در این اینجا سعی میکنیم صداهای اضافی که از انجین و دیگر قسمتهای موتورسیکلت شنیده میشه رو براساس تجربه و یا گرفتن اطلاعات از مکانیک های حرفه ای بیان کنیم. در صورت داشتن راه حل و یا جلوگیری از بوجود اومدن این صداها تجارب خودتون را با دیگران به اشتراک بگذارید.
ردیف | ایراد | نوع صداها یا ایرادات |
1 | ترمزها |
|
2 | زنجیر چرخ |
|
3 | باتری |
|
4 | اگزوز |
|
5 | کیلومتر |
|
6 | انجین |
|
7 | کاربرات |
|
8 | شمع |
|
9 | کمک فنر |
|
10 | شارژر |
|
11 | لامپ |
|
12 | روغن موتور |
|
13 | روغن ترمز |
|
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
آشنایی با استانداردهای اجباری تولید موتورسیکلت
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران
سلام علتش چی باتری نو ایرانی و چینی که میخریم بعد از 6 ماه باتری ضعیف میشه به شارژ هم درست نمیشه درپوش باتری رو که بر میداریم یه قطره آب اسید داخلش نیست و اینکه وقتی آب مقطر اضافه میکنیم یک هفته خبه اما دوباره باتری خراب در میاد این باتری ها رو از چی درست میکنن که شرکت های ایرانی فقط 6 ماه اینا رو گارانتی میکنن همشم افت ولتاژ دارن
از بازیافت باتری های قدیمی
با سلام شارژر یا همون ترانزیستور موتور طرح ویو بنده خراب شد چون موقع کار کردن دینام عدد 18.5 ولت سر باتری نشون میداد شارژر نو خریدم گذاشتم4 ماه خوب بود ولتاژ 14 ولت نشون میداد اما دوباره باتری ضعیف شده خواستم بگم ولتاژ دینام چقدره و اگه دینام خراب بشه آیا اضافه ولتاژ تولید میکنه؟
خراب شدن دینام باعث کاهش ولتاژ میگردد
وقتی برق از دینام سر شارژ میاد این شارژر چقدر تحمل داره؟
تا حداکثر 6 ولت یعنی نهایت 18 الی 19 ولت مشکلی ندارد
سلام و خسته نباشید موتور هوندا، در حالت خاموش چراغ ها پر نور هستند اما موقع استارت صدای تق تق از باتری میاد و استارت نمیخوره؛ مشکل از باتری هست آیا؟ چون نور لامپ ها خوبه شک کردم شاید باتری سالمه
آمپر باتری کم است و قدرت لازم برای استارت زدن را ندارد
سلام موتورم ایروکس هست صدای تق تق در حال حرکت از قسمت تسمه تایم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
پولی تسمه تایم بررسی کنید
سلام قربان یک پیچ بلند، از سه پیچ فیلتر روغن آپاچی 180 به جهت زیاد سفت کردن هرز شده؛ جسارتا چه کاری میشه کرد تا بدون باز کردن درب کلاچ این مسئله رو برطرف کرد؟ (عرض کنم که فعلا وقتی با دست میبندید گیر میکنه و نشتی نداره ولی به مرور شل میشه، و چون پیچ بلند و سایز خاصی هست نمیدونم با اون مشخصات پیچ نیم سانت بلند تر هست توی بازار که جای این ببندیم یا خیر)
به تراشکاری مراجعه کنید راهنمای دقیق و اصولی به شما خواهد داد
روغن انجین زونتس 250 رو بهمراه فیلتر قدیمی عوض کردم فیلتر روغن نو گذاشتم از کجا مشخص میشه فیلتر قدیمی دیگه رسوبات روغن رو نمیگیره شکل ظاهری اون چیزی نشون نمیده
خیر توسط شکل ظاهری نمیتوان متوجه شد بلکه فقط با میکروسکوپ قابل مشاهده است
آیا اگه فیلتر کهنه رو با بنزین بشوریم میشه دوباره استفاده کرد؟
خیر نمیتوان چون در نتیجه رسوبات روزنه های ریز میکروسکوپی با افزایش مقطع دچار میشوند
تعویض فیلتر روغن در صورت استفاده نکردن زیاد از موتور هر چند ماه باید باشه؟
به مدت زمان نیست به میزان کارکرد است و هر 5 تعویض روغن یا 10.000 کیلومتر کارکرد
سلام علت نشست بنزین از کاربراتور طرح ویو روان چیه؟
توضیح بیشتری باید دهید
همینطور کیپ شدن درب باک که وقتی تا خرخره باک رو از بنزین پر میکنم اینجوری میشه
شیر تخلیه بخار از بنزین پر شده و باعث میشود فشار گاز بنزین در نتیجه گرم شدن باک اجازه باز شدن در باک را ندهد
آیا بخاطراینه که بنزین در فصل گرما باعث میشه بخاربنزین داخل باک جمع بشه و به دریچه های کاربراتور فشار بیاد؟
ارتباطی به دریچه کاربراتور ندارد
وقتی شیر بنزین کنار کاربرات رو میبندم با بنزین ذخیره شده در پیاله کاربرات انجین مدتی روشن میشه بعدش خاموش و این بخار رفع میشه خواستم بدونم این جمع شدن بخاطر در فصل گرما امریست طبیعی ؟
مشکلی ندارد
راه حل نداره؟
پر کردن باک هر وسیله نقلیه بنزینی تنها تا بخش گلویی مخزن سوخت مجاز است و بعد از آن باعث ایجاد خطر میشود
چون تو باک بنزین خودروها هم این مورد رو دیدم
سلام.موتورم هوندا ۱۲۵ هست هر دوتا چرخش ترمز کاسه ای هست.وقتی که با موتور مسافتی رو طی میکنم بعد به توپی ها دست میزنم توپی جلو خنک هست ولی توپی عقب مقداری گرم هست میخواستم بدونم این داغی طبیعی هست؟
مشکلی ندارد
آیا طرح ویوها هم دو تا سوراخ تعویض روغن دارن؟
در برخی بله دو راه تخلیه روغن دارند
یه پیچ کوچکتراز پیچ آچار 17 کنارپیچ کارتر هست اون برای چیه؟
عکس گرفته ارسال کنید
و سوال دیگه: پیچ و مهره زنگ زده رو که حتی با زدن اسپری w40 نشه باز کرد چطوری باید باز کنم؟ باتشکر
به تراشکاری مراجعه کنید
سلام بر شما.دوتا سوال داشتم.
۱-چرا هوندا سی جی دوتا پیچ تخلیه روغن دارد کاربرد هر کدوم چیه؟
پیچ کنار انجین سمت پدال تعویض دنده برای تعویض روغن و پیچ زیر انجین به جهت تخلیه رسوبات درون انجین است. معمولا توصیه میگردد پس از هر ده بار تعویض روغن از پیچ تخلیه روغن یک بار روغن از پیچ تخلیه رسوبات تخویض گردد تا اگر رسوباتی در کارتل انجین بود خارج شود.
۲-همیشه امکان داره لاستیک های موتور پنچر بشه این مورد برای سرعت های بالا میتونه برای راکب خیلی خطرناک باشه مخصوصا زمانی که چرخ جلو پنچر میشه.میخواستم بدونم در این مواقع در اصل چه کارهایی باید انجام بدیم تا تعادل ما بهم نخوره و از ضررهای مالی و جانی جلوگیری کنیم؟ تشکر
1- به تاریخ انقضا لاستیک توجه کنید 2- فشار باد لاستیک را همیشه تنظیم نسبت به فصل سال قرار دهید. اگر لاستیک جلو ترکید به هیچ عنوان ترمز نکنید و تنها با محکم در دست گرفتن فرمان اجازه دهید با کاهش سرعت توسط خود موتورسیکلت متوقف گردید. اگر لاستیک جلو ترکید باید بدانید در 80% موارد در سرعت های زیر 60 کیلومتر بر ساعت بدون هیچ خط جانی موتور متوقف و تنها لاستیک و تیوپ خسارت مالی است اما اگر سرعت بالاتر از 60 کیلومتر باشد نسبت به مهارت راننده و وزن موتورسیکلت و شیب و جهت وزش باد و اسفالت یا خاکی بودن مسیر، ترافیک مسیر و ... میزان آسیب به سرنشین و راننده میتواند تا فوت افزایش یابد