خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250 ارسال شده توسط: حمید حساس
10:07:46    1394/05/17

قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

 

یکی از معروف ترین برندهای موتورسیکلت در بازار ایران برند کویر می باشد در رده تریل محصول STR 200 شرکت کویر موتور توانست مشتریان بیشماری را به خود جلب نماید. شرکت کویر موتور بعد از STR 200 و Radisoun 250 اقدام به تولید موتور جدیدی با نام T2 نموده است. میخواهیم شما را با این محصول جدید آشنا سازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

معرفی شرکت سازنده:

مدیران و سرمایه گذاران شرکت یکتاز سیکلت کویر با تجربه ای بیش از 40 سال در زمینۀ موتورسیکلت و با درک نیاز روزافزون اقشار گوناگون به این نوع وسیلۀ نقلیه می کوشد به انواع سلایق در این زمینه پاسخ دهد. تنوع بخشی محصولات و پاسخ دهی به طیف گوناگون سلایق مشتریان و ایجاد بستری مناسب برای اشتغال جوانان فعال و کوشا در زمرۀ تلاش های این شرکت بوده است.

کویر موتور با اخذ نمایندگی های رسمی تعدادی از کمپانی های معتبر اروپایی و آسیایی مفتخر گردیده است تا نام خود را به عنوان تحول آفرین در تاریخچۀ صنعت موتورسیکلت در ایران از سال 1388 به ثبت رساند.

استقبال بسیار خوب استفاده کنندگان از موتورسیکلت که غالباً از جوانان ورزشکار جامعه بوده اند ما را بر آن داشت تا با کوشش زیاد اولین موتورسیکلت کلاس 250 سی سی را پس از 30 سال محرومیت در این کلاس در سال 1388 وارد و تولید نموده و بستر را برای ورود فناوری های مرتبط به آن هموار نماییم.

همچنین، این شرکت در سال 1392 اقدام به واردات خودروی بسیار خاص X-BOW GT از کمپانی KTM اتریش نمود که در نوع خود اقدام کم نظیری محسوب می شود.  

کویر موتور با دارا بودن متنوع ترین طیف تولیدات به ویژه در کلاس 250 سی سی و تنها واردکننده محصولات اروپایی مفتخر و با برپایی دومین خط تولید انواع موتورسیکلت در شهر اصفهان به وسعت 50 هکتار با تجهیزات مدرن و به روز و نیز با اقدام بر برپایی تعمیرگاه مرکزی برای تمام محصولات، به حفظ تمایز در مقابل سایر رقبا در ایران گشته و اقدام به اخذ نمایندگی رسمی محصولات برندهای معتبر اروپایی و آسیایی در ایران نموده است از جمله:

  • کی تی ام (KTM) اتریش؛
  • پیاجیو (PIAGGIO) ایتالیا؛
  • وسپا (VESPA) ایتالیا؛
  • آپریلیا (APRILIA) ایتالیا؛
  • ام وی آگوستا (MV AGUSTA) ایتالیا؛
  • دربی (DERBI) اسپانیا؛
  • ریجو (RIEJU) اسپانیا؛
  • مگلی (MEGELLI) انگلستان؛
  • دایلیم (DAELIM) کره جنوبی؛
  • هیوسانگ (HYOSUNG) کره جنوبی؛
  • تی جی بی (TGB) تایوان؛
  • کی وِی (KEEWAY) مجارستان.
  • زد نن (ZNEN) چین؛
  • راتو (RATO) چین؛
  • هایسان (HISUN) چین؛
  • هنسیم (HENSIM) چین؛

و عرضه کنندۀ محصولات شرکت های معتبر فعال در زمینۀ سیالات شیمیایی، قطعات، و لوازم جانبی همچون:.

  • موتورکس (MOTOREX) سوئیس، تولیدکنندۀ سیالات شیمیایی موتورسیکلت و خودرو؛
  • موتول (MOTUL) فرانسه، تولیدکنندۀ انواع سیالات شیمیایی موتورسیکلت؛
  • داینز (DAINESE) ایتالیا، تولیدکنندۀ انواع پوشاک حرفه ای موتورسیکلت؛
  • اِی. جی. وی (AGV) ایتالیا، تولیدکنندۀ انواع کلاه های ایمنی موتورسیکلت؛
  • اینترفون (INTERPHONE) ایتالیا، تولیدکنندۀ وسایل ارتباطی الکترونیک موتورسیکلت؛
  • تی سی ایکس (TCX) ایتالیا، تولیدکنندۀ چکمه های حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آی. ایکس. اِس. (IXS) ایتالیا، تولیدکنندۀ پوشاک حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آیرو (AIROH) ایتالیا، تولیدکنندۀ کلاه های ایمنی حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آرو (ARROW) ایتالیا، تولیدکنندۀ لوازم حرفه ای اگزوز و سایلنسر؛
  • جی پی آر (GPR) ایتالیا، تولیدکنندۀ لوازم حرفه ای اگزوز و سایلنسر؛
  • توین ایر (TWIN AIR) هلند، تولیدکنندۀ انواع فیلتر هوای موتورسیکلت؛
  • یوآسا (YUASA) ژاپن، تولیدکنندۀ انواع باتری موتورسیکلت؛
  • مِتزِلِر (METZELER) ایتالیا، تولیدکنندۀ تایر و تیوب؛
  • بایک لیفت (BIKE LIFT) ایتالیا، تولیدکنندۀ لیفت و جک های پنوماتیک تعمیرگاهی؛
  • اِل وی اِیت (LV8) ایتالیا، تولیدکنندۀ ابزارآلات صنعتی و تعمیرگاهی خودرو و موتورسیکلت؛
  • گازی ساسپنشن (GAZI SUSPENSION) تایلند، تولیدکنندۀ کمک فنر و سیستم تعلیق؛

و عرضه کنندۀ انواع دوچرخه با نشان های تجاری JEEP, YADEA ، KAWASAKI، FERRARI، LAMBORGHINI

 

دفتر مرکزی : 
تهران - خیابان ولیعصر پایین تر از خیابان مطهری ساختمان شماره 903 طبقه سوم واحد 9     تلفن :  (50 خط) 88916111-21-98+
واحد خدمات پس از فروش : 
تهران - میدان قزوین- خ قلمستان- خ مدرس - پاساژ ماهان
تلفن :   55368668-21-98+

 

فروشگاه و نمایشگاه دائمی : 
1- تهران - بزرگراه آفریقا، بالاتر از جهان کودک، نبش دیدار شمالی  تلفن : 15 الی 88678810-21-98+
 2- اصفهان - پل فردوسی ، بلوار آینه خانه شرقی، جنب بانک سرمایه   تلفن : 36676444-31-98+
 3- تهران - بزرگراه نواب صفوی، خیابان هلال احمر، چهارراه عباسی، نبش ابراهیمی، پلاک 452  تلفن : 55461800-21-98+

 

وب سایت: http://www.kavirmotor.com

 

قیمت:

  1. 241.000.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در تهران
  2. 242.000.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در مشهد
  3. 245.600.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در قم
  4. 246.500.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در اصفهان
  5. 246.500.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در شیراز
  6. 249.500.000 ریال در مورخه 1398/06/04 در بوشهر

 

مشخصات فنی درج شده شرکت کویر موتور
T2 248

مشخصات فنی درج شده شرکت گروه صنعتی فارس
249 Gold QM

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک

تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک با رادیاتور روغن

Engine Type

حجم اتاق

248.6 سی سی

249 سی سی

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

74x57 میلیمتر

76x55 میلیمتر

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

12.8:1

9.4:1

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

الکتریکی- هندلی

Ignition

استاندارد آلایندگی  یورو 3 یورو 3 Emission Standard

گیربکس

5 دنده

5 دنده

Transmission

حداکثر گشتاوری

16.51 نیوتن متر/5،551 (R/دقیقه)

12.5 نیوتن متر/7000(R/دقیقه)

Maximum torque

حداکثر قدرت

10.65 کیلو وات /7،063 (R/دقیقه)

12.5 کیلو وات /6658 (R/دقیقه)

Maximum power

حداکثر توان اسمی

14.28 اسب بخار

16.76 اسب بخار

Maximum Ph(S)

حداکثر توان واقعی

13.2 اسب بخار  15.5 اسب بخار Maximum power RMS

کلاچ

قوته ور در روغن

قوته ور در روغن

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

تخلیه الکتریکی-  CDI

Starting method

طول

2150 میلی متر

2080 میلی متر

L (mm)

عرض

800 میلی متر

800 میلی متر

W (mm)

ارتفاع

1170 میلی متر

1045 میلی متر

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

1450 میلی متر

1449 میلی متر

Wheelbase

وزن خالص

121 کیلوگرم

126 کیلوگرم

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

تلسکوپی

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

تک کمک فنر قابل تنظیم

تک کمک فنر قابل تنظیم

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی

ترمز دیسکی

Brake Front

ترمز عقب

ترمز دیسکی

ترمز دیسکی

Brake Rear

لاستیک جلو

110/80-17

21x2.75

Tyre Front

لاستیک عقب

130/70-17

18x4.10

Tyre Rear

ظرفیت باک

12 لیتر

10.5 لیتر

Fuel capacity

مصرف سوخت اسمی:

2.86 لیتر در هر 100 کیلومتر

3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

Fuel consumption

مصرف متوسط سوخت:

3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

100 کیلومتر بر ساعت

100 کیلومتر بر ساعت

maximum speed

حداکثر سرعت واقعی در جاده  115 کیلومتر بر ساعت

 121 کیلومتر بر ساعت

maximum speed RMS

حداکثر متوسط سرعت متوسط در جاده  100 کیلومتر بر ساعت  105 کیلومتر بر ساعت

maximum speed RMS

داشبورد

دیجیتال الکترونیکی

عقربه ای

Dashboard

رنگ بدنه

مشکی،نارنجی،سفید، زرد

مشکی،نارنجی،سفید

Color

خورشیدی جلو 12 دندانه 13 دندانه Final Drive Front
خورشیدی عقب 38 دندانه 43 دندانه Final Drive Rear
قیمت ( 1396/03/06 )
52.000.000 ریـال (تهران)
60.000.000 ریـال (تهران)
Price ( 2015-08-06 )

نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.

 

آلبوم تصاویر:

 

مقدمه:

تا اینجا به معرفی شرکت سازنده این موتورسیکلت و تصاویر آن را ملاحظه فرمودید، اینک موقع آن شده تا این موتورسیکلت در ظاهر پرقدرت و نسبتا گران قیمت را مورد ارزیابی قرار دهیم .

 

نگاه اول:

در نگاه اول ظاهری براق و ترکیب رنگ زرد و مشکی شما را یاد زنبور خاکی می اندازد کایت های زرد و شاسی و انجین مشکی رنگ در کنار هم ظاهری را به نمایش می گذارد که به شما احساس یک موتور مسابقه ای رده کراس را میدهد و احساس قدرت را القاع می کند به گونه ای که می گوید عجب موتوری و بهترین برای آفرود می باشد مخصوصا که نام آشنای کویر را با خود یدک می کشد و شما آن را جزء اصلی ترین گزینه های خرید خود قرار می دهید. رینگ های طلایی و دو شاخ طلایی رنگ، شل گیرهای نشکن، زین بلند و پهن و بسیار نرم، چراغ جلو ذوزنقه ای، اگزوز زیبا دارای حفاظ و رکاب های تا شونده کاملا بزرگ، صفحه کیلومتر کامل دیجیتال، چراغ هشدار راهنما و نور، دارای چراغ سلام و نور بالا و پایین و نور کوچک، راهنما های بسیار زیبای نشکن جدید LED، چراغ خطر زیبا، دارای ترک دست برای سرنشین دوم، انجین کاملا مشکی بزرگ، گیربکس پنج دنده، استارت الکتریکی، دارای سینی حفاظ انجین و شاسی  و سیستم آلاینده Euro 3، ، فاقد بودن رادیاتور روغن و فاقط هر گون حفاظ مچی ، باک بزرگ با ظرفیت تقریبی 12 لیتر، دارای ترمز های دیسکی،  عدم وجود سنسور جک بقل برای عدم روشن شدن تا زمانی که موتور بر روی جک میباشد، جعبه ابزار کوچک، کایت های تقریبا براقی که پس از مرور زمان خیلی تغییر زنگ نخواهد داشت، در کل یک موتورسیکلت زیبا که کمتر کسی هست که با دیدنش آن را یکی از گذینه های خود جهت خرید انتخاب ننمایدنمود.

 

کیفیت ساخت:

وقتی در حال دیدن این موتورسیکلت هستید فقط با شنیدن نام کویر تصور یک موتور با کیفیت را در شما ایجاد می کند و کیفیت ساخت قطعات ظاهری آن با چشم رضایت شما را بر آورده خواهد ساخت و بخاطر قیمت آن میتوان او را مناسب دید. در تحقیقات اولیه که فروشندگان بازار راسته خیابان فردوسی در شیراز نمودید بجز نمایندگی فروش آن در شیراز اکثر به اتفاق می گفتند کویر جزء خوش نام ترین و بهترین های بازار ایران است و دارای کیفیت ساخت بسیار خوب و قدرت بالا و شتاب بی نظری را دارا می باشد. با توجه به امکانات، ظاهر، کیفیت ساخت و رده تریل بودن آن یک موتور ایده آل و بسیار مناسب برای تردد در تمامی جادها و مناطق کوهستانی می باشد.

 

نقد و بررسی تخصصی:

خوب تا به اینجا موتوری در پیش روی داریم که نامی را یدک میکشد که تا به امروز جزء بهترین های بازار بوده و تا به امروز شرکت کویر موتور به دلیل ظاهری پرقدرت و کیفیت در محصولات شرکت خود خوش درخشیده است و با تعریف های فروشندگان و ظاهر موتور جدید رده تریل این شرکت موتور 250 سی سی با نام تی تو گذینه ای مناسب برای علاقه مندان موتورهای تریل می باشد و به همین دلیل  بر آن شدیم تا نگاه دقیقتری به امکانات و کیفیت سری جدید این موتور در سال 1394 بیندازیم.

 

 

نگاه اول:

چراغ جلو اندازه کوچکی دارد و دقیقا مطابق یا تمام رقبای هم رده تریل خود می باشد و همانند سایر رقبای خود دارای نور تقریبا مناسبی بوده و چشم رانندگان روبرو را در تاریکی شب ناراحت نمیکند. پوشش نور در جلوی موتور به نسبتا یکنواخت است و با نور پایین تا حدود 4 متر را به خوبی پوشش داده و با نور بالا فاصله ای حدودی تا 10 متر را به خوبی پوشش میدهد. همچنین

چراغ خطر عقب  شفاف بوده و نور را به خوبی بازتاب می دهد میزان اندازه کاسه آن تقریبا بزرگ بوده و به خوبی رانندگان پش سر را از وضعیت موتور سوار آگاه می سازد. و در هنگام ترمز گرفتن نور استاپ ترمز به خوبی  و با وضوح قابل رویت می باشد.

راهنماهای آن با قابلیت انعطاف پذیری و با و جود سطح نسبتا بزرگتر نسبت به سایر رقبای خود دارای نوری واضح میباشد  و نکته بسیار جالب آن تکنولوژی ساخت آن از دیوید های ال ای دی میباشد که دارای عمر بسیار زیاد و مقاوم در شرایط بسیار سخت می باشد. اما به دلیل استفاده از پایه های لاستیکی بی کیفیت با خم شدن بیش از 30 درجه در اصطلاح پایه های راهنماها قیچی می شود. که با توجه به مبلغی که برای خرید چنین موتوری صورت می گیرد اصلا خوب نیست.

 

باطری اصلی موتور از نوع آبی با قدرت 7 آمپر 12 ولت بوده که ساخت کشور چین و از درجه کیفیت پایین ساخته شده است و در طی گذشت حداکثر یک یا حداکثر دو سال از کار خواهد افتاد. جعبه ابزار در سمت چپ در عقب نصب شده که دارای بدنه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، دسته زور که دارای کفیت پایین است ، به همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیار پایین میباشد.

رینگ های موتور با ظاهری طلایی و نسبتا براق خود و به ظاهر با کیفیت بوده و میتوانند در هر جاده  ها به خوبی دوام بیاورند و هر ضربه ای را تحمل کنن. لاستیک های مناسب برای رانندگی فقط در جاده ها خاکی میباشد و ساخت کشور چین می باشد بوده و دارا آج های پهن با عمقی زیاد می باشد. این لاستیک ها در حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل خواهند کرد بیشترین هدف از قرار دادن این لاستیک ها بر روی این موتور برای رانندگی در جاده های خاکی میباشد اما به دلیل چینی بودن آنها باید توجه داشت که در جاده های جنوبی کشور که دارای حرارت بالاتری هستند در سرعت های بیش از 95 کیلومتر در ساعت تضمینی برای ایمن بودن را نخواهند داشت.

 

متاسفانه بر روی این موتور هیچ گونه محافظی از جمله حفاظ های مچی فرمان  و حفاظ روی شاسی بر روی پمپ روغن ترمز عقب وجود ندارد. و میبایسی خود تان آن را خریداری و بر روی آن نصب نمائید. اما یک سینی فلزی حدود یک میلیمتری بر روی شاسی موتور جهت حفاظت از انجین بر روی آن نصب گردیده اما به دلیل ضخامت کم ورق فقط میتواند ضربات نچندان قوری را دفع نماید. رکاب ها و پدال ترمز پایی و پدال تعویض دنده کاملا در زیر پا قرار داشته و به آنها کاملا مسلط خواهید بود. و به دلیل سیستم تا شونده رکاب های پایی در هنگام زمین خوردن میزان آسیب های وارد شده بر آنها بسیار ناچیز خواهد بود. اما پدال ترمز و تعویض دنده ثابت بوده و در هر برخوردی به راحتی آسیب دیده و تا میشوند و همین علت حتی می اواند در عبور از بین تخته سنگهای کوهستان ها خطر آفرین باشد و باعث زمین زدن راننده شود اما شاسی  در برخوردهای نچندان محکم به راحتی آسیب جدی خواهند دید. هرچند که الگوی شاسی موتور تریل کویر تی 2 به حد قابل توجهی شبیه به موتور احسان 200 جی وای می باشد اما به دلیل عدم مقاومت خود فلز شاسی استحکام شاسی در برابر پرش و ضربات خیلی بالا نمی باشد.

 

دسته نگهدارنده سرنشین عقب در از نوع لوله بوده و همان دسته های مورد استفاده در موتور های 125cc شرکت هندا میباشد و از لحاظ کارایی واقعا خوب می باشند اما ظاهر جذابی ندارند و مطمئنن کسانی که عشق به ظاهری جذاب در موتور را دارند این دسته هارا بخاطر ظاهرشان تعویض می نمایند.. شکل اورگانومیک زین بسیار مناسب بوده و در هنگام سوار شدن شما را کاملا مسلط بر موتور و محیط اطراف خواهد کرد و کمترین میزان فشار به ستون فقرات را وارد می سازد و به دلیل پهنی و نرمی آن در رانندگی های طولانی خیلی دیرتر دچار خستگی خواهید شد. و چون کاملا مسطح بود به راحتی قادر خواهید بود تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید که این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر میباشد.

 

کیلومتر موتور الکترونیکی بوده و دارای امکاناتی چون آمپر بنزین، شمارنده دنده LED دیجیتالی و چراغ وضعیت دنده و راهنما و نور بالا و پایین می باشد. صحفه نمایش سرعت و دور موتور دارای کیفیت نا مناسبی برای نمایش اطلاعات در نور مستقیم آفتاب و عدم وضوح خودب در شب می باشد.

 

شل گیر های جلو و فلاپ های دو شاخ و کایت های بقل از جنس پلاستیک نسبتا نرم بوده و از حالت انعطاف پذیری نسبتا خوبی برخوردار هستند و در صورت برخورد با جسمی و ضرباتی که در پیست ها و یا در کوهستان ها ممکن است وارد گردد  از آسیب پذیری نسبتا کمی برخوردار خواهد بود. و دارای مقاومت قابل قبولی هستند.

از نظر در دسترس بودن قطعات چون ترانزیستور ( شارژر )، باتری، بوبین، کنتاکت راهنما، و .. به راحتی در دسترس بوده و نسبتا سریع میتوان اقدام به تعویض آنها نمود. و شکل طراحی کایت های بدنه موتور در قسمت باک به صورتی میباشد که همچون یک بادبان عمل کرده و جریان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن به قسمت پایین به سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین هدایت میکند و این به نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور میشو که باعث میشود که بسیار سطح تبادل گرمایی موتور با محیط اطراف بالا برود و این امر علاوه بر خنکی انجین باعث افزایش طول عمر قطعات داخلی انجین میگردد مخصوصا در طی مسافت های طولانی در جاده ها و یا نقاط گرم کشور و یا در فصل تابستان.

 

اگزوز موتور دارای صدای بسیار کمی بوده و و به دلیل دمای بالای حرارت اکزوز آن را با پوششی از رنگ مشکی نسوز پوشانده اند تا در صورت تغییر و تابیدگی اگزوز ظاهر آن تغییر نکند و همچنین بر روی خمره اگزوز یک حفاظ استیل برای جلوگیری از سوختگی پای سرنشین دوم و حفظ ظاهر و زیبای بر روی آن نصب گردیده است.

 

انجین موتور از حجم 250 سی سی و کاملا یک انجین ارتقاع پیدا نموده 125cc هندا میباشد که از یک گیربکس پنج دنده معکوس برخوردار بوده که این خود باعث افزایش قدرت در موتور میشود و با وجود یک گیربوکس 5 دنده لرزش کاهش و عمل کنترل سرعت در موتور افزایش یافته و میتوان در درون شهر ها و یا جاده های خاکی با تنظیم نمودن دنده مناسب از یک سرعت مطمئن جهت کنترل هرچه بهتر موتور اقدام نمود از نظر کیفیت ساخت پوسته انجین میتوان گفت که کیفیت ساخت در حد نسبتا خوبی بوده و میتواند با سایر موتورهای شرکت هایی چینی که به سفارش ایران تولید می شوند برابری کند.  این موتور هم با استارت و هم با هندل پایی جهت راه اندازی طراحی شده است.

کاربرات موجود بکارگیری شده در موتور کویر T2 از نوع کاربرات های معمولی و ساده بکارگیری شده در موتورهای 125cc موجود در بازار است این کاربرات تنها با کمی تغیرات بسیار جزئی ( افزایش میزان حجم هوا و سوخت ) بر روی این موتور تعبیه شده است.

 

قبلا شرکت کویر موتور در مدSRT200 تریل خود یکی از بهترین و بادوام ترین شاسی ها رو بر روی محصولات خود قرارداده بود اما بر خلاف همیشه و حتی برخلاف مدل های رادیسون این شرکت اینبار شاهد یکی از بیکیفیت ترین شاسی های موجود در بازار هستیم عدم کیفیت در جوشکاری در این شاسی موتور کویر T2 نشان دهنده ضعف در این موتور است که می تواند با وارد آمد ضربه به این شاسی از محل های اتصال و جوش قطعات منتظر آسیب باشیم برای نمونه به عکس بالا و همینطور عکس زیر دقت نمائید و محل های اتصال و جوش ها رو خوب نظاره کنید.

 

از نظر نرمی کمک فنر باید گفت نرمی لازم برای سواری های Off-road را دارد اما بسیار مناسب برای سواری های شهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم میتوان ارتفاع موتور را به راحتی تنظیم و کمی به نرم دست پیدا نمود که این خود یک امتیاز میباشد.

سیستم ترمزها در این موتور از نوع دیسکی بوده که این به نوبه خود بسیار ارزشمند میباشد چرا که در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته که باعث افزایش دما در سطح لنت و دیسک میگردد، متاسفانه محفظه سیلندر زخیره روغن ترمز در این موتور از آلمینیوم ریخته گری با کیفیت بسیار پاینی بوده و فاقد هر گونه حفاظ بر روی آن می باشد و درصورت بر خورد ضربه به آن روغن ترمز تخلیه شده و شما فاقط ترمز عقب می باشد و این امر بسیار خطرناک می باشد.

 

 

کیفیت ساخت:

متاسفانه شرکت کویرموتور برخلاف گذشته که محصولاتی باکیفیت و مقاوم را روانه بازار می نمود اینبار محصولی را وارد بازار نموده است که بیشتر سعی شده در لوازم ظاهری آن و انجین موتور دارای کیفیت حداقلی نسبت با سایر رقبای خود را به مشتریان خود ارائه دهد. و کاملا شاهد هستیم که یک موتور 125cc را با افزایش حجم سیلند و تغییر در گیربکس و شاسی را روانه بازار نموده و از شواهد موجود کاملا مشخص است که میزان فشار تحریم ها بر بزرگان تولید کننده موتورسیکلت تا چه میزان خورد کننده بوده است.

 

قسمت اول:  نقد و بررسی تجهیزات و امکانات موتور سیکلت تریل کویر 250 Kavire T2

قسمت دوم:  نقد و بررسی قدرت و شتاب موتور سیکلت تریل کویر 250 Kavire T2

 

 


 

 

نقد و بررسی تریل فلات Falat 250

نقد و بررسی تریل احسان Ehsan GY200

نقد و بررسی تریل پیشرو گلد کیوام Pishro Golde 250

نقد و بررسی موتورکویر STR-200

نقد و بررسی تریل روان RAVAN QM-R200

 

 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام من الان دو ساله دارمش اولین ایرادش سنسور اکسیژنشه که بعد یکی دو ماه میسوزه و باید تعویض کنید دومین ایرادش باطری تاریخ مصرف گذشته میزارن روش که باید بعدا تویض بشه سومین ایرادش شارژر ضعیفیه که کارخونه میزاره روش که باید بعدا خودتون عوضش کنین و چهارمی نبود قطعات یدکی و متخصص خدمات پس از فروش هست و نشتی روغنش هم از قسمت سنسور دنده کیلومتر هست که با یه چسب مزدا میشه حلش کرد. من از وقتی خریدمش یکم خرجش کردم تازه داره موتور میشه برام و می تونم از شتاب و سرعت و نرمی و شیکی اون لذت ببرم...

user

سلام به هیچ وجه سمت T2 نرید. بشدت موتور افتضاح و پر از نقطه ضعف که کلی هزینه سر دست تون میزاره. سنسور اکسیژن و روغن ریزی از زیر موتور و کمک فنرها،موتور ضعیف و لرزش زیاد و.... الان یکسال خریدم برابر نصف پول موتور خرجش کردم حتی خود نمایندگی نمیتونه درستش کنه چون سواد انژکتور ندارن بخرید کلی خرجش میکنین اخرشم کسی ازتون نمیخره

user

با سلام و احترام موتور کویر ۲۵۰ انژکتور ۱۴۰۲ حدود ده ماه خریدم اولین ایرادی که داشت باطری خراب گذاشتن روش دوم ایراد شارژر خراب بود خودم تعویض کردم ازلحاظ موتور قدرت شتاب بسیار بسیار عالی هستش از لحاظ قیمت به بازار امروز بسیار ارزان نسبت به موتور هستش من حدود چهل سال موتور سوار هستم انواع و اقسام موتورهای ایرانی و خارجی سوار شدم به خدا قسم هیچ هیچ ایرادی پیدا نکردم بعضی از دوستان میگن وقتی داغ کرد دنده خلاص مشکل میره فقط دو دور سیم کلاچ سفت کنید وسلام برای دوستانی که تریل می‌خواهند بخرند پیشنهاد من فقط تریل ۲۴۸ تی دو هستش بسیار تشکر از شرکت کویر

user

دوستانی که اینقدر آشغال آشغال میکنن قبلأ موتوراشونو از ژاپن خریداری میکردن و بعد دو سال سواری گرفتن سخت ازش موت رو حراج میکردن؟؟؟؟
عمرأ اگر موتور تریل ژاپنی رو از نزدیک دیده باشن حتی نتونستم لمسش کنن فرید جدوآبادتونو مسخره کنید آشغال اون گشائی هستن که مغرضانه از شرکتهای رقیب میخان تبلیغ معکوس کنن که نمیتونن چون تف سر بالا برمیگرده به صورت خودشون کاش یکم از موتور و موتورسواری و فرهنگش و کلاس هر موتوری سررشته داشتن البته این خاصیت قشر کثیری از بیسوادان مطلق کشور گل و بلبلمونه که فقط بشینیم به بود و نبود ناسزا بگیم و سعی کنیم تخریب کنیم چون کار و حرفه دیگه ای بلد نیستیم و یاد نگرفتیم و بازم البته به همچین جانورانی کسی چیزی یاد نمیده و باید تو جهل و نادانیشون بمونن تا نباشن کاش جای اینهمه حرف که چه عرض کنم ... مفت زدن یکم آگاهی داشته باشیم بعد ترک بزنیم

user

سلام حجم روغن موتور چقدر هست ؟

حدودا 1.3 لیتر

user

موتور تریل t2 آشغال ترین موتور موجود در بازاره به طوری که من از روز اول متوجه بازشدن جوش نگه دارنده اگزوز شدم و نمایندگی قبول نکرد ، کمکها روغن زدن ، روغن ریزی از زیر موتور ، قطع شدن نمایشگر بنزین و دنده ، سوختن بوبین برق ، از کار افتادن سنسور هوا ، خرابی پمپ بنزین .... خدا لعنتشون کنه با این محصولات آشغالی که میدن دست مردم ،،، دور کویر را خط بکشید

user

سلام موتور 250 رادیستون موتور خوبی هست یا نه اگر امکانش هست می‌خوام بخرم ارزش خرید داره یا نه

هر چیزی ارزش خرید دارد بجز نگه داشتن ریال. نقد بالا را کامل مطالعه کنید

user

سلام مجموعا منظورم هست من خیلی تحقیق کردم فهمیدم با کیفیت ترین تریل چینی از بین اونهایی که بهشون پرداخته شده روان هست و از طرفی اولویت من با 250 هست میخوام بدونم اگه نامی qm 250 از نظر کیفیت در مقایسه با روان مشکلی نداشته باشه برم سمت اون حالا به چه صورت هست ؟ سپاس از پاسخ

نامی 250 هم خوب است

user

سلام ببخشید نامی qm 250 بهتره یا روان؟

از چه نظر؟

البته روان 200 هست و نامی 250 ولی در کل میخوام بدونم کدوم بهتر هست مدل روز نیو منظورم هست !

user

سلام منم این تریل رو داشتم، نقاط ضعفش خیلی بیشتر از خوبیاشه!!! توصیه می کنم طرفش نرین! نمی دونم چرا کویر موتور با این سابقه درخشانی که داره چرا تاکید داره حتما این مدل رو هر سال با یه رنگ لعاب جدید تولید کنه! این همه الگوی موتورهای خوب هست!!! فقط خلاصه بگم تنها خوبیه این موتور سادگی انجینشه، در واقع همون انجین هوندا 125 که حجم سیلندرش 250 شده!!! همین!

هیچ قطعه و تکنولوژی در این موتور مناسب تریل و خارج جاده ای نیست!!! حتی با این که کویر موتور اومده کمک فنر های جلوشو حرفه ای معکوس انداخته ولی هنوز کمک های عقبش از ساده ترین شک ممکنه به دوشاخ عقب متصل می شه بدون دستک های بین دوشاخی، کمک فنر عقب خیلی ساده از تنه بالای مستقیم وصل می شه بین دو شاخ عقب! به هیچ عنوان توان فشار و زاویه گرفتن در آفرود رو نداره، وقتی کمک فنر بخوابه همزمان زنجیر کشیده می شه! یعنی ضعف شدید طراحی! البته این موتور در واقع مدل هوندا RX هست که چینی ها تولیدش می کردن و بعد رسیدئه به ایران، هوندا این موتور رو به عنوان یه تریل درون شهری با چرخ های کوچیک و شهری تولید کرده بوده، اونقدر این مدل بین شرکت ها دست به دست شده که یهو ازش یه تریل با ظاهر آفرودی ساختن... چند سال پیش تقریبا تمام شرکت های موتور سازی تو ایران یه مدل از این موتور تولید می کردن، خیلی معروف شده بود، الان غیر از کویر بقیه همه گذاشتنش کنار!!! کویر موتور همچنان داره این پیر زن آرایش کرده رو تولید می کنه.

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi