خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

www.motorclub.ir

×

توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود

قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل فلات جی وای 250 Falat GY بروز شده توسط: حمید حساس
13:23:12    1398/06/04

قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل فلات جی وای 250 Falat GY

نقد و بررسی موتور سیکلت تریل فلات جی وای FALAT GY250

در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در عرصه صنعت موتورسیکلت سازی، تغییرات عمده ای را در نگرش استفاده از این وسیله نقلیه به وجود آورده و بازار این محصولات را بیش از پیش متنوع کرده است.

انتخاب یک وسیله مناسب و ایده آل همیشه یکی از بزرگترین نکاتی است که بسیار در ایجاد آدرنالین در بدن برای ایجاد احساسی شگرف و ایجاد خاطرات بسیار زیبا همیشه سخت و دشوار بوده است. امروز میخواهیم یکی دیگر از نام آشنا‌ترین موتورسیکلت های موجود در بازار ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید در انتخاب و خرید یک موتورسیکلت تریل در رده آفروید تصمیمی مناسب بگیرید. پس در ادامه با حساس کامپیوتر همراه باشید.

 

معرفی شرکت سازنده:

شرکت تولیدی صنعتی جهان همتا سیکلت در زمینه تولید و مونتاژ انواع موتور سیکلت 125 سی سی، 150 سی سی، 200 سی سی و 250 سی سی با نام های تجاری همرو، همپا، همتاز، فلات و پانيك فعالیت خود را در سال 1381 در زمینی به مساحت 4200 متر مربع در شهرستان بناب  از شهرهاي استان آذربايجانشرقي احداث و پس از دريافت پروانه بهره برداري با ظرفيت اسمي 12000 دستگاه توليد انواع موتورسيكلت چهار زمانه و از وزارت صنايع در سال 1382 توليدات خود را روانه بازار موتورسيكلت نمود .

 

در سال 1387با اتکاء بر توان و تلاش شبانه روزی پرسنل خود، با گسترش و تجهیز خطوط تولید و همچنین جذب و استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در کلیه سطوح ، توانست میزان تولید خود را افزایش داده و با انتقال كارخانه خود به شهرك صنعتي بناب به مساحت 10000 متر مربع  و سالن سر پوشيده 4000 متر مربع و افزايش توليد محصولات جديد فعالیت خود را به طور چشمگیری توسعه دهد. همچنین شرکت به منظور ارتقاء سطح کیفی محصولات و سیستم مدیریت ، در سال 1387 موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای ISO9001:2008 گردیده است . از همان ابتدا مديريت  شعار تخصص ايراني ، سرمايه گذاري داخلي با هدف پيشرفت در عرصه خودروسازي و نيز كيفيت برتر را سر لوحه كار خود قرار داده است .

 

لذا بعد از گذشت دوازده سال و با وجود فراز و نشيبهاي فراوان در دستيابي به اهداف و اخذ تمامي استانداردهاي موجود داخلي و بين الملي و با بیش از 200 نمایندگی فروش در سراسر کشور در حال حاضر اين شركت جزء ده (10 ) شركت فعال در عرصه توليد موتور در سطح كشور مي باشد.

 

دفتر مرکزی:

 تهران. خیابان مطهری نرسیده به سهروردی پلاک 105

  کد پستی : 1576918511

  تلفن: 8-88508202

  فکس: 88743394

 

کارخانه:

  اذربایجان شرقی ، بناب، شهرک صنعتی بناب

  تلفن :  0412 7-7280005

 

وب سایت: http://hamtacyclet.com

 

قیمت:

  1. 237.000.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در تهران
  2. 237.500.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در مشهد
  3. 237.750.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در قم
  4. 239.500.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در اصفهان
  5. 224.000.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در شیراز
  6. 242.500.000 ریال در مورخه 1398/05/30 در بوشهر

 

مشخصات فنی درج شده شرکت جهان همتا سیکلت
249GY

مشخصات فنی درج شده شرکت گروه صنعتی فارس
249 Gold QM

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک

تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک با رادیاتور روغن

Engine Type

حجم اتاق

249 سی سی

249 سی سی

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

76x55 میلیمتر

76x55 میلیمتر

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

9.5:1

9.4:1

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

الکتریکی- هندلی

Ignition

استاندارد آلایندگی  یورو 3  یورو 3 Emission Standard

گیربکس

4 دنده و 5 دنده

5 دنده

Transmission

حداکثر گشتاوری

11.5 نیوتن متر/6800(R/دقیقه)

12.5 نیوتن متر/7000(R/دقیقه)

Maximum torque

حداکثر قدرت

11.2 کیلو وات /6658 (R/دقیقه)

12.5 کیلو وات /6658 (R/دقیقه)

Maximum power

حداکثر توان اسمی

 15 اسب بخار  16.76 اسب بخار

Maximum Ph(S)

حداکثر توان واقعی

 14 اسب بخار  15.5 اسب بخار  

کلاچ

قوته ور در روغن

قوته ور در روغن

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

تخلیه الکتریکی-  CDI

Starting method

طول

2130 میلی متر

2080 میلی متر

L (mm)

عرض

832 میلی متر

800 میلی متر

W (mm)

ارتفاع

1142 میلی متر

1045 میلی متر

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

1410 میلی متر

1449 میلی متر

Wheelbase

وزن خالص

124 کیلوگرم

126 کیلوگرم

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

تلسکوپی

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

تک کمک فنر قابل تنظیم

تک کمک فنر قابل تنظیم

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی

ترمز دیسکی

Brake Front

ترمز عقب

ترمز دیسکی

ترمز دیسکی

Brake Rear

لاستیک جلو

21x2.75

21x2.75

Tyre Front

لاستیک عقب

18x4.10

18x4.10

Tyre Rear

ظرفیت باک

10.5 لیتر

8 لیتر

Fuel capacity

مصرف سوخت اسمی:

3.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

Fuel consumption

مصرف متوسط سوخت:

4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

100 کیلومتر بر ساعت

100 کیلومتر بر ساعت

maximum speed

حداکثر سرعت واقعی در جاده  119 کیلومتر بر ساعت

 121 کیلومتر بر ساعت

maximum speed RMS

حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون  124 کیلومتر بر ساعت  126 کیلومتر بر ساعت

maximum Top speed

حداکثر متوسط سرعت متوسط در جاده  104 کیلومتر بر ساعت  108 کیلومتر بر ساعت

maximum speed RMS

داشبورد

دیجیتال الکترونیکی

عقربه ای

Dashboard

رنگ بدنه

مشکی،نارنجی،سفید

مشکی،نارنجی،سفید

Color

خورشیدی جلو  13 دندانه  13 دندانه Final Drive Front
خورشیدی عقب  46 دندانه  43 دندانه Final Drive Rear
قیمت ( 1396/03/06)
61.000.000 ریـال (تهران)
60.000.000 ریـال (تهران)
Price ( 2015-07-28)

نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.

 

آلبوم تصاویر:

 

مقدمه:

تا اینجا به معرفی شرکت سازنده این موتورسیکلت و تصاویر آن را ملاحظه فرمودید، اینک موقع آن شده تا این موتورسیکلت در ظاهر پرقدرت و نسبتا گران قیمت را مورد ارزیابی قرار دهیم .

 

نگاه اول:

در نگاه اول ظاهری براق و ترکیب رنگ نارنجی و مشکی شما را خیره میکند کایت های نارنجی و شاسی و انجین مشکی رنگ در کنار هم ظاهری را به نمایش می گذارد که به شما احساس پر قدرت بودن و با کیفیت بودن را القاع می کند به گونه ای که می گوید عجب موتوری و بهترین برای کوه و پرش هست و با عث می شود که شما آن را جزء اصلی ترین گزینه های خرید خود قرار دهید..رینگ های نقره ای و دو شاخ طلایی رنگ، شل گیرهای نشکن، زین بلند و پهن و بسیار نرم، چراغ جلو ذوزنقه ای، اگزوز زیبا دارای حفاظ و رکاب های تا شونده کاملا بزرگ، صفحه کیلومتر کامل دیجیتال، چراغ هشدار راهنما و نور، دارای چراغ سلام و نور بالا و پایین و نور کوچک، راهنما های بسیار زیبای نشکن جدید LED، چراغ خطر زیبا، دارای ترک دست برای سرنشین دوم، انجین کاملا مشکی بزرگ، گیربکس پنج دنده، استارت الکتریکی، فاقد بودن رادیاتور روغن و فاقط هر گون حفاظ مچی و سینی حفاظ انجین و شاسی، دارای سیستم آلاینده Euro 3، باک بزرگ با ظرفیت تقریبی 10.5 لیتر، دارای ترمز های دیسکی،  عدم وجود سنسور جک بقل برای عدم روشن شدن تا زمانی که موتور بر روی جک میباشد، جعبه ابزار کوچک، کایت های تقریبا براقی که پس از مرور زمان خیلی تغییر زنگ نخواهد داشت، در کل یک موتورسیکلت زیبا که کمتر کسی هست که با دیدنش آن را یکی از گذینه های خود جهت خرید انتخاب ننمایدنمود.

 

کیفیت ساخت:

وقتی در حال دیدن این موتورسیکلت هستید کیفیت ساخت قطعات ظاهری آن با چشم همه رضایت شما را بر آورده خواهد ساخت و بخاطر قیمت آن میتوان اون را مناسب دید.

 

تحقیقات اولیه:

در تحقیقات اولیه که فروشندگان بازار راسته خیابان فردوسی در شیراز نمودید بجز نمایندگی فروش آن در شیراز اکثر به اتفاق می گفتند دارای کیفیت ساخت بسیار خوب و قدرت بالا و شتاب بی نظری را دارا می باشد.

 

نتیجه اول:

با توجه به امکانات، ظاهر، کیفیت ساخت و رده تریل بودن آن یک موتور ایده آل و بسیار مناسب برای تردد در تمامی جادها و مناطق کوهستانی می باشد.

 

نقد و بررسی تخصصی:

خوب تا به اینجا موتوری در پیش روی داریم که با به دلیل ظاهری پرقدرت و تعریف های فروشندگان و ظاهر آن در دره های تریل گذینه ای مناسب برای علاقه مندان موتورهای تریل می باشد و به همین دلیل  بر آن شدیم تا نگاه دقیقتری به امکانات و کیفیت سری جدید این موتور در سال 1394 بیندازیم.

 

 

نگاه اول:

چراغ جلو اندازه کوچکی دارد و دقیقا مطابق یا تمام رقبای هم رده تریل خود می باشد و همانند سایر رقبای خود دارای نور تقریبا مناسبی بوده و چشم رانندگان روبرو را در تاریکی شب ناراحت نمیکند. پوشش نور در جلوی موتور به نسبتا یکنواخت است و با نور پایین تا 5 متر را به خوبی پوشش داده و با نور بالا فاصله ای حدودی تا 12 متر را به خوبی پوشش میدهد. همچنین

چراغ خطر عقب  نسبنا شفاف بوده و نور را به متوسطی بازتاب می دهد اما میزان اندازه کاسه آن تقریبا کوچک بوده و جا داشت کمی بزرگتر ساخته می شد. و در هنگام ترمز گرفتن نور استاپ ترمز نسبتا به وضوح قابل رویت می باشد.

راهنماهای آن با قابلیت انعطاف پذیری و با و جود سطح نسبتا بزرگتر نسبت به سایر رقبای خود دارای نوری واضح میباشد  و نکته بسیار جالب آن تکنولوژی ساخت آن از دیوید های ال ای دی میباشد که دارای عمر بسیار زیاد و مقاوم در شرایط بسیار سخت می باشد. اما به دلیل استفاده از پایه های لاستیکی بی کیفیت با خم شدن بیش از 30 درجه در اصطلاح پایه های راهنماها قیچی می شود. که با توجه به مبلغی که برای خرید چنین موتوری صورت می گیرد اصلا خوب نیست.

 

باطری اصلی موتور از نوع آبی با قدرت 5 آمپر 12 ولت بوده که ساخت کشور چین و از درجه کیفیت متوسط ساخته شده است و در طی گذشت حداکثر دوسال سال از کار خواهد افتاد. جعبه ابزار در سمت چپ در عقب نصب شده که دارای بدنه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، دسته زور که دارای کفیت پایین است ، به همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیار پایین میباشد.

 

رینگ های موتور با ظاهری نقره ای و نسبتا براق خود شما را یاد موتورهای 125 می اندازد و به ظاهر با کیفیت بوده و میتوانند در هر جاده  ها به خوبی دوام بیاورند و هر ضربه ای را تحمل کنن. لاستیک های مناسب برای رانندگی فقط در جاده ها خاکی میباشد و ساخت کشور چین می باشد بوده و دارا آج های پهن با عمقی زیاد می باشد. این لاستیک ها در حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل خواهند کرد بیشترین هدف از قرار دادن این لاستیک ها بر روی این موتور برای رانندگی در جاده های خاکی میباشد اما به دلیل چینی بودن آنها باید توجه داشت که در جاده های جنوبی کشور که دارای حرارت بالاتری هستند در سرعت های بیش از 95 کیلومتر در ساعت تضمینی برای ایمن بودن را نخواهند داشت.

 

متاسفانه بر روی این موتور هیچ گونه محافظی از جمله حفاظ های مچی فرمان  و سینی حفاظتی انجین و شاسی وجود ندارد و از خود شاسی برای حفاظت از انجین استفاده گردیده است. و میبایسی خود تان آن را خریداری و بر روی آن نصب نمائید.

 

دسته نگهدارنده سرنشین عقب در ظاهربسیار با کیفیت می باشد اما دقیقا همانند سایر رقبای خود با کمی دقت خواهید دریافت که جنس آن از نظر ساخت از آلومینوم خشکه می باشد و دارای کیفیت متوسطی نیز می باشد. شکل اورگانومیک زین بسیار مناسب بوده و در هنگام سوار شدن شما را کاملا مسلط بر موتور و محیط اطراف خواهد کرد و کمترین میزان فشار به ستون فقرات را وارد می سازد و به دلیل پهنی و نرمی آن در رانندگی های طولانی خیلی دیرتر دچار خستگی خواهید شد. و چون کاملا مسطح بود به راحتی قادر خواهید بود تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید که این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر میباشد.

 

کیلومتر موتور الکترونیکی بوده و دارای امکاناتی چون آمپر بنزین، شمارنده دنده LED دیجیتالی و چراغ وضعیت دنده و راهنما و نور بالا و پایین می باشد. صحفه نمایش سرعت و دور موتور دارای کیفیت نا مناسبی برای نمایش اطلاعات در نور مستقیم آفتاب و عدم وضوح خودب در شب می باشد.

 

رکاب ها و پدال ترمز پایی و پدال تعویض دنده کاملا در زیر پا قرار داشته و به آنها کاملا مسلط خواهید بود. و به دلیل سیستم تا شونده رکاب های پایی در هنگام زمین خوردن میزان آسیب های وارد شده بر آنها بسیار ناچیز خواهد بود. اما پدال ترمز و تعویض دنده ثابت بوده و در هر برخوردی به راحتی آسیب دیده و تا میشوند و همین علت حتی می اواند در عبور از بین تخته سنگهای کوهستان ها خطر آفرین باشد و باعث زمین زدن راننده شود اما شاسی  در برخوردهای نچندان محکم به راحتی آسیب جدی خواهند دید. هرچند که الگوی شاسی موتور تریل فلات 250cc GY به حد قابل توجهی شبیه به موتور پیشرو گلد می باشد اما به دلیل عدم مقاومت خود فلز شاسی استحکام شاسی در برابر پرش و ضربات خیلی بالا نمی باشد.

 

شل گیر های جلو و فلاپ های دو شاخ و کایت های بقل از جنس پلاستیک نسبتا نرم بوده و از حالت انعطاف پذیری بالایی برخور نیستند و در صورت برخورد با جسمی و ضرباتی که در پیست ها و یا در کوهستان ها ممکن است وارد گردد  از آسیب پذیری نسبتا بالایی برخوردار خواهد بود. و دارای مقاومت بالایی نیستند.

از نظر در دسترس بودن قطعات چون ترانزیستور ( شارژر )، باتری، بوبین، کنتاکت راهنما، و .. به راحتی در دسترس بوده و نسبتا سریع میتوان اقدام به تعویض آنها نمود. و شکل طراحی کایت های بدنه موتور در قسمت باک به صورتی میباشد که همچون یک بادبان عمل کرده و جریان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن به قسمت پایین به سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین هدایت میکند و این به نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور میشو که باعث میشود که بسیار سطح تبادل گرمایی موتور با محیط اطراف بالا برود و این امر علاوه بر خنکی انجین باعث افزایش طول عمر قطعات داخلی انجین میگردد مخصوصا در طی مسافت های طولانی در جاده ها و یا نقاط گرم کشور و یا در فصل تابستان.

 

انجین موتور از حجم 250 سی سی و کاملا یک انجین ارتقاع پیدا نموده 125cc هندا میباشد که از یک گیربکس پنج دنده معکوس برخوردار بوده که این خود باعث افزایش قدرت در موتور میشود و با وجود یک گیربوکس 5 دنده لرزش کاهش و عمل کنترل سرعت در موتور افزایش یافته و میتوان در درون شهر ها و یا جاده های خاکی با تنظیم نمودن دنده مناسب از یک سرعت مطمئن جهت کنترل هرچه بهتر موتور اقدام نمود از نظر کیفیت ساخت پوسته انجین میتوان گفت که کیفیت ساخت در حد نسبتا خوبی بوده و میتواند با سایر موتورهای شرکت هایی چینی که به سفارش ایران تولید می شوند برابری کند.  این موتور هم با استارت و هم با هندل پایی جهت راه اندازی طراحی شده است.

کاربرات موجود بکارگیری شده در موتور فلات تریل 250از نوع کاربرات های معمولی و ساده بکارگیری شده در موتورهای 125cc موجود در بازار است این کاربرات تنها با کمی تغیرات بسیار جزئی ( افزایش میزان حجم هوا و سوخت ) بر روی این موتور تعبیه شده است.

/images/images_upload/matlab/review/Motorcycle/Trial/Jahan%20Hamta%20Cyclet/Flat%20250%20(4).JPG

 

اگزوز موتور دارای صدای بسیار کمی بودهو و به دلیل دمای بالای حرارت اکزوز آن را با پوششی از رنگ مشکی نسوز پوشانده اند تا در صورت تغییر و تابیدگی اگزوز ظاهر آن تغییر نکند و همچنین بر روی خمره اگزوز یک حفاظ استیل برای جلوگیری از سوختگی پای سرنشین دوم و حفظ ظاهر و زیبای بر روی آن نصب گردیده است.

 

از نظر نرمی کمک فنر باید گفت نرمی لازم برای سواری های Off-road را دارد اما بسیار مناسب برای سواری های شهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم میتوان ارتفاع موتور را به راحتی تنظیم و کمی به نرم دست پیدا نمود که این خود یک امتیاز میباشد.

سیستم ترمزها در این موتور از نوع دیسکی بوده که این به نوبه خود بسیار ارزشمند میباشد چرا که در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته که باعث افزایش دما در سطح لنت و دیسک میگردد، متاسفانه محفظه سیلندر زخیره روغن ترمز در این موتور از آلمینیوم ریخته گری با کیفیت بسیار پاینی بوده و فاقد هر گونه حفاظ بر روی آن می باشد و درصورت بر خورد ضربه به آن روغن ترمز تخلیه شده و شما فاقط ترمز عقب می باشد و این امر بسیار خطرناک می باشد.

 

 

کیفیت ساخت:

در کلیه قطعاتی که میتوان آنها را مشاهده نمود ( منظور کلیه قطعات بجز قطعات اصلی و حیاتی که در درون انجین بکار رفته اند) در ظاهر سطح کیفیت مطلوب را نشان می دهند اما در عمل دارای کیفیت خوبی هستند و با  سایر تولیدات شرکت های داخل ایران نسبتا رقابت نمایند. اما در مقابل با قیمت این موتور سطح کیفیت قطعات بسیار پایین بوده و به خوبی رضایت ماکین را در هر شرایطی جلب نمی نماید.

 

همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از زبان مالکان این موتور به تالارهای گفت و گوی سایت های پرشین موتور و تیونینگ مراجعه نمائید.

 

 

قسمت اول:  نقد و بررسی تجهیزات و امکانات موتور سیکلت تریل فلات Falat 250

قسمت دوم:  نقد و بررسی قدرت و شتاب موتور سیکلت تریل فلات Falat 250

 

 


نقد و بررسی تریل کویر 250 Kavire T2

نقد و بررسی تریل احسان Ehsan GY200

نقد و بررسی تریل پیشرو گلد کیوام Pishro Golde 250

نقد و بررسی موتورکویر STR-200

نقد و بررسی تریل روان RAVAN QM-R200

 

 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام خسته نباشین بنده فلات 250 دارم خیلی از سایت ها و مقاله ها در مورد امپر بنزین نوشته ولی من تا حالا آمپر بنزین ندیدم میشه منم راهنمایی بفرمایین که امپر بنزین فلات دقیقا کجا نشون میده و چطوری بازم ممنونم

آمپر بنزین فقط در مدل های جدید وجو دارد

user

مهندس جان حالا ما به یک نتیجه ای رسیدیم اونم از داخل بحث های همین گروه و سایت های موتور سواری من که خودم نداشتم که بدونم بچه که زدن نداره دوز داری چییه داداش چیزیکه شنیدم

در تاپیکهای سایتها به نظرات افراد فقط ۱۰ درصد بها دهید و به گفته تعمیرکاران فقط ۱۰ درصد و ۵۰ درصد به عقل و هوش و علم مکانیک خود پس از مشاهده از نزدیک موتور و ۳۰ درصد هم به سرویس و مراقبت و نگهداری از هر وسیله ای

بیان کردم قربون اون اعصاب خرابت بشم

از بس که یک عده ای سوالات بسیار چرند می پرسند و حتی به حرف خود فکر نمیکنند و از شانس شما بعد اعصاب خورد شدن ما نوبت به پاسخ به شما رسیده

user

سلام مهندس جان.من به یک نتیجه ای رسیدم ببین درسته یانه.تریل روان مشکل سر سیلندر(خورده شدن دوسر دنده تایم )و دنده سه(صدای زوزه وبعضی موارد خرد شدن) داره

چنین چیزی صحت ندارد و از پایه بی اساس و کذب است

وفلاتم مشکل لرزش (مدل95به پایین چون مدل جدیداش بالانسرداره و لرزشش رفع شده)وضعیف بودن تنه

نادرست است

حالا این سوالا که در استفاده یکسان از هردو در یک افرود معمولی و استفاده معمولی همون شهرو روستا وجاده خاکی کدام یکی خرابیش بیشتره و خرجشم بیشتره ؟

بستگی به مهارت راننده در استفاده دارد

درنظر داشته باشید که تریل روان طرح سوزوکیdrهست وتعمیرانجینش من فکر میکنم کار هرکس نیست ولی فلات انجینش طرح cg با زنجیرتایم وحجم بالا تر هست وتعمیرش چیزه خاصتی ندارد

سخنی گزاف بیش نیست

شایدم بشه براش از دیگر موتورهای طرحcg250قطعه جور کر کاریکه با روان نمیشود انجام داد.ممنونم

دوز داروی خود را کاهش دهید 

user

سلام مهندس من از موتور تریل خیلی خوشم میاد یه موتور تریل می‌خوام که تو شهر خیلی خوب باش از نظر هزینه نگهداری و کیفیت

احسان 200

و هم از نظر سرعت

هیچ تریلی برای سرعت نمی باشد

و اینکه تعادلش خوب باش و سر پیچ اذیت نکنه

روان، پیشرو 250 گلد

ممنون میشم جواب بدید خودم بین فلات 250 و روان موندم اگه بهتر هست شما معرفی کنید

روان

user

سلام دوست گرامی چرا مقاله ای از محصول حساس ایکس 2 ایران دو چرخ ننینویسید بسیار ممتظر بودیم که وارد مقوله بررسی و نقد قرار بگیره

در شیراز این موتور در دسترس ما هنوز قرار نگرفته است

user

سلام وعرض خسته نباشید با کیفیت ترین تریل ایرانی کدومه؟نه قدرت مهمه واسم مهمه نه زیبایی.فقط یه چیزی میخوام که کیفیت داشته باشه.شما چی رو پیشنهاد میدید؟

روان و نامی و پیشرو

user

سلام خسته نباشید لطفا فلات ۲۵۰ طرح جدید یا همون نیوفیس و فلات ۲۵۰ تایگر که می گن رادیاتور داره و خیلییی کم همه ازش خبر دارن را هم نقد و برسی کنین خیلی ممنون از سایت خوبتون

user

سلام. من یک تریل میخوام برای کوه و جاده و شهر و با توجه به اینکه وزنم یکم زیاده از نظر کیفیت و توان و قدرت چیو معرفی میکنید. اگر 250باشه بهتره

پیشرو

user

سلام مجدد میگن فلات یه موتور خیلی خرج برداره یعنی بعد چند وقت خیلی پول لازم میشه وبعدش فلت وفلات یکی هستن به طور متوسط سالی چند باید خرجش کنیم بدون تصادف فقط عادی

هر موتوری بدون سرویس و نگهداری خرج ایجاد می کند.

user

سلام بنده تا حالا هیچ موتور تریل نداشتم حتی سوارم نشدم و میخوام یکی بخرم خونمون داخل روستاس کلا تپه شنی ازین چیزا پولم ۱۳ میلیونه یه موتو پر قدرت کفیت عالی وسرعت برام مهم نیسته کم خرج و از همه مهمتر خوشگل باشه

فلات بهترین گزینه برای روستا است

user

یعنی قدرت روان تو بالا رفتن از کوه بیشتر از فلاته؟

بله، روان ۱۶ اسب و فلات ۱۴ اسب قدرت دارد

user

من یه موتور میخوام واسه کوه وتپه فلات250 بهتره یا روان200

روان پیشنهاد می شود.

user

لطفا یکم راجب تریل تیگر فلات هم توضیح بدین جدید اومده.ممنون

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi