیکران موتور پاسارگاد
گس ای سی 249

Gas EC246 F
 
 قدرت اسمی:  24 اسب بخار  24 اسب بخار  24 اسب بخار  22 اسب بخار  22 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  21.2 اسب بخار  21.2 اسب بخار  20.4 اسب بخار  17.6 اسب بخار  17.1 اسب بخار  15.4 اسب بخار  13.4 اسب بخار
 گشتاور:  20.4 نیوتن متر  16.8 نیوتون متر  19.2 نیوتون متر  16.7 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  18.3 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  116 کیلومتر  114 کیلومتر  112 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  100 کیلومتر
 مصرف سوخت:  3.1 لیتر  3.1 لیتر  3.0 لیتر  3.2 لیتر  3 لیتر  3 لیتر  3 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی   دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی   دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  138 کیلوگرم  140 کیلو گرم  123 کیلو گرم  145 کیلو گرم  139 کیلو گرم  140 کیلو گرم  145 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.5  9  9.5  8  8.5  8  8.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  9  10  8  8  7.5  8

 

  نیکران موتور پاسارگاد
بنلی

Z 4 249 T
کویر موتور
کاوازاکی

Versys-X 249
کویر موتور
کی تی ام

Adventure 249
کویر موتور
کی تی ام دوک

Duke 250 ABS
کویر موتور
کاوازاکی

Kawasaki Z1
همتاز موتور
بلنتا زد 249

Blenta 249 Z
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 اس

Beneli TNT 249 S
 
 قدرت اسمی:  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار
 قدرت واقعی:  32.8 اسب بخار  29.8 اسب بخار  29.7 اسب بخار  32.8 اسب بخار  32.4 اسب بخار  32 اسب بخار  31.5 اسب بخار
 گشتاور: 21.2 نیوتون متر  25.2 نیوتون متر  24.5 نیوتون متر 21.2 نیوتون متر 21.5 نیوتون متر  21.5 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده   6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک / روغن خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  124 کیلومتر  128 کیلومتر  128 کیلومتر  126 کیلومتر  125 کیلومتر  125 کیلومتر  122 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.4 لیتر  2.5 لیتر  2.9 لیتر  3.4 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  ABS  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  ABS  دیسکی  دیسکی
 وزن:  185 کیلو گرم 173 کیلو گرم  156 کیلو گرم  143 کیلو گرم  133 کیلو گرم  152 کیلو گرم  183 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10:  9.5  10  10  10  10  9.5  9.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  10  10  10  10  9.5  9.5

 

  تولیدی نیرومحرکه
نامی آر ایکس 250

Nami RX250
شاهین موتور
لیفان کی پی اس 250

Lifan KPS 250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی لیونسینو 249

Beneli Leoncino 249
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی تی ان تی 25

Beneli TNT25
کویر موتور
زونتس 250

Zontes 250
همتاز موتور
هانوی ان کی

Hanway nk 250
شاهین موتور
کی پی اس

KPS 250
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  24 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.4 اسب بخار  24.1 اسب بخار  23.2 اسب بخار 20.6 اسب بخار
 گشتاور:  22 نیوتن متر  22 نیوتن متر  18.9 نیوتن متر  18.8 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  19.8 نیوتون متر  21.2 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 و 6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  119 کیلومتر  118 کیلومتر  118 کیلومتر  120 کیلومتر  120 کیلومتر  120 کیلومتر  118 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر  3 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.7 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  175 کیلوگرم  150 کیلوگرم  155 کیلوگرم  150 کیلوگرم  138 کیلو گرم  140 کیلو گرم 150 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9  9  9  9  10  9
 ارزش خرید از 10:  9  8.5  8.5  8.5  9  10  9

 

 


بهترین موتورهای 200cc:

  کویر موتور
دوک 200

Duke 200
کویر موتور
زونتس ان 2

ZONTES N2 230 N
شاهین موتور
دلتا ای سی 4

Delta AC4
ایران دوچرخ
کی پی تی 200

KPT-200
روان سیکلت
روان 200 کیو ام

Ravan 200 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو 200 کیو ام

Pishro 200 QM
نیرو محرکه
نامی 200 کیو ام

Nami 200 QM
 
 قدرت اسمی:  28 اسب بخار  18 اسب بخار  18 اسب بخار  18 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  25.4 اسب بخار  17.1 اسب بخار  17.0 اسب بخار  17.6 اسب بخار  15.1 اسب بخار  15.0 اسب بخار  14.9 اسب بخار
 گشتاور:  19.1 نیوتون متر  15.4 نیوتون متر  14.9 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.2 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.0 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  115 کیلومتر  108 کیلومتر  110 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.6 لیتر  3.2 لیتر  3.2 لیتر  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.2 لیتر  3.0 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  140 کیلو گرم  127 کیلو گرم  140 کیلو گرم  153 کیلو گرم  128 کیلو گرم  134 کیلو گرم  128 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9.5  9  9  9.5  9.5  9  8.5
 ارزش خرید از 10  9.5  9  8.5  9.5  10  8.5  8.5

