معرفی شرکت سازنده:
باجاج آتو، (به انگلیسی: Bajaj Auto) شرکت خودروسازی هندی است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو، اتوریکشا و موتورسیکلت فعالیت مینماید.
این شرکت در دهه ۱۹۳۰ توسط جمالال باجاج در راجستان راهاندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس بمبئی و بورس ملی هند معامله میشود.
شرکت باجاج آتو دارای کارخانجات تولیدی در شهرهای پونه، اورنگآباد، بمبئی و راجستان است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۱٫۹۴۶ از بزرگترین شرکتهای عمومی جهان، جای داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۱٫۶۳۹ فوربز قرار دارد. باجاج دارای عملیات در ۵۰ کشور جهان میباشد. شرکت خودروسازی باجاج دومین تولیدکننده موتورسیکلت در هند و سومین در جهان است.
قیمت:
- 445.000.000 ریال در مورخه 1398/08/02 در تهران
- 447.500.000 ریال در مورخه 1398/08/02 در مشهد
- 446.500.000 ریال در مورخه 1398/08/02 در قم
- 447.500.000 ریال در مورخه 1398/08/02 در اصفهان
- 448.500.000 ریال در مورخه 1398/08/02 در شیراز
- 452.000.000 ریال در مورخه 0/08/02 در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت Bajaj هند
|
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه - آب خنک - SOHC - سه شمع |
Single cylinder, 4 stroke, SOHC 4valve, Liquid cooled, triple spark ,FI |
Engine Type |
حجم اتاق |
199.5 سی سی |
199.5 cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
62.5x58.8 میلی متر |
62.5mm x 57.8 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
9.5:1 |
9.5:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
PEI digital transistor type |
ignition |
گیربکس |
6 دنده |
6 Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
18.6 نیوتن متر/8000 (R/دقیقه) |
18.6 Nm @ 8000 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
18 کیلو وات / 9750 (R/دقیقه) |
18kW (24.5PS) @9750 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان |
24.16 اسب بخار |
24.16 |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
23.4 اسب بخار |
23.4 |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
IDI-Dual mode digital ignition |
Starting method |
طول |
1999 میلی متر |
1999 |
L (mm) |
عرض |
765 میلی متر |
765 |
W (mm) |
ارتفاع |
1114 میلی متر |
1114 |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1355 میلی متر |
1355mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
165 کیلوگرم |
165kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks, 105 mm Stroke |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر گازی |
Singel Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی ABS |
300mm Petal Disc with ABS |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
230mm Petal Disc |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
17 اینچی 100/80 تیوپلس |
100/80 x 17" (Tubeless) |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
17 اینچی 130/70 تیوپلس |
130/70 x 17" (Tubeless) |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
13 لیتر |
13 Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر |
3.1 Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
160 کیلومتر بر ساعت |
160 km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | 146 کیلومتر در ساعت |
146 km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | 116 کیلومتر در ساعت |
116 km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی |
Digital |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, زرد، قرمز |
Black, Yellow, Red |
Color |
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
بدون شک پالس 200 آر اس ABS یکی از زیباترین موتور سیکلت های اسپرت موجود در بازار دنیا ازجمله ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز و خیره کننده است. رنگ بندی زرد براق آن با مشکی به بهترین نحو ممکن دل هر موتورسواری را می رباید با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر راننده ای را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراهی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت عای بالا را بسیار راحت نموده است.
زین پالس نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. متاسفانه هیچ دسته نگهدارنده ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب نگردیده است اما در قسمت انتهایی کایت ها دو شیار فرو رفته قرار دارد که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید بهتر است حتما از کلاه ایمنی و لباس های ایمن استفاده کنید زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد.
زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بوده و کاملا پهن می باشد. کایت کنار زین با طراحی زیبا با نوشته RS200 خود نمای زیبایی را در ترکیب بین رنگ مشکی زین و کایت زرد رنگ ایجاد نموده است.
جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های pulsar rs200 نیز کاملا همانند برادر خود pulsar NS200 از نوع اسپرت بوده و دارای 5 پره ستاره ای زوج می باشد که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین پالس 200 آر اس دارای باکی نسبتا بزرگ و کاملا زیبا می باشد باکی با ظرفیت 13 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .
سیستم الکترونیک و روشنایی :
پالس 200 آر اس بر خلاف رقبای هم رده خود دارای دو کاسه چراغ بسیار کوچک میباشد . اندازه ای بسیار کوچک اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس عدسی که در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب بسیار خیره کننده است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل سعادت شهر به خرم بید ) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. ضمن اینکه در بالای هر یک از چراغ اصلی جلو یک چراغ کوچک که همچون ابر بر بالای چراغ های اصلی می باشند وجود دارد چراغ جلوی پالس آر اس 200 با طرحی به ظاهر اخم کرده خود به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند به گونه ای که نشان از جدیت و نمایان گر قدرت بی شمار آن است.
چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند.
چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ بارک خود و به شکل نعل اسب طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
ترمز های پالس آر اس 200 نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در چرغ جلو آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 90 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.
سیستم تعلیق و فنر بندی :
کمک های Pulsar 200RS در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را پیست های مسابقه فراهم می کند هر چند که کلاس این موتورسیکلت اسپرت است اما برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.
دوشاخ عق موتور باسیستم تنظیم دقیق حلزونی دنده تنظیم می گردد به صورتی که برای دست یابی به سرعت بالا نیاز به تراز بودن چرخ عقب بوده تا در سرعت های بالای 110 کیلومتر بر ساعت تعادل موتورسیکلت حفظ گردد و موتورسیکلت دچار موج نگردد و راننده بتواند در سرعت های بسیار بالا بدون هیچ گونه مشکلی اقدام به رانندگی نماید.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول پالس 200 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده و به سه بخش نشانگر دور موتور که در وسط قرار داده شده و نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت در سمت راست و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری و نشانگر میزان سطح آب رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.
سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشر ها است .
قدرت و شتاب:
موتور سیکلت پالس 200 آر اس دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 199.5 سی سی با توان 18 کیلوات و گشتاور 18.6 نیوتن متر به همراه گیربکس 6 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور آبی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد.
انجین موتورسیکلت Pulsar RS 200 مجهز به فیلتر روغن کاغذی و نشانگر سطح روغن IPS می باشد.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور 24.16 اسب بخار است و قدرت واقعی آن 23.4 اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر 200cc آن در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور 18.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 10 ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا 60 ثانیه بسیار اندک بوده و تنها در 5.2 ثانیه صورت می گیرد.
سرعت:
سرعت اسمی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت 160km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد 146 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر 200cc آن یک شاهکار می باشد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.1 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.2 لیتر نیز می رسد و با یک باک 13 لیتری شما میتوانید 300 کیلومتر را طی کنید.
صدای اگزوز:
صدای موتورسیکلت پالس 200 آر اس کمی زیاد است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد.
لاستیک:
موتور سیکلت پالس 200 آر اس مجهز شده به دو لاستیک 17 اینچی با ابعاد 100/80 در جلو و 130/70 در عقب می باشد. لاستیک ها از نوع تیوپلکس و برای سرعت های بالا طراحی گردیده شده است. این لاستیک ها دارای آج کوتاه بوده که به خوبی می تواند در مسیر های خیس به خوبی چسبندگی خود را به زمین حفظ کند. نکته قابل توجه اینکه برای رانندگی با موتورسیکلت پالس 200 در سرعت های بالای 110 کیلومتر در ساعت ابتدا باید با حداقل طی یک مسید 60 کیلومتری دمای لاستیک ها را به 100 درجه سانتیگراد برسانید زیرا که در صورتی که دمای لاستیک پایین باشد میزان سطح چسبندگی لاستیک کم بوده و خطر لیز خوردن بسیار زیاد می باشد.
امتیاز قدرت 9.5
امتیاز شتاب 9
امتیاز کیفیت قطعات جانبی 9
امتیاز کیفیت قطعات انجین 9.5
ارزش خرید 9
امتیاز کل موتورسیکلت اسپرت Pulsar 200RS بطور میانگین
از 10 نمره 9.2
آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت ها
5 تصور نادرست افراد از موتورسیکلت ها
مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها
عواملی که باعث خرابی سوپاپ ها می شوند
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: حساس کامپیوتر، xbhp نویسنده: حمید حساس

من وقتی موتور رو روشن میکنم و استارت میزنم کیلومترش ی بار خاموش میشه دوباره روشن میشه این طبیعیه ؟
باتری موتورسیکلت مشکل دارد

سلام موتور بنده نمیدونم چرا شارژر داغ میکنه به حدی که زین رو سوراخ کرده شارژر عوض کردم درست نشد بوبین رو چک کردند گفت امپر مجاز میکشه و سالمه از چی میتونه باشه ؟؟؟
شارژر باید داغ بشود و امری طبیعی است و به همین دلیل هم بدنه شارژ را از آلومینیوم با دار بودن شیار های خنک کننده طراحی و ساخته اند تا خنک شود

سلام،من یه rs مدل ۹۸ گرفتم وقتی استارت میزنم کیلومترش خاموش میشه و بعد دوباره روشن میشه مشکل از چیه؟
باتری موتور ضعیف است

اره اس مدل ۹۵ خوبه یا نه؟؟
منظور از خوب بودن توسط شما چیست
به خاطر کاربراتور بودنش.
اگر تا حداقل 5 سال آن را نگه دارید مناسب است
درسته که به صدا میوفته
هر وسیله ای بسته به سرویس و مراقبت آن دارای طول عمر متفاوتی است

سلام همه مدلاش رادیاتور اب داره؟
بله

سلام قبلا ns داشتم راضی بودم اینبار نیت کردم rs بگیرم با دوتا تعمیر کاری که صحبت کردم میگن فلاپ هاش به صدا میوفته اینم در نظر بگیرید پارکینگ محل کارم رمپ داره حالا دوستان که rs دارن و آدمین محترم یه راهنمایی بکنند انقدر اوضاع صدای فلاپ خرابه ؟
به نظر شما بیان چنین نکته ای آیا علمی یا فنی است؟ مثل این می ماند که بگویی رفته اید تحقیق درباره یک دختری و هیچ ایرادی نتوانند به شما بگویند و فقط عنوان کنند وقت راه رفتن پاشنه کفشش صدا میدهد و حالا شما صدای پاشنه کفش را عیب و ایراد تلقی کنید
بیخیال بشم یا بخرم ؟
خدا کمی به همه علم و دانش بده

سلام موتور من چراغ باتریش روشن شد باتریو شارژرو دستگاه برقو عوض کردم ولی الان در حالت سلوفن ک روشن میشه باز الارمباتری میاد و مشکلش بر طرف نشده ممنون میشم راهنمایی کنید
منظور شما از حالت سلوفن چیست؟

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم ار اس شیر بنزین زاپاس داره
خیر
اگر هست کدام قسمته چون امروز بعد از چند بار استارت زدن سر باک رو باز کردم هنوز ته باک بنزین بود ولی روشن نشد و بعد از ریختن بنزین با اولین استارت روشن شد

سلام ار اس 95 و 96 هم سیستم انژکتور دارند؟
فقط مدل 96 به بعد
تا چه مدلی آر اس تولید شده؟ممنون
99

مگلی 200 بهتره یا آر اس؟
در یک سطح هستند اما RS دارای خدمات تامین قطعات در ایران است