خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران بروز شده توسط: حمید حساس
09:57:23    1401/04/02

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

شاید تا کنون شده باشد که شما هم با دیدن یک موتور Dual Sport یا همان تریل آرزوی داشتن یکی از آنها را نموده باشید و پس از مراجعه به بازار با تنوع بسیاری روبرو گردیده اید و به دلیل گفته های فروشندگان و دوستان خود سردرگم شده باشید که بهترین واقعا کدام است و یا اصلا بر سر اینکه کدام یک از موتورهای ایرانی را خریداری کنید و یا اینکه یک موتور خارجی بدون مدارک و پلاک را خریداری نمائید مانده اید. پس با ما همراه باشید تا بهترین های مونتاژ ایران را برای شما معرفی کنیم.

 

توجه:

بررسی صورت گرفته نسبت به آخرین نسل موتورهای کاربراتوری تا اسفند ماه 1395 می باشد.

توجه: حداکثر میزان سرعت بیان شده بیانگر حداکثر سرعت قابل ایجاد توسط گیربکس این موتورسیکلت ها می باشد.

برای دریافت نتایج بهترین های انژکتوری در هر سال از بخش نقد و بررسی های سایت اقدام نمائید.

 

امروزه تمامی شرکت های تولید کننده موتورسیکلت های تریل بیشتر سعی در ارائه تکنولوژی به مشتریان خود هستند و مسئله قدرت و شتاب و کیفیت ساخت قطعات در شرکت های بزرگی چون هندا، سوزوکی، یاماها، کاوازاکی، کی تی ام  و ... حل گردیده و تقریبا به صورت یک استاندارد در آمده موتورهای تریل تولیدی در دنیای امروز دارای حداقل 125cc و حداکثر 750cc حجم موتوررا دارا می باشند و این موتورها دارای حداقل قدرت 14 اسب بخار و حداکثر 60 اسب بخار قدرت دارند.

متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها در کشور و عدم وجود شرکت های دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت موتورسیکلت در ایران مردم  مجبور به استفاده از موتورهای طراحی و ساخته شده کشور چین می باشند که همه این موتور ها توسط شرکت های ایرانی منتاژ می گردند و متاسفانه به دلیل وابسته بودن تولیدات این شرکت ها به نرخ ارز و هذینه تمام شده هر یک از تولیدات و مالیات و غیره این شرکت ها برای حفظ درآمد خود و کسب سهمی از بازار با کاهش کیفیت در محصولات خود و یا حذف امکانات و یا تکنولوژی اقدام به منتاژ می نمایند.

خوشبختانه در دو سه سال گذشته شرکت های بزرگتر و خوشنام تر در ایران با تغیر سیاست های کاری خود اقدام به ارائه تکنولوژی و افزایش کیفیت در محصولات خود نموده اند و با روند کنونی این فعالیت ها شاهد هستیم روز بروز اما با سرعتی بسیار آهسته محصولات تولیدی در بازار ایران بهتر و بهتر می گردند.

امروز قصد داریم 15 مورد از بهترین های موتورسیکلت های دوال اسپرت مونتاژ داخل را به شما معرفی نمائیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

بهترین موتورهای 250cc:

 

ایران دوچرخ
XY249GY-2

صنعتی فارس
پیشرو گلد QM

کویر موتور
کویر T2

صنعتی فارس
پیشرو Black

همتا سیکلت
فلات 250

 
قدرت اسمی:  24 اسب بخار  16 اسب بخار  15 اسب بخار  19 اسب بخار  15 اسب بخار
قدرت واقعی:  22 اسب بخار  15.2 اسب بخار  13.2 اسب بخار  15.7 اسب بخار  14 اسب بخار
گشتاور:  24 نیوتون متر  16.62 نیوتون متر  16.51 نیوتون متر  16.3 نیوتون متر  14.5 نیوتون متر
گیربکس:  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
خنک کننده: آب خنک روغن خنک هواخنک هواخنک هواخنک
استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  136 کیلومتر  132 کیلومتر  128 کیلومتر  125 کیلومتر  124 کیلومتر
حداکثر سرعت  105 کیلومتر  102 کیلومتر  101 کیلومتر  100 کیلومتر  95 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  90 کیلومتر  88 کیلومتر  84 کیلومتر  82 کیلومتر  80 کیلومتر
مصرف سوخت:  4.2 لیتر  4.1 لیتر  3.9 لیتر  4.2 لیتر  4.6 لیتر
ترمز جلو: دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  135 کیلو گرم  121 کیلو گرم  121 کیلو گرم  136 کیلو گرم  114 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد د ارد   دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9  9  8.5  7.5  7.5
ارزش خرید از 10  9  8.5  7.5  7.5  7

 


 

بهترین موتورهای 200cc:

 

روان سیکلت
روان QM-R200

اصفهان سیکلت
انرژایزر 200

کویر موتور
کویر STR200

ایران دوچرخ
RT200

متین خودرو
متین QM200
 
قدرت اسمی:  16 اسب بخار  15 اسب بخار  15 اسب بخار  14.5 اسب بخار  14 اسب بخار
قدرت واقعی:  15.42 اسب بخار  14.4 اسب بخار  14.2 اسب بخار  13.9 اسب بخار  13.9 اسب بخار
گشتاور: 14.5 نیوتون متر  14.5 نیوتون متر  15.27 نیوتون متر  13.0نیوتون متر  13.0 نیوتون متر
خنک کننده: روغن خنک روغن خنک روغن خنک  هوا خنک روغن خنک
استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  127 کیلومتر  126 کیلومتر  124 کیلومتر  124 کیلومتر  124 کیلومتر
حداکثر سرعت  106 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  98 کیلومتر  95 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  88 کیلومتر 85 کیلومتر  84 کیلومتر  82 کیلومتر  76 کیلومتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.9 لیتر  3.9 لیتر
 دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  128 کیلو گرم  118 کیلو گرم  124 کیلو گرم  128 کیلو گرم  118 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9  8.5  8.5
ارزش خرید از 10  9.5  9.5  9  8.5  8.5

 

  صنعتی فارس
پیشرو QM200

صنعتی کثیر
 بهرو GY200

نیرو موتور شیراز
 احسان

زمرد کویر
GY 200

جهان همتا
فلات 200

 
قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  13 اسب بخار  13 اسب بخار  13 اسب بخار
قدرت واقعی:  12.6 اسب بخار  12.5 اسب بخار  12.5 اسب بخار  12 اسب بخار  12.5 اسب بخار
گشتاور:  13.75 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.7 نیوتون متر  10.2 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر
خنک کننده: هوا خنک  هواخنک  هواخنک هواخنک   هواخنک
استارت: الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  124 کیلومتر  122 کیلومتر  119 کیلومتر  117 کیلومتر  115 کیلومتر
حداکثر سرعت  94 کیلومتر  90 کیلومتر  88 کیلومتر  84 کیلومتر  80 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  79 کیلومتر  76 کیلومتر  75 کیلومتر  72 کیلومتر  65 کیلومتر
مصرف سوخت: 3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.6 لیتر  3.4 لیتر  3.6 لیتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
ترمز جلو: دیسکی دیسکی دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب: دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  125 کیلو گرم  112 کیلو گرم  119 کیلو گرم  116 کیلو گرم  112 کیلو گرم
مسافت طولانی دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10 8.5 8 8 8 7.5
ارزش خرید از 10 8.5 7.5 7.5 7 6.5

 

محاسبه نسبت سرعت و قدرت و تعویض خورشیدی موتورسیکلت

 


 

نقد و بررسی تریل کویر 250 Kavire T2

نقد و بررسی تریل فلات Falat 250

نقد و بررسی تریل احسان Ehsan GY200

نقد و بررسی تریل پیشرو گلد کیوام Pishro Golde 250

نقد و بررسی موتورکویر STR-200

نقد و بررسی تریل روان RAVAN QM-R200

 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

درود بر متخصصان و همراهان گرامی جدیدا یک موتور وارد بازار شده با نام هایکپی طرح هاسکی ساخته شده شرکت همتاز کمپانی و با حجم ۲۵۰ سی سی میگن بدنش از هیدروکربن اما بعد از باز شدن با یه پرس پلاستیک مواجه میشیم آیا کسی تجربه ای از این این موتور داره عزیزان خوشحال میشم نقد شما بزرگواران بخونم

user

نامی 250 با اینکه انجین مشترکی با پیشرو گلد داره اما وقتی سوارش میشید احساس میکنید قدرت بیشتری داره. حیف و صد افسوس که طراحی این موتورهای انجین گرد 250 رو همونطور قدیمی نگه داشته اند و خبری از انجین 4 سوپاپ، یا سبک سازی موتور با اگزوز و تنه سبک تر و ... نیست.

user

باسلام خدمت دوستان عزیز که درمورد موتورmkz 200 سوال کردند.بنده فک کنم جز اولین ها بودم که از این موتور خریداری کردن اون موقعه قیمتش ۸ میلیون بود. محاصن: شتاب اولیه واقعا فوق العاده ای داره.رادیات روغنی کوچیک و نسبتا خوبی داره. طراحی صندلی نسبتا خوبی داره و برا مسافت های طولانی کمر درد زیادی دچار ادم نمیشه. حفظ تعادل خوبی داره،سوخت نسبتا خوبی داره(نسبت به موتور های زمان خودش)

مدیر تبلیغات خوبی هستید

معایب: خیلی سنگینه و ادم یکم اذیت میشه. معمولا کمک عقب زیاد جالبی نداره. قدرت مانور خوبی نداره نوع اگزوز به کار رفته در این موتور مانع شتاب و قدرت موتور میشه و پیشنهادم اینه که اگزوزش بازشه و فیلتر هاشو کمتر کنید.

user

سلام دوستان عزیز و متخصص یه سوالی دارم خدمت شما الان نقشه سیستم رادیاتور آب موتور ماشین با رادیات موتور تریل مقایسه میکردم تفاوتش اینه ماشین از پایین سیلندر که چرخ دنده  و میلنگ و شاتون هست به سمت بالا که سر سیلندر چرخش پیدا میکنه و خروجی به سمت رادیاتور داره اما موتور تریل برعکس از بالا که سیلندر میشه به پایین و سمت چرخ دنده و غیره چرخش داره میتونید راهنمایی کنید

آیا بهتر نیست در رادیاتور موتور چه تریل قدرتی و غیره مثل رادیاتور ماشین سیستم آب گردش داشته باشه اول حداقل دما مهار کنه سپس حرکت کنه حداکثر دما که در سر سیلندر موجوده از موتور خارج کنه ، بسیار تشکر دارم اگر پاسخی علمی برای این کنکاش عمومی بنده داشته باشید .

در موتورسیکلتها تک سیلندر به دلیل اینکه به صورت پایه سیستم خنک سازی وابسته به جریان هوای عبوری در بخش سیلندر است لذا سیستم خنک سازی در موتورسیکلت ها به واسطه آب یا روغن اولویت اول آنها کاهش دمای موجود در بخش سرسیلندر و سیلندر است تا با کنترل دمای این بخش در نتیجه جریان هوای عبوری و یا توقف در ترافیک بهتر صورت بگیرد. در ماشین حجم اصلی خنک سازی مایع توسط پروانه صورت میگیرد نه جریان هوای عبوری

user

امکانش هست باتوجه به اینکه هیچ بررسی نیست از موتور تریلmkz200 بیشتر در مورد این موتور توضیح بدین... ممنون میشم

ارزش وقت گذاشتن برای توضیح ندارد.

user

سلام نظرتونددر مورد تریل. Mkz 200 چیه... هیچ جایی ازش نقد و بررسی نیست

فقط ظاهر تریل دارد

user

با سلام خدمت همه ی دوستان و سازندگان خواهشا هندل از موتورهای تریل چینی مونتاژ ایران حذف نکنید به علت گرانی باطری موتور تریل و هم خوانی و نزدیکی قیمت آن با یک خودرو معمولی واقعا امکانش هست که یه یک ماهی به علت کم بود وجه نقد ترجیح بدیم به جای استارت الکتریکی همون با پا هندل بزنیم الان یه باطری مخصوص موتور تریل ۲۵۰ هفت آمپر ناقابل نهصد و هشتاد هزار تومان پس خواهشا هندل که برخی سازندگان مثل مدل توسان ۲۵۰ ، و فلات ۲۵۰ ایکس آر و ایکس دو ۲۵۰ حذف کردید دوباره برگردونید سر جاش واسه رایدر عیبه موتور هول بده بپره روش بزنه دنده روشنش کنه  .

user

ایمنی در کیفیت متاسفانه هزار متاسفانه توسط برخی تکنیسین ها رعایت نمیشه در موتور های اندرو خارجی مخصوصا مدلهای سی ار اف جدید و حتی سی ار ام قدیمی ضامن فنری کنترل کننده پدال ترمز با یک رو پوش متصل به شاستی و بدنه پوشونده شده تا بر اثر ضربه و دخالت افراد کم سن و سال از جاش خارج نشه اما موتور های ایرانی حتی نمونه های جدید مانند باسل ۲۵۰ و بهپر ۲۵۰ فلات ایکس آر ۲۵۰ همینطوری یک قطعه مهم کنترل کننده سیستم ترمز عقب مثل گیره رخت آویز لباس در دسترس عموم و هیچ مهندسی چه چینی و ایرانی در مورد اجرای ایمنی این قطعه کار خواصی انجام نداده ما لایق بهترین ها هستیم  .

user

سلام. در مورد تریل باسل۲۵۰ اطلاعات دارید؟؟؟ موتور خوبیه؟؟؟ ممنون

جهت تردد شهری و مسیر روستایی مناسب است

user

دوستان یه خاطره ای تعریف کنم واستون با سه نفر از دوستان سوار بر دو فروند موتور دویست سی سی راتا چینی رفتیم جاده خاکی ، تو جاده با هم شوخی کردیم فرمون موتورها گیر کرد به هم رفیق احمقم وای نیستاد آروم حرکت کنیم ، بعد ایستادن آرام فرمون جدا کنیم سریع فرمون حرکت داد ، خدا کنه چشم بد نبینید ، خوردیم زمین بلند شدیم با یک تصادف نه چندان شدید فرمون موتور یکیمون کج شده بود هر دو تا موتور به علت آلیاژ آشغال و بی کیفیت اهرم دنده و ترمز عقب مثل خمیر کج شده بود فلاپ بدنه شکست بود بعضی اوقات تو فیلمها به موتورهای ژاپنی و اروپایی نگاه میکنم از چه بلندایی پرت میشن زمین نه فلاپشون میشکنه نه فرمون خم میشه نه دنده و ترمز عقب اهرمهاشون از آهن قراضه که کج و ماوج بشه طرف مثل شاخ شمشاد میشینه پشت موتور وحشی و میره خونشون .

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi