خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
بهترین موتورسیکلت های سال 1403 انژکتوری بازار ایران رده 250 سی سی بروز شده توسط: حمید حساس
11:42:21    1403/04/07

بهترین موتورسیکلت های سال 1403 انژکتوری بازار ایران رده 250 سی سی

تبلیغات گسترده ای توسط مونتاژ کنندگان موتورسیکلت در سال 1403 صورت گرفته است که بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت و بهبود قدرت و گشتاور در محصولات 1403 رخ داده است. امروز نتایج بررسی های موتورسیکلت های 1403 که از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته است را در اختیار شما گذاشته ایم تا با بررسی آنها ببینیم ایت تبلیغات تا چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1403 کدام هستند.

از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 8 سال از عرضه موتورسیکلت های انژکتوری (EFI) به بازار ایران می گذرد و علاقه مندان به موتورسیکلت ها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود.

طی سالهای قبل با ببرسی موتورسیکلت های انژکتوری شاهد بودیم از سال 1396 تا 1401 کیفیت محصولات رو به کاهش بود و تنها مدل های 1402 کمی از سیستم انژکتور بهتری نسبت به مدل های سال قبل بهتر بودند. نقص های بسیار زیادی در سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت های انژکتوری وجود داشت که بیسترین دلیل نقص ها به ترتیب از کار افتادن پمپ بنزین و یا نقص در پاشش سوخت در محفظه احتراق بود که باعث ریپ زدن موتورسیکلت بود و اینکه تمامی ECU های بخش مدیریت سوخت رایانه انژکتورها پس از حدود 4000 ساعت کارکرد دچار آسیب میگردید و عملاً رانندگان راحی بجز تغییر سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت خود از EFI به کاربراتور نداشتند.

هرچند که در مدل های 1402 شاهد بودیم این نقایص نسبتا بهبود داشته اند اما همچنان در موتورسیکلت های زیر 150 میلیون تومان همچنان ایرادات وجود داشت و حتی در بسیاری از موارد شاهد کاهش بسیار چشمگیر کیفیت در سیستم سوخت رسانی و حتی قطعات موتورسیکلت بودیم و عملا موتورسیکلت ها بسیار نا ایمن بودند و جوانان زیادی به دلیل همین کیفیت پایین قطعات جان خود را از دست داده یا دچار آسیب های جبران نا پذیری شده اند.

متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم ها باعث گردیده است تا محصولات درجه یک کشورهای دیگر توسط بسیاری از وارد کنندگان با اعمال تغییراتی در بحث کیفیت یا تغییر لوازم به جهت حمایت از تولیدات داخلی جایگزین گردیده و در نهایت محصولی با ظاهر موتورسیکلت اصلی اما با کیفیت بسیار پایین تر به بازار عرضه گردد.

طبق تعهدات شرکت های وارد کننده به وزارت صنایع و معادن در جهت عرضه محصولات با ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتریان متاسفانه شرکت های عرضه کننده فقط در حد یک شعار اقدام به دادن خدمات به مشتریان میکنند و در صورت هر گونه نقصی در محصول با بیان خارج از شرایط ضمانت یا فاقد ضمانت اقدام به دست بسر نمودن مشتری نموده و نتیجه آن تحمیل هزینه های بالا در رفع نقص در محصولات است.

بهترین موتورهای 250cc:

250cc کویر موتور
کاوازاکی نینجا زد ایکس 249

Kawasaki ZX-25R 249
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی

Z 4 249 T
کویر موتور
کاوازاکی

Versys X 249
کویر موتور
کی تی ام دوک

Duke 250 ABS
همتاز موتور
بلنتا زد 249

Blenta 249 Z
کویر موتور
کی تی ام

Adventure 249
نیکران موتور پاسارگاد
راپیدو کایو کی 6

Rapido kayo K6
 قدرت اسمی:  47 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  32 اسب بخار  24 اسب بخار
 قدرت واقعی:  46.2 اسب بخار  32.8 اسب بخار  29.8 اسب بخار  32.8 اسب بخار  32 اسب بخار  29.7 اسب بخار  20.4 اسب بخار
 گشتاور:  37.4 نیوتن متر 21.2 نیوتون متر  25.2 نیوتون متر 21.2 نیوتون متر  21.5 نیوتون متر  24.5 نیوتون متر  19.2 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده   6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  124 کیلومتر  128 کیلومتر  126 کیلومتر  125 کیلومتر  128 کیلومتر  114 کیلومتر
 مصرف سوخت:  4.3 لیتر  2.4 لیتر  2.9 لیتر  2.5 لیتر  3.4 لیتر  3.4 لیتر  3.0 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی 
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی 
 وزن:  172 کیلوگرم  185 کیلو گرم 173 کیلو گرم  143 کیلو گرم  152 کیلو گرم  156 کیلو گرم  123 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.2  9  9.5  9.5  9.5  9.5  9.5
 ارزش خرید از 10:  9.8  9  9.5  9.5  9.5  9.5  9.5

 

250cc نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 اس

Beneli TNT 249 S
کویر موتور
کاوازاکی

Kawasaki Z1
نیکران موتور
کی وی 249 آر

KeeWay K249R
تکتاز موتور
سوزوکی 248 جی دابلیو
Suzuki 250 Inazuma 
صبا سیکلت
دومینار 250

Beneli Dominar 249
تکتاز موتور
سوزوکی جی اس ایکس

Susuki GSX 250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی 249 تی آر کا

Beneli 249 TRK
 قدرت اسمی:  32 اسب بخار  32 اسب بخار  30 اسب بخار  30 اسب بخار  28 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار
 قدرت واقعی:  31.5 اسب بخار  32.4 اسب بخار  28.2 اسب بخار  26 اسب بخار  26.9 اسب بخار  25.2 اسب بخار  24.9 اسب بخار
 گشتاور:  21.2 نیوتون متر 21.5 نیوتون متر  22.4 نیوتون متر  24 نیوتون متر  22.9 نیوتون متر  22.4 نیوتون متر  21 نیوتن متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک / روغن خنک  آب خنک  آب خنک آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  122 کیلومتر  125 کیلومتر  115 کیلومتر  120 کیلومتر  122 کیلومتر  115 کیلومتر  120 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.4 لیتر  2.9 لیتر  3.4 لیتر  2.1 لیتر  3.1 لیتر  3.4 لیتر  2.7 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  ABS  دیسکی - ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی   دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  ABS  دیسکی - ABS  دیسکی  دیسکی  دیسکی   دیسکی
 وزن:  183 کیلو گرم  133 کیلو گرم  165 کیلو گرم  133 کیلو گرم  180 کیلو گرم  181 کیلو گرم  173 کیلوگرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9.5  9  9.5  9.5  9  9.5
 ارزش خرید از 10:  9  9.5  9.5  9.5  9.5  9.5  9.5

 

250cc تولیدی نیرومحرکه
نامی آر ایکس 250

Nami RX250
صبا سیکلت
گلگسی اس وای ام
Galaxy SYM NH250
صبا سیکلت
پالس اف 250

Pulsar F250
شاهین موتور
لیفان کی پی اس 250

Lifan KPS 250
نیکران موتور پاسارگاد
بنلی لیونسینو 249

Beneli Leoncino 249
نیرو موتور
دایچی آر ایکس 

Daichi RX 249 
همتاز موتور
هانوی ان کی

Hanway nk 250
 قدرت اسمی:  26 اسب بخار 25 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار  26 اسب بخار  25 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.8 اسب بخار 24.8 اسب بخار  24.2 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.8 اسب بخار  24.2 اسب بخار  23.2 اسب بخار
 گشتاور:  22 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  20.8 نیوتون متر  22 نیوتن متر  18.9 نیوتن متر  18.7 نیوتن متر  19.8 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده 6 دنده  5 دنده  6 دنده  5 و 6 دنده  6 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک روغن خنک  روغن خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک
 استارت:  الکتریکی الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  119 کیلومتر 120 کیلومتر  115 کیلومتر  118 کیلومتر  118 کیلومتر  110 کیلومتر  120 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر 2.7 لیتر  3.5 لیتر  3 لیتر  2.8 لیتر  3.1 لیتر  2.9 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی دیسکی  دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  175 کیلوگرم 138 کیلو گرم  164 کیلو گرم  150 کیلوگرم  155 کیلوگرم  149 کیلوگرم  140 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9.5 9  9  8  8.5  8.5  9
 ارزش خرید از 10:  9 9.5  9  8.5  8.5  8.5  9.5

 

250cc نیکران موتور پاسارگاد
بنلی تی ان تی 25

Beneli TNT25
کویر موتور
زونتس 250

 Zontes S 250
کویر موتور
کاوازاکی کی ال 249

Kawasaki KL 249
کویر موتور
کویر CRF 249

Kavir 249 CRF
کویر موتور
کویر زونتس زد 4

Zontes 249 Z4
کویر موتور
پیاجیو بورلی 249

KPS 250
شاهین موتور
دلتا اکس 2

DELTA SX2 Rally
 قدرت اسمی:  25 اسب بخار  25 اسب بخار  24 اسب بخار  24 اسب بخار  22 اسب بخار  20 اسب بخار  22 اسب بخار
 قدرت واقعی:  24.4 اسب بخار  24.1 اسب بخار  21.2 اسب بخار  21.2 اسب بخار  20.9 اسب بخار 19 اسب بخار  17.6 اسب بخار
 گشتاور:  18.8 نیوتن متر  18.7 نیوتون متر  20.4 نیوتن متر  16.8 نیوتون متر  18.8 نیوتون متر  18 نیوتن متر  16.7 نیوتون متر
 گیربکس:  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  6 دنده  اتوماتیک  6 دنده
 خنک کننده:  آب خنک  روغن خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  آب خنک  روغن خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  120 کیلومتر  120 کیلومتر  120 کیلومتر  116 کیلومتر  118 کیلومتر  85 کیلومتر  112 کیلومتر
 مصرف سوخت:  2.8 لیتر  2.7 لیتر  3.1 لیتر  3.1 لیتر  3.6 لیتر  2.6 لیتر  3.2 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی   دیسکی   ABS  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی   دیسکی   ABS  دیسکی
 وزن:  150 کیلوگرم  138 کیلو گرم  138 کیلوگرم  140 کیلو گرم  176 کیلو گرم 172 کیلوگرم  145 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  9  9.5  9  9.5  9  8
 ارزش خرید از 10:  8.5  9  9.5  9  9.6  9  8.5

 

250cc نیرو محرکه
نامی 249 کیو ام

Nami 249 QM
شاهین موتور
دلتا دی اس 2

Delta DS2
کویر موتور
جی ای اس

GASGAS EC 249F
گروه صنعتی فارس
پیشرو کی ام گلد 250

Pishro Golde Qm
جهان همتا سیکلت
فلات 250 Falat 249 
کویر موتور
تی تو ان 2

Kavir T2 N 248
نیکران موتور پاسارگاد
جی ای اس

GASGAS EC 249F
- - -
 قدرت اسمی:  22 اسب بخار  18 اسب بخار  18 اسب بخار  16 اسب بخار  16 اسب بخار  14 اسب بخار  14 اسب بخار
 قدرت واقعی:  17.1 اسب بخار  17.1 اسب بخار  16.8 اسب بخار  15.4 اسب بخار  14.6 اسب بخار  13.1 اسب بخار  13.1 اسب بخار
 گشتاور:  16.5 نیوتون متر  15.4 نیوتون متر  15.2 نیوتون متر  14.1 نیوتون متر  17.7 نیوتون متر  12.2 نیوتون متر 12.2 نیوتون متر
 گیربکس:  5 دنده  6 دنده  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  6 دنده
 خنک کننده:  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک  روغن خنک روغن خنک  هوا خنک  آب خنک
 استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
 حداکثر سرعت:  104 کیلومتر  105 کیلومتر  100 کیلومتر  102 کیلومتر  100 کیلومتر  95 کیلومتر  95 کیلومتر
 مصرف سوخت:  3 لیتر  3.4 لیتر  3 لیتر  3 لیتر  3.6 لیتر  3.4 لیتر  3.6 لیتر
 ترمز جلو;:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
 وزن:  139 کیلو گرم  145 کیلو گرم  108 کیلو گرم  140 کیلو گرم  132 کیلو گرم  121 کیلو گرم  128 کیلو گرم
 مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
 امتیازکیفیت از 10:  9  8.5  8.5  8  8.5  8  8.5
 ارزش خرید از 10:  9  9  8.5  7.5  8  8  8.5

بهترین موتورسیکلت های سال 1403 انژکتوری بازار ایران رده 250 سی سی



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام جناب مهندس وقت بخیر چرا لیست بهترین های ۱۴۰۳ تکمیل نمی شود؟ با تشکر

رده 200 و 150 سی سی بر روی سایت قرار گرفته است

user

سلام جناب مهندس ادامه لیست بهترین های ۱۴۰۳ چه تاریخی در سایت قرار می گیرد؟ از نیمه تیر ماه هم عبور کرد

بر روی سایت قرار گرفته است

user

سلام ببخشید در بازه قیمتی زیر 100 میلیون به جز طرح هندا و طرح ویو و کلیک موتورسیکلت کم استهلاک که قطعات و لوازمش راحت گیر بیاد چی معرفی می کنید؟ ممنون

پیشنهاد شخصی ما 125 سی سی است. اما با توجه به بودجهع شما بهتر است بر روی موتورهای کارکرده تحقیق نمائید

user

سلام جناب مهندس لطفاً ادامه بررسی‌های 1403 رو بزارید

روی سایت قرار گرفته است

user

با سلام نظرتون راجب بلنتا طرح z چجوری هست و چند اسب قدرت داره و اینکه مثل های پرو میل لنگ ۳۶۰ داره یا ۱۸۰درجه

 برای جوانان بین 22 تا 28 سال تجربه رانندگی خوبی را ارائه میدهد و ارزش خرید آن از 10 برابر 9.5 است.

user

سلام و تشکر بابت اینکه هرساله اولین مرجعی هستید که بر اساس استاندارد واقعی و نه حدیث و روایت اقدام به انتشار مشخصات واقعی موتورها میکنید...

باز هم خبری از موتورهای تریل شرکت فلات در لیست بهترین ها نیست.

دلیل قرار نگرفتن در بهترین ها فقط صرف قدرت انجین نیست بلکه کیفت قطعات، مقاوت شاسی، کیفیت سیستم سوخت رسانی و سیستم تعلیق هم نقش دارند که متاسفانه فلات ضعیفتر از رقبای خود دارد عمل می کند و در اصل سعی دارد موتورسیکلتی با ظاهر جذاب اما اقتصادی را عرضه کند

انجین جدیدی که با تازگی روی بیشتر تریل های بازار قرار گرفته بازدهی پایینی داره و زود داغ میکنه و عملا صفحه کلاچ ندارید. این انجین 6 دنده روغن خنک با 14 اسب قدرت و گشتاور 12 هیچ جایی در بین بهترین تریل ها نداره. این انجین روی تریل های برمودا، باسل ، پیشرو زاپاتا، نیکتاز طرح کی تی ام، متین خودرو، فلات ایکس آر و طرح هاسکوارنا و... قرار داره. 

بعد از اون به تریل دلتا میرسیم که جدیدا انجین 4 سوپاپ 250 رو جایگزین انجین 225 کرد. با این حال میبینید که با وجود قدرت اسمی 22 اسبی ولی عملا روی دستگاه بیشتر از 16 یا 17 اسب تحویل نمیده اونم با 150 کیلو وزن و مشکلات شدید مونتاژِی.

همچنان تا امروز بعد از این همه واردات و تبلیغات هیچ موتور تریلی رقیب روان 200 نشده. هرچند به روان هم انتقاداتی وجود داره مثل طراحی قدیمی و نازک بودن زین ولی از نظر کیفیت انصافا بی رقیب ترین تریل بازار هست. البته روان قابل مقایسه با x2 ایران دوچرخ نیست ولی خب از نظر قیمتی بالای 100 میلیون ارزون تره و قطعاتش همه در دسترس هست.

خواشها موقع خرید تریل دقت کنید. یک تریل بد روزگار آدم رو سیاه میکنه... تریل موتور شهری نیست که بعضی ایرادات مونتاژ یا ظرافتش به چشم نیاد... همچنان روی روان فکر کنید

user

سلام و عرض احترام در بین انتخابم موندم که بین موتورهای تریل 250 سی‌سی ایرانی کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟ ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi