معرفی شرکت سازنده:
شرکت TVS موتور سومین تولید کننده موتورسیکلت در هند بوده این شرکت با فروش سالانه 2.5 میلیون دستگاه در سال با درآمد سالانه بیش از 1.6 میلیارد دلاردر سال های 20013-2014 جزو ده تولید کننده برتر دنیا محصوب می گردد همچنین شرکت TVS موتور با صادرات به بیش از 60 کشور دنیا بزرگترین صادرکننده محصوب می گردد.
شرکت TVS موتور با مسئولیت محدود (TVS موتور)، عضو گروه TVS، بزرگترین شرکت با حجم معاملات با بیش از 2.8 کرور دارای بیشتر مشتریان موتور سواری است. آقای و نو سرینیواسان، رئیس شرکت TVS موتور است او باعث گردیده که TVS افتخارات بسیاری از جمله کسب جایزه “Padma Shri” و دریافت نشان “Order of Diplomatic Service Merit" ( "سفارش دیپلماتیک شایستگی خدمات") از رئیس جمهور کره و هچنین جوایز دیگری که در زیر اماده شده است.
JRD تاتا شرکت، | The JRD Tata Corporate, |
جایزه کسب و کار هفته توسط ستاره آسیا ، | The Star of Asia award by Business Week, |
جایزه دستاورد یک عمر کیفیت Jamsheji TATA و در حال ظهور شرکت غول - بار و دانشگاه هاروارد انجمن مدرسه کسب و کار جوایز دیگر با مشخصات بالا هستند عطا در او، به نمایندگی از شرکت می باشد. | The Jamsheji TATA Lifetime Quality Achievement Award and Emerging Corporate Giant - Times & Harvard Business School Association are other high-profile awards bestowed on him, on behalf of the company. |
قیمت:
- 225.000.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در تهران
- 228.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در مشهد
- 233.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در قم
- 234.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در اصفهان
- 234.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در شیراز
- 236.500.000 ریال در مورخه 1398/02/10 در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت TVS هند Apache RTR 180 ABS
|
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک |
Single-cylinder, four-stroke, |
Engine Type |
حجم اتاق |
177.4 سی سی |
177.4 cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
62.5x58.8 میلی متر |
62.5mm x 57.8 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
9.5:1 |
9.5:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
PEI digital transistor type |
ignition |
گیربکس |
5 دنده |
5 Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
15.5 نیوتن متر/6500 (R/دقیقه) |
15.5 Nm @ 6500 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
12.52 کیلو وات / 8500 (R/دقیقه) |
12.52 kW (17.03 bhp) @8500 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان |
16.5 اسب بخار |
16.5 |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
15.2 اسب بخار |
15.2 |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
IDI-Dual mode digital ignition |
Starting method |
طول |
2085 میلی متر |
2085 |
L (mm) |
عرض |
730 میلی متر |
730 |
W (mm) |
ارتفاع |
1105 میلی متر |
1105 |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1326 میلی متر |
1326mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
136 کیلوگرم |
136kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks, 105 mm Stroke |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
زوج کمک فنر گازی |
Monotube Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
270mm Petal Disc with ABS & RLP |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
200mm Petal Disc with ABS & RLP |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
17 اینچی 90/90 تیوپلس |
90/90 x 17" (Tubeless) |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
17 اینچی 110/80 تیوپلس |
110/80 x 17" (Tubeless) |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
16 لیتر |
16 Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
2.3 لیتر در هر 100 کیلومتر |
2.3 Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
124 کیلومتر بر ساعت |
124 km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | 136 کیلومتر در ساعت |
136 km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | 106 کیلومتر در ساعت |
106 km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی |
Digital |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, نارنجی, زرد, سفید, قرمز |
Black, Orange, Yellow, White, Red |
Color |
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
دفترچه های راهنما:
دفترچه سرویس و نگهداری و تعمیرات موتورسیکلت آپاچی
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
بدون شک آپاچی آر تی آر 180 ای بی اس یکی از زیباترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز است و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. رنگ بندی قرمز براق آن و یا سفید یا مشکی آن همگی به بهترین نحو ممکن جذاب هستند. با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر موتورسواره مبتدی را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.
زین آپاچی نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین یک دسته نقره ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک ترکبند هم می توان ا آن استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد.
جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع فنس توری حفاظ بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های آپاچی RTR 180 ABS نیز کاملا همانند برادر بزرگتر خود 160 سی سی بوده و دارای 6 پره ستاره وار هستند که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین آپاچی دارای باکی بزرگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت 16 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .
سیستم الکترونیک و روشنایی :
Apache RTR 180 ABS بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ نسبتا متوسط تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای غیر استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل گردنده های دالکی بوشهر) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. چراغ جلوی آپاچی 180 آر تی آر با طرحی به ظاهر خندان به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند . ضمن اینکه در طرفین چراغ اصلی جلو 2 عدد لامپ خلاصی زیبا همانند بیشتر موتور سیکلت ها که به عنوان لامپ خلاصی نام برده می شوند قرار داده شده که بر زیبایی آن می افزاید .
چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.
چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود ولی هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن بر خلاف راهنما ها از LED در آن استفاده گردیده اما چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
ترمز های آپاچی 180 ای بی اس نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 70 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.
سیستم تعلیق و فنر بندی :
کمک های آپاچی به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و راندن دلپذیری را برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله دارند. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول آپاچی 180 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده و به دوبخش آنالوگ آپاچی که در سمت راست قرار داده شده و برخی از نشانگر ها که شامل چراغ چک بنزین و چراغ چک سیستم برق چراغ چک باطری می باشد. در قسمت مرکز و سمت راست که شاهد دور موتور عقربه ای اما برقی و صحفه کیلومتر تمام دیجیتالی از نوع LED است که شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.
سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشر ها است .
قدرت و شتاب:
موتور آپاچی 180 دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 177.4 سی سی با توان 12.52 کیلوات و گشتاور 15.5 نیوتن متر به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور ساده پیستونی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور 17 اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد به موتور و راننده قدرت واقعی آن 15.2 اسب بخار می باشد اما با توجه به حجم موتور قددرت 15 اسب برای یک موتور 177 سی سی کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور 15.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 16.3 ثانیه صورت میپزیرد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.6 لیتر نیز می رسد و با یک باک 16 لیتری شما میتوانید 350 کیلومتر را طی کنید.
تست سرعت:
امتیاز قدرت 9
امتیاز شتاب 8.5
امتیاز کیفیت قطعات جانبی 9
امتیاز کیفیت قطعات انجین 9.5
ارزش خرید 9
امتیاز کل موتورسیکلت درون شهری Apache RTR 180 ABS بطور میانگین
از 10 نمره 9
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

سلام مقدار روغن لازم برای اپاچی در زمان تعویض فیلتر و بدون تعویض فیلتر چقدر هست؟

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید روغن مناسب آپاچی 180 از جهت کیفیت و گرانروی کدام است؟
SF/SG/SG 20w/50w

سلام داداش خسته نباشی بین آپاچی 180 مدل 95 کم کارکرد یا بنلی 180 یا na180از هما نظر خرید کدوم رو بهتر میدونی؟
پیشنهادی نداریم

سلام. از روی نا آگاهی موتور زونتس کافه ریس خریدم متاسفانه بغیر از صدای افتزاح انجین در سرعت ۱۱۰کیلومتر فرمان موتر شدیدا لرزش داره. علت چیه؟ممنون اگر راهنمایی کنید
لرزش در سرعت بالای 80 کیلومتر امری طبیعی است

با سلام و خسته نباشید من میخواستم موتور بخرم به نظر شما اپاچی ۱۸۰ مدل ۹۵ و ان اس ۱۵۰ مدل ۹۵ و بنلی ۱۵۰ خشک بین این سه تا کدوم بهتره واسه دور زدن در محله
بنلی 150 نو ارجعیت دارد

سلام ببخشید اپاچی ۱۸۰مدل ۹۵ خوبه یا بنلی ۱۵۰ مدل ۹۸
از چه نظر؟

سلام میخاستم موتور بخرم خاستم ببینم آپاچی ۱۸۰ بهتر یا ان اس ۱۵۰
آپاچی ارجعیت دارد

سلام میخاسم بدونم بین اپاچی و تریل روان کدومو انتخاب کنم؟
برای سرعت آپاچی و برای قدرت روان
اپاچی مدل 90و 180هست و تریل مدل 87و 200سی سی هست
اگر قصد مسافرت و یا جاده را دارید روان و اگر تردد شهری آپاچی

سلام بنلی ۱۵۰ کارکرده خوبه بکیرم یا اپاچی۱۵۰ کارکرده
موتور دسته دوم به مثال هندوانه سر بسته است

آیا آپاچی ۱۸۰ مدل ۹۵ ارزش بیشتری از نظر کیفیت ساخت و کیفیت سواری نسبت به بنلی ۱۵۰ صفر داره که وقت گذاشتن برای گشتن و ریسک کارکرده رو بپذیریم؟
سوال شما بسیار در هم و غیر قابل جواب است زیرا دو موتورسیکلت نام برده شده هم رده هم نیستند