 

  نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان اچ

Galexy 180 NH
نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان ای

Galexy 180 NA
همتاز موتور
همتاز ان بی

Hamtaz NB200
نیرو موتور
احسان ای اف آی 200

Ehsan 200 EFI
گروه صنعتی کبیر
کبیر کی ال دی

Kabir K200i
ایران دوچرخ
آزما ای اف آی 200

Azma 200 EFI
ایران دوچرخ
ارشیا ای اف آی 200

Arshia 200 EFI
 
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  14.2 اسب بخار  13.8 اسب بخار  13.7 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.6 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 گشتاور:  15.8 نیوتون متر  15.6 نیوتون متر  14.8 نیوتون متر  11.6 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  110 کیلومتر  110 کیلومتر  108 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر  104 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.9 لیتر  2.6 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب: دیسکی   دیسکی  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  134 کیلو گرم  134 کیلو گرم  127 کیلو گرم  106 کیلو گرم  108 کیلو گرم  102 کیلو گرم  100 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  9.5  9  8.5  9  8.5  8.5
 ارزش خرید از 10  9.5  9  9  8  8.5  8  8

 


بهترین موتورهای 150cc:

  گروه صنعتی فارس
احسان EH 150

Ehsan 150 EH
زمرد کویر کاشان
زمرد سی دی آی

Zomorod 150
گروه صنعتی فارس
تیزتک

Tiztak 150 EFI
کویر موتور
کویر سی دی آی

Kavir 150 CDI
ایران دوچرخ
اکس وای بی ای اف آی

 XY150-10B EFI

همتاز موتور
همتاز

Hamtaz 150

شاهین موتور
لیفان سی دی آی

Lifan CDI 150
  - -
 قدرت اسمی:  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  11.1 اسب بخار  11.0 اسب بخار  10.9 اسب بخار  10.6 اسب بخار  10.5 اسب بخار  10.4 اسب بخار  10.2 اسب بخار
 گشتاور:  10.4 نیوتون متر  9.5 نیوتون متر  9.95 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.9 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هوا خنک  هوا خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت:  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  2.9 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر  2.9 لیتر  2.6 لیتر  2.6 لیتر  2.5 لیتر
ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
وزن:  110 کیلو گرم  101 کیلو گرم  100 کیلو گرم  107 کیلو گرم  104 کیلو گرم  104 کیلو گرم  96 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  8.5  9  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5
ارزش خرید از 10  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5

 


بهترین موتورهای 125:

 

  گروه صنعتی فارس
تیزتک 125 سی در آی

Tiztak 125 EFI
نیرو محرکه
نامی 125 سی در آی

Nami 125 EFI
صنعتی کثیر
رهرو 125 EFI

Rahro 125 EFI
گروه صنعتی فارس
پیشرو 125 سی در آی

Pishro 125 CDI S
زمرد کویر کاشان
زمرد 125

Zomorod 125 CDI
شاهین موتور
لیفان 125 سی در آی

Lifan 125 CDI
نیرو موتور شیراز
احسان 125 سی در آی

Ehsan 125 CDI S
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  10.2 اسب بخار  10.1 اسب بخار  9 اسب بخار  10 اسب بخار  9.7 اسب بخار  9.8 اسب بخار  9.7 اسب بخار
 گشتاور:  9.1 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  98 کیلومتر  95 کیلومتر  92 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 دنده  4 و 5 دنده  2.6 لیتر  5 دنده  5 دنده  4 و 5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.6 لیتر  4 دنده  2.6 لیتر  2.5 لیتر  2.4 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  96 کیلوگرم  97 کیلو گرم  98 کیلو گرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم  105 کیلوگرم  100 کیلوگرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  ندارد  دارد  دارد  ندارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  9  8.5  9  8.5  8.5  8.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8  8.5  8  9  8.5

 

توجه: کلیه موتورسیکلت‌های 150 سی سی به پایین که در فهرست موجود نیستند به دلیل کاهش چشمگیر سطح کیفیت و قدرت و گشتاور در فهرست بهترین موتورسیکلت های سال 1401 جایی ندارند و از بردن اسم و نام آنها در فهرست خود داری شده است.

لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99  همچنان بهتر از مدل های 1400 و 1401 از نظر سیستم سوخت رسانی EFI هستند و موتورسیکلت های انژکتوری مدل 1401 دقیقا دارای همان سیستم سوخت رسانی در موتورسیکلت های سال 1400 بوده و به طور متوسط اکثر آنها پس از طی مصافتی تقریبا بین 12000 الی 15000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده (بجز آنهایی که دارای ستاره اند).

موتورسیکلت هایی که داری 6 و 5 ستاره هستند حدود تقریبی 50.000 الی 60.000 و موتورسیکلت های دارای 3 و 4 ستاره حدودا بعد از 20.000 الی 25.000 و موتورسیکلت های دارای 1 الی 2 ستاره بعد از حدودا 12.000 الی 15.000 کیلومتر با نقص در سیستم سوخت رسانی مواجه گردیدند.

عمده نقص های وارد شده در این موتورسیکلت ها مربوط به از کار افتادن پمپ بنزین، عدم عملکرد سوزن انژکتور، از کار افتادن سنسور دما، بروز نقص و آسیب در قطعات الکترونیک بخش ECU و در نهایت غیر فعال شدن سنسور اکسیژن بود.

کاهش راندمان عملکرد این موتور سیکلت ها در بخش سیستم سوخت رسانی آنها بیشتر تحت تاثیر کاهش قدرت خرید مردم و درنتیجه آن شرکت ها برای حفظ ماهیت بقای شرکت مجبور به استفاده از سیستم های با درجه کیفیت پایین و عدم امکان تهیه قطعات با کیفیت بالا به دلیل وجود تحریم ها، افزایش فشارهای وارده بر شرکت های موتورسیکلت سازی بر رعایت استانداردهای بیشتر در زمینه استفاده اجباری از سیستم های سوخت رسانی EFI و همچنین افزایش نرخ ارز و ... باعث کاهش سطح کیفی موتورسیکلت ها است. 

به جد توصیه میگردد اگر موتورسیکلتی با امتیاز زیر 3 ستاره را خریداری کرده اید تحت هیچ شرایطی از آن برای طی مصافت های طولانی یک سره بیش از 50 کیلومتر استفاده نکنید. همچنین در کلیه موتورسیکلت هایی که دارای زیر 5 ستاره امتیاز هستند تحت هیچ شرایطی نگزارید بنزین درون باک آنها کمتر از 4 لیتر بگردد زیرا با کاهش سطح بنزین احتمال از کار افتادن پمپ بنزین در نتیجه دمای بالای آن و عدم خنک شدن توسط بنزین درون باک بسیار بالا است. همچنین قبل از هر سوخت گیری در پمپ بنزین ها حداقل 15 دقیقا باید موتورسیکلت شما خاموش باشد در غیر این صورت به دلیل کاهش دمای یک باره پمپ بنزین درون باک احتمال از کار افتادن پمپ بنزین بسیار بالا است.

از شست و شوی موتورسیکلت های با ستاره های کمتر از 4 ستاره توسط کارواشها جدا خودداری نماید زیرا نفوذ رطوبت و آب به بخش ECU و سایر قسمت های الکترونیک این موتورسیکلت ها باعث آسیب و عدم روشن شدن آنها میگردد.

تحت هیچ عنوان از مکمل سوخت یا بنزین سوپر برای موتورسیکلت های زیر حجم 200 سی سی یا فاقط سیستم خنک کننده رادیاتور روغن یا آب و بخصوص موتورسیکلت های دارای کمتر از 3 استفاده نکنید زیرا به دلیل اکتان بالاتر بنزین سوپر و در نتیجه انفجار قوی تر در محفظه سیلندر و تولید دمای بالاتر در انجین احتمال آسیب به انجین و قطعاتی چون سیلندر، رینگ پیستون، سرسیلندر و همچنین خراب شدن ساختار مولکولی سریع روغن موتور باعث آسیب به انجین میگردید. 

افزایش دمای بالای انجین کلیه موتورسیکلت های بررسی شده همانند موتورسیکلت های مدل 1400 بوده و همگی حداقل بین 10 تا 15 درجه بالاتر از مدلهای قبلی خود کار (1399) می نمودند و موتورسیکلت های کاربراتوری همچنان دارای دمای پایین تری نسبت به تمام انژکتوری ها هستند. در اکثر موتورسیکلت های تست گرفته شده (بجز آنهایی که بیش از 4 ستاره اند) پس از طی حدود 6000 الی 8000 کیلومتر با آسیب شمع یا طی حدود 1600 الی 2200 کیلومتر با کاهش سطح روغن به دلیل افزایش دمای انجین مواجه شدند به همین منظور در موتورسیکلت های انژکتوری باید حداکثر پس از طی 1800 کیلومتر حتما روغن موتور تعویض گردد. زیرا دمای بالای انجین باعث تخریب مولکولی روغن میشود.

توجه دمای بالای انجین در فصل گرم سال بررسی شده و ممکن است در فصول سرد مشکلی برای روغن به وجود نیاید. توصیه میشود برای فصول گرم از روغن با توان حرارتی 20W/50W که توانایی کارکرد در درجه دماهای بالا را دارد استفاده شود.

همچنین بر روی این موتورسیکلت ها اقدام به فعال نمودن سیسم استارت دزدگیر (سیم رنگ آبی) نموده و همچنین با اعمال تغییرات در سیستم روشنایی موتورسیکلت با استفاده از لامپ های Osram متوجه شدیم اکثرا موتورسیکلت های برند ایرانی با نقص در عملکرد ECU یا با سوختن فیوز مواجه میگردند. این امر نشان میدهد که بخش ECU در موتورسیکلت های EFI بازار ایران بسیار به نوسانات ولتاژ در مدار حساس است و هر گونه اعمال تغییرات در مدار برق این موتورسیکلت ها میتواند منجر به خاموشی موتورسیکلت و توقف آن گردد.

در زمان بررسی تغییرات میزان تاثیر جریان کشیده شده از مدار متوجه شدیم استفاده از شارژرهای USB چینی بی کیفیت در این موتورسیکلت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ECU گردیده و موتورسیکلت با ریپ زدن مواجه میگرد

بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

موتور nkجهانرو‌ چطورند

متوسط رو به خوب

user

Zontes 230 N2 New چند عیب درباره این موتور شنیدم و می‌خواستم نظر شما رو بدونم.

هر وسیله ای نیازمند سرویس و مراقبت است و عدم رعایت اصول استفاده و سرویس و نگهداری میتواند باعث خسارت شود

بد فروش بودن قطعات کمیاب و گران ناکارآمد بودن و تعمیرپذیری پایین سیستم تعلیق ترکیبی عقب انتقال حرارت زیاد موتور به کنار پا به دلیل هواخنک بودن احتمال خارج شدن از خط تولید کویر موتور در سال‌های آینده مصرف بالای سوخت چینی بودن یک مزیت هم شنیدم که فکر می‌کنم برای چنین موتوری بسیار عالیه، ترمز CBS. هم چنین، فروشنده کویر می‌گفت، بعضی قطعات پالس و آپاچی به این موتور هم می‌خوره. بعضی فروشنده‌ها در مقابل Galaxy NA 180 رو پیشنهاد می‌کنن. تعمیرکارا هم که به نظر با باجاج و آپاچی قرارداد دارن، در این رده و قیمت، مدل‌های پایین این دو برند رو پیشنهاد می‌دن. از جمله NS 150 و NS 200. پیشاپیش ممنون بابت توجه‌تون.

user

سلام. چرا ایراندوچرخ x2 توی لیستتون نیست؟ مدل ۱۴۰۱ سری اول رو با ایسیو دلفی زد و سری بعدش رو با ایسیو جنکو. کدومشون بهتره؟ و در کل چند ستاره میگیره؟

تولید آن متوقف شده است

user

سلام ببخشید ساوین ۲۰۰mt چطور هست؟

پیشنهاد میشود تحقیقات بیشتری نمائید

user

درود جناب مهندس لیست موتورها به روز رسانی نشد؟ ماه آبان هم تموم شد

به دلیل وقایع رخ داده شده برای هم دردی با مرمان سرزمینمان سایت تا اطلاع ثانوی فعالیت ندارد

user

سلام و عرض ادب و احترام، بارها بین کامنت ها پاسخ داده اید که تریل روان از همه نظر بهترین گزینه خرید هست و اینکه من دوباره بیام سوال تکراری بپرسم خلاف ادب و عرف هست و تکرار مکررات هست. اما از اونجایی که در تاریخ امروز برای خرید یک تریل چه روان چه دلتا باید مبلغی حدود صد میلیون تومن هزینه کرد بنابراین با اجازه تون میخواستم یک بار دیگه مثل همیشه پاسخگو باشید. از خوبی های روان همه مطلعیم، کیفیت ساخت بالا، قطعات در دسترس، جواب پس داده و...

اما در مقابل دلتا مواردی وجود داره که وسوسه کننده ست، مثل ارتفاع بیشتر دلتا نسبت به روان، طراحی مدرن، داشتن شش دنده، کمک عقب بسیار نرم تر از روان و در مجموع فکر میکنم دلتا یک موتور وسوسه کننده ست. از طرفی طراحی روان کمی قدیمی شده و از اونجایی که کپی روان در بازار زیاده موتور چشم گیری نیست و به اصطلاح عام کمی تابلو هست و حقیقتش جذابیت گذشته رو نداره از نظر طراحی.

مواردی که ذکرکردید همگی هم می تواند نکته مثبت باشد و هم منفی مثلاً ارتفاع بیشتر به معنای عدم پایداری در سرعت بالاتر است و خطر زمین خورد به دلیل کاهش وزن موتور در نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل آن را به دنبال خواهد داشت. روان قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع را دارد ولی دلتا خیر.
داشتن شش دنده گیربکس در یک موتور Dual Sport هم میتواند خوب باشد هم بد مثلا برای تردد درون شهر به جهت مدیریت سرعت در ترافیک خوب است اما برای آفرود و جاده خیر. تعداد دنده بیشتر یعنی کاهش قدرت و افت گشتاور در دنده های بالاتر بر عکس آن تعداد دنده کمتر یعنی افزایش قدرت در دنده یک برای آفرود نمودن و قدرت بهینه تر در دنده چهار برای حرکت با سرعت 90 کیلومتر در جاده. 
داشتن کمک نرم برای تردد شهری خوب است اما برای آفرود به معنای ایجاد شوک در لحظه فرود از یک پرش و در نتیجه عدم توانایی در کنترل و زمین خوردن. به همین دلیل کمک روان قابلت میزان تنظیم نرمی و سختی را دارد اما دلتا ندارد.
ظاهر یک موتور بحث سلیقه است و یک موتور سیکلت دو منظوره ورزشی برای دختر بازی نیست که بگوییم از مد افتاده است.

صد میلیون واقعا پول کمی نیست که پرداخت کنیم و بعد پشیمون بشیم.

کاملا درست است اما اول باید ببینید چیزی که میخواهید بخرید برای چه هدف و به چه منظوری است.

بنابراین با توجه به همه ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف روان و دلتا آیا باز هم دلتا با وجود طراحی مدرن تر، انجین جدید تر، شاسی محکم تر، شش دنده بودن، همچنان از روان ضعیف تره؟

شما بهتر است دلتا را خریداری نمائید  لذا اگر شما دلتا را خریداری نکنید و هر موتورسیکلت دیگری خریداری کنید پشیمان میشود.

تا جایی که من میدونم روان حدود ۱۵ اسب هست و دلتا طبق ادعای سازنده حدود ۱۸ اسب. آنچه واقعیت هست رو صادقانه عرض میکنم، دلتا برای من گزینه بسیار جذاب تری هست ولی اگر قرار باشه بالای صد میلیون پرداخت کنم و بعد حسرت کیفیت روان تو دلم بمونه ، عقل حکم میکنه واز این جذابیت ظاهری دلتا زست بردارم و روان رو بخرم. ببخشید طولانی شد. برای منی که با وام صد میلیونی قصد خرید تریل دارم کیفیت مهم ترین متور هست چون جای اشتباه و احساسی خرید کردن رو ندارم. با تشکر

user

سلام . بین روان و kpt200 کدوم در کل بهتره ؟

روان ارجحیت دارد

واسه مصرف شهری و گهگاه مسافرت بین شهری و جاده خاکی روستایی ( آفرود و پیست نه )

روان

و اینکه کدوم برای سفر دونفره هم خوبه و کشش داره ؟

هیچ کدام

و اینکه آپاچی ۲۰۰ هم میشه با این دو مدل رقابت کنه ؟

خیر

user

درود .‌‌بین روان و کی پی تی ۲۰۰ کدوم بهتره در کل واسه استفاده شهری و گاهی مسافرت.

روان ارجحیت دارد

و آیا این دو موتور برای سفر دونفره هم خوبه و کشش داره ؟

خیر

مثلا یکنفر ۸۰ کیلویی و نفر دوم ۶۰ کیلو .

user

سلام موتور ktm250rc ارزش خرید داره ؟

هر چیزی بجای پول ریال بارزشتر است

و اینکه کیفیت قطعات چطوره

نسبتا خوب

و باز خرید فروشش

در هر شهر متفاوت

و اینکه چرا توی لیست شما نیست میخوام بخرم این موتور رو نظرتون چیه ممنون

نسبت به رقبای خود امتیاز کمتری دارد

user

سلام موتور ایران دوچرخ xy150 نسبت به مدل های طرح 125، ارزش خرید دارد؟

از چه نظر

ادامه نظرات
کلمات کلیدی
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi