خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

www.motorclub.ir

×

توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود

آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت‌ها بروز شده توسط: حمید حساس
19:09:41    1399/01/31

آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت‌ها

عشق به دست یابی سرعت هر چه بیشتر امری است که هر فردی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. دستیابی زمانی کمتر به شتاب اولیه از صفر تا صد چیزی است که هر شخصی که دارای موتورسیکلت و یا هر خودرویی باشد برای آن بسیار با اهمیت و لذت بخش است. امروز می خواهی 10 راه حل جهت افزایش سرعت در موتورسیکلتها را بیان کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

یکی از بیشترین سوالاتی که طی دو سال گذشته تا کنون از ما شده است راه های افزایش بهبود در شتاب اولیه و سرعت می باشد. هر چند رانندگی با سرعت های بالا نیازمند درک مهمی از بسیاری از مسائل ایمنی و فنی می باشد. ما در اینجا راه های بهبود شتاب و سرعت را بیان می کنیم و امید واریم تا زمانی که به ترتیب گواهینامه، بیمه، افزایش مهارت رانندگی، لوازم ایمنی موتورسواری را کاملا تامین نکرده اید اقدام به رانندگی با سرعت بالا نکنید.

هشدار:

18-

ابتدا تصاویر بسیار دلخراشی از عواقب سرعت بالا را به نمایش گذاشته ایم.

تصاویر به ترتیب صحنه های دلخراشتری را نشان می دهد

 

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

 

توجه:

به دلیل آنکه سوالات بسیار زیادی در رابطه با عدم سرعت حداکثر در موتورسیکلتها در طی چند سال گذشته ارسال گردیده است ابتدا مختصری از بخش سرعت در مطلب "5 تصور نادرست افراد از موتورسیکلت ها" را بیان نموده و سپس به ادامه مطلب می پردازیم.

 

اکثر افراد بدون دانش فنی و بدون شناخت و آگاهی از رده و کلاس موتورسیکلت های خود بعضا برای خود نمایی می گویند که موتورسیکلت 125cc من با سرعت بیشتر از 140 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. این در حالی است که تمامی موتورسیکلت های درون شهری مونتاژ ایران و یا حتی شرکت های دیگری چون هندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی، بی ام دابلیو، کی تی ام و ... همگی از یک استاندارد پیروی می کنند. تمامی موتورسیکلت های درون شهری بر اساس رده بندی و رتبه آنها حداکثر برای سرعت 140 کیلومتر بر ساعت طراحی و تولید گردیده اند که بسته به قوانین جاری هر کشور و شرایط مسیرهای تردد درون شهری و برون شهری حداکثر سرعت موتورسیکلت های تولید شده جهت بازار کشور مقصد متغیر می باشد. برای نمونه در کشور آلمان هیچ گونه محدودیت سرعتی جهت تردد در اتوبان ها وجود ندارد و اکثر شرکت های تولید کنند خودرو و موتورسیکلت کلیه محصولات خود را جهت تست حداکثر سرعت در آلمان انجام می دهند البته طی شرایط خاص. در کشور ایران حداکثر سرعت محصولات به شرح جدول زیر می باشد.

رده بندی موتورسیکلت های درون شهری
 گروه  حداکثر قدرت
اسب بخار
حداکثر سرعت
کیلومتر بر ساعت
حجم سیلندر
سی سی
 مثال
سبک  10 80  50cc - 125cc ویو، اسکوتر
متوسط  12 100  110cc - 150cc طرح هندا
سنگین 14 110  125cc - 250cc  طرح هندا
طرح اسپرت 18 120 180cc - 250cc  آپاچی، پالس

 

لازم به ذکر است شرکت های منتاژ کننده موتورسیکلت در ایران برای آنکه بتوانند مشتریانی جذب کنند اقدام به راه حلی برای افزایش سرعت موتورسیکلت های درون شهری نموده اند. که آن هم ایجاد خطا در به نمایش گذاشتن سرعت توسط کیلومتر می باشد به این گونه که از سرعت 95 کیلومتر بر ساعت به بالا دیگر سرعت واقعی نشان داده نمی شود.

برای نمونه کیلومتر های موتورسیکلت های 125cc معمولا به دو صورت خطا دارند در مدل عقربه ای به دلیل کاهش طول فنر عقربه با افزایش میزان سرعت از 95km واقعی را تا 120km غیر واقعی نشان داده می شود و در کیلومتر های دیجیتال به ازای هر یک کیلومتر سرعت بیش از 95 کیلومتر بر طبق برنامه ریزی مدار الکترونیکی ECU به صورت خودکار میزان سرعت نمایش داده شده را افزایش می دهد به گونه ای که مثلا اگر سرعت حقیقی شما 100 کیلومتر بر ساعت بود کیلومتر سرعت غیر واقعی 105 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد و یا در مثالی دیگر اگر سرعت واقعی شما 105 کیلومتر بر ساعت بود سرعت شما 112 کیلومتر بر ساعت نشان داده می شود همین رویه ادامه دارد تا جایی که سرعت موتور ثابت می گردد.

 

این امر باعث شده تا افراد تصور کنند موتورسیکلت مثلا 125cc طرح هندای آنها سرعت بیش از 120km/h داشته اما حداکثر سرعت آن تا 108km/h می باشد. همین امر در کیلومترهای خودروهایی بخصوص پراید، سمند، پزو405، پژو پارس و ... که در ایران منتاژ میگردند هم وجود دارد و عمل افزایش سرعت مجازی در سرعت های بالای 100km/h اتفاق می افتد. 

 

برای بدست آوردن سرعت حقیقی و واقعی خود تنها می توانید از GPS های آنلاین با دقت خطای کمتر از 1 متر سرعت را محاسبه نمائید و یا از طریق رابطه زیر سرعت را محاسبه یا از طریق تقسیم فاصله (برحسب کیلومتر) به زمان طی شده (برحسب ساعت) میزان سرعت حداکثر را محاسبه نمایید.

 

مثال 1: شما یک فاصله 100 کیلومتری را در مدت زمان 2 ساعت و 30 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

100km÷2.5h=40km/h

مثال 2: شما یک فاصله 30 کیلومتری را در مدت زمان 30 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

(1h=60min) ==> 30min=0.5

30km÷0.5h=60km/h

مثال 3: شما یک فاصله 15 کیلومتری را در مدت زمان 20 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

(1h=60min) ==> 20min=0.333

15km÷0.333h=45km/h

 

1- سوخت:

برای دست پیدا کرده به قدرت و گشتاور بیشتر همیشه کیفیت و درجه اشتعال سوخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای دسترسی پیدا کردن به سرعت بالاتر همواره بهتر است به جای بنزین های معمولی از بنزین های سوپر که دارای درجه اشتعال بالاتری هستن و اکتان آنها بیشتر می باشد استفاده کنید. تمیز بودن بنزین خود بسیار با اهمیت است زیرا زنگار هایی که درون باک ایجاد می شود باعث می گردد تا اکتان بنزین کاهش پیدا کند و همینطور زنگار ها با بنزین واکنش داده و اثرات زیست محیطی خطرناکی را ایجاد می کنند که اکثرا باعث ایجاد سرطان می گردند. برای تمز کردن بنزین بهتر است از فیلتر های کاغذی درجه یک استفاده کنید تا بزین را به خوبی پاک سازی کند. فیلتر های کاغذی را باید در هر 3000 کیلومتر و یا معادل هر 10 بار سوخت گیری تعویض نمائید.

تزریق گاز نیتروژن:

در موتورسیکلتها برای آنکه شتاب بشدت افزایش یابد با تزریق گاز نیتروژن به درون سیلندر میزان شدت گشتاور را بالا می برند.

اخطار:

میزان حجم و ترکیب هیدروژن دارای محاسباتی دقیق است و هر گونه اشتباهی باعث انفجار و وارد آمدن خسارات جانی می گردد.

 

2- شمع:

شمع یکی از مواردی است که در بهتر سوختن بنزین کمک بسیاری می کند شمع های معمولی که در ولتاز 50.000 ولتی ایجاد جرقه می نمایند همواره جرقه های کوچکی را ایجاد می کنند. هرچقدر میزان جرقه بزرگتر باشد سوخت وارد شده در محفظه سیلندر کامل تر دچار انفجار شده و در نتیجه مصرف سوخت و قدرت و گشتاور افزایش پیدا می کند. بهترین شمع ها شمع های سوزنی ( EIX-D8 ) با یک الی چهار الکترود هستند که می توانند جرقه هایی تا 10 برابر بزرگتر از شمع های معمولی ( D8RTC ) را ایجاد کنند. تنظیم نبودن پلاتین های شمع خود باعث کاهش راندمان می گردد و جرقه های کوچکی را ایجاد می کند. شمع ها باید در موتورسیکلت ها پس از هر 10.000 کیلومتر تعویض گردند.

توجه: شمع های سوزنی ویژه موتورسیکلت ها با کد استاندارد EIX-D8 می باشند.

تفاوت در شمع های معمولی و سوزنی

 

3-فیلتر هوا و کاربراتور:

کیفیت و پاک بودن و مخلوط مناسب هوا و بنزین همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده زیرا اگر میزان نسبت ترکیب هوا و بنزین همواره مناسب نباشد و کاربراتور به خوبی این ترکیب را انجام ندهد نقطعه اشتعال سوخت کاهش پیدا نموده و در نتیجه انفجار صورت گرفته در محفظه سیلندر ضعیف می باشد و قرت و گشتاور کاهش پیدا می کند. هر چقدر فیلتر هوا توانایی تصویه هوای عبوری را از گرد و غبار های موجود معلق را بهتر انجام دهد کیفیت سوخت حاصل شده بالا تر می رود همین امر در زمانی که فیلتر هوا کثیف گردد باعث میگردد سطح هوای عبوری از فیلتر کاهش یابد و در نتیجه میزان ترکیب هوا و بنزین تغییر کند.

همواره توضیه می شود فیلتر ها را در هر 5000 کیلومتر با غوطه ور کردن فیلتر هوا در بنزین تمیز نمائید و کاربراتور را در هر 12.000 کیلومتر تمیز کنید البته برای تمیز نگه داشتن کاربراتور بهتر است قبل از ورود بنزین به کاربراتور از یک فیلتر کاغذی استاندارد و درجه یک استفاده نمائید.

امروزه برای افزایشت گشتاور در موتورسیکلتها و کاهش مصرف سوخت دیگر کاربراتور از رده خارج شده و سیستم های جدید و مدرن EFI یا همان انژکتور ها را بر روی موتورسیکلتهای گران قیمت و باکیفیت نصب می کنند.

 

4- گریس و تنظیم:

روانکاری قسمت های متحرک موتورسیکلت بسیار با اهمیت است زیرا که در صورت عدم روان کاری قسمت های متحرک اسطحکاک به وجود آمده باعث کاهش سرعت و شتاب می گردد. همیشه بایستی توپی های چرخ ها را با بهترین نوع گریس های نسوز در هر 5000 کیلومتر آغشتهکنید حتما دوشاخ عقب و گردن فرمان را هم در هر 10.000 کیلومتر گریس کاری نماوید. زنجیر چرخ موتورسیکلت همیشه باید به میزان 1.5 الا 2.5 سانیمتر آزاد باشد و زنجیر چرخ را همیشه با اسپری های تمیز کننده زنجیر چرخ تمیز کنید و یا با روغن موتور های تمیز در هر 1000 کیلومتر آغشته نماید.

 

5- اگزوز و فیلر ها:

فیلر های موتورسیکلت در تعیین شتاب و سرعت نقش بسزایی دارند. عدم تنظیم بودن فیلر ها باعث می گردد تا توان و کارایی انجین موتورسیکلت کاهش پیدا کند. اگزوز خود به تنهایی قطعه ای است که در میزان شتاب و نفس هر وسیله نقلیه ای تاثیر بسزا دارد. اگزوز هایی که حجم خروجی دود حاصل از سوخت را بهتر و بیشتر  و سریعتر خارج می کنند باعث می گردند تا قدرت و شتاب تا 20% الی 50% افزایش یا کاهش پیدا نماید. با اضافه کردن یک سیستم خروجی اگزوز جدید که به سیستم سوخت‌رسانی موتور متصل شود، می‌توان علاوه بر سریع‌تر کردن پاسخ دریچه ورود بنزین و هوا به داخل موتور، قدرت و گشتاور آن را نیز افزایش داد. سیستمی که حداقل کار آن، سریع‌تر کردن موتورسیکلت EFI شماست.

البته امروزه به دلیل اثرات زیست محیطی که ذرات معلق در اثر سوختن بنزین ایجاد می شود را به واسطه کاتالیزورهایی در محفظه خمره اگزوز فیلتر می کنند. این کاتالیزورها خود یکی از دلایل کاهش  سرعت خروج دود و در نتیجه کاهش  گشتاور و قدرت هستند. توجه به این نکته که اگر کاتالیزور ها را از درون اگزوز خارج نمائید هم به خود و هم به سایر موجودات زنده خیانت نموده و عملا موجب قتل تدریجی آنها می شوید.

 

6- سیستم تعلیق، وزن و شیب:

بدون شک، کار گذاشتن این سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم روی موتورسیکلت، می‌تواند قدرت فرمان دهی (هندلینگ) بسیار بالاتری را برای راننده به ارمغان بیاورد. به‌طوری‌که این فنرها و کمک‌فنرهای قابل تنظیم، می‌توانند مقدار وزن اعمال‌شده به موتور را به‌خوبی تنظیم کرده و باعث بهینه شدن وزن موتور شوند. یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش سرعت وزن موتورسیکلت و سرنشین می باشد. هرچقدر وزن کاهش پیدا نماید در نتیجه سرعت نیز افزایش پیدا می کند. شیب مسر در هنگام موتورسواری بسیار مهم می باشد. شیب های موافق جهت حرکت باعث افزایش سرعت نیز می گردند.

 

7- لباس:

یکی از مسائلی که افراد کمتر به آن توجه دارند لباس موتورسواری می باشد. لباس ها خود به دلیل منافظی که دارند جریان هوا را در خود جذب نموده و همچون یک بادبان جلوی سرعت را می گیرند. لباس های موتور سواری جریان باد را به واسطه سطح و بافت ریزی که دارند جذب نکرده و باعث می گردند تا همچون یک ماهی که دارای پولک است سرعت شما افزایش یابد. شکل کلاه موتورسواری بسیار مهم می باشد. کلاه های موتورسواری که در جهت سرعت های بالا استفاده می شوند کلاه های 3/4 ( سه چهارم ) می باشند که با دارا بودن شکل آیرو دینامیکی خود باعث می گردند تا جربان هوای عبوری را شکافته و سرعت شما افزایش یابد.

 

کلاه موتورسواری

لباس موتورسواری

 

8- آیرو دینامیک:

شکل آیرو دینامیکی موتورسیکلت بسیار مهم می باشد. هر چقدر ارتفاع موتورسیکلت از سطح زمین کمتر باشد و شکل موتورسیکلت به صورت یک پیکان باشد ( توجه به شکل زیر ) سرعت افزایش پیدا می کند. و هرچقدر سطح کناره های موتورسیکلت توسط کایت های با کیفیت پوشیده شده باشد جریان هوا کمتر به درون قطعات وارد شده و در نتیجه سرعت افزایش پیدا می کند.

آیرو دینامیک در موتورسیکلت

 

10- رینگ و تایرهای مناسب:

در بحث رینگ‌های موتورسیکلت، بسیاری از شرکت‌ها هستند که نمونه‌های ارزان و نه‌چندان قابل قبولی را بر روی موتورسیکلت قرار می‌دهند. وقتی رینگ موتور شما خوب نباشد، بدون شک سیستم تعلیق قابل تنظیم و دیگر سیستم‌های جدید نیز کاری از دستشان بر نخواهد آمد. پس می‌توانید دو رینگ فوق سبک با جنس خوب تهیه‌کرده تا تفاوت سرعت را در موتور خود احساس کنید. رینگ های آلومینیومی به دلیل وزن کم باعث میشوند نیروی حرکت تولید شده توسط انجین موتور اتلاف نگردد و همچنین یک رینگ خوب و سبک، نیاز به تایرهایی با جنس خوب دارند تا بتوانند خود را درون آن جای دهند. هر تایری برای هدفی خاص تولیدشده و نمی‌توان از یک تایر، برای مسیرهای متفاوت و با آب‌وهوایی متفاوت استفاده کرد. پس بهتر است که در مورد تایر موتور، بیشتر تحقیق کرده تا بتوانید بهترین تایر موردنیاز خود و موتورتان را تهیه نمایید. به طور معمول لاستیک های با عرض کم و عاج های بسیار کم عمق به هدف کاهش اصطحاک و افزایش سرعت طراحی شده اند.

10- گیربکس:

به طور معمول بر اساس کلاس و رده موتورسیکلت ها گیر بکس های متفاوتی را بر روی موتورسیکلتها قرار می دهند معمولا گیر بکس های موتورسیکلت های درون شهری قدرتی هستند و برای حداکثر سرعت 95km/h طراحی شده اند اما برخی از شرکت ها اقدام به قرار دادن گیربکس های 5 دنده یا 6 دنده بر روی موتورسیکلتهای درون شهری می کنند تا اگر شخص بخواهد باسرعت بالاتری رانندگی کند با افزایش حجم سیلندر مثلا از 200cc به 250cc بتواند در دنده 5 یا 6 میزان حدودا 5% الی 10% سرعت را افزایش دهد البته باید به این نکته توجه کرد که تداد دنده های بیشتر به معنای سرعت بالاتر نخواد بود بلکه تعداد دنده بیشتر در کنترل تقسیم سرعت و قدرت باعث کاهش مصرف بهینه سوخت موثر بوده و باعث می گردد تا در سرعت های بالا 80KM میزان لرزش کاهش پیدا نموده و انجین به صورت نرم تری کار کند . که این کار می بایستی به شیوه صحیح و فنی توسط افراد خبره همچون تراش کاران صورت بگیرد.

 

11- زنجیر چرخ:

زنجیر چرخ ها به دلیل عدم روانکاری به موقع و افزایش وزن سرنشین و بار و به دلیل عبور با سرعت بالا از دست اندازها پس از هر 1000 کیلومتر علاوه بر تنظیم مجدد و روغن کاری در حدود 0.35 دچار کشیدگی شده و در هر 10.000 کیلومتر می بایستی زنجیر به طور کامل تعویض و خورشیدی های گیربکس و چرخ عقب به دلیل تیز شدن دندانه ها در هر 30.000 کیلومتر باید تعویض گردند. عدم تعویض زنجیر و خورشیدی باعث می گردد تا در طی دراز مدت (زنجیر چرخ 10.000 کیلومتر و خورشیدی 30.000 کیلومتر) نیروی انقال داده شده از گیربکس به چرخ عقب کاهش و در نتیجه میزان گشتاور کاهش پیدا کند لذا همین امر باعث میگردد تا موتورسیکلت دیگر با حداکثر سرعتی که قبلا تردد میکرده اکنون نتواند با آن سرعت تردد کند و به نهایت سرعت خود برسد. مثلا موتورسیکلتی 125cc که در زمان پس از طی مرحله آب بندی اصولی خود قادر بوده تا در شرایط شیب و باد موافق با یک سرنشین با حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت کند اکنون پس از 10.000 کیلومتر با نهایت سرعت 101 کیلومتر حرکت می نمائید.

 

12- چرخ دنده ها:

چرخ دنده هایی که بر روی شافت گیربکس در برون از انجین قرار دارد و چرخ دنده عقب که بر روی چرخ  وجود دارند و به خورشیدی ها معروف هستند با تغییر اندازه آنها می توان میزان سرعت و قدرت را افزایش داد. به گونه ای که هرچقدر خورشیدی جلو بزرگتر گردد و یا خورشیدی عقب کوچکتر گردد سرعت افزایش پیدا می کند و بر عکس هرچقدر خورشیدی جلو کوچکتر و خورشیدی عقب بزرگتر گردد قدرت بسیار افزایش می یابد.

جهت تعویض خورشیدی های پیشنهاد می گردد برای افزایش سرعت و شتاب خورشیدی جلو را فقط یک شماره بزرگ و یا خورشیدی عقب را یک شماره کوچک نمائید. برای افزایش قدرت خورشیدی عقب را می توانید تا دو شماره بزرگ نمائید.

توجه:

 با تعویض خورشیدی ها باید به این نکته دقت کرد که با اعمال تغییرات برای افزایش سرعت قدرت به حد چشم گیری کاهش می یابد و برعکس با افزایش قدرت  به حد نسبی سرعت کاهش پیدا می کند.

هشدار:

تغییر غیر اصولی خورشیدی ها باعث افزایش فشار به میل لنگ و شاتون و گیربکس می گردد و در نتیجه انجین دچار آسیب های جدی می گردد.

محاسبه اندازه خورشیدی

توضیحات:

ابتدا در بخش اطلاعات پایه موتورسیکلت به ترتیب مشخصات فنی موتورسیکلت خود را وارد نمایید.

در قسمت اندازه زنجیر می بایستی اندازه هر یک دانه زنجیر را بر اساس میلیمتر وارد نمایید. در صورتی که اندازه را نمی دانید مقدار را برابر 1 وارد کنید.

سپس در قسمت " اطلاعات تغییرات در موتورسیکلت " حجم سیلندر  یا تعداد دندانه های خورشیدی را به هر نسبتی که تمایل به افزایش یا کاهش آن را دارید وارد کنید. اکنون بر روی گذینه محاسبه کلیک نمایید.

 

توجه: علامتی منفی در کنار گذینه قدرت و گشتاور به معنای کاهش می باشد.

 

آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت ها

5 تصور نادرست افراد از موتورسیکلت ها

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها

عواملی که باعث خرابی سوپاپ ها می شوند

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت



منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام تراکم پیستون رو بردم بالا سایز۲۵ رو کردم ۷۵ یه سرعتش کاری داره ارتفاعدمتور بردم بالا تعادلش چطور میشه 

هرچه ارتفاع بیشتر گردد در سرعت بالاتر خطر جانی افزایش می یابد و با کوچکترین نوسان جریان هوا موتور از کنترل خارج میشود

user

سلام خسته نباشی من یه 125 پیشرو مدل 95 دارم نفسش خیلی کمه خورشیدیا چک کردم کاربرات چک شده شمع چک شده سی دی ای متور عوض شده اگزاز دست ساز انداختم روش که راهش بازه گفتم شاید اگزاز خودش کیپ باشه صحفه کلاچ سرامیکی انداختم ولی باز. راه نمیره چیکار باید کرد

مراحل بالا را مطالعه کنید

user

موتور من قدرت نداره وحس می کنم ضعیفه چی کار کنم و دلیلش چیه

به یک مکانیک نشان دهید

user

خسته نباشین یه سوال دارم من یه 125 دارم پشتش میخوام گاری ببندم کارم تو باغ میخوام قدرت داشته باشه چه تغییراتی باید انجام بدم سرعتش کم بشه مشکل نداذم فقط به قدرتش اضافه بشه که بار بکشه

خورشیدی عقب را 2 شماره بزرگتر نمایید

user

سلام موتور هوندا سی بی آر ۲۵۰ میشه تقویت کرد؟

بله

user

سلام اپاچی ۱۶۰ دارم دور موتور تو دنده ۵ از ۸ بالاتر نمیره چکار کنم دور موتورو پر کنه

گیربکس باید تغییر کند

user

سلام سر سیلندر موتورهای ۱۴۰۰که چهار سوپاپ است روی موتور مدل نود نصب میشه؟؟

هیچ کاریفنی با پول نشدنی نیست

و اگر نصب بشه سرعت موتور افزایش پیدا میکنه؟؟

ارتباطی به سرعت ندارد

user

سلام دیسک زنجیر خورشیدی های عقب وجلوی موتورCGLبایداستانداردش چندتایی باشه همینطور زنجیرش

بستگی به گیربکس موتورسیکلت دارد و اکثر شرکت ها با خورشیدی T15 و T36 یا T39 به بازار عرضه میکنند.

user

سلام. من یه بنلی ۱۸۰ گرفتم دنده ۵ ۱۱۰ تا میره دنده ۶ دیگه زور نداره و سرعت کم میشه

باید اینگونه باشد

user

سلام . با تشکر از توضیحاتتون ،دلایل دیگر کاهش سرعت وجود طلق و مشمع های بادگیر در زیر طلق و در زمستان هم وجود بادگیر روی گارد جلوی موتور میتواند در کاهش سرعت دخیل باشد.

بحث آیرو دینامیک به همین دلیل بیان گردیده است

user

درود وقتتون بخیر.من موتور تریل پیشرو طرح xl 150 دارم و واسه افرود ازش استفاده میکنم .میخواستم که حجم موتور رو به 250 تغییر بدم چون واسه افرود و شیب قدرتش کمه .میخوام این قطعات رو توی موتورش تغییر بدم بدین صورت:شاتون و میل لنگ 250_سیلندر250_سر سیلندر250_کاربراتور_250_میل سوپاپ های 250_انگشتی و چهار تا پیچ و واشرو ایناش.سوالم اینه که برای تبدیل اصولیش این تغییراتو انجام بدم توی موتور کافیه?لطفا راهنمایی کنید

به جای این اقدامات کا هیچ کمکی به شما نمی کند آن را بفروشید یک موتور 250 خریداری کنید یا یک انجین 250 بر روی آن نصب کنید.

user

من یه موتور بیکلاج دارم میخولم سرعتش را زیاد کنم باید چکار‌کنم

باید آن را بفروشید و یک موتور دیگر بخرید

user

سلام وقت بخیر من یک تریل 250 احسان دارم راه حلی هست که خیلی داغ نکنه.

خیر

درضمن اگه خاسته باشم انجیل عوض کنم نظر شما چیه.

تمام موتورسیکلتهای بالای 200 همگی دارای گرمای بالا هستند

user

سلام استاد من میخام سرعت و قدرت موتورم زیاد شه میخام ۲۰۰cc کنم موتورمو سرعتش تا ۱۵۰ تا بره موتورم ۱۲۵ هست و الان ۱۰۰ تا میره

آن را بفروشید و یک متور اسپرت بخرید

user

باسلام نصب پیستون سبک‌تر تاثیری روی قدرت و سرعت داره؟

در انجین های تک سیلندر خیر

user

سلام خسته نباشی استاد من تازه سیلندر موتور ۱۲۵ عوض کردم ولی الان که گاز میدم بش اخر هر دنده ریپ میزنه تمام وسایل کاربراتم نو بستم دلیلش چیه کجای کاربرات مشگل داره ؟

فیلتر هوا و شمع و مسیر انتقال سوخت و همچنین فیلرهای موتور را بررسی کنید

user

استاد کاهش کامپرس سیلندر رو چگونه باید رفع یا تعمیر کرد

باید توسط یک مکانیک خبره بررسی و رفع گردد

user

سلام استاد موتور بنده جترو و مدل ۹۰ تعمیر کامل دیسک و صفحه هم نو انداختم روش کاربورات هم تنظیم . ولی بازم هِنه و شتاب و قدرت ضعیفی داره مخصوصا دنده ۴ پُرجون گاز نمیخوره . با تک هندل هم روشن میشه .دلیل نقصش ممکنه چی باشه استاد

افزایش تول زنجیر چرخ، روان نبودن چرخ ها به دلیل عدم گریس کاری، کاهش کامپرس سیلندر، تنظیم نبودن فیلرها، اکتان بنزین، تنظیم نبودن باد چرخ ها و یا پهن بودن لاستیک، بی کیفیتی شمع از دلایل دیگری در کاهش روند راندمان انجین است.

user

سلام میخواستم اگزوز قهرمانی رو موتور نصب کنم میخواستم بدونم روی سرعت موتورم تاثیر داره

خیر

user

سلام یه متور 125 دارم قبلا روی شیب تندی می ایستادی دوباره راه میفتاده دور بر میداش حتی اگه دوترکه هم میبود ولی حالا رو همان شیب اگه وایسی یه ترکه هم بالا نمیره و خاموش میشه به نظرتون چیکار کنم مثل قبل قدرت پیدا کنه

میزان سطح کمپرس سیلندر بررسی گردد و شمع و کاربراتور بررسی شوند

جسارتا اين رو هم اضافه كنم كه صدا در حركت با گاز دادن در دور پايين شروع ميشه و وقتي يكم دور بالا مياد قطع ميشه

ادامه نظرات
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi