خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟ ( بروز شد ) ارسال شده توسط: حمید حساس
11:20:07    1394/06/19

تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟ ( بروز شد )

EFI یا سیستم سوخت رسانی انژكتوری،یك تكنولوژی پیشرفته است كه می توان از آن به جای كاربراتور در اسكوتر ها و موتورسیكلت ها استفاده كرد. اما چرا به  EFI نیاز است؟

استفاده از EFI می تواند محصول شما را در مقایسه با محصولاتی كه از كاربراتور های قدیمی استفاده می كنند ، ترفیع بخشد. از نظر هزینه مناسب است و تاثیرات محیطی را كاهش می دهد. در این مطلب اشاره می شود به اینكه چطورEFI می تواند كمك كننده باشد.

 

كاربراتورها از روش های ساده و ارزان قیمت برای كنترل انتقال هوا و سوخت به انجین هستند، اما كاربراتورها بهترین راه نیستند ،زیرا با محدودیت های زیادی رو به رو هستند. آنها دقت كافی برای كنترل دقیق جریان سوخت و هوا را ندارند تا بتوانند قدرت قابل قبول و آلایندگی كم اگزوز را سبب شوند. به علاوه سیستم های كاربراتوری نیازمند نگهداری و تعمیر زیاد،تنظیم مرتب وشستشو می باشند تا عملكرد قابل قبول آن ها حفظ شود. در شكل زیر یك سیستم انژكتوری و تجهیزات آن نمایش داده شده:

 

 

سیستم های كاربراتوری در اكثر مواقع واكنش سریع و به موقع نشان نمی دهند،به خصوص وقتی كه برای پاس كردن قوانین سخت آلایندگی آماده می شوند.نتیجه ی این واكنش دیر هنگام سرعت یا شتاب ضعیف، به سختی روشن شدن در هوای سرد یا اینكه راه اندازی مجدد انجین در گرما به سختی صورت گیرد. كاربراتور ها اغلب سوخت زیادی را به انجین می ریزند،كه باعث بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش آلایندگی اگزوز یا در برخی مواقع وارد شدن سوخت بیش از حد به محفظه احتراق می شود.

EFI یك سیستم دقیق است كه كنترل بسیار زیادی بر انتقال سوخت به انجین و زمانبندی احتراق دارد. برای اینكه EFI مقدار مطلوب و بهینه ی نسبت هوا به سوخت و زمانبندی مناسب احتراق را مشخص و تعیین می كند، بدین ترتیب انجین های مجهز به سیستم EFI قدرت خوبی داشته ، به نرمی حركت می كنند و كارآمد تر هستند. EFI مقدار سوخت و زمانبندی احتراق صحیح را براساس شرایط محیط-جاده- وضعیت وسیله نقلیه و غیره تعیین و سوخت را برای سوختن مناسب و كارآمد به محفظه احتراق می رساند و این اقدامات باعث كاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در آن می شود.

سیستم EFI انجین را تحت نظر قرار می دهد و شرایط مناسب را تعیین كرده تا انتقال سوخت ، زمانبندی احتراق به خوبی انجام شده و زمان واقعی برای استارت زدن آسان در دما های سرد و گرم بدون نیاز به ساسات را به صورت اتوماتیك آسان می سازد. البته این كنترل دقیق جریان سوخت به انجین های مجهز به EFI این امكان را می دهد تا در آزمون های سخت و محكم آلایندگی تائیدیه لازم را اخذ كنند و با استاندارد های جدید هماهنگی داشته باشند.

 

در ادامه تصاویر قطعات سیستم انژکتور موتورسیکلت را مشاهده خواهد نمود.

جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125 جایگزینی انژکتور بجای کاربراتور در موتورسیکلت 125

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

 

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

تفاوت قدرت و گشتاور چیست؟

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن

آشنایی با استانداردهای اجباری تولید موتورسیکلت

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟ ( بروز شد )



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام وقت بخیر برای موتور سیکلت cdi200کثیر از روغن اسپیدی 20w50 استفاده می کردم دنده خیلی سفت جابه جا می شد و هر1500عوض می کردم. به تازگی از روغن موتور LUBRHINO10w40/sn/Jaso-ma2استفاده می کنم و بسیار موتور بی صدا و دنده ها نرم جابه جا می شود فقط زمان تعویض این مدل روغن هم1500هست؟؟؟

user

سلام موتور ۱۵۰ باسل دارم طرح هندا که چند وقتی که روشن میکنم باید بزارم گرم بشه کامل بعد گاز بدم وگرنه هی خف میکنه باید چکار کنم

موتور شما مشکلی ندارد و این گونه ایرادات در موتورهای انژکتوری در اوایل فصل بهار و اواسط فصل پاییز بسیار محسوس روئیت میگردد و به دلیل نوسانات دمایی محیطی و سنجش این نوسانات توسط سنسور دمای موتورسیکلت به وجود می آید

user

سلام من موتور ۱۵۰پرواز دارمیخام کاربراتوریش کنم یعنی سیستم سوخت رسانی کاربراتور و سیستم جرقه زنی انژکتور آیاجوابگو است؟!انجام دهم؟

میتوانید

user

سلام خسته نباشد من موتور ۱۲۵ کویر انژکتور دارم وقتی که یه تایم میرونم گاهن موتور خود به خود خاموش میشه یا بعضی موقع ها بعد یه تایم حرکت کردن همون موقع در حال حرکت وقتی میخوای گاز بدی موتور خفه میکنه سر شمع بدجور سیاه میشه که کلی شمع عوض کردم میخواستم بدونم علتش چیه ممنون میشم.

بهتر است با این ایرادات کنار بیایید این موارد در بسیاری از موتورهای EFI وجود دارد و در آنها از نظر کارخانه نقص محسوب نمیشود و طبیعی عنوان میگردد. در صورتی که این ایرادت نباید وجود داشته باشد و راه حلی برای آنها نیست مگر تغییر سیستم سوخت رسانی به کاربراتور

user

باسلام من ۱اماه پیش موتور احسان ۲۰۰انژکتوری خریده ام و۱۰۰تاهم کارکرده اما درجا درست کار میکنه ولی هنگام حرکت پت پت میکنه ودرست کارنمیکنه علتش چی میتونه باشه

موتور شما سالم است و مشکلی ندارد (در صورت استفاده مجدد از نام و یا ایمیل جعلی درسترسی شما به سایت قطع خواهد شد)

user

باسلام وقتتون بخیر من ۱۰روز پیش موتور پرواز ۲۰۰خریده ام اما تودنده یک ودورهای آرام ریپ میزنه وشمعو سیاه میکنه علتش چی میتونه باشه

موتور را به تعمیرگاه ببرید و دیاگ بزنید

user

سلام.شرکتهای موتور سازی آیا موتور کاربراتوری همچنان تولید میکنن..

بله تولید میکنند تحت عنوان مدل 1395

user

سلام من موتور پرواز125 مدل99دارم 6ماهه خریدم الان شمعش کم برق میده بردم نمایندگی سر در نمیاره بخوام موتور رو کاربراتور کنم بنظرتون مشکل نداره و اینکه از نظر موتوری باهم فرق میکنند ؟

 در صورت کاربراتوری نمودن تا 5 سال بهتر است آن را نگه و استفاده نمائید زیرا هذینه کاربراتور نمودن کمی بالا است

user

سلام.اموزش تنظیم پیچ هوا موتور سیکلت انژکتور ۱۲۵بذارید ممنون میشم آخه تو روستای ما تعمیر کار موتور سیکلت انژکتور نیست.شمع موتور خیلی دوده زده

پیچ تنظیم پیچ وجود ندارد باید با دستگاه دیاگ تنظیمات ترکیب هوا و بنزین تنظیم گردد

user

درود به شما ممنون از پاسخگویی تون . ببخشید من یک آشیل ۱۲۵ طرح هوندا دارم ، ریپ زدن رو که فرمودید کنار بیایم البته خدارو شکر زیاد ریپ نمیزنه دو مورد دیگ رو بگم خدمتتون ، زمانی که موتور سرده استارت میزنم ۱۰ تا ۱۵ ثانیه یک دود سفید رقیق از اگزوز خارج میشه ولی بعد از اون رفع میشه در حال حرکت هم چند بار کنترل کردم دود نداره اگزور چرب نیست سر شمع هم چرب نیست علت چیه؟

بله دود نمودن صحیح است و نگران نباشید و این دود نیست بلکه بخار هوا است که درون اگزوز وجود دارد 

بوق موتورم هم با گاز دادن خیلی ضعیف میزنه گاه به گاه، نور پاینی هم اولا کار میکرد الان اصلا کار نمیکنه ضمنا باتری رو یک ماهه انداختم

باتری نقص دارد در زمان خرید از تاریخ تولید باتری نباید بیشتر از 3 الی 6 ماه گذشته باشد

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi