خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آموزش آب بندی موتورسیکلت بروز شده توسط: حمید حساس
10:04:44    1402/03/03

آموزش آب بندی موتورسیکلت

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که به تازگی موتوری را خریداری نموده اید و میخواهید آن را به خوبی آب بندی کنید و دوس دارد خودتان بتوانید به صورت صحیح و اصولی اقدام به سرویس و نگهداری و حتی برطرف سازی عیب موتورسیکلت خود نمائید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا برای اولین بار در دنیای اینترنت به خوبی و اصولی همه چیز را فرا بگیرید.

 

مقدمه:

موتور هوندا ۱۲۵ کاربردی‌ترین برند مورد استفاده در ایران و است. بجز این برند موتور ایژ نیز کاربرد زیادی دارد. البته بیشتر ۱۲۵ها موجود در بازار ایران چینی بوده و دارای کیفیت پایینی هستند و قیمت آنها حدود دو میلیون تومان است که نسبت به کیفیت از قیمت زیاد برخوردار میباشند. در ۲ سال گذشته شرکت کویر موتور ایران اقدام به وارد کردن موتور ۲۵۰ سی سی و سند دار کردن موتورهایی مانند مگلی ۲۵۰ چینی و دیلیم ۲۵۰ کره‌ای و کی تی ام ۲۵۰٫۱۲۵ اتریشی نموده است. البته شرکت های دیگری هم هستند که با وارد کردن موتورهای دیگری اقدام به در دست گرفتن بازار موتور سیکلت ها کرده اند. موتور هوندا ۱۲۵ در ایران با نام‌های کارخانجات محلی تولید می‌شوند.

موتور گازی ( یا نام دیگر آن پژو) نوعی خاصی از موتور است که جعبه دنده ندارد به رنگ آبی در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت. موتورسیکلت‌های سبک مانند تولیدات شرکت نیرو محرکه و موتورهای وسپا نیز در ایران استفاده کنندگان ویژه خود را دارند.

در ایران تعداد زیادی موتورسیکلت سنگین مثل سوزوکی ۱۰۰۰ مدل ۱۹۸۰ و هوندا سی بی ار ۱۰۰۰ مدل ۲۰۰۵ و... وجود دارد که در پیست‌های موتور سواری استفاده می‌شوند.

یکی از معروف و افسانه‌ای ترین موتورسیکلت‌های وارد شده به ایران سوزوکی جی اس ۱۰۰۰ مدل ۱۹۸۰ می‌باشد که موتورسیکلتی خیابانی است که چهار سیلندر و ۹۰ اسب بخار قدرت دارد و ۲۲۰ کیلومتر سرعت حداکثر آن است. این موتور سیکلت در سال ۱۳۵۶ توسط فردی بنام گلابچی برای اولین بار به ایران وارد شد و بخاطر شتاب بالا ظاهری زیبا و پر ابهت و صدایی بسیار زیبا به یک موتور افسانه‌ای تبدیل شد. همچنین این موتور بخاطر شتاب بالا برای تک چرخ زدن و تیکاف کردن بسیار مناسب بود و یکی از دلایل تبدیل شدن آن به افسانه ۱۰۰۰ همین است. قیمت این موتور با سند قبل از انقلاب در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. از دیگر موتورهایی که در ایران پر طرفدار هستن می‌توان به سوزوکی ار اف ۴۰۰ ۱۹۹۴ و یاماها اف زد ار ۴۰۰ ۱۹۹۶ نام برد که تقریبا ۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ کیلومتر سرعت دارند و برای شروع موتور سواری حرفه‌ای مناسبند و قیمتی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان دارند البته با برگه مزایده گمرک یا ارگان‌ها.

در ۲۰ سال گذشته موتورهای سنگین زیادی با برگه سبز گمرکی در پیست‌های ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند:

  • Suzuki gsx hayabusa ۱۳۰۰ ۲۰۰۵
  • Honda cb ۱۳۰۰ ۲۰۰۳
  • Honda cbr ۱۰۰۰ repsol ۲۰۰۷

از برندهای موتورسیکلت می‌توان هوندا - یاماها - سوزوکی - کاوازاکی ژاپن، کی تی ام اتریش، ایژ - ام زد روسیه، هارلی دیویدسون امریکا، دوکاتی ایتالیا و بی ام و آلمان اشاره کرد. از موتورسیکلت‌های سبک تر می‌توان به موتور وسپا اشاره کرد که در اصل ایتالیایی است.

موتور سیکلت دارای اجزای اصلی زیر می‌باشد که هریک به نوبه خود در طول عمر، کیفیت، قدرت، سرعت، سواری راحت و غیره تاثیر بسزایی دارند:

۱. موتور      ۲. سیلندر (تا ۶ سیلندر مانند هوندا گولد وینگ ۱۸۰۰ سی سی)      ۳. سر سیلندر

۴. اگزوز      ۵. صفحه کلاچ      ۶. زین      ۷. باک بنزین      ۸. رادیاتور اب یا روغن

 

اصطلاح آب بندی چیست؟

منظور از آب بندی عمل صحیح عملکرد و قرار گیری قطعات و اجزای خودرو میباشد که پس از منتاژ قطعات به دلیل وجود اصطحکاک هایی که بین اجزای منتاژ شده وجود دارد این قطعات در اثر کارکرد در جای خود با عمل سایشی اقدام به قرارگیری صحیح در جای خود مینمایند که در اصطلاح آب بندی گفته میشود. اما تازمانی که این قطعات به صورت درست در جای خود قرار نگرفته اند هرگونه فشار کاری که به آنها وارد گردد باعث میگردد که عمل سایش صورت نگیرد و عمل شکستگی و یا ایجاد ترک هایی باعث گردد که قطعات آسیب ببیندد و در طی مدت کوتاهی از کار بیوفتند و عملا باعث ایجاد هزینه و آسیبهای بعضا جبران ناپذیری گردند.

 

اصول پایه آب بندی انجین:

شرکت های سازنده موتورسیکلت و ماشین های معروفی چون Yamaha, Honda,Susuki,BMW,Benz , ... قبل از فروش مرحله اول آب بندی را انجام و پس از اطمینان از صحت عملکرد و رفع عیب های احتمالی اقدام به فروش مینمایند. عمل آب بندی در موتور سیکلت ها سه مرحله ای میباشد. اما در کشور ایران چنین رویه ای توسط هیچ یک از سازندگان طی نمیشود و این امر به مشتری واگذار میگردد. که متاسفانه شاهد هستیم که اکثر عموم مردم با ذهنیت های اشتباه و نظرات بی پایه و اساس بدون داشتن هیچ دانش فنی اقدام به آب بندی مینمایند. شاید بار ها شنیده باشید که عموم مردم مخصوصا تعمییرکاران گفته اند آنقدر برانید تا موتور شما هار شود. آب بندی صحیح انجین افزایش عمر موتورسیکلت را تضمین میکند. در این بخش روش آب بندی صحیص توضیح داده میشود.

زمانی که شما یک موتورسیکلت را خریداری مینمائید توسط کارخانه سازنده روغنی در موتور ریخته شده است این روغن از بهترین و مرغوب ترین روغن های موتور میباشد زیرا که اولین استارت یک انجین نیازمند یک روغن بسیار با کیفیت میباشد که به خوبی بتواند اصطحکاک اولیه بین قطعات را کاهش دهد. زمانی که برای اولین بار انجین استارت میشود میبایستی حدود 1 دقیقه انجین در حالت عادی ( در اصطلاح درجا ) کارکند تا کلیه قطعات به صورت کامل روغن کاری شوند سپس به آرامی با افزایش میزان سوخت دور موتور را از 1000rpm تا حداکثر 2500rpm رسانده تا با افزایش فشار روغن ذرات بسیار ریزی که در لحظه اول استارت انجین بر اثر سایش از قطعات جدا شده اند در سطح روغن به حرکت در آیند سپس انجین را در حالت عادی رها نموده تا 3 دقیقه.  پس از صحت عملکرد انجین و عملیات سوخت رسانی نسبت به تکنولوژی ساخت و نوع فیلتر روغن انجین موتورسیکلت پس از طی حداکثر 50 الی 100 کیلومتر با حداکثر دور موتور 3500rpm الی 4000rpm میبایستی روغن انجین تعویض گردد.

توجه در زمان آب بندی موتور میبایستی از بهترین نوع روغن موتور موجود در بازار استفاده نمائید روغن موتورمتناسب با انجین موتورسیکلت یا ماشین خود را بایستی استفاده نمائید.

  • در موتورسیکلت هایی که دارای فیلتر های فلزی هستند و دارای حجم موتور 50cc تا 180cc می باشند می بایستی از روغن هایی با درجه حداقل کیفیت SF و گرانروی 50-20 استفاده نمایند و حتما می بایستی دقت شود که تا قبل از طی 50 کیلومتر اول دور موتور نبایستی بیش از 3500rpm برسد.
  • در موتورسیکلت هایی که دارای فیلتر های کاغذی هستند و دارای حجم موتور 200cc تا 2000cc می باشند می بایستی نسبت به تکنولوژی ساخت انجین از روغن هایی با درجه کیفیت حداقل SG و بالا ترین کیفیت تا به امروز SM و گرانروی 50-20 استفاده نمایند و حتما می بایستی دقت شود که تا قبل از طی 100 کیلومتر اول دور موتور نبایستی بیش از 4000rpm برسد.
  • در موتورسیکلت هایی که فاقد نشانگر دور موتور هستند و دارای حجم موتور 50cc تا 140cc می باشند می بایستی نسبت به تکنولوژی ساخت انجین از روغن هایی با درجه کیفیت حداقل SF و بالا ترین کیفیت تا به امروز SM و گرانروی 50-20 استفاده نمایند و حتما می بایستی دقت شود که تا قبل از طی 100 کیلومتر اول سرعت آنها نبایستی بیش از 45Km/h برسد.

در زمان آب بندی نبایستی دور موتور شما ثابت بماند و میبایستی مدام با تغییر دور موتور باعث شوید تا حرارت در موتور بالا نرود و در هر حال نبایستی دور موتور از حد مجاز فراتر رود و اقدام به رانندگی نمائید.

اخطار: در زمان آب بندی نبایستی دسته گاز به آخر برسد. و یا دور موتور از حد مجاز فراتر رود

در موتور سیکلت ها عملیات آب بندی اصلی و حیاتی موتور سیکلت 0 تا 300 کیلومتر اول صورت می گیرد که عمر انجین و عملکرد صحیح آن در مرحله اول میباشد در مرحله دوم آب بندی که بسته به تکنولوژی ساخت انجین کمی متفاوت است تقریبا از 800 تا 1600 کیلومتر ادامه دارد که با نام مرحله ریسک معرفی می گردد که در این مرحله هرگونه ایراد احتمالی انجین موتورسیکلت در آن نمایان خواهد شد و در بیش از 1600 به بعد مرحله اطمینان از عملکرد میباشد و می توانید حداکثر قدرت و سرعت را از موتور انتظار داشته باشید.

در مرحله اول تحت هیچ شرایطی نبایستی دمای انجین بالا رود و یا به انجین فشار وارد گردد و یا دور موتور از حد معینی فراتر رود اما افزایش سرعت هیچ گونه مشکلی ندارد یعنی اگر دور موتور یک موتورسیکلتی بر روی 5000 دور در دقیقه باشد و سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت بود هیچ گونه مشکلی وجود ندارد تنها در زمان آب بندی مرحله اول که مربوط به انجین می باشد دور موتور از اهمیت برخوردار میباشد یعد از مرحله اول که با افزایش دور موتور، سرعت نیز افزایش می یابد و عملکرد  ترمز ها و کاربراتور و سوپاپ ها و پمپ روغن و شاتون و میل لینگ در مرحله حساسی هستند زیرا که اگر ایرادی در مرحله اول به وجود آمده باشد در مرحله دوم نمایان میگردد.

نکته:

ویژه موتورسیکلت های دارای فیلتر های فلزی:

در زمان آب بندی تا 300 کیلومتر اول  به ازای هر یک لیتر روغن به میزان 20 تا 40 سی سی اضافه در درون انجین روغن بریزید. این میزان اضافه برای این منظور میباشد که میزان غلظت روغن به دلیل جذب ذرات کاهش پیدا کرده و از روان کنندگی کمتری برخوردار خواهد شد با افزایش روغن میزان غلظت یکسان باقی خواهد ماند.

ردیف میزان حجم روغن موتور بر حسب سی سی
ویژه موتورهای تک سیلندر
نوع موتور
1 940 الی 1000 50cc - 125cc
2 960 الی 1000 130cc - 200cc
3 1200 الی 1400 250cc - 400cc
4 1600 الی 1990 500cc - 750cc

توجه: میزان روغن موتور در هر موتورسیکلت 50cc تا 220cc به صورت استاندارد حداکثر 1000cc می باشد که در صورتی که اگر موتورسیکلت دارای فیلتر کاغذی باشد بین 20cc تا 50cc باید روغن موتور اضافه درون انجین اضافه گردد. در موتورسیکلت های 250cc تا حدودا 400cc میزان روغن بین 1000cc تا 1400cc می باشد که این تغییر میزان بستگی به نوع انجین و دارا بودن و یا فاقد رادیاتور روغن بودن انجین متغیر است.

جهت آب بندی صحیح و اصولی نسبت به

تکنولوژی ساخت و حجم موتور از سه جدول زیر استفاده نمائید.
 

تعویض روغن را میبایست تا 1600 کیلومتر و رانندگی را با دور موتور مشخص طبق جدول زیر انجام دهید.

 

    تعویض روغن برای موتورهای دارای فیلتر فلزی    

ردیف شمارش گر مصافت موتور بر حسب KM  دور موتور RPM نوع موتور کیفیت روغن
1 50 3500 50cc - 250cc SF ~ SG
2 200 5000 50cc - 250cc SF ~ SG
3 400 5000 50cc - 250cc SF ~ SG
4 600 5000 50cc - 250cc SF ~ SG
5 1100 6500 50cc - 250cc SF ~ SG
6 1600 7500 50cc - 250cc SF ~ SG
7 بر اساس کارکرد روغن 9500 50cc - 250cc SF ~ SG

 

    تعویض روغن برای موتورهای دارای فیلتر کاغذی    

ردیف شمارش گر مصافت موتور بر حسب KM  دور موتور RPM نوع موتور کیفیت روغن
1 100 4000 160cc - 2000cc SG ~ SM
2 800 5000 160cc - 2000cc SG ~ SM
3 1600 7500 160cc - 2000cc SG ~ SM
4 بر اساس کارکرد روغن 10000 160cc - 2000cc SG ~ SM

 

    موتورسیکلت های فاقد نشانگر دور موتور    

ردیف شمارش گر مصافت موتور بر حسب KM حداکثر سرعت
Km/h
نوع موتور کیفیت روغن
1 100 45 50cc - 140cc SF~ SJ
2 300 55 50cc - 140cc SF~ SJ
3 800 65 50cc - 140cc SF~ SJ
4 1200 100 50cc - 140cc SF~ SJ
ویژه موتورسیکلت های درون شهری کاب، اسکوتر، وویو و بی کلاچ

توجه:

از خرید روغن موتورهایی که تاریخ تولید آنها
بیش از یک و نیم سال می باشد خوداردی کنید.

 

 در فصل سرد روغن با گرانروی 10W/40w 

 در فصل گرم روغن با گرانروی 20w/50w
 

سطوح کیفیت روغنهای بنزینی در API  بر اساس تکنولوژی ساخت

SN عرضه به بازار مصرف، سال ۲۰۱۰ كاربرد در كلیه خودروهای مدرن تا سال ۲۰۱۵، دارای مقاومت بهتر در برابر اکسیداسیون، پوشش دهی بیشتر و محافظت در برابر رسوب گذاری بر روی قطعات و افزایش کارایی روغن موتور در دمای پائین بهبود یافته است. گرید های سبک این روغن موتور صرفه جویی قابل ملاحظه ی در مصرف سوخت فراهم می آورد. برخی روغنهای SN دارای استاندارد ILSAC از نظر کیفیت حفظ انرژی هستند.
(مناسب خودروها و موتورسیکلت هایی با حجم انجین 650cc~4000cc)
(حداکثر کیفیت مجاز برای موتورسیکلت های با حداقل حجم 450cc و بالاتر )
SM عرضه به بازار مصرف، سال ۲۰۰۵ كاربرد در كلیه خودروهای مدرن تا سال ۲۰۱۰، دارای خاصییت پایداری خوب در برابر اكسیداسیون و سایش، محافظت بهتر در مقابل رسوب گذاری بر روی قطعات و كارایی بهتر روغن در دمای پایین. گریدهای سبك این روغن صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را در مصرف سوخت فراهم می‌آورند.
(مناسب خودروها و موتورسیکلت هایی با حجم انجین 200cc~4000cc)
(بهترین گذینه برای موتورسیکلت های با حداقل حجم 450cc و بالاتر )
SL برای مصرف در خودروهای سال ۲۰۰۴ و قدیمی تر و طبق خط مش و قابلیت های مورد انتظار API برای آزمون درجه گرانروی SAE در موتورهای بنزینی مدرن.
(مناسب خودروها و موتورسیکلت هایی با حجم انجین موتورسیکلت های 1800cc~2800cc)
(حداکثر کیفیت مجاز جهت موتورسیکلت های آپاچی و پالس تا حجم 240cc ویژه تولید اروپا، آمریکا، ژاپن، تایوان و هند)
SJ برای مصرف در خودروهای طراحی سال ۲۰۰۱ و قدیمی تر.
(مناسب خودروها و موتورسیکلت هایی با حجم انجین 160cc~2000cc)
(بهترین گذینه جهت موتورسیکلت های آپاچی و پالس تا حجم 240cc ویژه تولید اروپا، آمریکا، تایوان، ژاپن و هند)
SG برای مصرف در خودروهای سال ۱۹۹۳ و قدیمی تر، نسبت به SF دارای مقدار بیشتری از موادافزودنی.
(منسوخ شده و مناسب موتورسیکلت های دارای فیلتر های کاغذی از 125cc~250cc)
(حداکثر کیفیت مجاز جهت موتورسیکلت های طرح هندا و تریل تا حجم 250cc ویژه تولیدات ایران، ژاپن، چین و هند)
SF برای مصرف در خودروهای طراحی سال ۱۹۸۸ و قدیمی تر.
(منسوخ شده و مناسب موتورسیکلت های دارای فیلتر های فلزی از 50cc~150cc)
(بهترین گذینه جهت موتورسیکلت های طرح هندا و تریل تا حجم 200cc ویژه تولیدات ایران، ژاپن، چین و هند)
SA - SB - SC - SD - SE
(منسوخ شده و اصلا توصیه نمی گردد)

 

 

نوع روغن موتورهایی که در بازار ایران وجود دارد بسیار است اما روغن موتور هایی که مناسب موتورسیکلت های تولید ایران است به ترتیب کیفیت استاندارد API و قیمت از بهترین تا متوسط در جدول زیر فهرست شده اند.

توجه: جدول زیر بهترین روغن موتورها ویژه موتورسیکلت ها از بهترین کیفیت با توجه به کمترین قیمت فهرست شده اند در صورت استفاده برای خودروها میبایستی بر اساس استاندارد API پیشنهاد شده توسط سازنده خودرو روغن موتور مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

ردیف

شرکت

نام

درجه گرانروی
(SAE)

درجه کیفیت
API

کارکرد واقعی
به Km

پیشنهاد ما

1

شرکت نفت سپاهان

اسپیدی طلایی

20W50

SF

1500

2

ایرانول

 ایرانول 6000

20W50

SF

1500

3

شرکت نفت سپاهان

آریا اسپیدی

20W50

SG

2000

4

ایرانول

 ایرانول 8000

20W50

SG

2000

5

بهران

بهران تکتاز

20W50

SG

2000

6

شرکت نت لوب ایران

کاسترول GP

20W50

SG

2000

7

شرکت نفت سپاهان

کیمیا اسپیدی

20W50

SJ

3000

8

ایرانول

ایرانول 12000

20W50

SJ

3000

9

بهران

بهران پیشتاز

20W50

SJ

3000

10

شرکت نت لوب ایران

کاسترول GTX

20W50

SJ

3000

11

شرکت نفت سپاهان

سوپر اسپیدی

20W50

SL

4000

12

ایرانول

ایرانول Racing

20W50

SL

4000

13

ایرانول

ایرانول 16000

20W50

SL

4000

14

ایرانول

بهران سوپر پیشتاز

20W50

SL

4000

15

بهران

 Racing

20W50

SL

4000

16

شرکت نفت سپاهان

لیزویل ™Lizoil

20W50

SM

4000

17

ایرانول

ایرانول Royal

20W50

SM

4000

توجه: میزان کارکرد واقعی در جدول بالا ویژه موتورسیکلت ها بیان گردید شده و برای خودروها 2 برابر می باشد.

 

فهرست روغن موتور مناسب موتورسیکلت ها بر اساس شرکت سازنده

 

پس از طی نمودن 300 کیلومتر اول کلیه قسمت های موتورسیکلت خود را با دست آچارکشی نماید این عمل را دوباره در 1000 کیلومتر و 3000 کیلومتر تکرار نمائید.

 

سرویس و نگهداری:

مواردی که در جدول زیر بیان شده اند در صورت رعایت کردن آن باعث افزایش طول عمر و ایمنی در موتور سیکلت می گردند. موارد * دار به معنای این میباشند بهتر است توسط نمایندگی های مجاز وسایل نقلیه مورد سرویس قرار بگیرند.

 

شمع:

بعد از 1000 کیلومتر و هر 3000 کیلومتر کربن رسوب شده را که به شمع جسبیده شده است را با یک برس سیمی نرم تمیز کنید. فاصله الکترود شمع را با یک گیج فاصله سنج ( آچار فیلر ) تنظیم کنید. میزان فاصله پلاتین شمع میبایستی چیزی حدود 0.5 الی 0.8 میلیمتر باشد که در موتور های 50cc تا 180cc بین 0.5 الی 0.6 میلیمتر و در موتور های 200 به بالا 0.6 الی 0.8 میلیمتر میباشد.

توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی از شمع های کارکرده و یا تقلبی در بازار استفاده نکنید زیرا که شمع های غیر استاندارد و تقلبی میتواند باعث آسیب و کارکرد بد و عدم احتراق مناسب سوخت گردند.

 


 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

 

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

آشنایی با استانداردهای اجباری تولید موتورسیکلت

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

آموزش آب بندی موتورسیکلت



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام میشه با موتور دوترک زد وقتی که آبندی کامل نشده ممنون میشم پاسخ بدین ؟

از شدن میشود ولی بعد از آن باید دست بجیب شوید

user

سلام برای آب بندی طرح ویو بهرو ۱۲۵ ، نشانگر دور موتور نداره و فیلتر فلزی هست ، از کدام جدول آب بندی بالا پیروی کنم ؟

جدول سوم

روغن sj براش بخرم یا sg,sf لطفا راهنمایی بفرمایید

sf/sg

user

سلام امروز برای تعویض روغن موتور سیکلت کاب بهرو کثیر ۱۲۵ تعویض روغنی گفت اسپیدی سوپر پاور 10/40 استفاده کن ولی من بهران 20/50 استفاده کردم ؟ اشکالی نداره مشکلی پیش نمیاد تشکر

روغن موتور درست را انتخاب نمودید

user

سلام استاد خسته نباشید یه موتور تریل پرواز نیرو موتور صفر کیلومتر خریدم (الان به ۵۰ کیلومترم هنوز نرسیده)به تازگی همون روز اول روغن رو عوض کردم بهران تکتاز ریختم چون از ترس و نگرانی روغن نامرغوب شرکتی

روغن مناسبی استفاده نموده اید

2 هنگام استفاده از موتور حرارت موتور بسیار زیاد است و من نگران و حساس مشکلی پیش نمیاد؟

بستگی به موتور دارد

3 نظرتون رو بگید در رابطه با تریل پرواز چون نمی‌خوام آسیب بهش برسه چه نکاتی رو رعایت کنم؛ لطف میکنید جواب بدید

با توجه به مدل موتورسیکلت عنوان شده نگران نباشید هنوز حرارت واقعی را از این موتور ندیده اید و تمام تریل ها به صورت طبیعی دمای بالایی دارند

user

باسلام وخسته نباشید.ببخشید هندا125تیزتک صفرخریدم الان600تاکارکردم بعضی مواقع موتورپت پت می‌کنه ایراد چی می‌تونه باشه ممنون میشم پاسخ بدین.باتشکر.

در موتورسیکلت های انژکتوری عادی است

user

سلام خسته نباشید من موتور صفر پرواز خریدم 700کارکرده میخوام واسه زمستان بخوابونم  برای اینکه آسیب نبینه استارت واسش کافیه روزی 15 دقیقه درجا میزارم کارمیکنه

اگر قرار است روزانه 15 دقیقه روشن شود که دیگر خواباندن نیست

یا باید راه بره چون موتور در حال آب بندی هست از آب بندی خارج میشه

هیچ مشکلی پیدا نمیکند فقط کافی است بسط باتری را قطع کنید. 

 

user

با سلام اب بندی موتور سیکلت چقد زمان میبرد و در کیلومتر ۹۰۰ تا میتوان دور موتور را تا ۶ برد و سرعت را تا ۶۰

مطلب فوق را مطالعه نمائید

user

سلام نمیشه کپی یا دانلود کرد؟

user

سلام و عرض ادب برای موتور سیکلت گلکسی 125 که دنده ای است اما کلاج ندارد میتوان از روغن موتور ایرانول 10w40 استفاده کرد این روغن برای موتور سیکلت های کلاج تر طراحی شده آیا موتوربنده هم کلاج تر است؟

10w/40w ربطی به نوع موتورسیکلت ندارد و مربوط به کارکرد روغن در دمای محیطی فصل های سال است

user

سلام خسته نباشید من 200 کیلومتر با موتور صفر حرکت کردم اگر دور موتور روی 5000 دور باشد مشکلی پیش نمی آید

مشکل خاصی نیست

ادامه نظرات
کلمات کلیدی
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi