خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران بروز شده توسط: حمید حساس
09:33:19    1401/04/24

بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران

از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 6 سال از عرضه این موتورسیکلت ها متاسفانه این موتورسیکلت ها با خرابی بسیار خود باعث شدند تا علاقمندان به موتورسیکلت با صرف هزینه های بسیار و دردسرهای بسیاری در تامین قطعات این موتورسیکلت ها مجبور به کاربراتوری نمودن موتورسیکلت های خود بشوند. از این روی باشگاه موتورسواران ایران هرساله با تست و بررسی موتورسیکلت های عرضه شده در بازار ایران سعی می‌نماید تا اقدام به معرفی بهترین موتورسیکلت ها با بالاترین قدرت، گشتاور، کیفیت و امکانات به کلیه علاقمندان به موتورسیکلت نماید. 

در مراحل تست و بررسی کلیه موتورسیکلت ها توسط باشگاه موتورسواران ایران از هر گونه تعصب در برند یا دریافت وجهی از سوی تولید کنندگان خودداری و نتایج حاصل از بررسی های خود را بدون هیچ گونه مواردی که تاثیر در آن باشد را مطابق با آنچه که در آزمون های عملی از موتورسیکلت های بازار ایران بدست آمده را در اختیار علاقه مندان گذاشته و آنها را منتشر مینماید و باشگاه موتورسواران ایران هیچ گونه حمایت مالی در این راستا توسط هیچ شخص یا نهادی نمیگردد.

پس از بررسی اولین موتورسیکلت های انژکتوری سال 1401 به دلیل تبلیغات وسیع شرکت های مونتاژ کننده و وارد کنند موتورسیکلت در کشور بر آن شدیم طبق رسم همه ساله و تقاضای علاقمندان به صنعت موتورسیکلت  و موتورسواری پس از حدود 82 روز از انجام تست و بررسی بیش از 352 موتورسیکلت امروز نتایج آن منتشر گردیده است. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1401 کدام هستند.

توجه:

بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا ابتدای تیر ماه 1401 می باشد.

با توجه به نتایج حاصله عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 1401 و مقایسه با زمان مشابه در سال 1400 میتوان گفت بر خلاف تبلیغات و گفته های وارد کنندگان و منتاژ کننده گان صنعت موتورسیکلت، موتورسیکلت های با سیستم سوخت رسانی EFI چندان بهبود نداشته اند و متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف در طول عمر کارکرد بخش سوخت رسانی آنها هستیم .

خبر خوب در رابطه با موتورسیکلت های تولید شده در سال 1401 و عرضه آنها به بازار این است که شاهد افزایش سطح کیفیت قطعات جانبی و افزایش بهبود امکانات وطراحی بهتر ظاهری کایت و رنگ و روشنایی در کنار کاهش مصرف سوخت، آن است. از این روی برخلاف تولید موتورسیکلت های سال 1400 امروز شاهد این هستید که موتورسیکلت های بیشتری به عنوان موتورسیکلت های برتر در فهرست بهترین ها جای گرفته اند.

لذا همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی استفاده نمائید.

خوشبختانه شاهد بودیم شرکت ها با واردات موتورسیکلت های آماده بجای واردات قطعات و مونتاژ آنها به صورت یک موتورسیکلت و عرضه آن به مشتری باعث افزایش بهبود قدرت و گشتاور و در نتیجه پایداری عملکرد کلی موتورسیکلت ها شده اند. اما همچنان کاهش چشم گیر قدرت و گشتاور در موتورسیکلت‌های EFI زیر حجم سیلندر 150 سی سی باعث گردیده است که در سال 1401 فقط از نظر کیفیت لوازم جانبی و امکانات و ظاهر بهتر اقدام به معرفی موتورسیکلتها به جهت خرید نمائیم. تنها موتورسیکلت هایی که از نظر ما میتوان برای آنها هزینه نمود و برترین هستند را با نماد ستاره طلایی مشخص نموده ایم. هر موتورسیکلت که دارای 5 و 6 ستاره طلایی باشد را فقط توصیه می نمایم.

 

بهترین موتورهای 250cc:

  کویر موتور
کاوازاکی کی ال 249

Kawasaki KL 249
کویر موتور
کویر CRF 249

Kavir 249 CRF
نیکران موتور پاسارگاد
راپیدو کایو کی 6

Rapido kayo K6
شاهین موتور
دلتا اکس 2

DELTA SX2 Rally
نیرو محرکه
نامی 249 کیو ام

Nami 249 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو کی ام گلد 250

Pishro Golde Qm
نیکران موتور پاسارگاد
گس ای سی 249

Gas EC246 F
 
 قدرت اسمی:  24 اسب بخار  24 اسب بخار  24 اسب بخار  22 اسب بخار  22 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  21.2 اسب بخار  21.2 اسب بخار  20.4 اسب بخار  17.6 اسب بخار  17.1 اسب بخار  15.4 اسب بخار  13.4 اسب بخار
 گشتاور:  20.4 نیوتن متر  16.8 نیوتون متر  19.2 نیوتون متر  16.7 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  18.3 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  116 کیلومتر  114 کیلومتر  112 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  100 کیلومتر
 مصرف سوخت:  3.1 لیتر  3.1 لیتر  3.0 لیتر  3.2 لیتر  3 لیتر  3 لیتر  3 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی   دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی   دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  138 کیلوگرم  140 کیلو گرم  123 کیلو گرم  145 کیلو گرم  139 کیلو گرم  140 کیلو گرم  145 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.5  9  9.5  8  8.5  8  8.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  9  10  8  8  7.5  8

 

  نیکران موتور پاسارگاد
بنلی

Z 4 249 T
کویر موتور
کاوازاکی

Versys-X 249
کویر موتور
کی تی ام

Adventure 249
کویر موتور
کی تی ام دوک

Duke 250 ABS
کویر موتور
کاوازاکی

Kawasaki Z1
همتاز موتور
بلنتا زد 249

Blenta 249 Z
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 اس

Beneli TNT 249 S
 
 قدرت اسمی:  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار
 قدرت واقعی:  32.8 اسب بخار  29.8 اسب بخار  29.7 اسب بخار  32.8 اسب بخار  32.4 اسب بخار  32 اسب بخار  31.5 اسب بخار
 گشتاور: 21.2 نیوتون متر  25.2 نیوتون متر  24.5 نیوتون متر 21.2 نیوتون متر 21.5 نیوتون متر  21.5 نیوتون متر  21.2 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده   6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک / روغن خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  124 کیلومتر  128 کیلومتر  128 کیلومتر  126 کیلومتر  125 کیلومتر  125 کیلومتر  122 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.4 لیتر  2.5 لیتر  2.9 لیتر  3.4 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  ABS  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  ABS  دیسکی  دیسکی
 وزن:  185 کیلو گرم 173 کیلو گرم  156 کیلو گرم  143 کیلو گرم  133 کیلو گرم  152 کیلو گرم  183 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10:  9.5  10  10  10  10  9.5  9.5
 ارزش خرید از 10:  9.5  10  10  10  10  9.5  9.5

 

  تولیدی نیرومحرکه
نامی آر ایکس 250

Nami RX250
شاهین موتور
لیفان کی پی اس 250

Lifan KPS 250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی لیونسینو 249

Beneli Leoncino 249
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی تی ان تی 25

