خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

www.motorclub.ir

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران ارسال شده توسط: حمید حساس
09:57:23    1394/07/01

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

شاید تا کنون شده باشد که شما هم با دیدن یک موتور Dual Sport یا همان تریل آرزوی داشتن یکی از آنها را نموده باشید و پس از مراجعه به بازار با تنوع بسیاری روبرو گردیده اید و به دلیل گفته های فروشندگان و دوستان خود سردرگم شده باشید که بهترین واقعا کدام است و یا اصلا بر سر اینکه کدام یک از موتورهای ایرانی را خریداری کنید و یا اینکه یک موتور خارجی بدون مدارک و پلاک را خریداری نمائید مانده اید. پس با ما همراه باشید تا بهترین های مونتاژ ایران را برای شما معرفی کنیم.

 

توجه:

بررسی صورت گرفته نسبت به آخرین نسل موتورهای کاربراتوری تا اسفند ماه 1395 می باشد.

نکته: حداکثر سرعت ذکر شده میزان حداکثر سرعت قابل ایجاد توسط گیربکس این موتورسیکلت ها می باشد.

برای دریافت نتایج بهترین های انژکتوری در هر سال از بخش نقد و بررسی های سایت اقدام نمائید.

 

امروزه تمامی شرکت های تولید کننده موتورسیکلت های تریل بیشتر سعی در ارائه تکنولوژی به مشتریان خود هستند و مسئله قدرت و شتاب و کیفیت ساخت قطعات در شرکت های بزرگی چون هندا، سوزوکی، یاماها، کاوازاکی، کی تی ام  و ... حل گردیده و تقریبا به صورت یک استاندارد در آمده موتورهای تریل تولیدی در دنیای امروز دارای حداقل 125cc و حداکثر 750cc حجم موتوررا دارا می باشند و این موتورها دارای حداقل قدرت 14 اسب بخار و حداکثر 60 اسب بخار قدرت دارند.

متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها در کشور و عدم وجود شرکت های دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت موتورسیکلت در ایران مردم  مجبور به استفاده از موتورهای طراحی و ساخته شده کشور چین می باشند که همه این موتور ها توسط شرکت های ایرانی منتاژ می گردند و متاسفانه به دلیل وابسته بودن تولیدات این شرکت ها به نرخ ارز و هذینه تمام شده هر یک از تولیدات و مالیات و غیره این شرکت ها برای حفظ درآمد خود و کسب سهمی از بازار با کاهش کیفیت در محصولات خود و یا حذف امکانات و یا تکنولوژی اقدام به منتاژ می نمایند.

خوشبختانه در دو سه سال گذشته شرکت های بزرگتر و خوشنام تر در ایران با تغیر سیاست های کاری خود اقدام به ارائه تکنولوژی و افزایش کیفیت در محصولات خود نموده اند و با روند کنونی این فعالیت ها شاهد هستیم روز بروز اما با سرعتی بسیار آهسته محصولات تولیدی در بازار ایران بهتر و بهتر می گردند.

امروز قصد داریم 15 مورد از بهترین های موتورسیکلت های دوال اسپرت مونتاژ داخل را به شما معرفی نمائیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

بهترین موتورهای 250cc:

 

ایران دوچرخ
XY249GY-2

صنعتی فارس
پیشرو گلد QM

کویر موتور
کویر T2

صنعتی فارس
پیشرو Black

همتا سیکلت
فلات 250

 
قدرت اسمی:  24 اسب بخار  16 اسب بخار  15 اسب بخار  19 اسب بخار  15 اسب بخار
قدرت واقعی:  22 اسب بخار  15.2 اسب بخار  13.2 اسب بخار  15.7 اسب بخار  14 اسب بخار
گشتاور:  24 نیوتون متر  16.62 نیوتون متر  16.51 نیوتون متر  16.3 نیوتون متر  14.5 نیوتون متر
گیربکس:  6 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
خنک کننده: آب خنک روغن خنک هواخنک هواخنک هواخنک
استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  136 کیلومتر  132 کیلومتر  128 کیلومتر  125 کیلومتر  124 کیلومتر
حداکثر سرعت  105 کیلومتر  102 کیلومتر  101 کیلومتر  100 کیلومتر  95 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  90 کیلومتر  88 کیلومتر  84 کیلومتر  82 کیلومتر  80 کیلومتر
مصرف سوخت:  4.2 لیتر  4.1 لیتر  3.9 لیتر  4.2 لیتر  4.6 لیتر
ترمز جلو: دیسکی   دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  135 کیلو گرم  121 کیلو گرم  121 کیلو گرم  136 کیلو گرم  114 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد د ارد   دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9  9  8.5  7.5  7.5
ارزش خرید از 10  9  8.5  7.5  7.5  7

 


 

بهترین موتورهای 200cc:

 

روان سیکلت
روان QM-R200

اصفهان سیکلت
انرژایزر 200

کویر موتور
کویر STR200

ایران دوچرخ
RT200

متین خودرو
متین QM200
 
قدرت اسمی:  16 اسب بخار  15 اسب بخار  15 اسب بخار  14.5 اسب بخار  14 اسب بخار
قدرت واقعی:  15.42 اسب بخار  14.4 اسب بخار  14.2 اسب بخار  13.9 اسب بخار  13.9 اسب بخار
گشتاور: 14.5 نیوتون متر  14.5 نیوتون متر  15.27 نیوتون متر  13.0نیوتون متر  13.0 نیوتون متر
خنک کننده: روغن خنک روغن خنک روغن خنک  هوا خنک روغن خنک
استارت:  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  127 کیلومتر  126 کیلومتر  124 کیلومتر  124 کیلومتر  124 کیلومتر
حداکثر سرعت  106 کیلومتر  104 کیلومتر  102 کیلومتر  98 کیلومتر  95 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  88 کیلومتر 85 کیلومتر  84 کیلومتر  82 کیلومتر  76 کیلومتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
مصرف سوخت:  3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.9 لیتر  3.9 لیتر
 دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب:  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  128 کیلو گرم  118 کیلو گرم  124 کیلو گرم  128 کیلو گرم  118 کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10  9.5  9.5  9  8.5  8.5
ارزش خرید از 10  9.5  9.5  9  8.5  8.5

 

  صنعتی فارس
پیشرو QM200


صنعتی کثیر
 بهرو GY200


نیرو موتور شیراز
 احسان


زمرد کویر
GY 200


جهان همتا
فلات 200


 
قدرت اسمی:  14 اسب بخار  14 اسب بخار  13 اسب بخار  13 اسب بخار  13 اسب بخار
قدرت واقعی:  12.6 اسب بخار  12.5 اسب بخار  12.5 اسب بخار  12 اسب بخار  12.5 اسب بخار
گشتاور:  13.75 نیوتون متر  11.4 نیوتون متر  11.7 نیوتون متر  10.2 نیوتون متر  9.8 نیوتون متر
خنک کننده: هوا خنک  هواخنک  هواخنک هواخنک   هواخنک
استارت: الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی  الکتریکی
حداکثر سرعت ثبت شده  124 کیلومتر  122 کیلومتر  119 کیلومتر  117 کیلومتر  115 کیلومتر
حداکثر سرعت  94 کیلومتر  90 کیلومتر  88 کیلومتر  84 کیلومتر  80 کیلومتر
حداکثر سرعت متوسط در جاده  79 کیلومتر  76 کیلومتر  75 کیلومتر  72 کیلومتر  65 کیلومتر
مصرف سوخت: 3.8 لیتر  3.8 لیتر  3.6 لیتر  3.4 لیتر  3.6 لیتر
گیربکس:  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده  5 دنده
ترمز جلو: دیسکی دیسکی دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب: دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی  دیسکی
وزن:  125 کیلو گرم  112 کیلو گرم  119 کیلو گرم  116 کیلو گرم  112 کیلو گرم
مسافت طولانی دارد  دارد  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از 10 8.5 8 8 8 7.5
ارزش خرید از 10 8.5 7.5 7.5 7 6.5

 

محاسبه نسبت سرعت و قدرت و تعویض خورشیدی موتورسیکلت

 


 

نقد و بررسی تریل کویر 250 Kavire T2

نقد و بررسی تریل فلات Falat 250

نقد و بررسی تریل احسان Ehsan GY200

نقد و بررسی تریل پیشرو گلد کیوام Pishro Golde 250

نقد و بررسی موتورکویر STR-200

نقد و بررسی تریل روان RAVAN QM-R200

 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت

تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام از بین موتور های نامی و روان با انجین QM200 کدام بهتر و قابل اطمینان تر است ؟

روان جواب خود را پس داده است

هر دو در یک رنج قیمت هستند البته نامی مقداری ارزان تر است

user

سلام مهندس یه موتور تریل دسته دوم با بودجه ۳۰ الی ۳۵ تومن ترجیحا کاربراتوری میخوام بخرم ممنون میشم پیشنهادتون رو بدونم کاربریش هم در حد رفت و آمد شهری و تفریحی و نمیخوام باهاش کار کنم

احسان 200 یا جترو 150

user

مهندس جان من از شما پرسیدم تریل واسه روستام می‌خوام و شما گفتید فلات بگیر ؟ میشه بگید چرا ؟ تریل روان مگه بهترین نبود؟

تریل فلات را پراید و تریل روان را بنز تصور کنید، در روستا کسی با خودرویی که هزینه سرویس و مراقبت بالا دارد رفت آمد نمیکند و قطعات روان در صورت آسیب بالا است اما لذت سواری آن به همان میزان ارزشمند اما تریل فلات ارزان قیمت تر و به همان نسبت مانند خورد پراید است. پس اگر روان را میخواهید باید خرج بنز را بدهید و لذت بنز را هم ببرید.

user

سلام مهندس میخواستم من موتور تریل روان واسه روستایم بخرم

برای روستا پیشنهاد نمیگردد بهتر است فلات بخرید

ولی انژکتوری می خواهم بخرم چون کاربراتور صفر نیست و به نظرتون موتور انژکتوری مشکلی ایجاد نمیکنه؟

خدا و خرما را همزمان نمیتوان داشت

و اینکه مثلاً بعد از یک ماه بخوام دوباره موتور را سوار شوم چه طوری روشنش کنم چون ساسات نداره و...

همه موتورها ساسات دارند در انژکتورها ساسات خودکار فعال می شود

user

با سلام تو رنج قیمت 50 تا 60 میلیون یه موتور میخوام بگیرم میان تریل فلات 200 طرح crf جدید و تریل برمودا 250 دو دل موندم اگر اطلاعاتی و یا تجربه ایی از رانندگی با این متور سیکلت ها دارید لطفا راهنماییم بکنید ممنون از توجهتون.

برمودا ارجع تر است

user

پیرو راهنمایی شما اقدام به تعویض روغن موتور از حجم 1200 به 960 کردم. روغن قبلی رو با اینکه. تنها 40 کیلومتر باهاش رفته بودم اما چون فرمودید حجم ش زیاده ریسک نکردم و با یک قوطی کامل اسپیدی طلایی جایگزین شد، اگر تلقین نباشه فکر میکنم موتور در حال حاضر با 1 قوطی روغن داره سبک تر کار میکنه. چنین احساسی دارم. با تشکر

user

سلام و عرض ادب. روی انجین تریل روان مقدار روغن رو 950 m نوشته اند، آیا این مقدار روغن برای همچین موتوری با قدرت کمپرس بالا کفایت میکنه؟

بله

موتور خودم تریل ایردوکو 200 هواخنک هست ، همیشه 1200 توش روغن میریزم که البته اون 200 سی سی ش رو همیشه با دلخوری میریزم چون تعویض روغنی ها وقتی ازشون اسپیدی طلایی میخوام ، یک لیتر رو اسپیدی و 200 سی سی ش رو از روغن فله که کاملا مشخصه که بی کیفیت هست میریزن.

احمقانه ترین کارهای ممکن را انجام داده اید 

اگر بدونم که 1 لیتر برای موتورم کافیه دیگه خیالم راحت میشه. با تشکر.

هر قوطی روغن 1 لیتری دارای 960 سی سی روغن است و موتور شما بیشتر از یک قوطی روغن نیاز نداشته و ندارد و با این کار باعث شده اید تا با وارد آمودن فشار روغن زیاد به قطعات موتور مشکل پیدا نماید و اولین آسیب به واسطه افزایش دمای انجین اتفاق افتاده است و سپس آسیب به کلیه واشرها و نفوذ روغن به آنها است که اگر موتور را یک ما نشورید خواهید درد در تمام بخش های موتور آثار خروج روغن به صورت بخار وجود دارد

user

با سلام یک سوال خارج از بحث دارم؛ چرا در تریل های دوال اسپورت حجم بالا مثل، سوزوکی dr650 از رادیات آب استفاده نمی شود؟

چون پایه طراحی انجین هوا خنک است

آیا همان رادیات کوچک روغن برای مسیر های سخت و طولانی جوابگو هست؟

رادیاتور روغن تنها برای ترافیک های سنگین نصب شده است

 

user

سلام جسارتا با توجه به قدیمی شدن مطلب، پیشنهاد می کنم اگر تغییرات زیادی در کلیت مطلب پیش آمده پست جدیدی برای بهترین تریل های مونتاژ انژکتوری تهیه بفرمایید (جسارت بنده رو ببخشید)

مطلب فوق تا آخرین نسل تولیدی کاربراتور در اسفند 1395 می باشد و مطلب جدید برای موتورهای انژکتوری هر ساله در بخش نقد و بررسی ها منتشر می گردد.

حال به صورت اجمالی بفرمایید که در حال حاضر در مدل های 1400 آیا همچنان بهترین، تریل روان 200 است؟

بله.

و بعد از آن کدام؟

برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب "بهترین موتورهای سال 1400" یا "بهترین موتورهای سال 1399" مراجعه نمائید.

بنده میخواهم از بین روان 200 و نامی 250 و پیشرو گلد 250 انتخاب کنم ولی اگر گزینه ی بهتری هم هست بفرمایید که ارزش خرید داشته باشد.

user

نظرتون راجب موتور تریل cpi 250 را میفرمایید؟

در مدل های EFI متوسط رو به خوب

برای استفاده شهری

ایده آل

و مسافرت در جاده خاکی

نسبتا خوب

و کوهستانی

خوب

هزینه نگهداری

بالا

و ارزش خریدش؟

متوسط

user

با سلام، تنظیم باد لاستیکهای موتور باید چند psi باشه؟

مطلب "مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها" را مطالعه نمائید

user

سلام. واقعا چرا تمام محصولات متین خودرو (به استثنای زونتس) دارای مشکل هستن؟

از شرکت آنها سوال کنید

خرابی محصولات این شرکت بیش از اندازه ست.

موافق هستیم

در حالت عادی بقیه شرکت ها هم همچین آش دهن سوزی وارد نمیکنن ولی دیگه انقدر خرابی و نقص ندارن. جدی متین چه سیاستی رو دنبال میکنه؟

احتمالا سود بیشتر در برابر عرضه کالاهای بی کیفت

روی انجین تریل MKZ نوشته بود Orange power!!! با سرچ این اسم در گوگل به هیچ نتیجه ای نرسیدم که اثری از چنین شرکتی باشه و نتیجه سرچ من تصاویر چندتا دوچرخه نارنجی بود!!! روی تعدادی دیگه از انجین های تریل متین نوشته Tyan !! که اونم معلوم نیست چیه و از کجاست!!

سود آوری در تجارت های بزرگ به گم نام بودن محصولات است تا نتوان نسبت به آنها مرجع ارزشی پیدا نمود و با قیمت بالا فروخت

حداقل شرکتی مثل روان با شرکتی نام آشنا سری Q رو سالهاست داره تولید میکنه که نشان موفقیت این موتور هست. یا تریل ایردوکو رو شرکت راتو میزد.

شرکت های دارای قدمت و اعتبار هیچ وقت محصولات بی کیفیت عرضه نمی کنند.

بعضی محصولات بازار ایران عجیب غریبن مثل فلات که هر روز یک جاشو رنگ میکنن میدن تو بازار. موتور 250 تریل بدون رادیات هم که فقط شاهکار فلات میتونه باشه!!!

این را به طرفداران متعصب و چشم و گوش بسته فلات عرض نمائید

user

سلام. آگه دندهای خورشیدی خورده بشه، به علت شل بودن زنجیره یا سفت بودن؟

به علت افزایش طول بیش از اندازه زنجیر است و یعنی زنجیر خراب و باید تعویض گردد

یک مدت زنجیر تو سرعت کم صدایی لق لق میکرد.

زنجیر باید ابتدا تمیز و سپس تنظیم شود

شل تر بسته شد، صدا رفت. حالا نمی دانم به خاطر اینکه زیاد شل بسته اینطور شده یا باید شل تر می بسته؟

صدا بعد از تنظیم به معنای بزرگ شدن هر دانه زنجیر است و باعث سایش و شکستگی سر دنده ها خواهد شد

سوال دوم اینکه هنوز زیاد خورده نشده. آگه زیاد خورده بشه در نهایت چه مشکلی پیش میاد؟

علاوه بر خرابی چرخ دنده ها باعث اسیب به خود شما در زمان رانندگی میشود

user

سلام جناب مهندس.ببخشید نظرتون راجب کویر T2 250 بهتره یا تریل متینMkZ 200،کدام صلاحه برای خرید؟

هر چند کویر T2  با حجم 250 دارای شاسی خوش ساختی نیست اما نسبت به MKZ 200 ارجعیت دارد

user

یک تریل ۲۵۰ سی سی و قوی که پلاک داشته باشه

Honda CRF250L

و همچنین قطعاتش موجود باشد ، چی پیشنهاد می دهید؟

پیشرو 250 گلد

 

user

با سلام علت اینکه دنده 3 در گیربکس. 5 دنده ضعیف است ممکن است بشکند در چیست ؟

ضعیف نیست و به دلیل رانندگی و تعویض غیر اصولی دنده در سرعت بالا به صورت معکوس دادن نیروی بسیار زیادی به چرخ دنده وارد و آسیب می بیند.

در توضیحات عرض کردید تریل های ژاپنی نیز بجای گیربکس 5 دنده‌(ضعف دنده 3 ) از گیربکس 6دنده استفاده می کنند علت چیست

تنظیم میزان نسبت قدرت بین دنده ها

user

ممنون از راهنمایی شما یه هارتفورد 150 vr گرفتم که شاسی سالمی داشت موتور رو تعمیر اساسی کردم و الان وضعیت مناسبی داره با آموزش های شما تو مرحله آب بندی هستم. شب ها موقعی که هوا خنک هست حدود 20 سی کیلومتر تا قبل از اینکه موتور داغ بشه باهاش رانندگی می کنم. گاز تو دنده های مختلف تا وسط میاد ... بدون اینکه گاز و دور موتور زیاد باشه و یا اینکه دنده مرده حرکت کنم فقط چند تا سوال

1. موتور قبل از تعمیر اساسی با اینکه روغن سوزی داشت به نظرم شتاب اولیه اش بیشتر بود آیا اینکه تو مرحله آب بندی هست باعث میشه که شتاب موتور از توانایی واقعیش کمنپتر باشه؟ هر چند من هم الان یه مقدار با وسواس بهش گاز می دم

تغییر در میزان شتاب و گشتاور به دلایل بسیاری وابسته است و تا زمانی که موتور کامل آب بندی نشده است از پیش داوری باید خودداری نمود

2. هارتفورد 150 فیلتر روغن داره؟

بله

و اینکه قابل تعویض هست؟

نوع آن فلزی و دائمی است اما در صورت خراب شدن شبکه های آن میتواند آن را تعویض کنید

فیلتر هوای این مدل متاسفانه ظاهرا تو بازار نیست. خیلی گشتم ...

از هر ابر اسفنجی با ابعاد و ضخامت یکسان می توانید استفاده نمائید.

می تونم از فیلتر هوای اسپورت استفاده کنم ( نسبت به قاب و فیلتر هوای خودش بسیار کوچکتره و تو دهنه کاربراتور نصب میشهو البته باید قاب و فیلتر هوای خودش رو بردارم ... اگه جوابتون منفی هست داخل خود باکس فیلتر هوا می تونم ابر بزارم؟

مس توانید اما فقط پول خود را از بین برده اید

باز هم ممنون که وقت می زارید و به سوالات جواب می دید... دست مریزاد

user

سلام مهندس . پیشنهادتان بین تریل نامی ۲۰۰و ایردکو ۲۰۰کدام است؟ممنونم.

نامی

user

سلام و عرض خسته نباشید برای مسیر های خاکی بین روستا و مسسر های سنگلاخ رودخانه ای دنبال یه موتور تریل ارزان قیمت می گردم وزنم 60 کیلو و قد 176 انواع تریل ها رو موقع بررسی برای خرید امتحان کردم یه مقدار به نظرم تریل های ایرانی سنگین میومد و برای من که جثه قوی ندارم یه مقدار نگرانی داشت یه مقدار نظرم اومده روی اکسل های 150 پیشرو به خاطر وزن کم و انجین هواخنک هوندا که هزینه های تعمیرش رو فکر کنم خیلی پایین بیاره نظرتون رو در مورد این موتورها می خواستم ممنون

انتخاب شما مناسب  است

user

سلام با بودجه ای که من دارم نظر شما راجب تریلmkz200 هم برای افرود سبک

برای تمرین مناسب است

و برای مسافت طولانی

پیشنهاد نمیگردد

و مسیر هایی افرودی چی هست من بخاطر رادیات روغنش به هوا خنک هایی دیگه ترجیهش میدم نظر شما چی

ایده ال تردد شهری است

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi