خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

www.motorclub.ir

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها ارسال شده توسط: حمید حساس
11:11:16    1393/11/30

تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها

در این اینجا سعی میکنیم صداهای اضافی که از انجین و دیگر قسمتهای موتورسیکلت شنیده میشه رو براساس تجربه و یا گرفتن اطلاعات از مکانیک های حرفه ای بیان کنیم. در صورت داشتن راه حل و یا جلوگیری از بوجود اومدن این صداها تجارب خودتون را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ردیف ایراد نوع صداها یا ایرادات
1 ترمزها
  • صدای جیر جیر غیر ممتد : تاب داشتن دیسک یا قسمتی بر روی دیسک برجسته تر از بقیه دیسک هست
  • صدای جیر جیر ممتد : نزدیک بودن لنتها به دیسک
  • صدای جیر جیر هنگام ترمز گیری : نو بودن لنتها و یا برعکس فرسوده بودن لنتها
  • صدای جیغ کشیدن هنگام ترمز گیری : شیشه کردن لنتها ( سیقلی شدن ، براق شدن لنتها )
2 زنجیر چرخ
  • صدای ویز ویز کردن : سفت بودن زنجیر
  • صدای شلق شلق کردن : شل بودن زنجیر
  • صدای شلق شلق و یا ویز ویز غیر ممتد : خراب بودن زنجیر
  • صدای جیر جیر کردن: خشک بودن زنجیر و نیاز به روغن کاری
  • مشاهده افزایش فاصله بین مهره های زنجیر: کشیدگی زنجیر و خراب شدن ان
3 باتری
  • صدای تیک تیک از استارت هنگام استارت زدن : باتری ضعیف
  • صدایی بسیار ضعیف همچون بخار آب: داغ شدن اسید باتری
  • مشاهده حباب های بسیار ریز در باطری ( جوشیدن اسید درون باتری): درحال و یا خراب شدن باتری به دلیل ولتاژ زیاد جهت شارژ شدن توسط شارژر
  • مشاهده شوره زدن کنار بسط های باطری: گرفتگی خروجی اصلی بخار اسید باتری
4 اگزوز
  • صدای زیرینگ زیرینگ درون اگزوز: ریختن پره های ااگزوز و یا افتادن جسمی درون اگزوز
5 کیلومتر
  • صدای ویز ویز: صدای خوردن کلید های سویچ
  • صدای ویز ویز به همراه تیک تیک: عدم وجون روغن در داخل سیم کیلومتر
  • مشاهده گیج زدگی دور موتور: خراب شدن فنر درجه دور موتور یا شل شدن پیچ دورموتور متصل به کیلومتر
  • مشاهده گیج زدن کیلومتر سرعت: خراب شدن فنر سرعت سنج یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم کارکردن مصافت شمار: سابیدگی چزخ دنده های سرعت شمار و یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش سرعت و مصافت شمار: خراب شدن مهره یا سنسور درون توپی چرخ یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش میزان صحیح سرعت: ضعیف یا قوی بودن فنر سرعت سنج
  • مشاهده عدم روشنایی درون کیلومتر: سوختن لامپ های درون کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش صحیح میزان بنزین در باک: خراب شدن و یا ضعیف شدن شناور درون باک
6 انجین
  • صدای تاق تاق کردن در هنگام روشن شدن انجین برای چند دقیقه: عدم مناسب بودن روغن در شرایط هوایی محل شما
  • صدای تق و توق کردن در حالت خاموشی(همانند جنگ کردن با شمشیر): خنک شدن انجن و یا تغییرات رطوبتی و دمایی هوا
  • صدای تقه کردن در هنگام تعویض دنده ها: خراب شدن روغن براثر کارکرد زیاد و یا گرمای زیاد انجین و یا تنظیم نبودن سیم کلاچ
  • صدای جر جر یا جینگ جینگ یا جیک جیک کردن بسیار ریز و ممتد یا چلق چلق یا چق چق: عدم تنظیم بودن فیلر های سوپاپ نسبت به فصل های سال و یا گرم شدن بیش از حد انجین
  • صدای تاق تاق یا لق لق کردن از مرکز انجین: صدای شاتون که بصورت ممتد در هر بالا و پایین کردن پیستون و بسیار واضح شنیده میشود به دلیل گرمای بالای انجین یا کم بودن روغن و یا آسیب دیدن یاتاقان های میل لنگ
  • صدای جیر جیر از سمت درب راست انجین درب کلاچ : از بلبرینگ کلاچ هست
  • صدای غژ غژ کردن از درب سمت چپ انجین (درب برق): بریدن خار خورشیدی جلو که با سرعت گیری بیشتر هم میشه
  • صدای دینگ دینگ در سرسیلندر هنگام شتاب گیری یا سربالایی (والف زدن): رینگ پیستون ضعیف یا دور موتور نامناسب با دنده مورد درگیر
  • صدای آهن روی آهن زدن در هنگام استارت: کوبش پیستون ( تنظیم نبودن سوپاپ ها و یا بنزین با اکتان پایین
  • صدای تق تق کردن در حال حرکت: عدم تنظیم سرعت با میزان دنده درحال حرکت
  • مشاهده بخار روغن در درز های انجین: زیاد بودن سطح روغن در موتور یا خراب بودن واشرها و اورینگ های انجین
  • مشاهده تغییر رنگ پوسته انجین: افزایش بیش از حد انجین به دفعات زیاد
  • مشاهده لرزش زیاد در سرعت های بالا: عدم کیفیت خوب روغن و یا دنده تایم بودن انجین
7 کاربرات
  • صدای ترقه دادن هنگام رها کردن گاز : تنظیم نبودن پیچ هوای کاربرات
  • صدای عطسه دادن هنگام استارت زدن : تنظیم نبودن پیچ هوای کاربرات
  • مشاهده حالت ریپ زدن: کثیف بودن فیلتر هوا و یا کاهش میزان بنزین یا گرفتگی سوزن ژیگلور یا کثیف شدن کاربراتور
  • مشاهده ریپ زدن در سرعت های بالا: باز بودن ساسات
  • مشاهده رسوبات در کارتر کاربراتور: کثیف بودن باک یا زنگ زدگی در باک بنزین
  • مشاهده دوده در کاربراتور: عدم تنظیم بودن میزان هوا و سوخت
8 شمع
  • صدای ترقه دادن از اگزوز هنگام سرعت گرفتن: تنظیم نبودن دهنه شمع
  • مشاهده سخت روشن شدن و بد کار کردن انجین: تمام شدن پلاتین شمع
9 کمک فنر
  • صدای ضربه زدن در هنگام ترمز: خراب شدن و کاهش سطح روغن در کمک
  • مشاهده بخار روغن بر روی کمک: خراب شدن کاسه نمد های کمک فنر
  • مشاهده عدم بازی کردن کمک: جام کردن و یا زنگ زدگی در قسمت سیلندر کمک
  • مشاهده پرش کمک بر روی دس انداز ها: خراب شدن غلظت روغن
10 شارژر
  • مشاهده عدم نواسان در نور چراغ ها: خراب شدن شارزر
11 لامپ
  • سوختن سریع لامپ ها: خراب بودن شارژر به دلیل افزایش ولتاژ زیاد یا تقلبی بودن لامپ ها
  • سیاه شدن حباب لامپ ها: عدم تهویه هوای مناسب در کاسه چراغ به دلیل افزایش بالای دما
12 روغن موتور
  • مشاهده عدم تغییر رنگ ( رنگ روغن همانندن قبل از استفاده آن) روغن پس از طی 150 کیلومتر: عدم کیفیت مناسب و پاک کنندگی در انجین
  • مشاهده تغییر رنگ شدید روغن پس از طی 150 کیلومتر: تقلبی بودن روغن ( روغن بازیافتی)
  • مشاهده عدم تغییر غلظت در هنگام گرم بودن انجین: تقلبی بودن روغن
  • مشاهده رقیق شدن بسیار زیاد و غیر طبیعی در هنگام گرم بودن انجین: تقلبی بودن روغن
13 روغن ترمز
  • مشاهده تغیر رنگ از شفافی به تیرگی: جذب رطوبت محیط و خراب شدن روغن ترمز
  • مشاهده عدم قدرت در ترمز جهت توقف: وجود هوا در شلنگ یا پیستون ترمز
  • مشاهده تغییر غلظت در روغن ترمز: فاسد شدن ترکیبات شیمیایی روغن ترمز

 


 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

 

آموزش فیلرگیری موتورسیکلت

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

آشنایی با استانداردهای اجباری تولید موتورسیکلت

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

با سلام - من موتورم اسکوتر جت رو 150 سیس سی اصفهان سیکلت هست(چینی) - وقتی استارت میزنم تک استارت روشن میشه و هیچ دودی نداره اما موقع گاز دادن دود بسیار غلیظ سیاه رنگ میده مصرفشم بالاست -

شمع و کاربراتور را بررسی کنید

در ضمن وقتی روشن میکنم جایی میرم مثلا 10 دقیقه بعد خاموش میکنم دیگه روشن نمیشه باید نیمساعت ولش کنم به حال خودش استارت نزنم تا شاید شانسی دوباره روشن بشه -

اگر موتور شما انژکتوری است باید سوزن انژکتور تمیز و سنسورهای دما و اکسیژن بررسی و ECU دیاگ زده شود در غیر این صورت شمع و کوئل مشکلی دارد

اما یک روز که بخوابه باز تک استارت روشن میشه - در ضمن وقتی روشن میشه اولش با دور بالا گاز میخوره و حدودا یک دقیقه با دور بالا کار میکنه و بعدش خاموش میشه

باید اینگونه باشد

و هرچی استارت بزنم روشن نمیشه مگر اینکه یکی دو ساعت رهاش کنم بعد بیام روشنش کنم (البته وقتی که روشن شد اگر همون اولش گازشو نگه دارم حدود یمی دو دقیقه و بهش نم نم گاز بدم دیگه خاموش نمیشه اما اگر بعد از استارت بزارم با همون دور خودش گاز بخوره و کار کنه یک دقیقه بعد خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه تا یک ساعت) - ازراهنمائیتان سپاسگزارم

با توجه به توضیح آخر شما احتمال خرابی موتور کم است و بیشتر مربوط به تنظیمات دور موتور و کاش دمای محیط است

user

آقا من هرکاری میکنم نشتی روغن پیچ کارتر رو نمیتونم برطرف کنم غیر از واشر برنجی

واشر مسی است نه برنجی

خود پیچ بازم چند تا واشر دیگه گذاشتم اثری نداشت

فقط واشر آلومینیومی و یک عدد فقط

بازم نشتی داره قبلا پرسیدم گفتید پیچ تخلیه روغن پشتش کاسه نمد نداره مطمئن هستید اونجا کاسه نماد نداره؟

خیر کاسه نمد ندارد  و تنها در پشت دریجه تخلیه روغن بغل یک عدد اورینگ وجود دارد

user

سلام مهندس.من یه موتور ۲۰۰ استارتی دارم.طرح هوندا. از موقعی که دوهفته پیش شستمش وقتی چراغای موتور روشنه و گاز میدم کل چراغای موتور نوسان میکنه. جوری که انگار باتری روی موتور نیست و چراغا ضعیف میشه و با گاز مجدد چراغا قوی میشه. لامپ های موتورم هم رشته ایه و خیلی وقته روشه. من متوجه شدم فیوز باتری سالمه اما وقتی فیوز رو برمیدارم این مشکل پیش نمیاد. فیوز جدید هم که میندازم بازم همین مشکلو داره اما فیوز قطع نمیشه. نمیدونم مشکل از کجاشه اما وقتی فیوز روش نیست چراغا نوسان نمیکنه.سیمها رو هم چک کردم جایی اب نشده بود.

احتمالا باتری خراب شده است

user

سلام مواد تشکیل دهنده اسپری زنجیر چیه؟

روان کننده کاملاً مصنوعی سفید رنگ  جهت کاهندگی سایش با چسبندگی عالی به بخش های در ارتباط دانه های زنجیر، به ویژه زنجیر موتور سیکلت X-ring و O-ring که کاملا ضد آب، مقاوم در برابر چرخش و فشار بالا است. مواد شیمیایی پالایش شده از نفت استخراج و خاصیت تمیزکردن زنجیر را هم دارند

با توجه به اینکه میگید زنجیر باید خشک باشه برای تمیز کردن رسوبات زنجیر میشه از اسپری wd-40 یا بنزین همراه با برس استفاده کرد؟

اگر بر روی یک بسته زنجیر نو توجه کنید به صورت جدی تاکید شده است از بنزین یا نفت یا تینر برای تمیزکردن زنجیر به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به زنجیر میگردد و چربی این مواد نه تنها باعث روانکاری زنجیر نمیگردد بلکه پس از مدت کوتایی شاید در حد 2 الی 3 کیلومتر چربی از بین رفته و باعث افزایش سایدگی و حرارت در زنجیر میشود و همچنین روغن موتور به دلیل جذب بالای ذرات گرد و خاک باعث میگردد به حالتی شبیه به گریس در آمده و در نتیجه دمای زنجیر بالا رفته و فلز زنجیر به حالت خمیری در آمده و باعث کش آمدن زنجیر و آسیب به چرخ دنده های چرخ عقب و  گیربکس جلو گردد. به زودی مقاله ای در این باره منتشر خواهیم نمود

user

سلام ازتون سوال پرسیدم موتور وقتی درجا کار میکنه تیک تیک صدا میده و ول میشه و بازم تیک تیک صدا میده و ول میشه شما جواب دادید صدا از کدوم قسمته؟ فکر کنم صدا از سیلند باشه. اگر از سیلندو یا سر سیلند باشه طبیعی است یانه؟

مشکلی ندارد

واگر از تو انجین باشه مشکل از چیه ؟

باید از نزدیک بررسی گردد

ولی فکر کنم صدا از سیلنده؟ با تشکر

user

سلام ازتون سوال پرسیدم سمت راست انجین موتور صدای تیک تیک میده.شما گفتید مشکلی نیست. یه نفر با تجربه که وارده بهم گفت سیم دور موتور درست جا نیست منم پیچ سیم دور موتور باز کردم و آوردم بیرون و قشنگ زدم جا صدای انجین صاف صاف شد .

دور موتور کیلومتر موتور شما مگر سیمی است؟

من واقعا فکر نمیکردم از سیم دور موتور باشه چون یه مکانیک بهم گفت باید صحفه کلاج عوض شه خدا رو شکر به حرف مکانیک نشدم .بنظر شما سیم دور موتور عوض کنم یا نه

نیازی به تعویض ندارد مگر زمانی که دور موتور نوسان داشته باشد

چون میگم شاید سیم خراب باشه بازم بیاد بیرون نظر شما چیه بنظر شما عوض کنم لطفا یه نظر بدید؟ با تشکر

سیم بیرون نمی آید مگر پیچ مخروطی آن نقص داشته باشد

user

سلام موتور کاربراتوری که خام سوزی داره فقط با تنظیم کاربراتورو پیچ هوا مشکل حل میشه یا راهکار دیگری هم داره؟

شمع و کوئل هم باید بررسی گردد و همچنین تایم سیلندر در زمان جرقه زنی مهم است

لطفا آموزش تنظیم درست کاربراتور و تنظیم پیچ هوا رو بگید در صورت امکان گزینه سرچ بالای سایت بگذارید تا امکان دسترسی به مطالب آموزشی مورد نظر سریعتر انجام بشه باتشکر

این کار را خواهمیم کرد

user

سلام یه سوال داشتم. من موتور کویر ۱۵۰ مدل ۹۹ آنژ کتور الان ۲۰ روز خریدم و۲۱۵کیلومتر باهاش رفتم. وقتی موتور درجا کار میکنه گاز میدی ول میکنی یه صدای تیک تیک میاد و ول میشه فکر کنم صدا از سمتی است که صحفه کلاج وجود دارد صدای فیلر نیست نشان یه مکانیک دادم گفت مشکلی نیست. موتور هم تک استارت روشن میشه سرعت شتاب موتور هم عالی هست موتور مشکلی نداره میخاستم  شما که واردین نظر بدین که خیالم راحت بشه.‌

نگران صدا از سمت راست موتور نباشید معمولا این صدای تیک تیک مربوط به چرخنده هرزگرد هندل یا فنرهای صفحه چلاچ یا چرخ دنده های پمپ روغن میباشد که در زمان آب بندی به دلیل عدم رعایت نکات فنی ممکن است بجای سایدگی با قطعه پریدگی مواجه و یک صدای بسیار ریز دائمی ایجاد کنند و مشکل ساز نه در عملکرد خود هستند نه در عملکرد سایر قطعات

یه سوال دیگه داشتم این درسته که هر برند یا مارک موتور صدای انجین با موتور مارک های دیگه فرق میکنه. با تشکر

تقریبا درست است 

user

سلام برای تقویت جرقه زنی موتورسیکلت اگر سرسیلندر باز بشه و بره تراشکاری و جای قرار گیری شمع گشادتر بشه که بشه شمع خودرو دو پلاتینه روش نصب کرد آیا شتاب و سرعت موتورسیکلت افزایش پیدا میکنه؟ باتشکر

با تغییر جای شمع باید سیستم برق موتورهم تغییر نماید و همچنین با کف تراشی اثر خاصی اتفاق نمی افتد این اقدام در خودروها تنها باعث کمی بهبود شتاب میگردد.

user

سلام چند وقت پیش آدرس اتحادیه تعمیرکاران موتور سیکلت شیراز رو دادید و لیست اجرت تعمیرات رو هم گذاشتید امروز به تعمیرگاه ها برای تعویض سوپاپ های طرح ویو روان مراجعه کردم میگن هیچ کدوم با قیمت اتحادیه کار نمیکنیم به اتحادیه هم که ادرسش در سه راه مهرزاد بود تماس گرفتم میگن شما بعد از تعمیر اول باید فاکتور اجرت سرویس رواز مغازه دار بگیرید بعدش چهارشنبه ها ما اینجا شورا داریم که براتون گرون حساب کرده یا منصفانه!!! همشون هم اجرت بالای 300 هزار تومن رو طلب میکنن

از طریق سازمان تعزیرات واقع در خیابان سمیه (پشت پارک شهر) میتوانید اقدام به طرح شکایت نمایید

user

سلام من همتاز شکاری ۲۰۰ دارم و ترمز عقبش کاسه ایه و هنگام ترمز گیری جیغ میکشه چی کار کنم درسته بشه

لنت ترمز را تعویض نمائید

user

سلام اوقت بخیر گر موتور در لحظه استارت اول صبح که روشن شده را بعد از چند ثانیه حرکت کنیم مشکلی پیش میاد، پیش از آن که گرم شده باشد ؟

بله

چه دلیلی دارد به روغن مربوط است؟

بله

و سوال دوم اینکه جنس خوب زنجیر و خورشیدی و متعلقاتش چه مارکی پیشنهاد میدید

بد و خوب وجود ندارد

و آیا از ظاهر زنجیر و... میتوان به سطح کیفیت آن پینمود؟

خیر

تشکر از پاسخ گویی شما.

user

سلام من موتورم آمیکو ۷۰ سی سی هست وقتی میخام روشنش کنم هندل میزنم روشن نمیشه بعد مانع گازشو میچرخونم سه چهارتا هندل میزنم روشن میشه

درست است یا باید از ساسات استفاده نمایید یا کمی اهرم گاز را بچرخوانید

ولی یه صدای میده که انگار تراکتوره

این نشان میدهد قبل از آنکه انجین موتور به خوبی گرم شود اقدام به حرکت میکنید

وقتی هم که سرعت میرم از اگزوزش پس برمیگردونه انگار که یه چیزی از اگزوزش پرتاب میشه شمع شو نگاه کردم نوعه میخاستم بدونم ایرادش چیه؟

فیلتر هوا کثیف است و همچنین یک بار دیگر از اصلاعات هویتی جعلی استفاده نمائید دسترسی شما به سایت مسدود می گردد

user

در مورد تاب زنجیر موتور شکاری احسان 200، عرض کنم که به علت تنها یک بار دو ترک رفتن (وزن بالا) و فشار در مسیر خاکی سربالایی و همینطور آلیاژ بد و بی کیفیت زنجیر فابریک کارخانه، زنجیر موتور تاب برداشته است. توضیح در مورد تاب زنجیر این است که در حالت ایستاده روی جک وسط حرکت زنجیر به صورت یکنواخت نیست و در حرکت گاهی به محور نزدیک می شود و گاهی بسیار دور میشود.

به این امر تاب برداشتن نمی گویند و کشیدگی زنجیر میگویند و باید اینگونه باشد و باید جنس زنجیر نرم باشد تا در صورت وارد آمدن فشار زیاد زنجیر کش آمده و از وارد آمود آسیب به شافت گیربکس جلوگیری شود

نتیجه این امر است که وقتی زنجیر رو سفت می کنم در دور موتور پایین (بین سه تا چهار هزار) خاصی صدای خر خر می دهد و زود به زود شل می شود

صدا نشان میدهد زنجیر کثیف است و باید زنجیر را با اسپری مخصوص زنجیر بشویید و از هر گونه روغن کاری جدا خود داری نماید و همچنین زنجیر باید بین 2 الی 4 سانتیمتر آزاد و خلاص باشد و شل شدن زنجیر نشان میدهد که وزن سرنشین بیش از حد مجاز نسبت به کشیدگی زنجیر است و با کش آمدن زنجیر نسبت به وزن سرنشین به صورت خودکار تنظیم میگردد.

و نیاز به سفت کردن دوباره دارد...

خیر نیاز ندارد سفت شود زنجیر را تمیز کند فقط 

شخصی گفت که این مشکل می تواند به مرور باعث آسیب به خورشیدی ها شود و بهتر است زنجیر تعویض شود.

تعویض زنجیر هر 20.000 کیلومتر و یا زمانی که زنجیر آنقدر کش آمده باشد که دیگر قابل تنظیم مجدد نباشد باید صورت بگیرد

حال اگر به نظر شما راهی جز تعویض نیست، بفرمایید با چه نوع و چه سایزی از زنجیر تعویض کنم که بهتر و قوی تر از زنجیر بی کیفیت فابریک کارخانه عمل کند؟

زنجیر فابریک کارخانه از بهترین نوع است زنجیر یا بر اثر کارکرد زیاد مانند رفتن مصافت طولانی بالای 100 کیلومتر گرم و حالت خمیری پیدا میکند و کش می آید و یا با افزایش وزن سرنشین یا بار دچار کش آمدن می شود و یا هنگام هبور از روی موانع باعث وارد آمد شوک ضربه ای به زنجیر شده و زنجیر کش می آید و کش آمدن زنجیر از وارد آمدن آسیب به گیربکس و چرخ عقب و دوشاخ و کمک فنرها جلوگیری می کند 

user

سلام خسته نباشید مهندس من یه پالس 180 ug5 دارم جدیدا صفحه کلاچ موتور عوض کردم الان به یه مشکلی برخورد کردم اینکه وقتی میخوام با موتور شروع به حرکت کنم موتور قدرتش کم شده

حتما توسط یک تعمیرکار باید بررسی شود

و موتور با صدای تپ تپ شروع به حرکت میکنه جنس صفحه کلاچ هم برند متفرقه بود میخوام بدونم از صفحه هستش یا مشکل دیگه ای داره؟ ممنونم

user

زنجیر موتور شکاری احسان 200 تاب برداشته

توضیح دهید چطور زنجیر تاب دارد

و در حرکت صدا میدهد، باید حتما زنجیر تعویض شود؟ (تنها پنج هزار کیلومتر کارکرده) و اگر باید تعویض شود با چه نمونه ای باید تعویض شود تا تقویت شود وآلیاژ قوی تری داشته باشد؟

user

با سلام استاندارد jaso-ma که روی بعضی از قوطی های روغن نوشته و عکس موتورسیکلت چاپ شده روی قوطی چیه؟

مطالعه کنید مطلب " روغن موتورهای مناسب برای موتورسیکلت های تولید در ایران

آیا فقط جنبه تبلیغات داره یا روغن موتوری ساخته میشه که فقط مخصوص انجین موتورسیکلت هاست؟

چیزی به اسم مخصوص وجود ندارد

و اینکه اصلا چرا این خدمات پس از فروش شرکت ها میگن اگر روغن خودرو برای انجین موتورسیکلت استفاده میکنید هر هزار کیلومتر تعویض کنید؟ باتشکر

user

سلام و خسته نباشی مهندس من ی موتور مدل ۸۷ دارم وقتی ک دنده میزنم و میخوام سرعت بگیرم تا سرعت گرفتن خیلی کم زیر پام ی لرزه اساسی میکنم و ی جا آوردن گفت شاید مال دیسک باشد هایت شما میدانید ک چی شده

وجود لرزش امری طبیعی است و سطح لرزش باید حضوری بررسی گردد تا اگر غیر طبیعی بود علت آن رفع شود. به صورت حضوری به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید

user

سلام استاد خسته نباشید موتور هندا سوپاپ خراب کرده ...جنس خوب سوپاپ چه مارکیه هر چند ماه سوپاپ خراب میشه گیت هم نو هست ... راپیدو خوبه یا بهتر از این هم هست پیشنهادتون چیه متشکرم.

دنبال مارک نباشد

user

سلام مهندس وقت خوش من چند وقت پیش با موتورم خوردم زمین با سرعت خیلی خیلی کم که هواسم پرت بود ،اما بعد بلند شدنم و روشن کردن دوباره موتورم تو همون لحظه ،صدای انجین تغییر کرد قبلا صداش صاف بود و کاملا بی سرو صدا اما بعد این زمین خوردگی صدای انجین از قسمت شاتون یا بهتره بگم قسمت سمت چپ سیلندر میادکه انگار ماسه ریختن توش،به نظر شما شاتون با این زمین خوردگی صدمه دیده یا مشکل ازجاهای دیگس، چون مث قبل صدای انجین صاف نیست،نظر شما چیه، ممنون

باید از نزدیک بررسی گردد و نمیتوان اینگونه اظهار نظری کرد. به یک تعمیرگاه مراجعه نمایید

ادامه نظرات
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi