شاید تا کنون شده باشد که شما هم در ترافیک های بسیار سنگین در شهر خود قرار گرفته باشد و یا به دلیل افزایش نرخ کرایه های وسایل عمومی و شلوغی آنها به فکر خریدن یک موتورسیکلت درون شهری افتاده باشید اما زمان خرید یک موتورسیکلت درون شهری با بسیاری از مارکها و مدل های مختلفی رو برو پرده باشد و شما را در انتخاب یک موتورسیکلت خود سردرگرم شده باشید. پس در ادامه با سرزمین دانستنی های حساس کامپیوتر دات کام همراه باشید تا بهترین موتورسیکلت های مونتاژی در بازار ایران در سال 1399 را بشناسیم.
توجه:
بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا تیر ماه 1399 می باشد.
با توجه به نتایج بدست آمده و بهبود عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 99 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال متورسیکلت ها میتوان گفت خرید موتورهای EFI وارد دوره جدیدی گردیده و میتوان آنها را کم کم پیشنهاد کرد اما همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری را برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی همچنان استفاده نمائید.
بهترین موتورهای 250cc:
کویر موتور کویر CRF 249 ![]() Kavir 249 CRF |
نیرو محرکه نامی 249 کیو ام ![]() Nami 249 QM |
گروه صنعتی فارس Pishro 249 Golde QM |
جهان همتا سیکلت فلات 250 ![]() Falat 249 KTM |
کویر موتور کویر T2 N 250 ![]() Kavir 249 T2N |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 24 اسب بخار | 22 اسب بخار | 17 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 22.5 اسب بخار | 19.7 اسب بخار | 15.6 اسب بخار | 14.6 اسب بخار | 13.7 اسب بخار |
گشتاور: | 17.3 نیوتون متر | 18.7 نیوتون متر | 14.9 نیوتون متر | 17.7 نیوتون متر | 10.3 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 118 کیلومتر | 107 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 3.5 لیتر | 3.5 لیتر | 3.6 لیتر | 3.6 لیتر | 3.5 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 140 کیلو گرم | 139 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 120 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10: | 10 | 8.5 | 8 | 8 | 8.5 |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا XR 249 ![]() Bermoda 249 XR |
|
---|---|
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 11.6 اسب بخار |
گشتاور: | 12.02 نیوتون متر |
گیربکس: | 5 دنده |
خنک کننده: | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 100 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی |
وزن: | 134 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 8 |
ارزش خرید از 10: | 7.5 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی آر 249 ![]() Beneli 249 R |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 اس ![]() Beneli TNT 249 S |
تکتاز موتور سوزوکی 248 جی دابلیو ![]() Suzuki 250 Inazuma |
متین خودرو زنجان زونتس 250 ![]() Zontes 250 R / S |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 تی آر کا ![]() Beneli 249 TRK |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 30 اسب بخار | 22 اسب بخار | 20 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 31.5 اسب بخار | 31.5 اسب بخار | 26 اسب بخار | 24.16 اسب بخار | 19 اسب بخار |
گشتاور: | 21.2 نیوتون متر | 21.2 نیوتون متر | 24 نیوتون متر | 18.7 نیوتون متر | 21 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 5 و 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک / روغن خنک | آب خنک | روغن خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 140 کیلومتر | 135 کیلومتر | 120 کیلومتر | 138 کیلومتر | 120 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.1 لیتر | 2.3 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 185 کیلو گرم | 183 کیلو گرم | 133 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 173 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 |
ارزش خرید از 10: | 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 9 |
بهترین موتورهای 200cc:
نیرو محرکه Nami 200 QM |
روان سیکلت روان 200 کیو ام ![]() Ravan 200 QM |
گروه صنعتی فارس پیشرو 200 کیو ام ![]() Pishro 200 QM |
جهان همتا سیکلت Falat 250 CRF |
نیرو موتور شیراز پرواز 200 جی وای ![]() Parvaz 200 GY |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 15 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 15.1 اسب بخار | 15.2 اسب بخار | 15.0 اسب بخار | 13.9 اسب بخار | 13.4 اسب بخار |
گشتاور: | 14.1 نیوتون متر | 14.6 نیوتون متر | 14.5 نیوتون متر | 13.3 نیوتون متر | 12.8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | روغن خنک | هواخنک | 5 دنده | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | هوا خنک | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | الکتریکی | 100 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 100 کیلومتر | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 3.2 لیتر | 3.3 لیتر | 3.4 لیتر | 3.4 لیتر | 3.2 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 128 کیلو گرم | 128 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 118 کیلو گرم | 196 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 8.5 | 8 | 8.5 |
صنعتی تندر شهاب Pishro 200 Golde QM |
گروه صنعتی فارس Pishro 200 QM |
متین خودرو زنجان Matin MKZ 200 |
|
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 12.4 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 10 اسب بخار |
گشتاور: | 11.5 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 9 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 100 کیلومتر | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 3.3 لیتر | 3.1 لیتر | 3.5 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 129 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 129 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8 |
گروه صنعتی فارس پالسر 200 آر اس ![]() Pulse RS200 |
نیرو موتور شیراز آپاچی 200 آر تی آر ![]() Apache RTR 200 |
شاهین موتور لیفان KPS 200 ![]() Lifan 200 KPS |
کویر موتور کویر N2 230 ![]() Kavir 230 N2 |
جهان همتا سیکلت Hamtaz 200 NB |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 16.2 اسب بخار | 16.2 اسب بخار | 16.2 اسب بخار | 16.1 اسب بخار | 14.2 اسب بخار |
گشتاور: | 14.8 نیوتون متر | 14.8 نیوتون متر | 14.8 نیوتون متر | 14.5 نیوتون متر | 13.7 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 110 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 3.4 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 135 کیلو گرم | 135 کیلو گرم | 135 کیلو گرم | 125 کیلو گرم | 127 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان اچ ![]() Galexy 180 NH |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان ای ![]() Galexy 180 NA |
ایران دوچرخ آزما 200 سی در آی ![]() Azma 200 CDI |
ایران دوچرخ ارشیا 200 سی در آی ![]() Arshia 200 CDI |
نیرو موتور شیراز احسان 200 سی دی آی ![]() Ehsan 200 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 13.2 اسب بخار | 13.2 اسب بخار | 12.2 اسب بخار | 12.2 اسب بخار | 10.2 اسب بخار |
گشتاور: | 15.2 نیوتون متر | 15.2 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 13.4 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 110 کیلومتر | 110 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 110 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.4 لیتر | 2.4 لیتر | 2.8 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 134 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 104 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 8.5 |
بهترین موتورهای 150cc:
گروه صنعتی فارس باکسر 150 BM ![]() Bajaj Boxer 150 BM |
نیرو محرکه نامی 150 سی در آی ![]() Mani 150 CDI |
ایران دوچرخ XY150-10B ![]() XY150-10B |
گروه صنعتی فارس پیشرو کیو ام ![]() Pishro 150 QM |
گروه صنعتی فارس احسان EH 150 ![]() Ehsan 150 EH |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 11.8 اسب بخار | 11.26 اسب بخار | 10.7 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 11 اسب بخار |
گشتاور: | 12.26 نیوتون متر | 10.6 نیوتون متر | 9.5 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 10.1 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 98 کیلومتر | 96 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.8 لیتر | 2.3 لیتر | 3.1 لیتر | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای |
وزن: | 122 کیلو گرم | 98.5 کیلو گرم | 104 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 110 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8 | 8 | 7.5 | 8 |
بهترین موتورهای 125:
گروه صنعتی فارس تیزتک 125 سی در آی ![]() Tiztak 125 CDI |
گروه صنعتی تلاش |
نیرو محرکه |
گروه صنعتی فارس پیشرو 125 سی در آی ![]() Pishro 125 CDI S |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 ![]() Zomorod 125 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.5 اسب بخار | 10.4 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 10 اسب بخار | 9.7 اسب بخار |
گشتاور: | 9.5 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 و 5 دنده | 4 دنده | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.5 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 96 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 97 کیلو گرم | 100 کیلوگرم | 99 کیلوگرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9 | 9 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 |
شاهین موتور لیفان 125 سی در آی ![]() Lifan 125 CDI |
شاهین موتور دلتا 125 سی در آی ![]() Delta 125 CDI |
نیرو موتور شیراز احسان 125 سی در آی ![]() Ehsan 125 CDI S |
نیرو موتور شیراز پرواز 125 سی در آی ![]() Parvaz 125 CDI S |
صنعتی تندر شهاب تندر 125 سی در آی ![]() Tondar 125 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9.8 اسب بخار | 9.8 اسب بخار | 9.7 اسب بخار | 9.3 اسب بخار | 9.7 اسب بخار |
گشتاور: | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 105 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلو گرم | 99 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
کویر موتور کویر 125 ![]() Kavir 125 CDI |
پیشتاز موتور توس پیشتاز 125 ![]() Pishtaz 125 CDI |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 ![]() Zomorod 125 CDI |
پاسارگاد سیکلت فارس آشیل 125 سی اسپرت ![]() Ashil 125 CDI S |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 125 سی اسپرت ![]() Bermoda 125 CDI S |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9 اسب بخار | 8.9 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.6 اسب بخار | 8.6 اسب بخار |
گشتاور: | 7.8 نیوتون متر | 7.8 نیوتون متر | 7.6 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | هندلی | هندلی | الکتریکی | الکتریکی | هندل |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 90 کیلومتر | 90 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 دنده | 4 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 100 کیلوگرم | 105 کیلو گرم | 99 کیلوگرم | 105 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | ندارد | ندارد | دارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 | 7.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8.5 | 8 | 7 | 7 |
شاهین موتور لیفان 125 PK ![]() Lifan 125 PK |
کویر موتور کویر 125 S1 ![]() Kavir 125 S1 |
نیرو موتور شیراز دایچی CR 150 ![]() Daichi 150 CR |
نیرو موتور شیراز پرواز RD 120 ![]() Parvaz 120 RD |
شاهین موتور دلتا YD 1500 ![]() Delta 1500 YD |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 3 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 8.7 اسب بخار | 8 اسب بخار | 8.3 اسب بخار | 7.9 اسب بخار | 2.1 اسب بخار |
گشتاور: | 8 نیوتون متر | 7 نیوتون متر | 8.6 نیوتون متر | 7 نیوتون متر | 8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 85 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت | 52 کیلومتر |
گیربکس: | 4 دنده | 4 دنده | اتوماتیک | اتوماتیک | - |
مصرف سوخت: | 1.8 لیتر | 2.0 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | - |
ترمز جلو: | دیسک | دیسک | دیسک | دیسک | دیسک |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 98 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 125 کیلوگرم | 120 کیلوگرم | 96 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8 | 8 | 8.5 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 10 |
لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99 می باشد که پس از طی مصافتی تقریبا بین 16.000 الی 20.000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده که نسبت به تست های قبلی که دو سال پیش گرفته شده بود نشان از بهبود یافتن این موتورها در سیستم EFI آنها دارد و اکنون میتوان گفت که این موتورها دارای حداقل استاندارها می باشند. اما همچنان این موتورها برای طی مصافت های طولانی قابل اعتماد نیستند و با توجه به کاهش چشمگیر میزان قدرت و گشتاور و عدم تغییر میزان مصرف سوخت در این موتورسیکلتها باید گفت طرح تغییر سیستم کاربراتور به EFI همچنان تا زمان درج این مطلب با شکست جدی دچار گردیده است و شاهد آن هستیم که اکثر شرکتها در برابر عرضه محصولات با فن آوری EFI دچار مشکل هستند و همچنان با تولید موتورهای کاربراتوری تحت عنوان مدل سال 95 اقدام به فروش محصولات خود می نمایند و محصولات کاربراتوری خود را همچنان تولید می نمایند.
با توجه به نتایج بدست آمده و بهبود عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 99 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال متورسیکلت ها میتوان گفت خرید موتورهای EFI وارد دوره جدیدی گردیده و میتوان آنها را کم کم پیشنهاد کرد اما همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری را برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی همچنان استفاده نمائید.
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

سلام چرا با موتور های انژکتوری نمیتوان مسافت های طولانی رو بریم؟
میتوانید مصافت طولانی بروید اما در اکثر مدل ها به دلیل کیفیت و عملکرد پایین سیستم آنها بعد از طی یک مصافت حدودا 3000 الی 5000 کیلومتری دچار نقص و خاموش شدن را در پی دارد و اکثرا شمع آنها میسوزد

سلام بین ۲۰۰ های طرح هوندا کدام برند بهتر است مدل ۱۴۰۱ و قدرت و گشتاور آن چقدر است
از بخش نقد و بررسی ها مطلب "آشنایی با بهترین موتورسیکلت های انژکتوری 1400" را مطالعه کنید
چرا ۲۰۰ رهرو مدل ۹۵ با ۱۴۰۰ اتقدر ضعیف شده انجین هردو یکسان هست؟
سیستم سوخت رسانی آنها متفاوت است

من موتور ۲۰۰ گرفتم کویر هنوز ۴۰۰ تا کار کرده تو ابندی هست ۱۰۰ ببشتر نمیره مشکل چیه؟

سلام اگر رهرو ۲۰۰ مدل ۱۴۰۱ را از انژکتور به کاربراتور تغییر بدهیم مثل پدر ۹۵ آن میشود؟؟
خیر

سلام بین کویر و رهرو از شرکت کثیر و احسان همه ۱۲۵سی سی به ترتیب کدوم رو پیشنهاد میکنید ممنون
احسان، کویر و رهرو

تفاوت موتوري بين كوير 125 با زمرد 125 در چيست ؟ تفاوت قيمتي آنها حدود 10 ميليون هست!!
قدرت، گشتاور میزان دمای انجین و میزان دقت ECU در عملکرد

سوالی ندارم فقط خواستم بگم دم شما گرم و درود به شرفت که هر چند مختصر سوال مردم و بی جواب نمیزارید

سلام مهندس. موتور پیشروگلد۲۵۰ و نامی ۲۵۰ مشترکه. پسچرا اینقدر تفاوت قدرت و گشتاور دارن؟
گیربکس انها متفاوت است
آیا راهی هست که قدرت پیشروگلد رو مشابه نامی کرد؟
خورشیدی عقب را میتوانید دو شماره بزرگتر نمایید

سلام با تشکر از پاسخ دادن به کامنتا و رفع ابهام ، ببخشید من میخواستم موتور بگیرم بنظر شما هیرو هانک ۱۵۰ مدل ۹۵ می ارزه ۲۶ تومن اینا بعضی مغازه ها دیدم ۳۱ تومنم میدن ، یا هوندا مدل ۹۸ نامی ۱۵۰ سی سی بگیرم ؟
نامی پیشنهاد میگردد

سلام بهترین مارک برای موتور ۲۰۰کدومه میخام یک موتور ۲۰۰ بردارم
در بالا بهترین ها فهرست شده اند
چی بردارم که سرعت بیشتری داشته باشه ؟؟؟؟؟؟
یاماها

سلام وقت بخیر ببخشید بین 200 نیکتاز و کویر 200 مدل 97 هر دو کاربرات کدام پیشنهاد میگردد
کاربراتوری مدل 97؟

سلام میخواستم یک موتور ۲۰۰ بگیرم ۱۴۰۰ انژکتور به نظرتون چه بلندی بگیرم؟

سلام وقت بخیر بین موتور ۲۰۰ کویر و احسان مدل ۹۹ کدام ارجعیت دارد؟
احسان پیشنهاد میگردد

با سلام میخواستم موتور N2 230 n زونتس رو که کویر موتور جدیدا تحویل میده رو بخرم . میخواستم ببینم موتور خوبیه ؟
خوب است

سلام وقت بخیر خواهشا جواب بدین خیلی برام مهمه میخوام موتور تخت 200 سی سی بگیرم بین کویر و متین گیر کردم همه میگن کویر بگیر
کویر ارجعیت دارد
ولی متین گیربکس و انجین بزرگتری داره کیلگمتر دیجیتالو ریموت داره خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام قدرت دقیق همتاز ۲۰۰ و پیشرو ۲۰۰وکبیر ۱۸۰ زنجیر تایم ب اسب بخار هردو تو مشخصات شرکتی گفتن ۱۴ ولی خب نمیشه اعتماد کرد

سلام طرح هندا ۱۲۵ مدل ۴۰۰ میخوام بخرم از بین لیفان،تلاش،شهاب کدام پیشنهاد میکنید
برابر هستند تقریبا

سلام دلم میخاد بدونم موتور هوندا کویر ۱۵۰ مدل ۹۹ استارتی ترمز جلو دیسکی چند ستاره میگیره. با تشکر
سه ستاره

سلام من میخوام یه موتور نامی ۲۰۰ یا ۱۵۰ بخرم ، به نظر شما مدل ۹۹ بهتر است یا ۱۴۰۰ ؟
مدل 1401 خریداری کنید اما اگر مجبور به تهیه هستید مدل 99

سلام من موتور کویر 150 مدل99 دارم.الان یک ماه خریدم 500 تا هم باهاش رفتم روغن 20-50 بهران تکتاز ریختم داخلش.وقتی موتور کامل یخ است موتور که روشن میکنی موتور وقتی درجا کار میکنه یکم جیک جیک صدا میده ولی وقتی باهاش یه مسافتی میری انجین کامل گرم میشه صدا ول میشه. یک نفر بهم گفت چون هوا سرده و روغن 50 هم ریختی داخلش وقتی انجین یخ است روغن یکم سفته به همین خاطر صدا جیک جیک میده وانجین که داخ میشه روغن روان میشه صدا ول میشه .
کاملا صحیح است و مشکلی وجود ندارد
میخاستم بدونم نظر شما چیه ؟ و واسه موتور مشکی پیش نمیاد ؟ میخام مطمئن شم که موتور اسب نمبینه؟ بنظر شما واسه انجین مشکل پیش میاد یانه؟ با تشکر

سلام و عرض ادب . موتور احسان ۲۰۰ مدل ۱۴۰۰ چند ستاره می گیره؟
چه مدلی
و آیا مدل اگزوز سایلنت هست یا خیر ؟ و از بین موتور های خیابانی ۲۰۰ ، چه مدل هایی به لحاظ کیفیت ارجحیت داره ؟

سلام موتور کویر ۱۵۰ استارتی و ترمز جلو ویسکی مدل ۹۹ کاربرات شده چند ستاره میگیره با تشکر
تغییری نخواهد داشت

سلام چرا سرعت تکتاز۱۲۵مدل۹۵با موتور نیکتاز دویست پنجاه یکی است؟
چو هر دو دو در کلاس موتورسیکلت های درون شهری هستند
با توجه به اینکه حجم اون ۱۲۵ونیکتاز۲۵۰اس
حجم سیلندر ارتباطی به سرعت ندارد و مربوط به قدرت است

سلام داداشم میخاد موتور نو بخره. بین کویر ۱۵۰ مدل ۹۹ و نیکتاز ۱۵۰ مدل ۹۹ کدوم از لحاظ کیفیت قطعات بهتره؟
تقریبا برابر هستند
به احتمال زیاد جواب میدید خیلی فرقی نداره؟ ولی خیلی مهمه که شما بگید کدوم بخره لطفا هر کدوم از لحاظ کیفیت قطعات بهتره رو بگید؟
از نظر کیفیت ساخت تقریبر برابر هستند.
درسته موتور های طرح هوندا تقریبا همشون یکی است ولی شما بین این دو یکی رو انتخاب کنید
مطالعه کنید " راهنمای خرید موتورسیکلت با توجه به امکانات و بودجه "
موتور ۱۵۰ کویر آنژکتوری مدل ۹۹. قدرت چقدر است و گشتاور چقدر است. با تشکر
قدرت 9.8 اسب بخار و گشتاور 9.1 نیوتن متر
ببخشید زیاد سوال پرسیدم. وقتی موتور درجا کار میکنه این طبیعی است که موتور تیک تیک صدا بده یا نه؟ با تشکر
بستگی به محل صدا دارد

سلام یه سوال داشتم .از کجا باید فهمید واتر پمپ موتور خراب است یا نه؟
واتر پمپ ندارد
در ضمن موتور نو امکان داره واتر پمپش خراب باشه یا نه؟
در ضمن این درسته که موتور طرح هوندا همشون یه ذره صدای فیلر میده؟ با تشکر
تقریبا بله

درود برشما اس وای ام ۱۸۰ Na خوبه یا دایچی ۲۴۹xr ؟ میدونم گلکسی موتورش تایوان هست ، ولی دایچی رو نمیدونم .. قصد خرید فوری دارم ، لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
گلکسی برای شما پیشنهاد میگردد

سلام یه سوال داشتم. الان چند روز تو شهر ما بنزین سوپر تمام شده و مجبورم بنزین معمولی بزنم ولی سه چهار لیتر بنزین سوپر تو باک است . بنزین معمولی بزنم با بنزین سوپر که تو باک است قاطی میشه. بنظر شما اشکال داره یا نه در ضمن موتور انژکتوری است.
مشکلی ندارد
در ضمن کسی که تو پمپ بنزین کار میکرد بهم گفت بنزین معمولی با سوپر هیچ فرق نمیکنه.واقعا اینجوری است؟
تقریبا یکی است
یعنی برای موتور انژکتوری بنزین سوپر حتی یه ذره هم بهتر نیست نسبت به بنزین معمولی؟
در موتورسیکلت تک سیلندر تاثیر خاصی ندارد
خیلی خیلی هم ممنون از این که با صبر و حوصله و علمی جواب سوالات را میدید با تشکر فراوان

سلام چند روز پیش یه عکس فرستادم از تون پرسیدم صافی بنزین کجا نصب کنم.شما فرمودید چند عکس دیگه بفرستید که واضح تر باشه.الان یه توضیح میدم. اول موتور انژکتوری خودم که کویر است و چند موتور با مارک های دیگه مثل همتاز و نیکتاز که نگاه کردم هیچ کدوم شیر بنزین ندارد.و بنزین از طریق پمپ مستقیم میره تو انژکتور و شلنگ هم یک درجه کلفت تر از شلنگ بنزین معمولی است. همون شیر سفید که شما گفتید پمپ است. شلنگ به پمپ متصله و از زیر باک رد شده و وصل شده به انژکتور با توجه به این توضیحات صافی بنزین بیرون باک نمیشه نصب کرده درسته یا نه لطفا یه توضیح بدید با تشکر
فیلتر نمیتواند وجود نداشته باشد. فیلتر یا درون شیر است یا درون باک

سلام مثلا بین موتورهای۲۵۰پیشرو و نیکتازو متین کدوم رو پیشنهاد میکنین؟؟
چه مدلی؟

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. بنظر شما موتور ۱۵۰ کویر مدل ۹۹ بهتر است یا همتاز ۲۰۰ مدل ۹۹ میدونم گشتاور و قدرت این دو موتور بخاطر اینکه یکی ۲۰۰ ویکی ۱۵۰ فرق دارد از لحاظ کیفیت کدوم بهتره؟
تقریبا برابر هستند
و یه سوال دیگه در کل موتور های سال ۹۹ کویر بهتره یا همتاز ؟
در هر محصول متفاوت است
از بین این دو مارک کدام با کیفیت تر است ؟
هر دو

سلام شما بین موتورهای ۲۵۰طرح هوندایی کدوم برند رو پیشنهاد میکنید؟
هر موتورسیکلتی بسته به رده خود متفاوت است

سلام یه عکس می فرستم شما لطفا نگاه کنید بفرمایید صافی بنزین بیرون باک کجا نصب کنم و شیر بنزین کجاست ؟ چون هرچی نگاه میکنم متوجه نمیشم لطفا یه توضیح بدید؟ با تشکر
در عکس ارسالی شما شلنگ بنزین به یک شیر سفید رنگ متصل شده است که در تصویر مشخص نیست دقیقا آن شیر چیست و احتمالا فیلتر درون آن می باشد. یا فیلتر رون باک است. چندین عکس از زیر باک ارسال کنید. موقعیت شلنگ بنزین در ابتدای اتصال و انتهای آن به کجا متصل شده است از آن هم عکس ارسال کنید

سلام همین چند ساعت پیش یه موتور خشک ۱۵۰ کویر مدل ۹۹ واسه داداشم خریدیم الان ۵ کیلومتر باهاش رفته وقتی داشتیم با هاش میامدم خانه یک لحظه یک صدای تق داد و اون صدا دیگه نداد حالا صدا از کجاش بود نمیدونم بنظر اومد از تو انجین باشه .ولی الان موتور هیچ مشکلی نداره و مثل ساعت کار میکنه می خواستم بدونم این صدای تق که داد شما می دونید چی بوده مشکلی پیش نیاد واسه موتور ولی الان موتور هیچ مشکلی نداره تک استارت روشن میشه و مثل ساعت کار میکنه. امکان داره بخاطر نو وخشک بودن موتور بوده که این صدا رو داد یا نه؟ صدا از کجا بود نمیدونم شاید از تو انجین بوده لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر؟
حتما روغن موتور از طریق شیر تخلیه زیر کف انجین را سریع تعویض کنید و سپس پیچ تخلیه روغن بخش فیلتر آن را هم باز کنید و پس از تعویض با دقت درون روغن و فیلتر را مشاهده کنید و ببینید آیا ذرات ریز یا قطعات ریزی در آن وجود دارد یا خیر. در زمان آب بندی باید بسیار نسبت به هر گونه صدای غیر طبیعی حساسیت به خرج دهید

سلام همین چند ساعت پیش یه موتور ۱۵۰ کویر واسه داداشم خریدم مدل ۹۹ است با توجه به این که ۹۹ تا ۱۴۰۰ یک سال گذشته سریع روغن عوض کنم ؟ الان ۵ کیلومتر باهاش رفته عوض کنم یا نه
بر اساس آموزش آب بندی موتورسیکلت موجود در سایت اقدام کنید

سلام حداکثر سرعت و قدرت موتور نیکتاز۲۵۰چقد هست؟
105 کیلومتر بر ساعت

سلام من موتور کویر ۱۵۰ انژکتور مدل ۹۹ تازه خریدم. و از همون روز اول تا حالا بنزین سوپر ریختم داخلش ایا با توجه به انژکتوری بودن موتور بنزین سوپر بهتر از بنزین معمولی برای موتور من است یا نه؟
خوب است ولی تاثیر چندانی ندارد
و اگه همیشه بنزین سوپر بریزم داخلش و اصلا بنزین معمولی نریزم مشکلی پیش نمیاد؟
مشکل خاصی ندارد
قیمتش اصلا مهم نیست. با تشکر ببخشید زیاد سوال پرسیدم.

سلام به نظرتون توی مسابقه پرواز ۲۰۰ برندست یا کویر ۲۰۰ یا احسان ۲۰۰
فرقی ندارند

بین بنلی 180s و n2 230 کویر کدام رو پیشنهاد میدین؟
برای سرعت فرقی ندارند و برای قدرت کویر

سلام موتور 125 سی سی احسان مدل 99 ارزش خرید داره به مبلغ 21 میلیون تومن
نسبت به مدل سال خود اگر بیش از 2 میلیون اختلاف قیمت دارد میتوان به خریدن آن فکر کرد