تبلیغات گسترده ای توسط مونتاژ کنندگان موتورسیکلت در سال 1403 صورت گرفته است که بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت و بهبود قدرت و گشتاور در محصولات 1403 رخ داده است. امروز نتایج بررسی های موتورسیکلت های 1403 که از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته است را در اختیار شما گذاشته ایم تا با بررسی آنها ببینیم ایت تبلیغات تا چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1403 کدام هستند.
تبلیغات گسترده ای توسط مونتاژ کنندگان موتورسیکلت در سال 1403 صورت گرفته است که بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت و بهبود قدرت و گشتاور در محصولات 1403 رخ داده است. امروز نتایج بررسی های موتورسیکلت های 1403 که از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته است را در اختیار شما گذاشته ایم تا با بررسی آنها ببینیم ایت تبلیغات تا چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1403 کدام هستند.
از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 8 سال از عرضه موتورسیکلت های انژکتوری (EFI) به بازار ایران می گذرد و علاقه مندان به موتورسیکلت ها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود.
طی سالهای قبل با ببرسی موتورسیکلت های انژکتوری شاهد بودیم از سال 1396 تا 1401 کیفیت محصولات رو به کاهش بود و تنها مدل های 1402 کمی از سیستم انژکتور بهتری نسبت به مدل های سال قبل بهتر بودند. نقص های بسیار زیادی در سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت های انژکتوری وجود داشت که بیسترین دلیل نقص ها به ترتیب از کار افتادن پمپ بنزین و یا نقص در پاشش سوخت در محفظه احتراق بود که باعث ریپ زدن موتورسیکلت بود و اینکه تمامی ECU های بخش مدیریت سوخت رایانه انژکتورها پس از حدود 4000 ساعت کارکرد دچار آسیب میگردید و عملاً رانندگان راحی بجز تغییر سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت خود از EFI به کاربراتور نداشتند.
هرچند که در مدل های 1402 شاهد بودیم این نقایص نسبتا بهبود داشته اند اما همچنان در موتورسیکلت های زیر 150 میلیون تومان همچنان ایرادات وجود داشت و حتی در بسیاری از موارد شاهد کاهش بسیار چشمگیر کیفیت در سیستم سوخت رسانی و حتی قطعات موتورسیکلت بودیم و عملا موتورسیکلت ها بسیار نا ایمن بودند و جوانان زیادی به دلیل همین کیفیت پایین قطعات جان خود را از دست داده یا دچار آسیب های جبران نا پذیری شده اند.
متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم ها باعث گردیده است تا محصولات درجه یک کشورهای دیگر توسط بسیاری از وارد کنندگان با اعمال تغییراتی در بحث کیفیت یا تغییر لوازم به جهت حمایت از تولیدات داخلی جایگزین گردیده و در نهایت محصولی با ظاهر موتورسیکلت اصلی اما با کیفیت بسیار پایین تر به بازار عرضه گردد.
طبق تعهدات شرکت های وارد کننده به وزارت صنایع و معادن در جهت عرضه محصولات با ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتریان متاسفانه شرکت های عرضه کننده فقط در حد یک شعار اقدام به دادن خدمات به مشتریان میکنند و در صورت هر گونه نقصی در محصول با بیان خارج از شرایط ضمانت یا فاقد ضمانت اقدام به دست بسر نمودن مشتری نموده و نتیجه آن تحمیل هزینه های بالا در رفع نقص در محصولات است.
بهترین موتورهای 125cc:
125cc |
گروه صنعتی تلاش |
گروه صنعتی فارس تیزتک 125 Tiztak 125 EFI |
نیرو محرکه نامی 125 Nami 125 EFI |
اصفهان سیکلت سوپر جترو 125 Jetro 125 EFI |
گروه صنعتی فارس پیشرو 125 Pishro 125 S |
شاهین موتور دلتا 125 Delta 125 |
شاهین موتور لیفان 125 Lifan 125 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.4 اسب بخار | 10.2 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 9.8 اسب بخار | 9.8 اسب بخار |
گشتاور: | 8.7 نیوتون متر | 9.1 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 4 دنده | 4 دنده | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 4 و 5 دنده | |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 100 کیلوگرم | 96 کیلوگرم | 97 کیلو گرم | 98 کیلو گرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 8.5 | 9 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 9 |
125cc | نیرو موتور شیراز احسان 125 Ehsan 125 EFI S |
صنعتی تندر شهاب تندر 125 Tondar 125 EFI |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 Zomorod 125 EFI |
گروه صنعتی فارس پاتریس 125 Patris 125 |
شاهین موتور لیفان 125 Lifan 125 |
تکتازموتور تکتاز 125 Taktaz S 125 |
نیرو موتور شیراز پرواز 125 Parvaz 125 EFI S |
---|---|---|---|---|---|---|---|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9.7 اسب بخار | 9.7 اسب بخار | 9.7 اسب بخار | 9.5 اسب بخار | 9.4 اسب بخار | 9.4 اسب بخار | 9.3 اسب بخار |
گشتاور: | 8.3 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر | 8.1 نیوتون متر | 8.0 نیوتون متر | 7.9 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت | 85 کیلومتر | 85 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.4 لیتر | 2.5 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 2.9 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 100 کیلوگرم | 99 کیلوگرم | 99 کیلوگرم | 96 کیلوگرم | 96 کیلوگرم | 95 کیلو گرم | 100 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
125cc | نیرو موتور شیراز احسان 125 Ehsan 125 |
صنعتی کثیر رهرو 125 EFI Rahro 125 EFI |
کویر موتور کویر 125 Kavir 125 EFI |
شاهین موتور لیفان 125 PK Lifan 125 PK |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 Zomorod 125 EFI |
شاهین موتور لیفان 125 PK Lifan 125 PK |
پاسارگاد سیکلت فارس آشیل 125 سی اسپرت Ashil 125 EFI S |
---|---|---|---|---|---|---|---|
- | |||||||
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار | 10 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9.2 اسب بخار | 9 اسب بخار | 9 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.6 اسب بخار |
گشتاور: | 7.8 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 7.8 نیوتون متر | 8 نیوتون متر | 7.6 نیوتون متر | 8 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | هندلی | هندلی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 90 کیلومتر بر ساعت | 92 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 90 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 2.6 لیتر | 4 دنده | 4 دنده | 5 دنده | 4 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 4 دنده | 2.6 لیتر | 1.8 لیتر | 2.4 لیتر | 1.8 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسک | کاسه ای | دیسک | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 100 کیلوگرم | 98 کیلو گرم | 100 کیلوگرم | 98 کیلوگرم | 99 کیلوگرم | 98 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
مسافت طولانی | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8 | 8.5 | 9 | 8 | 8.5 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8.5 | 8 | 8 | 8 | 7 |
125cc | پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 125 سی سی اسپرت Bermoda 125 EFI S |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 125 سی سی Bermoda 125 EFI |
نیکران موتور بنلی وی زد VZ 125 |
نیرو موتور شیراز دایچی CR 150 Daichi 150 CR |
نیرو موتور شیراز پرواز RD 120 Parvaz 120 RD |
شاهین موتور دلتا YD 1500 Delta 1500 YD |
---|---|---|---|---|---|---|
- | - | |||||
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 9 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 3 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 8.6 اسب بخار | 8.6 اسب بخار | 8.4 اسب بخار | 8.3 اسب بخار | 7.9 اسب بخار | 2.1 اسب بخار |
گشتاور: | 7.2 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر | 9.2 نیوتون متر | 8.6 نیوتون متر | 7 نیوتون متر | 8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | هندل | هندل | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 90 کیلومتر بر ساعت | 90 کیلومتر بر ساعت | 80 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت | 52 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 2.6 لیتر | اتوماتیک | اتوماتیک | - |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.4 لیتر | اتوماتیک | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | - |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسک | دیسک | دیسک |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 105 کیلوگرم | 105 کیلوگرم | 102 کیلو گرم | 125 کیلوگرم | 120 کیلوگرم | 96 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 7.5 | 7.5 | 9 | 8.5 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 7 | 8 | 8.5 | 8 | 8 | 10 |
منبع: باشگاه موتور سواران ایران
سلام وقت بخیر جناب مهندس ۱-برای کار در پیک و استفاده روزانه با ساعت های طولانی طرح هوندا ۴ دنده مناسب می باشد یا ۵دنده؟
پیشنهاد پنج دنده
و پیشنهادتون چیه ۲-بین شهاب ۱۲۵ و تیزتک ۱۲۵ کدوم یکی برای کار پیک مناسب هستش؟
هردو تقریبا یکسان هستند
۳-علت ۲ستاره بودن شهاب۱۲۵ نسب به بقیه طرح هوندا های موجود در لیست چیست؟
سیستم تعلیق و ترمز بهتر
با تشکر