Beneli TNT25
کویر موتور
زونتس 250

Zontes 250
همتاز موتور
هانوی ان کی

Hanway nk 250
شاهین موتور
کی پی اس

KPS 250
 
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  25 اسب بخار  24 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.4 اسب بخار  24.1 اسب بخار  23.2 اسب بخار 20.6 اسب بخار
 گشتاور:  22 نیوتن متر  22 نیوتن متر  18.9 نیوتن متر  18.8 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  19.8 نیوتون متر  21.2 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  5 و 6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  روغن خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  119 کیلومتر  118 کیلومتر  118 کیلومتر  120 کیلومتر  120 کیلومتر  120 کیلومتر  118 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر  3 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.7 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  175 کیلوگرم  150 کیلوگرم  155 کیلوگرم  150 کیلوگرم  138 کیلو گرم  140 کیلو گرم 150 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9  9  9  9  10  9
 ارزش خرید از 10:  9  8.5  8.5  8.5  9  10  9

 

 


بهترین موتورهای 200cc:

  کویر موتور
دوک 200

Duke 200
کویر موتور
زونتس ان 2

ZONTES N2 230 N
شاهین موتور
دلتا ای سی 4

Delta AC4
ایران دوچرخ
کی پی تی 200

KPT-200
روان سیکلت
روان 200 کیو ام

Ravan 200 QM
گروه صنعتی فارس
پیشرو 200 کیو ام

Pishro 200 QM
نیرو محرکه
نامی 200 کیو ام

Nami 200 QM
 
 قدرت اسمی:  28 اسب بخار  18 اسب بخار  18 اسب بخار  18 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار
 قدرت واقعی:  25.4 اسب بخار  17.1 اسب بخار  17.0 اسب بخار  17.6 اسب بخار  15.1 اسب بخار  15.0 اسب بخار  14.9 اسب بخار
 گشتاور:  19.1 نیوتون متر  15.4 نیوتون متر  14.9 نیوتون متر  16.5 نیوتون متر  14.2 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  14.0 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  115 کیلومتر  108 کیلومتر  110 کیلومتر  105 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.6 لیتر  3.2 لیتر  3.2 لیتر  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.2 لیتر  3.0 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  140 کیلو گرم  127 کیلو گرم  140 کیلو گرم  153 کیلو گرم  128 کیلو گرم  134 کیلو گرم  128 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9.5  9  9  9.5  9.5  9  8.5
 ارزش خرید از 10  9.5  9  8.5  9.5  10  8.5  8.5

 

  نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان اچ

Galexy 180 NH
نیرو موتور شیراز
گلکسی 180 ان ای

Galexy 180 NA
همتاز موتور
همتاز ان بی

Hamtaz NB200
نیرو موتور
احسان ای اف آی 200

Ehsan 200 EFI
گروه صنعتی کبیر
کبیر کی ال دی

Kabir K200i
ایران دوچرخ
آزما ای اف آی 200

Azma 200 EFI
ایران دوچرخ
ارشیا ای اف آی 200

Arshia 200 EFI
 
 قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  14.2 اسب بخار  13.8 اسب بخار  13.7 اسب بخار  12.4 اسب بخار  12.6 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 گشتاور:  15.8 نیوتون متر  15.6 نیوتون متر  14.8 نیوتون متر  11.6 نیوتون متر  11.2 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  110 کیلومتر  110 کیلومتر  108 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  105 کیلومتر  104 کیلومتر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.9 لیتر  2.6 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.8 لیتر  2.3 لیتر  2.3 لیتر
 ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب: دیسکی   دیسکی  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  134 کیلو گرم  134 کیلو گرم  127 کیلو گرم  106 کیلو گرم  108 کیلو گرم  102 کیلو گرم  100 کیلو گرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  9.5  9  8.5  9  8.5  8.5
 ارزش خرید از 10  9.5  9  9  8  8.5  8  8

 


بهترین موتورهای 150cc:

  گروه صنعتی فارس
احسان EH 150

Ehsan 150 EH
زمرد کویر کاشان
زمرد سی دی آی

Zomorod 150
گروه صنعتی فارس
تیزتک

Tiztak 150 EFI
کویر موتور
کویر سی دی آی

Kavir 150 CDI
ایران دوچرخ
اکس وای بی ای اف آی

 XY150-10B EFI

همتاز موتور
همتاز

Hamtaz 150

شاهین موتور
لیفان سی دی آی

Lifan CDI 150
  - -
 قدرت اسمی:  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار  12 اسب بخار
 قدرت واقعی:  11.1 اسب بخار  11.0 اسب بخار  10.9 اسب بخار  10.6 اسب بخار  10.5 اسب بخار  10.4 اسب بخار  10.2 اسب بخار
 گشتاور:  10.4 نیوتون متر  9.5 نیوتون متر  9.95 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر  9.9 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هوا خنک  هوا خنک  هوا خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت:  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  2.9 لیتر  2.9 لیتر  2.8 لیتر  2.9 لیتر  2.6 لیتر  2.6 لیتر  2.5 لیتر
ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
وزن:  110 کیلو گرم  101 کیلو گرم  100 کیلو گرم  107 کیلو گرم  104 کیلو گرم  104 کیلو گرم  96 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  8.5  9  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5
ارزش خرید از 10  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5  8.5

 


بهترین موتورهای 125:

 

  گروه صنعتی فارس
تیزتک 125 سی در آی

Tiztak 125 EFI
نیرو محرکه
نامی 125 سی در آی

Nami 125 EFI
صنعتی کثیر
رهرو 125 EFI

Rahro 125 EFI
گروه صنعتی فارس
پیشرو 125 سی در آی

Pishro 125 CDI S
زمرد کویر کاشان
زمرد 125

Zomorod 125 CDI
شاهین موتور
لیفان 125 سی در آی

Lifan 125 CDI
نیرو موتور شیراز
احسان 125 سی در آی

Ehsan 125 CDI S
 
 قدرت اسمی:  11 اسب بخار  11 اسب بخار  10 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار  11 اسب بخار
 قدرت واقعی:  10.2 اسب بخار  10.1 اسب بخار  9 اسب بخار  10 اسب بخار  9.7 اسب بخار  9.8 اسب بخار  9.7 اسب بخار
 گشتاور:  9.1 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر  8.7 نیوتون متر  8.3 نیوتون متر
 خنک کننده:  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک  هواخنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  هندلی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  98 کیلومتر  95 کیلومتر  92 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر بر ساعت  95 کیلومتر  95 کیلومتر بر ساعت
 گیربکس:  4 دنده  4 و 5 دنده  2.6 لیتر  5 دنده  5 دنده  4 و 5 دنده  5 دنده
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.6 لیتر  4 دنده  2.6 لیتر  2.5 لیتر  2.4 لیتر  2.4 لیتر
 ترمز جلو:  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  دیسکی  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 ترمز عقب:  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای  کاسه ای
 وزن:  96 کیلوگرم  97 کیلو گرم  98 کیلو گرم  100 کیلوگرم  99 کیلوگرم  105 کیلوگرم  100 کیلوگرم
 مسافت طولانی  دارد  دارد  ندارد  دارد  دارد  ندارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10  9  9  8.5  9  8.5  8.5  8.5
 ارزش خرید از 10  9  8.5  8  8.5  8  9  8.5

 

توجه: کلیه موتورسیکلت‌های 150 سی سی به پایین که در فهرست موجود نیستند به دلیل کاهش چشمگیر سطح کیفیت و قدرت و گشتاور در فهرست بهترین موتورسیکلت های سال 1401 جایی ندارند و از بردن اسم و نام آنها در فهرست خود داری شده است.

لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99  همچنان بهتر از مدل های 1400 و 1401 از نظر سیستم سوخت رسانی EFI هستند و موتورسیکلت های انژکتوری مدل 1401 دقیقا دارای همان سیستم سوخت رسانی در موتورسیکلت های سال 1400 بوده و به طور متوسط اکثر آنها پس از طی مصافتی تقریبا بین 12000 الی 15000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده (بجز آنهایی که دارای ستاره اند).

موتورسیکلت هایی که داری 6 و 5 ستاره هستند حدود تقریبی 50.000 الی 60.000 و موتورسیکلت های دارای 3 و 4 ستاره حدودا بعد از 20.000 الی 25.000 و موتورسیکلت های دارای 1 الی 2 ستاره بعد از حدودا 12.000 الی 15.000 کیلومتر با نقص در سیستم سوخت رسانی مواجه گردیدند.

عمده نقص های وارد شده در این موتورسیکلت ها مربوط به از کار افتادن پمپ بنزین، عدم عملکرد سوزن انژکتور، از کار افتادن سنسور دما، بروز نقص و آسیب در قطعات الکترونیک بخش ECU و در نهایت غیر فعال شدن سنسور اکسیژن بود.

کاهش راندمان عملکرد این موتور سیکلت ها در بخش سیستم سوخت رسانی آنها بیشتر تحت تاثیر کاهش قدرت خرید مردم و درنتیجه آن شرکت ها برای حفظ ماهیت بقای شرکت مجبور به استفاده از سیستم های با درجه کیفیت پایین و عدم امکان تهیه قطعات با کیفیت بالا به دلیل وجود تحریم ها، افزایش فشارهای وارده بر شرکت های موتورسیکلت سازی بر رعایت استانداردهای بیشتر در زمینه استفاده اجباری از سیستم های سوخت رسانی EFI و همچنین افزایش نرخ ارز و ... باعث کاهش سطح کیفی موتورسیکلت ها است. 

به جد توصیه میگردد اگر موتورسیکلتی با امتیاز زیر 3 ستاره را خریداری کرده اید تحت هیچ شرایطی از آن برای طی مصافت های طولانی یک سره بیش از 50 کیلومتر استفاده نکنید. همچنین در کلیه موتورسیکلت هایی که دارای زیر 5 ستاره امتیاز هستند تحت هیچ شرایطی نگزارید بنزین درون باک آنها کمتر از 4 لیتر بگردد زیرا با کاهش سطح بنزین احتمال از کار افتادن پمپ بنزین در نتیجه دمای بالای آن و عدم خنک شدن توسط بنزین درون باک بسیار بالا است. همچنین قبل از هر سوخت گیری در پمپ بنزین ها حداقل 15 دقیقا باید موتورسیکلت شما خاموش باشد در غیر این صورت به دلیل کاهش دمای یک باره پمپ بنزین درون باک احتمال از کار افتادن پمپ بنزین بسیار بالا است.

از شست و شوی موتورسیکلت های با ستاره های کمتر از 4 ستاره توسط کارواشها جدا خودداری نماید زیرا نفوذ رطوبت و آب به بخش ECU و سایر قسمت های الکترونیک این موتورسیکلت ها باعث آسیب و عدم روشن شدن آنها میگردد.

تحت هیچ عنوان از مکمل سوخت یا بنزین سوپر برای موتورسیکلت های زیر حجم 200 سی سی یا فاقط سیستم خنک کننده رادیاتور روغن یا آب و بخصوص موتورسیکلت های دارای کمتر از 3 استفاده نکنید زیرا به دلیل اکتان بالاتر بنزین سوپر و در نتیجه انفجار قوی تر در محفظه سیلندر و تولید دمای بالاتر در انجین احتمال آسیب به انجین و قطعاتی چون سیلندر، رینگ پیستون، سرسیلندر و همچنین خراب شدن ساختار مولکولی سریع روغن موتور باعث آسیب به انجین میگردید. 

افزایش دمای بالای انجین کلیه موتورسیکلت های بررسی شده همانند موتورسیکلت های مدل 1400 بوده و همگی حداقل بین 10 تا 15 درجه بالاتر از مدلهای قبلی خود کار (1399) می نمودند و موتورسیکلت های کاربراتوری همچنان دارای دمای پایین تری نسبت به تمام انژکتوری ها هستند. در اکثر موتورسیکلت های تست گرفته شده (بجز آنهایی که بیش از 4 ستاره اند) پس از طی حدود 6000 الی 8000 کیلومتر با آسیب شمع یا طی حدود 1600 الی 2200 کیلومتر با کاهش سطح روغن به دلیل افزایش دمای انجین مواجه شدند به همین منظور در موتورسیکلت های انژکتوری باید حداکثر پس از طی 1800 کیلومتر حتما روغن موتور تعویض گردد. زیرا دمای بالای انجین باعث تخریب مولکولی روغن میشود.

توجه دمای بالای انجین در فصل گرم سال بررسی شده و ممکن است در فصول سرد مشکلی برای روغن به وجود نیاید. توصیه میشود برای فصول گرم از روغن با توان حرارتی 20W/50W که توانایی کارکرد در درجه دماهای بالا را دارد استفاده شود.

همچنین بر روی این موتورسیکلت ها اقدام به فعال نمودن سیسم استارت دزدگیر (سیم رنگ آبی) نموده و همچنین با اعمال تغییرات در سیستم روشنایی موتورسیکلت با استفاده از لامپ های Osram متوجه شدیم اکثرا موتورسیکلت های برند ایرانی با نقص در عملکرد ECU یا با سوختن فیوز مواجه میگردند. این امر نشان میدهد که بخش ECU در موتورسیکلت های EFI بازار ایران بسیار به نوسانات ولتاژ در مدار حساس است و هر گونه اعمال تغییرات در مدار برق این موتورسیکلت ها میتواند منجر به خاموشی موتورسیکلت و توقف آن گردد.

در زمان بررسی تغییرات میزان تاثیر جریان کشیده شده از مدار متوجه شدیم استفاده از شارژرهای USB چینی بی کیفیت در این موتورسیکلت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ECU گردیده و موتورسیکلت با ریپ زدن مواجه میگرد

بهترین موتورسیکلت های سال 1401 انژکتوری بازار ایران



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام عرض ادب و احترام قصد خرید موتور سیکلت از مدل های زیر دارم از بین موتور سیکلت های شکاری و تریل و CGL فقط فرقشوم رو نمی دونم ، به ترتیب کدومشون ، قدرت

به ترتیب تریل، شکاری و cgl

و سرعت کافی

به ترتیب cgl و تریل و شکاری

و برای مسافت طولانی

به ترتیب شکاری، cgl و تریل

و بیرون شهری (طبیعت ) مناسب تر هست ؟

به ترتیب تریل، شکاری و cgl

user

سلام عرض ادب و احترام میخام موتور سیکلتی بخرم برای مسافت ۸۰ کیلومتر به بالا خوب باشه

موتورهای دارای استارت را پیشنهاد میکنیم

و همچنین سرعت قابل قبول در حد ۱۲۰ نهایتا

در بازار ایران موجود نیست مگر موتورهای اسپرت

و اینکه قدرت کافی داشته باشد ،

مثلا چقدر؟

نظر خودم تریل هست

تریلها فقط قدرتی هستند و برای 80 کیلومتر در ساعت طراحی شده اند

یا شکاری

قدرتی و برای 85 کیلومتر بر ساعت طراحی شده اند

یا بنلی به نظر شما چی بگیرم ، ممنون میشم راهنماییم کنید

سایر موتورهای درون شهری برای نهایت 95 کیلومتر در ساعت طراحی شده اند

user

سلام. بین بنلی 250 تک سیلندر و sym ولف ( لاکی 250) کدوم پیشنهاد میکنید.

لاکی ارجحیت دارد

تعریف لاکی رو زیاد شنیدم میگن خرابی و استهلاکش خیلی پایینه. تجربه ای دارید؟

هر وسیله ای نیازمند سرویس و مراقبت است

user

عرض ادب و احترام، نیکتاز طرح ایکس ال ۲۵۰ رو برای رفت و آمد شهری و تجربه لذت سواری یک شاسی بلند چطور ارزیابی میکنید؟

معمولی

user

سلام موتور ۱۵۰ بهرو کیفیت شون خوبه هست

متوسط

user

باسلام و وقت بخیر.برای خرید موتور در رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون و شرایط کویر موتور،بین زونتس n2 230N و مگلی موندم.زونتس رو در رتبه بندیتون دیدم.اگه میشه در مورد مگلی هم نظرتون رو بگین.و اینکه انتخاب شما کدومه.ممنون

معیارهای خود را ابتدا برای انتخاب بیان کنید

user

عرض ادب و احترام. تمام زندگی من نه موتورسواری بلکه تریل سواری هست و حتی بهترین موتورهای روز و گران قیمت سبک ریس و استریت هم برای من جذاببتی ندارند در حالیکه حتی یک تربل چینی گمنام هم حس هیجان و زندگی رو در من ایجاد میکنه. متاسفانه بنابر اشتباه خودم بخاطر کمردرد در سن ۳۲ سالگی عمل دیسک کمر انجام دادم که نه تنها بهبود پیدا نکردم که حتی بدتر شدم و الان به زور استخر و مراقبت و ... سرپا هستم و فعالیت های عادی میکنم. حتی قبل از عمل به جراح نابخرد خودم گفتم من تنها یک دلخوشی در زندگی دارم و اونم تریل سواری هست، آیا میتونم بعد از عمل موتورسواری کنم؟

ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر پزشک اجازه داد سپس از موتورهای تریل درون شهری میتوانید استفاده نمائید.

با اطمینان گفت بعد از سه ماه میتونی.... متاسفانه الان با گذشت دو سال نسبت به قبل عمل بدتر شده م. اینها رو عرض کردم که به اینجا برسم که بگم: از اونجایی که بعد از عمل هر موتور تریلی سوار شدم کمر دردم تحریک شده تصمیم گرفته م از سبک تریل های تک کمک عقب به سمت تریل ایکسل که جفت کمک هست مهاجرت کنم( البته نه ایکسل های صد سال پیش بلکه مشخصا طرح ایکسل نیکتاز ۲۵۰ جفت کمک). از نظرم طرح ایکسل ها بخاطر نرمی کمک عقب نسبت به تک کمک ها بسیار راحت ترند و ضربه ها رو به خوبی و آرامی دفع میکنند.

درک شما از سیستم کمک موتورهای تریل صحیح است

جسارتا نظرتون در مورد نیکتاز ۲۵۰ طرح ایکسل چیه؟

معمولی

(( با این توضیح که لطفا شکاری پیشنهاد ندید هرگز حاضر نیستم موتورهای شکاری بازار رو سوار شم. واقعا آدم خنده ش میگیره، شکاری های موجود در بازار همون طرح هوندا cgl هستند که گلگیر جلوشون در ارتفاع نصب شده و دور موتور گارد کشی کرده اند!!!))

user

با سلام نظرتون راجب بهپر ۲۰۰ چیه

متوسط

بین پیشرو رهرو هردو ۲۰۰ از لحاظ موتوری کدامه راستش هردو داشتم رهرو بنظرم قوی تره

رهرو به دلیل چهار سوپاپ بودن ارجحیت دارد

و ایا پیستون زنجیر تایم با دنده تایم فرق داره برای کبیر ۱۸۰ میگم ممنون

پیستون ربطی به زنجیر یا دنده تایم بودن ندارد

user

سلام دنبال یه موتور برای جاده میگردم رفت و آمد زیاد دارم جاده قدیم روزی 300 کیبومتر دستکم رفت و آمد دارم 150 ت دارم ممنون میشم راهنمایی کنید هم داخل شهر و هم جاده قدیم

روان QM با حجم 200

user

Kps 200 چطوره از نظر کیفیت و کارایی؟

متوسط رو به خوب

اینکه میگن انجینش بنزین سوپر میخواد یعنی چی؟

صحت ندارد

بنزین معمولی خرابش می‌کنه یا در قدرت و شتاب تاثیر داره ؟

بنزین سوپر و معمولی تنها در درجه اکتان آنها متفاوت هستند

 

ادامه نظرات
کلمات کلیدی
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi