خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها ارسال شده توسط: حمید حساس
11:11:16    1393/11/30

تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها

در این اینجا سعی میکنیم صداهای اضافی که از انجین و دیگر قسمتهای موتورسیکلت شنیده میشه رو براساس تجربه و یا گرفتن اطلاعات از مکانیک های حرفه ای بیان کنیم. در صورت داشتن راه حل و یا جلوگیری از بوجود اومدن این صداها تجارب خودتون را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ردیف ایراد نوع صداها یا ایرادات
1 ترمزها
  • صدای جیر جیر غیر ممتد : تاب داشتن دیسک یا قسمتی بر روی دیسک برجسته تر از بقیه دیسک هست
  • صدای جیر جیر ممتد : نزدیک بودن لنتها به دیسک
  • صدای جیر جیر هنگام ترمز گیری : نو بودن لنتها و یا برعکس فرسوده بودن لنتها
  • صدای جیغ کشیدن هنگام ترمز گیری : شیشه کردن لنتها ( سیقلی شدن ، براق شدن لنتها )
2 زنجیر چرخ
  • صدای ویز ویز کردن : سفت بودن زنجیر
  • صدای شلق شلق کردن : شل بودن زنجیر
  • صدای شلق شلق و یا ویز ویز غیر ممتد : خراب بودن زنجیر
  • صدای جیر جیر کردن: خشک بودن زنجیر و نیاز به روغن کاری
  • مشاهده افزایش فاصله بین مهره های زنجیر: کشیدگی زنجیر و خراب شدن ان
3 باتری
  • صدای تیک تیک از استارت هنگام استارت زدن : باتری ضعیف
  • صدایی بسیار ضعیف همچون بخار آب: داغ شدن اسید باتری
  • مشاهده حباب های بسیار ریز در باطری ( جوشیدن اسید درون باتری): درحال و یا خراب شدن باتری به دلیل ولتاژ زیاد جهت شارژ شدن توسط شارژر
  • مشاهده شوره زدن کنار بسط های باطری: گرفتگی خروجی اصلی بخار اسید باتری
4 اگزوز
  • صدای زیرینگ زیرینگ درون اگزوز: ریختن پره های ااگزوز و یا افتادن جسمی درون اگزوز
5 کیلومتر
  • صدای ویز ویز: صدای خوردن کلید های سویچ
  • صدای ویز ویز به همراه تیک تیک: عدم وجون روغن در داخل سیم کیلومتر
  • مشاهده گیج زدگی دور موتور: خراب شدن فنر درجه دور موتور یا شل شدن پیچ دورموتور متصل به کیلومتر
  • مشاهده گیج زدن کیلومتر سرعت: خراب شدن فنر سرعت سنج یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم کارکردن مصافت شمار: سابیدگی چزخ دنده های سرعت شمار و یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش سرعت و مصافت شمار: خراب شدن مهره یا سنسور درون توپی چرخ یا شل شدن پیچ سیم کیلومتر به کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش میزان صحیح سرعت: ضعیف یا قوی بودن فنر سرعت سنج
  • مشاهده عدم روشنایی درون کیلومتر: سوختن لامپ های درون کیلومتر
  • مشاهده عدم نمایش صحیح میزان بنزین در باک: خراب شدن و یا ضعیف شدن شناور درون باک
6 انجین
  • صدای تاق تاق کردن در هنگام روشن شدن انجین برای چند دقیقه: عدم مناسب بودن روغن در شرایط هوایی محل شما
  • صدای تق و توق کردن در حالت خاموشی(همانند جنگ کردن با شمشیر): خنک شدن انجن و یا تغییرات رطوبتی و دمایی هوا
  • صدای تقه کردن در هنگام تعویض دنده ها: خراب شدن روغن براثر کارکرد زیاد و یا گرمای زیاد انجین و یا تنظیم نبودن سیم کلاچ
  • صدای جر جر یا جینگ جینگ یا جیک جیک کردن بسیار ریز و ممتد یا چلق چلق یا چق چق: عدم تنظیم بودن فیلر های سوپاپ نسبت به فصل های سال و یا گرم شدن بیش از حد انجین
  • صدای تاق تاق یا لق لق کردن از مرکز انجین: صدای شاتون که بصورت ممتد در هر بالا و پایین کردن پیستون و بسیار واضح شنیده میشود به دلیل گرمای بالای انجین یا کم بودن روغن و یا آسیب دیدن یاتاقان های میل لنگ
  • صدای جیر جیر از سمت درب راست انجین درب کلاچ : از بلبرینگ کلاچ هست
  • صدای غژ غژ کردن از درب سمت چپ انجین (درب برق): بریدن خار خورشیدی جلو که با سرعت گیری بیشتر هم میشه
  • صدای دینگ دینگ در سرسیلندر هنگام شتاب گیری یا سربالایی (والف زدن): رینگ پیستون ضعیف یا دور موتور نامناسب با دنده مورد درگیر
  • صدای آهن روی آهن زدن در هنگام استارت: کوبش پیستون ( تنظیم نبودن سوپاپ ها و یا بنزین با اکتان پایین
  • صدای تق تق کردن در حال حرکت: عدم تنظیم سرعت با میزان دنده درحال حرکت
  • مشاهده بخار روغن در درز های انجین: زیاد بودن سطح روغن در موتور یا خراب بودن واشرها و اورینگ های انجین
  • مشاهده تغییر رنگ پوسته انجین: افزایش بیش از حد انجین به دفعات زیاد
  • مشاهده لرزش زیاد در سرعت های بالا: عدم کیفیت خوب روغن و یا دنده تایم بودن انجین
7 کاربرات
  • صدای ترقه دادن هنگام رها کردن گاز : تنظیم نبودن پیچ هوای کاربرات
  • صدای عطسه دادن هنگام استارت زدن : تنظیم نبودن پیچ هوای کاربرات
  • مشاهده حالت ریپ زدن: کثیف بودن فیلتر هوا و یا کاهش میزان بنزین یا گرفتگی سوزن ژیگلور یا کثیف شدن کاربراتور
  • مشاهده ریپ زدن در سرعت های بالا: باز بودن ساسات
  • مشاهده رسوبات در کارتر کاربراتور: کثیف بودن باک یا زنگ زدگی در باک بنزین
  • مشاهده دوده در کاربراتور: عدم تنظیم بودن میزان هوا و سوخت
8 شمع
  • صدای ترقه دادن از اگزوز هنگام سرعت گرفتن: تنظیم نبودن دهنه شمع
  • مشاهده سخت روشن شدن و بد کار کردن انجین: تمام شدن پلاتین شمع
9 کمک فنر
  • صدای ضربه زدن در هنگام ترمز: خراب شدن و کاهش سطح روغن در کمک
  • مشاهده بخار روغن بر روی کمک: خراب شدن کاسه نمد های کمک فنر
  • مشاهده عدم بازی کردن کمک: جام کردن و یا زنگ زدگی در قسمت سیلندر کمک
  • مشاهده پرش کمک بر روی دس انداز ها: خراب شدن غلظت روغن
10 شارژر
  • مشاهده عدم نواسان در نور چراغ ها: خراب شدن شارزر
11 لامپ
  • سوختن سریع لامپ ها: خراب بودن شارژر به دلیل افزایش ولتاژ زیاد یا تقلبی بودن لامپ ها
  • سیاه شدن حباب لامپ ها: عدم تهویه هوای مناسب در کاسه چراغ به دلیل افزایش بالای دما
12 روغن موتور
  • مشاهده عدم تغییر رنگ ( رنگ روغن همانندن قبل از استفاده آن) روغن پس از طی 150 کیلومتر: عدم کیفیت مناسب و پاک کنندگی در انجین
  • مشاهده تغییر رنگ شدید روغن پس از طی 150 کیلومتر: تقلبی بودن روغن ( روغن بازیافتی)
  • مشاهده عدم تغییر غلظت در هنگام گرم بودن انجین: تقلبی بودن روغن
  • مشاهده رقیق شدن بسیار زیاد و غیر طبیعی در هنگام گرم بودن انجین: تقلبی بودن روغن
13 روغن ترمز
  • مشاهده تغیر رنگ از شفافی به تیرگی: جذب رطوبت محیط و خراب شدن روغن ترمز
  • مشاهده عدم قدرت در ترمز جهت توقف: وجود هوا در شلنگ یا پیستون ترمز
  • مشاهده تغییر غلظت در روغن ترمز: فاسد شدن ترکیبات شیمیایی روغن ترمز

 


 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

 

آموزش فیلرگیری موتورسیکلت

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

آشنایی با استانداردهای اجباری تولید موتورسیکلت

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

تشخیص ایرادهای موتورسیکلت و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت ها



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام.موتور طرح هوندا ۱۲۵ کمی در دور بالا دود آبی می‌دهد و سطح روغن آن هم بعد طی ۱۵۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده ولی شمع آن روغن نمی‌زند و صدای پیستون هم نمی‌دهد.به نظر شما اونو تعمیر کنم یا بگذارم تا علائمش شدیدتر بشه بعد اقدام به تعمیر کنم؟

بهتر است هر چه سریعتر به یک تعمیرکار نشان داده و در صورت صلاحدید ایشان سریعتر تعمیر گردد.

بعد در منطقه ما اجرت تعویض رینگ پیستون ۵۰۰ هست میخواستم بدونم نرخ مصوب رو از کجا پیدا کنیم که بفهمیم که طرف گرون فروشی میکنه یا نه؟

تمام واحد های صنفی مکلف به نصب نرخ نامه مصوب هستند.

user

سلام.فیلتر ابری هواکش موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ را چگونه تمیز کنم؟

در یک ظرف بنزین فرو برده و ان را تکان دهید تا تمیز گردد

user

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما، سؤالم اینه که هرگونه تغیر در اگزوز متور طرح هندا برای تغیر صدا، ایا به متور آسیب میزند مثلا یه عده میگن موجب خرابی سیلندر و روغن سوزی میشود...آیا حقیقت دارد؟

بله میتواند باعث آسیب به انجین گردد. این آسیب زمانی صورت می‌پذیرد که حجم دود خروجی کمتر از میزان مجاز توسط اگزوز باشد

user

سلام در موتورهای انژکتوری عمر پمپ بنزین درون باک رو چطوری حساب میکنن؟

بر اساس استاندار کلی آنها یک پمپ بنزین موتورسیکلت باید تا 10 هزار ساعت یا برابر با 10 سال یا معادل 100 هزار کیلومتر کار نماید.

هربار که کلید رو داخل سوییچ میزنیم صدای پمپ میاد اگر باطری ضعیف شده باشه چه مواردی باعث سوختن پمپ بنزین درون باک میشه

مطالعه کنید "چگونه مانع از خراب شدن پمپ بنزین موتورسیکلت انژکتوری بشیم؟"

باتشکر

 

user

سلام... منظور فروشنده ها از باتری اتمی چیه؟

باطری های با سلول خشک را باتری اتمی میگویند مانند باتری های گوشی موبایل 

فرقش با باتری آب اسید چیه؟

در واقع باتری های موتورسیکلت همگی آب اسید هستند و باتری های اتمی که به مشتری عرضه میشود همان آب اسید ها هستند که خود کارخانه اسید درون پیل هاس باتری ریخته و درب آنها را مسدود نموده و به شما میفروشند

user

سلام وقتی کلج رو میگیرم و ول میکنم اهرم کلج کامل عقب جلو میشود مشکل از سیم کلج نیست بنظر شما دیگر کجا مشکل دارد

ربطی به عقب جلو شدن اهرم ندارد بلکه یک میلیمتر تغییر طول سیم باعث میشود صفحات کلاچ درست آزاد یا درگیر نشوند. بهتر است موتورسیکلت خود را جهت بررسی بهتر به یک تعمیرکار نشان دهید

user

سلام چند روز پیش موتورم دنده سه اش صدا میداد تا امروز ک خواستم برم وسایل بخرم درستش کنم ولی کلاج رو گرفتم زدم دنده ولی موتور انگاری ک کلج نداشت خاموش شد سیم کلج رو نگا کردم سالم بود وقتی کلج رو می‌گرفتم به اهرم کلج روی پوست نگا کردم اون هم همراه با گرفتن و ول کردن کلج موتورم عقب جلو میشد موتورم رو زدم رو دو جک زدم دنده کلج.رو کامل گرفتم ولی بازم وقتی لاستیک رو مچرخوندم با زور لاستیک می‌چرخید تو همه دنده ها امتحان کردم همین جوری بود خلاص کردم لاستیک رو چرخوندم خوب بود خوب می‌چرخید بنطر ما مشکلش چیه

سیم کلاچ را تنظیم کنید. باید پیچ دسته کلاچ را بچرخوانید تا کشش سیسم تنظیم شود و صفحات کلاچ با هم درگیر نباشند

user

سلام و عرض خسته نباشید، یه سوال که خیلی برام مهمه که بعضی افراد میگن بعد از طی مسافت طولانی با متور سیکلت باید چهار پنج دقیقه متور درجا کنه برای سرد شدن بعدش خاموش بشه

صحت ندارد

user

سلام.در فصل تابستون برای استارت اولیه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ کاربراتوری چه مدت زمان برای گرم کردن آن لازم است؟

2 الی 3 دقیقه

user

سلام و عرض خسته نباشید سئوالم اینه که سه چهار روزه که لامپ های متور از کار افتاده و تست کردم از دو سیم سفید و زرد بوبین که مربوط به چراغ هستش برقی نمیاد و اما متور روشن میشه و حالا اینکه ایا بوبین باید تعویض بشه یا قابل تعمیر هستش... در ضمن طی یه هفته گذشته اوایل لامپ ها روشن میشد اما بعد از کمی گاز دادن کامل برق ها از کار می افتاد...اما حالا کامل از کار افتاده! سپاس از راهنماییتون

با توجه به توضیحات شما مبنی بر عدم وجود ولتاژ در سیم ها و موارد دیگر ابتدا باید ترانزیشتور (شارژر) موتور را مورد بازبینی قرار دهید در صورت سلامت آن احتمال قطعی سیم در بوبین وجود دارد که قابل تعمیر است اما صرفه اقتصادی آن بستگی به شما دارد که تعمیر یا تعویض شود و همچنین بر اساس توضیحات بخش آخر مطرح شده توسط شما بایستی باتری موتور را بررسی و در صورت صلاحدید آن را هم تعویض نمائید.

user

سلام چندین باره.دور موتور مجاز برای هر دنده در موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ پنج دنده چقدر است؟

حداکثر 10.000 دور در دقیقه

user

سلام.چگونه سالم بودن صفحه کلاچ را تست کنیم؟

موتور را روشن و در وضعیت دنده یک قرار داده و همزمان ترمز جلو زا بگیرد اگر با رها نمودن کلاچ موتور به جلو پرید یا خاموش شد صفحه کلاچ سالم است و اگر موتور به جلو نرفت صفحه کلاچ خراب است

user

سلام.چرا موتور های طرح هوندا پنج دنده،دنده سه شون نسبت به طرح هوندا چهار دنده زود تر خراب میشه؟

در اینکه چرا زودتر خراب میشود هیچ گونه اطلاعی که تائید کند زود خراب میشود وجود ندارد و تا کنون هم مستندی بر زود یا دیر بودن در خرابی دنده سه کسی ارائه نداده است و شاید این برداشت شخصی شما باشد. اما خرابی دنده سه در گیربکس های پنج و شش دنده به دلیل رانندگی نا درست توسط راننده موتورسیکلت اتفاق می افتد

user

سلام.از بین ست دنده زنجیر ها کدوم رو بردارم؟لیون فولادی،راپیدو،انرژی،نوبل،کویر.موتور هوندا ۱۲۵

مشخصات فنی آنها را مطالعه نمایید هر زنجیری برای هدف خاصی است ربطی به بهترین یا بدترین بودن یا مارک آنها ندارد. راپیدو همه کاره است برای موتورسیکلت های درون شهری ایده ال تر است

user

سلام خسته نباشید ببخشید من که موتور هوندا را روشن میکنم تا که گاز میدم باک صدا میده باک پالسی هست اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

اطلاعی در این باره نداریم

user

سلام.علت نشت روغن از شلنگ کارتل موتور هوندا ۱۲۵ چیه؟ ایرادی داره؟

نشت روغن طبیعی است و برای تخلیه بخار روغن و خروج روغن بیش از اندازه از آن است

user

سلام، انجین موتور شکاری دویست احسان، پس از کارکرد در هوای گرم و داغ شدن، از سیلندر روغن نشتی می دهد. (فیلر تنظیم و روغن تازه است) آیا به خاطر گرما طبیعی است یا خیر؟

واشر خراب است

user

سلام وقت بخیر.. موتور کویر بی کلاچ دارم و دست کسی بود و خراب شده اورده، الان استارت و هندل سبک میخوره مثل اینکه شمعش بسته نباشه، البته وقتی اورد قسمت بیرونی شمع موتور شکسته بود و الان شمع نو انداختم

باید از نزدیک بررسی گردد. به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه نمائید.

user

سلام اون شلنگ که از انجین اومده بیرون و آزاده کارش چیه؟؟

شیر تخلیه بخار روغن است

user

سلام چند وقته از کناره انجین موتور سیکلتم (دقیق نمی‌دونم اسمش چیه ؟ جایی که سیم کلاج می‌ره تو انجین ) چیزی شبیه بخار روغن میاد بیرون اگه از موتور کمی استفاده کنم. ولی مشکلی در موتور ایجاد نکرده لطفاً جواب بدین مشکل از کجاست

مشکل خاصی وجود ندارد و میتواند از شل شدن پیچ سیم دور موتور یا خروج بخار روغن نشان از فشار روغن زیاد به دلیل ریختن روغن بیش از اندازه درون انجین یا خراب شدن روغن در نتیجه دمای بالا یا تقلبی بودن روغن است.

user

سلام چند وقته از کناره انجین موتور سیکلتم (دقیق نمی‌دونم اسمش چیه ؟ جایی که سیم کلاج می‌ره تو انجین ) چیزی شبیه بخار روغن میاد بیرون اگه از موتور کمی استفاده کنم. ولی مشکلی در موتور ایجاد نکرده لطفاً جواب بدین مشکل از کجاست

مشکل خاصی وجود ندارد و میتواند از شل شدن پیچ سیم دور موتور یا خروج بخار روغن نشان از فشار روغن زیاد به دلیل ریختن روغن بیش از اندازه درون انجین یا خراب شدن روغن در نتیجه دمای بالا یا تقلبی بودن روغن است.

user

سلام حالا که شما گفتین جنس پیستون و رینگ ها همخوانی ندارد بخاطر همین موتور زود داغ میکنه باید چکار کنم دوباره ببرم تعمیرگاه یا ابندی بشه درست میشه

ابتدا باید میزان دمای انجین بررسی گردد اگر دما بیش از حد مجاز و طبیعی خود باشد پس از 1500 کیلومتر طی مراحل آب بندی مشکل بر طرف میگردد در غیر این صورت اگر دما بیش از حد باشد باید رینگ و پیستون و سیلندر تعویض گردند و هم جنس هم باشند.

user

با سلام خدمت شما، بنده یه موتور طرح هوندا 200 دارم، که یک هفته پیش، بعد از دو سال از انباری درش آوردم و روشن کردم، اولش که خفه بود، با دستکاری پیج هوای کاربراتور روشنش کردم و بعد مجدد کاربراتورو تنظیم کردم که خب به کنار. مشکلم اینجاست که دفعه اول گذاشتم حدودا بیست دقیقه روی سلو کار کنه، بعد خاموشش کردم، روز بعد دوباره روشن کردم و حدودا بیست ثانیه بعد از روشن کردن، شروع به دود آبی کرد، دودش نه خیلی غلیظ بود و نه معمولی، که بعد 10 ثانیه دود کردن، قطع شد و از اون موقع تا الان این مشکل پا برجاست، یعنی بیشتر از یک ساعت خاموش باشه، روشن که میکنم یه مقدار دود آبی میکنه و بعد قطع میشه، و دیگه هرچی گاز بدی و فشار بیاری خبری از دود آبی نیست.دلیل این مشکل چی میتونه باشه؟

اقدام اشتباه اول شما این بوده است که نباید 20 دقیقه موتور درجا کار میکرده و حداکثر 5 دقیقه کافی بوده است. اما باتوجه به توضیحات شما که دود بعد از چند ثانیه قطع میشوند نشان میدهد موتور شما سال است و دود نیست بلکه رطوبت هوا درون اگزوز است که به صورت بخار از اگزوز خارج میگردد

user

سلام علیکم من یه هندا125 مدل90 دارم که تازه رینگ پستون و دنده تایم و انگشتی وسوپاپ هارو عوض کردم. البته 4روزه تعمییر کردم. اما انجین زود داغ میکنه و موتور به صدا میوفته. فیلر هم زدم لطفا راهنماییم کنید.

با توجه به توضیحات شما جنس پیستون و سیلندر و رنیگ ها همخوانی ندارد و در نتیجه کارکرد در اصطحکاک بالا هستند و به همین دلیل دمای انجین بالا میرود

user

سلام من باموتورم وقتی دنده۲روپرمیکنم میخام بزنم۳ولی دنده که فشارمیده تاپایین میره عین خلاص باشه راحت میره پایین ودنده۳نمیشه بعدش که یکم گازو شل سفت کنی پدال دنده ازاون حالت درمیاد وسفت میشه که جامیخوره دنده عیبش ازچیه موتورم۱۲۵

باید از نزدیک مورد بررسی قرار بگیرد اما با توجه به توضیحات شما احتمال نقص در دندانه های چرخ دنده مقابل شماره سه وجود دارد

user

سلام من موتور cf150 مدل 99 رو دارم موتور مدتیه ک وقتی روشنش میکنم شروع میکنه بالارفتن دما و فن یکسره میشه و این مشکلم هرکاری میکنم برطرف نمیشه و یکسره فن روشن و موتورم هی داغ وداغ تر میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

قبل از هر اقدامی ابتدا فیلرهای موتور را تنظیم و سپس روغن موتور را تعویض نمائید

user

با سلام گرافیت شمع وقتی در اثر کار کرده ارتفاعش کمتر میشه باید چکار کرد؟

باید با آچار فیلر دهنه پلاتین تنظیم مجدد گردد

آیا میشه گرافیت رو به پلاتین نزدیک تر کرد؟

خیر

منظور از سوختن شمع که اصطلاح تعمیرکارهاست چیه؟

یعنی قطع الکترود شمع

user

سلام خسته نباشی،موتور من هنگام تعویض دنده مثلا تو سرعت بالا یا نسبتا بالا،وقتی کلاچو ول میکنم انگارکلاچ دیر درگیر میشه و یهو ول میکنه این مشکل از چیه

ابتدا سیم کلاچ را راغن کاری نمایید

،درضمن ی روغن موتور ریختم اسپیدی طلایی با درجه sLایا میتونه از روغن باشه مشکل،موتورم ۱۲۵هست ممنون

موتور شما چیست

user

لطفا اگر میخواید کمک کنید جواب تلگرافی ندید باتری روی موتور دیگه تست کردم مشکلی نداره آیا سیم پیچ موتور استارت سوخته؟

باتری موتور قادر به تعمین شدت جریان برای استارت زدن نیست و تست شدت جریان تنها توسط کلمپ آمپر سنج ممکن است. برای تشخیص سلامت سیم پیچ موتور استارت باید استار باز شود و میزان اهم آن اندازه گیری گردد و در صورتی که اهم سیم پیچ آن را نمیدانید اگر استارت به باتری متصل شد باید با سرعت بالا بچرخد اگر نچرخید و یا آهسته بود باید سیم پیچ تعویض گردد 

user

سلام مدتیه موتور طرح ویو من روان شستی استارت وقتی میزنم تیک تیک میکنه موتور روشن نمیشه بعضی وقتا موتور استارت انجین رو روشن میکنه بعضی وقتا هم نه رفتم کلید شستی رو تعویض کردم سر سوکت رو هم بررسی کردم دیدم مشکلی نداره سیم کشی هم قطعی نداشت آیا موتور استارت الکتریکی سوخته؟

باتری مشکل دارد

user

سلام جک وسط موتور شکاری، در حالت بسته (یعنی در حرکت) کمی پایین تر قرار میگیرد یعنی مانند موتور طرح هوندا کامل به سمت بالا جمع نمیشود و کمی متمایل به پایین است؛ این باعث می شود در چاله ها یا در پیچ ها که موتور خم می شود جک به زمین گیر کند... راه حل چیست؟ آیا قابل تعمیر است؟

به یک تعمیرگاه مراجعه نمایید اگر راه حلی باشد برای شما انجام خواهند داد

user

سلام مهندس من موتور سیوان150دارم از وقتی صفحه کلاچ(5صفحه 5فنرهست) عوض کردم دور موتور به زور به 8000تا میرسه قبلش خیلی راحت به 10000تا میرسید و الان وقتی دور موتور بالای 6000میرسه زور میکنه انگار یه چیزی جلوشو میگیره دور بالا میره ولی انگار موتور عقب جلو میشه (همه این دور موتور در دنده 5 هست) مشکل کجاست ممنون بابت جواب

باتوجه به توضیحات شما احتمالا صفحه کلاچ استفاده شده کیفیت خوبی ندارد و اصطحکاک کافی را ایجاد نمیکند

user

سلام راکز انژکتور دارم مدل۹۷ وقتی گرم میکنه موتور از سمت درب برق صدای تیک تیک می‌ده کسی میتونه راهنمایی کنه

صدا در زمان حرکت ایجاد میشود یا وقتی خاموش است یا در زمان درجا کار کردن؟

user

سلام موتورم تازگی ها وقتی یدفعه ای گاز رو میگیرم خفه میکنه کاربرات روهم تنظیم کردم شمع رو هم سنباده کشیدم بازم خوب نشد مشکلش چیه؟ چکار کنم خوب شه

منظور از یک دفعه یعنی چطور؟

user

با سلام - من موتورم اسکوتر جت رو 150 سیس سی اصفهان سیکلت هست(چینی) - وقتی استارت میزنم تک استارت روشن میشه و هیچ دودی نداره اما موقع گاز دادن دود بسیار غلیظ سیاه رنگ میده مصرفشم بالاست -

شمع و کاربراتور را بررسی کنید

در ضمن وقتی روشن میکنم جایی میرم مثلا 10 دقیقه بعد خاموش میکنم دیگه روشن نمیشه باید نیمساعت ولش کنم به حال خودش استارت نزنم تا شاید شانسی دوباره روشن بشه -

اگر موتور شما انژکتوری است باید سوزن انژکتور تمیز و سنسورهای دما و اکسیژن بررسی و ECU دیاگ زده شود در غیر این صورت شمع و کوئل مشکلی دارد

اما یک روز که بخوابه باز تک استارت روشن میشه - در ضمن وقتی روشن میشه اولش با دور بالا گاز میخوره و حدودا یک دقیقه با دور بالا کار میکنه و بعدش خاموش میشه

باید اینگونه باشد

و هرچی استارت بزنم روشن نمیشه مگر اینکه یکی دو ساعت رهاش کنم بعد بیام روشنش کنم (البته وقتی که روشن شد اگر همون اولش گازشو نگه دارم حدود یمی دو دقیقه و بهش نم نم گاز بدم دیگه خاموش نمیشه اما اگر بعد از استارت بزارم با همون دور خودش گاز بخوره و کار کنه یک دقیقه بعد خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه تا یک ساعت) - ازراهنمائیتان سپاسگزارم

با توجه به توضیح آخر شما احتمال خرابی موتور کم است و بیشتر مربوط به تنظیمات دور موتور و کاش دمای محیط است

user

آقا من هرکاری میکنم نشتی روغن پیچ کارتر رو نمیتونم برطرف کنم غیر از واشر برنجی

واشر مسی است نه برنجی

خود پیچ بازم چند تا واشر دیگه گذاشتم اثری نداشت

فقط واشر آلومینیومی و یک عدد فقط

بازم نشتی داره قبلا پرسیدم گفتید پیچ تخلیه روغن پشتش کاسه نمد نداره مطمئن هستید اونجا کاسه نماد نداره؟

خیر کاسه نمد ندارد  و تنها در پشت دریجه تخلیه روغن بغل یک عدد اورینگ وجود دارد

user

سلام مهندس.من یه موتور ۲۰۰ استارتی دارم.طرح هوندا. از موقعی که دوهفته پیش شستمش وقتی چراغای موتور روشنه و گاز میدم کل چراغای موتور نوسان میکنه. جوری که انگار باتری روی موتور نیست و چراغا ضعیف میشه و با گاز مجدد چراغا قوی میشه. لامپ های موتورم هم رشته ایه و خیلی وقته روشه. من متوجه شدم فیوز باتری سالمه اما وقتی فیوز رو برمیدارم این مشکل پیش نمیاد. فیوز جدید هم که میندازم بازم همین مشکلو داره اما فیوز قطع نمیشه. نمیدونم مشکل از کجاشه اما وقتی فیوز روش نیست چراغا نوسان نمیکنه.سیمها رو هم چک کردم جایی اب نشده بود.

احتمالا باتری خراب شده است

user

سلام مواد تشکیل دهنده اسپری زنجیر چیه؟

روان کننده کاملاً مصنوعی سفید رنگ  جهت کاهندگی سایش با چسبندگی عالی به بخش های در ارتباط دانه های زنجیر، به ویژه زنجیر موتور سیکلت X-ring و O-ring که کاملا ضد آب، مقاوم در برابر چرخش و فشار بالا است. مواد شیمیایی پالایش شده از نفت استخراج و خاصیت تمیزکردن زنجیر را هم دارند

با توجه به اینکه میگید زنجیر باید خشک باشه برای تمیز کردن رسوبات زنجیر میشه از اسپری wd-40 یا بنزین همراه با برس استفاده کرد؟

اگر بر روی یک بسته زنجیر نو توجه کنید به صورت جدی تاکید شده است از بنزین یا نفت یا تینر برای تمیزکردن زنجیر به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به زنجیر میگردد و چربی این مواد نه تنها باعث روانکاری زنجیر نمیگردد بلکه پس از مدت کوتایی شاید در حد 2 الی 3 کیلومتر چربی از بین رفته و باعث افزایش سایدگی و حرارت در زنجیر میشود و همچنین روغن موتور به دلیل جذب بالای ذرات گرد و خاک باعث میگردد به حالتی شبیه به گریس در آمده و در نتیجه دمای زنجیر بالا رفته و فلز زنجیر به حالت خمیری در آمده و باعث کش آمدن زنجیر و آسیب به چرخ دنده های چرخ عقب و  گیربکس جلو گردد. به زودی مقاله ای در این باره منتشر خواهیم نمود

user

سلام ازتون سوال پرسیدم موتور وقتی درجا کار میکنه تیک تیک صدا میده و ول میشه و بازم تیک تیک صدا میده و ول میشه شما جواب دادید صدا از کدوم قسمته؟ فکر کنم صدا از سیلند باشه. اگر از سیلندو یا سر سیلند باشه طبیعی است یانه؟

مشکلی ندارد

واگر از تو انجین باشه مشکل از چیه ؟

باید از نزدیک بررسی گردد

ولی فکر کنم صدا از سیلنده؟ با تشکر

user

سلام ازتون سوال پرسیدم سمت راست انجین موتور صدای تیک تیک میده.شما گفتید مشکلی نیست. یه نفر با تجربه که وارده بهم گفت سیم دور موتور درست جا نیست منم پیچ سیم دور موتور باز کردم و آوردم بیرون و قشنگ زدم جا صدای انجین صاف صاف شد .

دور موتور کیلومتر موتور شما مگر سیمی است؟

من واقعا فکر نمیکردم از سیم دور موتور باشه چون یه مکانیک بهم گفت باید صحفه کلاج عوض شه خدا رو شکر به حرف مکانیک نشدم .بنظر شما سیم دور موتور عوض کنم یا نه

نیازی به تعویض ندارد مگر زمانی که دور موتور نوسان داشته باشد

چون میگم شاید سیم خراب باشه بازم بیاد بیرون نظر شما چیه بنظر شما عوض کنم لطفا یه نظر بدید؟ با تشکر

سیم بیرون نمی آید مگر پیچ مخروطی آن نقص داشته باشد

ادامه نظرات
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi