موتورسیکلتهای اسپرت محصولاتی شگفتانگیز و درعینحال ترسناک هستند. حتی سریعترین هایپرکارها هم نمیتوانند با سرعت و حس گاز دادن این موتورسیکلتهای پرقدرت برابری کنند و ایتالیاییها همواره دوست دارند محصولاتی دراماتیک و بهتر نسبت به کشورهای دیگر تولید کنند. کمپانی MV آگوستا یکی از همین شرکتهاست که اخیراً بایک های اسپرت و جدید RC ادیشن را معرفی کرده است. این محصولات در واقع همان موتورسیکلتهایی هستند که در مسابقات قهرمانی سوپر اسپرت دنیا به رقابت میپردازند.
نام RC مخفف عبارت “ریپارتو کورس” یا “بخش مسابقهای” است. این کمپانی میگوید بایک های موردبحث در خیابان عملکردی مشابه پیست دارند و تجهیزاتی همچون رینگهای فورج کاری شده و تکنولوژیهای مدرن را ارائه میکنند. این موتورسیکلتهای سفارشی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸ نیوتون متری تولید میکنند و باعث ثبت حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی میشوند. موتورسیکلت F3 RC وزنی حدود ۱۷۳ کیلوگرمی دارد و از دو دیسک بزرگ ۳۲۰ میلیمتری در جلو و ۲۲۰ میلیمتری در عقب سود میبرد. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو نیز با این دیسکها همراه میشوند تا قدرت توقف فوقالعادهای را به ارمغان بیاورند. مدل درگستر حدود ۴.۵ کیلوگرم سبکتر از F3 است اما از نظر قدرت کمی کمرمقتر نشان میدهد. این مدل همچنین از ترمز پارک سود میبرد. با قدرت ۱۱۰ اسب بخاری، مدل توریسمو ولوچه RC نیز پایهترین موتورسیکلت بین این سه نمونه محسوب میشود. این مدل بیش از ۲۲ کیلوگرم سنگینتر از مدل F3 بوده و بیشتر برای راحتی بیشتر و پایداری بالاتر طراحی شده است.
مدلهای RC از پوشش بدنه منحصربهفرد و رنگهای پرچم ایتالیا سود میبرند. هر سه موتورسیکلت از سیستم ترمز ضد قفل با تشخیص ارتفاع چرخ عقب استفاده میکنند. مدلهای F3 و درگستر با کیت مسابقه MV آگوستا در دسترس هستند که این کیت موجب بهبود پرفورمنس و اگزوز میشود. MV آگوستا از سال ۱۹۴۵ تاکنون مشغول فعالیت در این صنعت بوده اما در آمریکا به اندازه هموطن خود یعنی دوکاتی شناخته شده نیست. جدای از محصولات RC، این برند چندین موتورسیکلت اسپرت و پیست محور تولید میکند. حتی مدل تولید محدود سوپر ولوچه وجود دارد که با همکاری خودروساز آلمانی آلپاین تولید شده است.
منبع: pedal نویسنده: شاهین احمدزاده