خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت‌ها بروز شده توسط: حمید حساس
09:11:13    1403/01/18

آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت‌ها

عشق به دست یابی سرعت هر چه بیشتر امری است که هر فردی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. دستیابی زمانی کمتر به شتاب اولیه از صفر تا صد چیزی است که هر شخصی که دارای موتورسیکلت و یا هر خودرویی باشد برای آن بسیار با اهمیت و لذت بخش است. امروز می خواهی 10 راه حل جهت افزایش سرعت در موتورسیکلتها را بیان کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

یکی از بیشترین سوالاتی که طی دو سال گذشته تا کنون از ما شده است راه های افزایش بهبود در شتاب اولیه و سرعت می باشد. هر چند رانندگی با سرعت های بالا نیازمند درک مهمی از بسیاری از مسائل ایمنی و فنی می باشد. ما در اینجا راه های بهبود شتاب و سرعت را بیان می کنیم و امید واریم تا زمانی که به ترتیب گواهینامه، بیمه، افزایش مهارت رانندگی، لوازم ایمنی موتورسواری را کاملا تامین نکرده اید اقدام به رانندگی با سرعت بالا نکنید.

هشدار:

18+

ابتدا تصاویر بسیار دلخراشی از عواقب سرعت بالا را به نمایش گذاشته ایم.

تصاویر به ترتیب صحنه های دلخراشتری را نشان می دهد

 

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

تصادف موتورسیکلت

 

توجه:

به دلیل آنکه سوالات بسیار زیادی در رابطه با عدم سرعت حداکثر در موتورسیکلتها در طی چند سال گذشته ارسال گردیده است ابتدا مختصری از بخش سرعت در مطلب "5 تصور نادرست افراد از موتورسیکلت ها" را بیان نموده و سپس به ادامه مطلب می پردازیم.

 

اکثر افراد بدون دانش فنی و بدون شناخت و آگاهی از رده و کلاس موتورسیکلت های خود بعضا برای خود نمایی می گویند که موتورسیکلت 125cc من با سرعت بیشتر از 140 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. این در حالی است که تمامی موتورسیکلت های درون شهری مونتاژ ایران و یا حتی شرکت های دیگری چون هندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی، بی ام دابلیو، کی تی ام و ... همگی از یک استاندارد پیروی می کنند. تمامی موتورسیکلت های درون شهری بر اساس رده بندی و رتبه آنها حداکثر برای سرعت 140 کیلومتر بر ساعت طراحی و تولید گردیده اند که بسته به قوانین جاری هر کشور و شرایط مسیرهای تردد درون شهری و برون شهری حداکثر سرعت موتورسیکلت های تولید شده جهت بازار کشور مقصد متغیر می باشد. برای نمونه در کشور آلمان هیچ گونه محدودیت سرعتی جهت تردد در اتوبان ها وجود ندارد و اکثر شرکت های تولید کنند خودرو و موتورسیکلت کلیه محصولات خود را جهت تست حداکثر سرعت در آلمان انجام می دهند البته طی شرایط خاص. در کشور ایران حداکثر سرعت محصولات به شرح جدول زیر می باشد.

رده بندی موتورسیکلت های درون شهری
 گروه  حداکثر قدرت
اسب بخار
حداکثر سرعت
کیلومتر بر ساعت
حجم سیلندر
سی سی
 مثال
سبک  10 80  50cc - 125cc ویو، اسکوتر
متوسط  12 100  110cc - 150cc طرح هندا
سنگین 14 110  125cc - 250cc  طرح هندا
طرح اسپرت 18 120 180cc - 250cc  آپاچی، پالس

 

لازم به ذکر است شرکت های منتاژ کننده موتورسیکلت در ایران برای آنکه بتوانند مشتریانی جذب کنند اقدام به راه حلی برای افزایش سرعت موتورسیکلت های درون شهری نموده اند. که آن هم ایجاد خطا در به نمایش گذاشتن سرعت توسط کیلومتر می باشد به این گونه که از سرعت 95 کیلومتر بر ساعت به بالا دیگر سرعت واقعی نشان داده نمی شود.

برای نمونه کیلومتر های موتورسیکلت های 125cc معمولا به دو صورت خطا دارند در مدل عقربه ای به دلیل کاهش طول فنر عقربه با افزایش میزان سرعت از 95km واقعی را تا 120km غیر واقعی نشان داده می شود و در کیلومتر های دیجیتال به ازای هر یک کیلومتر سرعت بیش از 95 کیلومتر بر طبق برنامه ریزی مدار الکترونیکی ECU به صورت خودکار میزان سرعت نمایش داده شده را افزایش می دهد به گونه ای که مثلا اگر سرعت حقیقی شما 100 کیلومتر بر ساعت بود کیلومتر سرعت غیر واقعی 105 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد و یا در مثالی دیگر اگر سرعت واقعی شما 105 کیلومتر بر ساعت بود سرعت شما 112 کیلومتر بر ساعت نشان داده می شود همین رویه ادامه دارد تا جایی که سرعت موتور ثابت می گردد.

 

این امر باعث شده تا افراد تصور کنند موتورسیکلت مثلا 125cc طرح هندای آنها سرعت بیش از 120km/h داشته اما حداکثر سرعت آن تا 108km/h می باشد. همین امر در کیلومترهای خودروهایی بخصوص پراید، سمند، پزو405، پژو پارس و ... که در ایران منتاژ میگردند هم وجود دارد و عمل افزایش سرعت مجازی در سرعت های بالای 100km/h اتفاق می افتد. 

 

برای بدست آوردن سرعت حقیقی و واقعی خود تنها می توانید از GPS های آنلاین با دقت خطای کمتر از 1 متر سرعت را محاسبه نمائید و یا از طریق رابطه زیر سرعت را محاسبه یا از طریق تقسیم فاصله (برحسب کیلومتر) به زمان طی شده (برحسب ساعت) میزان سرعت حداکثر را محاسبه نمایید.

 

مثال 1: شما یک فاصله 100 کیلومتری را در مدت زمان 2 ساعت و 30 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

100km÷2.5h=40km/h

مثال 2: شما یک فاصله 30 کیلومتری را در مدت زمان 30 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

(1h=60min) ==> 30min=0.5

30km÷0.5h=60km/h

مثال 3: شما یک فاصله 15 کیلومتری را در مدت زمان 20 دقیقه طی نموده اید. حال به صورت زیر حداکثر سرعت خود را محاسبه نمائید.

(1h=60min) ==> 20min=0.333

15km÷0.333h=45km/h

 

1- سوخت:

برای دست پیدا کرده به قدرت و گشتاور بیشتر همیشه کیفیت و درجه اشتعال سوخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای دسترسی پیدا کردن به سرعت بالاتر همواره بهتر است به جای بنزین های معمولی از بنزین های سوپر که دارای درجه اشتعال بالاتری هستن و اکتان آنها بیشتر می باشد استفاده کنید. تمیز بودن بنزین خود بسیار با اهمیت است زیرا زنگار هایی که درون باک ایجاد می شود باعث می گردد تا اکتان بنزین کاهش پیدا کند و همینطور زنگار ها با بنزین واکنش داده و اثرات زیست محیطی خطرناکی را ایجاد می کنند که اکثرا باعث ایجاد سرطان می گردند. برای تمز کردن بنزین بهتر است از فیلتر های کاغذی درجه یک استفاده کنید تا بزین را به خوبی پاک سازی کند. فیلتر های کاغذی را باید در هر 3000 کیلومتر و یا معادل هر 10 بار سوخت گیری تعویض نمائید.

تزریق گاز اکسیژن و نیتروژن:

در موتورسیکلتها برای آنکه شتاب بشدت افزایش یابد با تزریق گاز اکسیژن یا نیتروژن به درون سیلندر میزان شدت گشتاور را بالا می برند.

 

اخطار:

میزان حجم و ترکیب اکسیژن یا هیدروژن دارای محاسباتی دقیق است و هر گونه اشتباهی باعث انفجار و وارد آمدن خسارات جانی می گردد.

 

2- شمع:

شمع یکی از مواردی است که در بهتر سوختن بنزین کمک بسیاری می کند شمع های معمولی که در ولتاز 50.000 ولتی ایجاد جرقه می نمایند همواره جرقه های کوچکی را ایجاد می کنند. هرچقدر میزان جرقه بزرگتر باشد سوخت وارد شده در محفظه سیلندر کامل تر دچار انفجار شده و در نتیجه مصرف سوخت و قدرت و گشتاور افزایش پیدا می کند. بهترین شمع ها شمع های سوزنی ( EIX-D8 ) با یک الی چهار الکترود هستند که می توانند جرقه هایی تا 10 برابر بزرگتر از شمع های معمولی ( D8RTC ) را ایجاد کنند. تنظیم نبودن پلاتین های شمع خود باعث کاهش راندمان می گردد و جرقه های کوچکی را ایجاد می کند. شمع ها باید در موتورسیکلت ها پس از هر 10.000 کیلومتر تعویض گردند.

توجه: شمع های سوزنی ویژه موتورسیکلت ها با کد استاندارد EIX-D8 می باشند.

تفاوت در شمع های معمولی و سوزنی

 

3-فیلتر هوا و کاربراتور:

کیفیت و پاک بودن و مخلوط مناسب هوا و بنزین همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده زیرا اگر میزان نسبت ترکیب هوا و بنزین همواره مناسب نباشد و کاربراتور به خوبی این ترکیب را انجام ندهد نقطعه اشتعال سوخت کاهش پیدا نموده و در نتیجه انفجار صورت گرفته در محفظه سیلندر ضعیف می باشد و قرت و گشتاور کاهش پیدا می کند. هر چقدر فیلتر هوا توانایی تصویه هوای عبوری را از گرد و غبار های موجود معلق را بهتر انجام دهد کیفیت سوخت حاصل شده بالا تر می رود همین امر در زمانی که فیلتر هوا کثیف گردد باعث میگردد سطح هوای عبوری از فیلتر کاهش یابد و در نتیجه میزان ترکیب هوا و بنزین تغییر کند.

همواره توضیه می شود فیلتر ها را در هر 5000 کیلومتر با غوطه ور کردن فیلتر هوا در بنزین تمیز نمائید و کاربراتور را در هر 12.000 کیلومتر تمیز کنید البته برای تمیز نگه داشتن کاربراتور بهتر است قبل از ورود بنزین به کاربراتور از یک فیلتر کاغذی استاندارد و درجه یک استفاده نمائید.

امروزه برای افزایشت گشتاور در موتورسیکلتها و کاهش مصرف سوخت دیگر کاربراتور از رده خارج شده و سیستم های جدید و مدرن EFI یا همان انژکتور ها را بر روی موتورسیکلتهای گران قیمت و باکیفیت نصب می کنند.

 

4- گریس و روانکاری:

روانکاری قسمت های متحرک موتورسیکلت بسیار با اهمیت است زیرا که در صورت عدم روان کاری قسمت های متحرک اسطحکاک به وجود آمده باعث کاهش سرعت و شتاب می گردد. همیشه بایستی توپی های چرخ ها را با بهترین نوع گریس های نسوز در هر 5000 کیلومتر آغشتهکنید حتما دوشاخ عقب و گردن فرمان را هم در هر 10.000 کیلومتر گریس کاری نماوید. زنجیر چرخ موتورسیکلت همیشه باید به میزان 1.5 الا 2.5 سانیمتر آزاد باشد و زنجیر چرخ را همیشه با اسپری های تمیز کننده زنجیر چرخ تمیز کنید و یا با روغن موتور های تمیز در هر 1000 کیلومتر آغشته نماید.

 

5- اگزوز و فیلر ها:

فیلر های موتورسیکلت در تعیین شتاب و سرعت نقش بسزایی دارند. عدم تنظیم بودن فیلر ها باعث می گردد تا توان و کارایی انجین موتورسیکلت کاهش پیدا کند. اگزوز خود به تنهایی قطعه ای است که در میزان شتاب و نفس هر وسیله نقلیه ای تاثیر بسزا دارد. اگزوز هایی که حجم خروجی دود حاصل از سوخت را بهتر و بیشتر  و سریعتر خارج می کنند باعث می گردند تا قدرت و شتاب تا 20% الی 50% افزایش یا کاهش پیدا نماید. با اضافه کردن یک سیستم خروجی اگزوز جدید که به سیستم سوخت‌رسانی موتور متصل شود، می‌توان علاوه بر سریع‌تر کردن پاسخ دریچه ورود بنزین و هوا به داخل موتور، قدرت و گشتاور آن را نیز افزایش داد. سیستمی که حداقل کار آن، سریع‌تر کردن موتورسیکلت EFI شماست.

البته امروزه به دلیل اثرات زیست محیطی که ذرات معلق در اثر سوختن بنزین ایجاد می شود را به واسطه کاتالیزورهایی در محفظه خمره اگزوز فیلتر می کنند. این کاتالیزورها خود یکی از دلایل کاهش  سرعت خروج دود و در نتیجه کاهش  گشتاور و قدرت هستند. توجه به این نکته که اگر کاتالیزور ها را از درون اگزوز خارج نمائید هم به خود و هم به سایر موجودات زنده خیانت نموده و عملا موجب قتل تدریجی آنها می شوید.

 

6- سیستم تعلیق، وزن و شیب:

بدون شک، کار گذاشتن این سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم روی موتورسیکلت، می‌تواند قدرت فرمان دهی (هندلینگ) بسیار بالاتری را برای راننده به ارمغان بیاورد. به‌طوری‌که این فنرها و کمک‌فنرهای قابل تنظیم، می‌توانند مقدار وزن اعمال‌شده به موتور را به‌خوبی تنظیم کرده و باعث بهینه شدن وزن موتور شوند. یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش سرعت وزن موتورسیکلت و سرنشین می باشد. هرچقدر وزن کاهش پیدا نماید در نتیجه سرعت نیز افزایش پیدا می کند. شیب مسر در هنگام موتورسواری بسیار مهم می باشد. شیب های موافق جهت حرکت باعث افزایش سرعت نیز می گردند.

 

7- لباس:

یکی از مسائلی که افراد کمتر به آن توجه دارند لباس موتورسواری می باشد. لباس ها خود به دلیل منافظی که دارند جریان هوا را در خود جذب نموده و همچون یک بادبان جلوی سرعت را می گیرند. لباس های موتور سواری جریان باد را به واسطه سطح و بافت ریزی که دارند جذب نکرده و باعث می گردند تا همچون یک ماهی که دارای پولک است سرعت شما افزایش یابد. شکل کلاه موتورسواری بسیار مهم می باشد. کلاه های موتورسواری که در جهت سرعت های بالا استفاده می شوند کلاه های 3/4 ( سه چهارم ) می باشند که با دارا بودن شکل آیرو دینامیکی خود باعث می گردند تا جربان هوای عبوری را شکافته و سرعت شما افزایش یابد.

 

کلاه موتورسواری

لباس موتورسواری

 

8- آیرو دینامیک:

شکل آیرو دینامیکی موتورسیکلت بسیار مهم می باشد. هر چقدر ارتفاع موتورسیکلت از سطح زمین کمتر باشد و شکل موتورسیکلت به صورت یک پیکان باشد ( توجه به شکل زیر ) سرعت افزایش پیدا می کند. و هرچقدر سطح کناره های موتورسیکلت توسط کایت های با کیفیت پوشیده شده باشد جریان هوا کمتر به درون قطعات وارد شده و در نتیجه سرعت افزایش پیدا می کند.

آیرو دینامیک در موتورسیکلت

 

10- رینگ و تایرهای مناسب:

در بحث رینگ‌های موتورسیکلت، بسیاری از شرکت‌ها هستند که نمونه‌های ارزان و نه‌چندان قابل قبولی را بر روی موتورسیکلت قرار می‌دهند. وقتی رینگ موتور شما خوب نباشد، بدون شک سیستم تعلیق قابل تنظیم و دیگر سیستم‌های جدید نیز کاری از دستشان بر نخواهد آمد. پس می‌توانید دو رینگ فوق سبک با جنس خوب تهیه‌کرده تا تفاوت سرعت را در موتور خود احساس کنید. رینگ های آلومینیومی به دلیل وزن کم باعث میشوند نیروی حرکت تولید شده توسط انجین موتور اتلاف نگردد و همچنین یک رینگ خوب و سبک، نیاز به تایرهایی با جنس خوب دارند تا بتوانند خود را درون آن جای دهند. هر تایری برای هدفی خاص تولیدشده و نمی‌توان از یک تایر، برای مسیرهای متفاوت و با آب‌وهوایی متفاوت استفاده کرد. پس بهتر است که در مورد تایر موتور، بیشتر تحقیق کرده تا بتوانید بهترین تایر موردنیاز خود و موتورتان را تهیه نمایید. به طور معمول لاستیک های با عرض کم و عاج های بسیار کم عمق به هدف کاهش اصطحاک و افزایش سرعت طراحی شده اند.

10- گیربکس:

به طور معمول بر اساس کلاس و رده موتورسیکلت ها گیربکس های متفاوتی را بر روی موتورسیکلتها قرار می دهند معمولا گیربکس های موتورسیکلت های درون شهری قدرتی هستند و برای حداکثر سرعت 95km/h طراحی شده اند اما برخی از شرکت ها اقدام به قرار دادن گیربکسهای 5 دنده یا 6 دنده بر روی موتورسیکلتهای درون شهری می کنند تا اگر شخص بخواهد باسرعت بالاتری رانندگی کند با افزایش حجم سیلندر مثلا از 200cc به 250cc بتواند در دنده 5 یا 6 میزان حدودا 5% الی 10% سرعت را افزایش دهد البته باید به این نکته توجه کرد که تعداد دنده های بیشتر به معنای سرعت بالاتر نخواد بود بلکه تعداد دنده بیشتر در کنترل تقسیم سرعت و قدرت باعث کاهش مصرف بهینه سوخت موثر بوده و باعث می گردد تا در سرعت های بالا 80KM میزان لرزش کاهش پیدا نموده و انجین به صورت نرم تری کار کند . که این کار می بایستی به شیوه صحیح و فنی توسط افراد خبره همچون تراش کاران صورت بگیرد.

 

11- زنجیر چرخ:

زنجیر چرخ ها به دلیل عدم روانکاری به موقع و افزایش وزن سرنشین و بار و به دلیل عبور با سرعت بالا از دست اندازها پس از هر 1000 کیلومتر علاوه بر تنظیم مجدد و روغن کاری در حدود 0.35 دچار کشیدگی شده و در هر 10.000 کیلومتر می بایستی زنجیر به طور کامل تعویض و خورشیدی های گیربکس و چرخ عقب به دلیل تیز شدن دندانه ها در هر 30.000 کیلومتر باید تعویض گردند. عدم تعویض زنجیر و خورشیدی باعث می گردد تا در طی دراز مدت (زنجیر چرخ 10.000 کیلومتر و خورشیدی 30.000 کیلومتر) نیروی انقال داده شده از گیربکس به چرخ عقب کاهش و در نتیجه میزان گشتاور کاهش پیدا کند لذا همین امر باعث میگردد تا موتورسیکلت دیگر با حداکثر سرعتی که قبلا تردد میکرده اکنون نتواند با آن سرعت تردد کند و به نهایت سرعت خود برسد. مثلا موتورسیکلتی 125cc که در زمان پس از طی مرحله آب بندی اصولی خود قادر بوده تا در شرایط شیب و باد موافق با یک سرنشین با حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت کند اکنون پس از 10.000 کیلومتر با نهایت سرعت 101 کیلومتر حرکت می نمائید.

 

12- چرخ دنده ها:

چرخ دنده هایی که بر روی شافت گیربکس در برون از انجین قرار دارد و چرخ دنده عقب که بر روی چرخ  وجود دارند و به خورشیدی ها معروف هستند با تغییر اندازه آنها می توان میزان سرعت و قدرت را افزایش داد. به گونه ای که هرچقدر خورشیدی جلو بزرگتر گردد و یا خورشیدی عقب کوچکتر گردد سرعت افزایش پیدا می کند و بر عکس هرچقدر خورشیدی جلو کوچکتر و خورشیدی عقب بزرگتر گردد قدرت بسیار افزایش می یابد.

جهت تعویض خورشیدی های پیشنهاد می گردد برای افزایش سرعت و شتاب خورشیدی جلو را فقط یک شماره بزرگ و یا خورشیدی عقب را یک شماره کوچک نمائید. برای افزایش قدرت خورشیدی عقب را می توانید تا دو شماره بزرگ نمائید.

توجه:

 با تعویض خورشیدی ها باید به این نکته دقت کرد که با اعمال تغییرات برای افزایش سرعت قدرت به حد چشم گیری کاهش می یابد و برعکس با افزایش قدرت  به حد نسبی سرعت کاهش پیدا می کند.

هشدار:

تغییر غیر اصولی خورشیدی ها باعث افزایش فشار به میل لنگ و شاتون و گیربکس می گردد و در نتیجه انجین دچار آسیب های جدی می گردد.

محاسبه اندازه خورشیدی

توضیحات:

ابتدا در بخش اطلاعات پایه موتورسیکلت به ترتیب مشخصات فنی موتورسیکلت خود را وارد نمایید.

در قسمت اندازه زنجیر می بایستی اندازه هر یک دانه زنجیر را بر اساس میلیمتر وارد نمایید. در صورتی که اندازه را نمی دانید مقدار را برابر 1 وارد کنید.

سپس در قسمت " اطلاعات تغییرات در موتورسیکلت " حجم سیلندر  یا تعداد دندانه های خورشیدی را به هر نسبتی که تمایل به افزایش یا کاهش آن را دارید وارد کنید. اکنون بر روی گذینه محاسبه کلیک نمایید.

آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت‌ها





منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام. من دو هفتس وقتی موتورم رو روشن میکنم برای چند دقیقه از انجین صدای تق تق میاد، این فقط واسه وقتیه که موتور سرد رو روشن میکنم، و اینکه وقتی درجا هستش صدا میده و وقتی گاز میدم قطع میشه، و اینکه این صدا هم واسه چند دقیقه بیشتر نیست. موتورم هم cdi 125 کاربراتوری هستش. روغن موتورم هم همیشه یک مدل میریزم و چیز جدیدی داخلش نریختم. مشکل از چیه؟

بر اساس توضیحات شما احتمالا روغن موتور استفاده شده تقلبی بوده است 

user

سلام دمت گرم خیر ببینی از زندگی منو کسی نتونسته بود متقاعد کنهسراغ موتور نرم و حجمش رو زیاد نکنم با ای عکسا کلا از موتور ضده شدم و ماشین میخرم انشالله بازم ممنون

user

سلام بنده موتور شکاری 150دارم و میخواهم با ان از شیب های خیلی تند بالا بروم ولی موتور یکدفعه کم میاره ولی خاموش نمیشه و بالا میرود خورشیدی و زنجیر تریل روش انداختم اخه فابریکش به موتور جون نمیداد حالا میخواستم بدونم که چه کار کنم موتور با قدرت بیشتری از شیب تند بالا برود. در ضمن من تو جاده با ان سرعت نهایت 103کیلومتر را در دور موتور 8.5 تست کردم که به نظرم ایده عال هس ولی یکم در سربالایی تند منو اذیت میکند معمولا من دو یا سه پشته بالا میروم ولی باز هم میخوام تا قدرتش بیشتر شود ممنون میشم من رو راهنمایی کنید

حجم سیلندر را بیشتر کنید

user

سلام. من میخوام یه دستگاهی شبیه موتور سه چرخ بساز اما سرعت کم و قدرت بالا رو نیاز دارم لطفا راهنمایی کنید از انجین ۲۵۰ موتور سه چرخ ها استفاده کنم آسیبی به انجین وارد نمیشه مثلا بیش از حد داغ نمیکنه یا به گیربکسش فشار نمیاد؟

بیشتر توضیح دهید که برای چه هدفی میخواهید این اقدام را انجام دهید

user

اقا من میخام بدونم شتاب متور چجوری زیاد شه ب وسیله خورشیدی. ینی اینکه من میخام شتاب اولیه بره بالا نه سرعت نهایی. ینی ۰تا۱۰۰ برام مهمه خورشیدی رو چیکار کنم؟ مرسی از زحماتتون

برای افزایش شتاب خورشیدی جلو کوچکتر و خورشیدی عقب باید بزرگتر شود اما در موتورسیکلت ها معیار در شتبا از صفر تا شصت کیلومتر بر ساعت است و در موتورهای تک سیلندر نهایت بتوانید با خورشیدی 3 ثانیه زمان را بهبود ببخشید

user

درود متور ۱۲۵ دارم دنده یک خیلی زور میده تا۱۰‌ کیلومتر درساعت دور بالا طوری که باید سریع دنده رو دو کنم بقیه دنده ها مشکلی ندارن با متور دوستان که هم مدل متور خودمم تست کردم همچین موردی ندارن

user

سلام و خسته نباشید ، مهندس حرفش درباره اعداد فیک کیلومتر حقه! به یاد دارم با یکی از دوستانم با طرح هندا ۲۰۰ رفتیم جاده با ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت میرفتیم خیلی هم فاز گرفته بودیم ، چند وقت بعد که موتور درست حسابی خریدم با ۱۲۰ تا که میرفتم قشنگ تفاوت بین دو تجربه متوجه شدم، ۱۲۰ تا طرح هندا فکر نکنم به ۱۰۰ تای واقعی هم برسه فقط و فقط اینا برای گول زدن راننده ست اینایی هم که تعصب بیخودی میکشن فقط به دروغ تکیه کردن

user

من موتور پیشتاز ۱۵۰دارم میخوام سرعتش رو زیاد کنم خورشیدی عقبش ۳۶تاییه و خورشیدی جلوش ۱۵تایی میخواستم بدونم اگه خورشیدی جلوشو ۱۶بندازم سرعتش بیشتر میشه یا باید ۱۷تایی بندازم لطفا جواب بدین ممنون میشم

هرچقدر خورشیدی جلو بزرگتر گردد و یا خورشیدی عقب کوچکتر گردد سرعت افزایش پیدا می کند

 

user

خواستم بگم سرعت خوبه اما نه داخل جاده های ایران بعضی از جاده ها در دنیا هستند مثلا جاده های استرالیا از کنار صحرای out back رد بشید بحدی که تا 500 کیلومتر همش جاده و بیابون هست و جاده ترافیک نداره اونجا اگر موتورسیکلت باشه اونهم موتورهای هارلی دیویدسون که جز دسته موتورهای مسافرتی یا کروز که 500 سی سی باید باشند و در استرالیا خوب فروش میرن سرعت رفتن تا 200 کیلومتر مانعی نداره یا همین کروزهای هوندا در استرالیا زیاد هستند مثلا اگر مسیر شما از اصفهان تا تهران باشه و جاده خلوت باشه سرعت رفتن مانعی نداره لاستیک پهن و داشتن ترمزهای abs لذت موتورسواری رو زیاد میکنه تو ایران داستان فرق داره از هر سه موتور یکیش سی جی 125 هست که اکثرا آینه هم ندارن و قطر لاستیک عقب هم 90 هست که با ترمزهای کاسه فاجعه درست میکنند و محکوم به رفتن زیر کامیون هستن

user

سلام من یک موتور ۱۵۰دارم صفحه کاربرات ۲۰۰ رینگ وپستون سیم کشی نو انداختم خورشیدی سرعتی انداختم و موتورم هرچی بگی عوض کردم موتورم توی دنده۲و۷۰تا میره وتوی دنده۳و۱۰۰تا میره وتوی دنده۴و۵کم میاره چیکار کنم ممنون

موتور شما مشکلی ندارد و در دنده 4 قدرت نسبتا حفظ و در دنده 5 موتور با کاهش دور موتور قدرت آن کاسته و فقط در شیب جهت حرک موافق موتور دور گرفته و سرعت تا نهایت 110 الی 115 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. طراحی ضریب گیربکس موتور شما اینگونه است و انتظار سرعت بیشتری را نداشته باشد و پول خود را بی جهت برای کارهای بیخود خرج نکنید

ادامه نظرات
کلمات کلیدی
مطالب مرتبط
محبوبترین
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi