طی چند سال گذشته نام تجاری بنلی، بسیاری از موتورسواران ایرانی را مجذوب خود کرد است و بسیاری از افراد به صرف نام تجاری آن که بر گرفته شده از شکرت بنلی ایتالیا است با هذینه های بسیار بالایی اقدام به تهیه موتورهای بنلی مینمایند. اکنون قصد داریم تا به نقد و بررسی یکی از گران قیمت ترین این موتورها یعنی موتورسیکلت بنلی تی ان تی 300 بپردازیم و ببینیم که آیا این موتورسیکلت که در بازار ایران به یک موتورسیکلت مطرح تبدیل شده است در واقعیت چیست و چقدر بهای واقعی آن است؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.
معرفی شرکت بنلی:
بنلی (انگلیسی: Benelli) یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان موتورسیکلت ایتالیایی است؛ که در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا تفنگ ساچمهزنی تولید میکرد که سپس این بخش از شرکت، فعالیت خود را به صورت جداگانه ادامه داد تا در سال 2000 با راه اندازی خط طراحی و تولید موتورسیکلت وارد این صنعت شد و در سال 2005 به شرکت Qianjiang در چین واگذار شد و اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتورسیکلت در جهان است.
امروز، این شرکت به طور کامل متعلق به گروه Qianjiang است و یکی از 10 شعبه Qianjiang میباشد. بنولی از سال 2005 صرفاً در چین طراحی و ساخته شده است. بنلی بیشتر موتورسیکلتهای کوچک و اسکوترهایی که معمولاً در آسیا میبینید تمرکز و به بازار عرضه میکند. این شرکت (ژجیانگ) در چین همچنین با استفاده از نام تجاری ایتالیایی قبلی خود یعنی بنلی در بازارهای اروپایی محصولات خود را عرضه میکند. طراحی ئ تولید و نامگذاری محصولات این شرکت چینی که با نام بنلی عرضه میگردد تحت تأثیر مارکهای بزرگتر مانند Ducati است. به عنوان مثال ، طرح "منقار" نمادین Ducati Multistrada در Benelli TRK 502 یافت میشود ، و Benelli 502c نیز به شدت شبیه Dvelati Divel است.
بیشتر محصولات این شرکت چینی در آسیا در دو کشور هند وایران عرضه میگردد. محصولات این شرکت در ایران به دلیل گرانی و برخی از قوانین جاری کشور (محدودیت استفاده از موتورهای با حجم بالای 250 سی سی) باعث گردیده است تا بیشتر یک محصول لوکس و تنها در اختیار افرادی که دارای عشق به موتورسواری و در آمد متوسط یا افرادی که پول های باد آورده را دارند محدود گردد.
محصولات تجاری با برند بنلی امروزه توسط شرکتهای مختلفی چون کویر، گروه صنعتی فارس، شرکت نیکران موتور پاسارگاد و ... به بازار عرضه گردیدهاند که هر کدام بسته به تعداد سفارش و ارزهای مختلفی که برای واردات این محصولات دریافت کردهاند با قیمتهای مختلفی به بازار عرضه میکنند. محصولات عرضه شده دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند و محصولات عرضه شده به ایران و هند با محصولات عرضه شده به اروپا و آمریکا از نظر کیفیت و قدرت و .. با هم متفاوت هستند.
قیمت:
- 696.500.000 ریال در مورخه 1399/05/12 در تهران
- 698.000.000 ریال در مورخه 1399/05/12در مشهد
- 698.000.000 ریال در مورخه 1399/05/12در قم
- 699.000.000 ریال در مورخه 1399/05/12در اصفهان
- 699.500.000 ریال در مورخه 1399/05/12در شیراز
- 609.000.000 ریال در مورخه 1399/05/12در بوشهر
مشخصات فنی
|
|||
قوای محرکه |
دو سیلندر-چهارزمانه - آب خنک - چهار سوپاپ |
In-line, 2 cylinder, 4-stroke, liquid cooled, 8 valves, DOHC |
Engine Type |
حجم اتاق |
300 سی سی |
300 cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
65x45.2 میلی متر |
65 mm x 45.2 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
12:1 |
12:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی |
PEI digital transistor type |
ignition |
گیربکس |
6 دنده |
6 Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
26.5 نیوتن متر/10000 (R/دقیقه) |
26.5 Nm @ 10000 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
51.30 کیلو وات / 11500 (R/دقیقه) |
51.30kW (38.26PS) @11500 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان |
38.26 اسب بخار |
38.26 |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
36.5 اسب بخار |
36.5 |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- EFI |
EFI mode digital ignition |
Starting method |
طول |
2130 میلی متر |
2130 |
L (mm) |
عرض |
795 میلی متر |
795 |
W (mm) |
ارتفاع |
1120 میلی متر |
1120 |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1410 میلی متر |
1410mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
196 کیلوگرم |
196kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی معکوس |
Telescopic Forks, 105 mm Stroke |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر |
Singel spring |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
300mm Petal Disc with |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
230mm Petal Disc |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
17 اینچی 120/70 تیوپلس |
120/70 x 17" (Tubeless) |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
17 اینچی 160/60 تیوپلس |
160/60 x 17" (Tubeless) |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
16 لیتر |
16 Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
3 لیتر در هر 100 کیلومتر |
3 Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
160 کیلومتر بر ساعت |
160 km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | 140 کیلومتر در ساعت |
140 km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | 118 کیلومتر در ساعت |
118 km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی |
Digital |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, زرد، قرمز، آبی |
Black, Yellow, Red, Blue |
Color |
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
موتورسیکلت بنلی 300 تی ان تی طراحی مدرن خود با الگو گیری از سه موتورسیکلت آپاچی 180، پالسر RS و BMW طراحی گردیده است تا بتواند با ظاهر خود بیانگر قدرت خود در رده یک موتورسیکلت دو منظوره شهری و اسپرت باشد. این موتورسیکلت با شکل و ظاهر و ترکیب رنگ بندی خود یکی از زیباترین موتورسیکلت های نیمه اسپرت اما درون شهری موجود در بازار دنیا از جمله ایران است که چشم نواز و خیره کننده است. کایتهای در حداقل سطح استحکاکی ممکن با جریان عبور هوا طراحی و شکل های آیرودینامیک کاملاً با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراحی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت های بالا را بسیار راحت نموده است. استفاده از اشکال هندسی نسبتا مهیج با زوایای تیز در بخشهایی همچون فلاپها، کاسه چراغ جلو، صفحه کیلومترشمار، باک سوخت و بخش اطراف صندلی سبب به وجود آمدن نمایی تقریبا اسپرت و جوانپسند برای موتور بنلی تی ان تی ۳۰۰ شده است.
زین بنلی 250 TNT نیز پهن و کاملا نرم است و با انحنای فرو رفته خود برای راننده دارای اندازه بسیار مناسبی است و در بخش انتهایی زین که دارای سطح مقطع بسیار کمی است سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند اما این احساس راحتی تنها برای بیست دقیقه ادامه دارد و پس از آن به دلیل سطح مقطع اندک آن باعث ایجاد ناراحتی بر روی بخش مقعد و ستون فقرات سرنشین میشود. طراحی زیبا و خوش دست دستگیره نگهدارنده سرنشین در قسمت انتهای زین عقبب با کیفیت بالای خود در جای مناسبی نصب نگردیده است که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس الگو گرفته از اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید این امکان وجود ندارد زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد. زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بودهمی باشد. البته باید گفت که سرنشین دوم در سواری نسبتن طولانی خیلی بر روی زین احساس راحتی نخواهد کرد. صندلی موتورسیکلت بنلی TNT 300 بر خلاف موتورهایی مانند Z250 و Duke 390 دارای طراحی سادهای است که همین در کنار دستگیرههای پهن و جاپاهای متمایل به عقب باعث میشوند تا موتورسوار بر روی این موتور احساس راحتی داشته باشد. در واقع وضعیت قرارگیری موتورسوار بر روی صندلی این موتور شبیه به موتورهای Commuter و یا Touring بوده و شباهت چندانی به یک موتور مسابقهای خیابانی ندارد.
نکته قابل تامل در هنگام رانندگی با این موتورسیکلت آن است که به دلیل شکل طراحی جهت سواری این موتورسیکلت، راننده نمیتواند به خوبی بیش از یک ساعت مداوم با این موتور اقدام به رانندگی نماید زیرا که وضعیت زین و باک به گونه ای است که راننده باید به شکل نیمه خوابیده بر روی موتور سوار شود و همین امر به دلیل کاهش فاصله زین با رکاب موتور باعث گردیده تنها افرادی که دارای قد بین 160 تا نهایت 175 سانتیمتر هستند بتوانند این موتور ا کنترل و اقدام به رانندگی کند و برای افراد بلند قد باعث ایجاد فشار به ستون فقرات و همچنین عدم توانایی خود در کنترل مانورهای ایجاد شده توسط موتور را داشته باشند.
فریم این موتورسیکلت از جنس فولاد و از نوع تریلس trilles است که در نمای کنار به خوبی مشخص بوده و علاوه بر استحکام بالا، جلوه جذابی برای این بخش از موتورسیکلت پدید آورده است. با وجود اینکه وزن موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ حدود ۲۰۰ کیلوگرم است اما موتورسواری با قد متوسط و سنگین وزن با آن بسیار راحت است و هیچ مشکلی در هنگام مانور دادن با آن نخواهید داشت. ساده تر باید گفت این موتور برای افراد سبک وزن و قد بلند چندان لذت رانندگی را به دنبال ندارد. چابکی این موتور با توجه به وزن آن، از دیگر ویژگیهای برجسته ی این موتورسیکلت محسوب میشود. کایت کنار زین با طراحی زیباست و با طراحی باریک خود میخواهد به مخاطب حس سرعت را القا کند. جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های 300 benelli TNT نیز در رنگ های مشکی و طلایی بوده که در جهت القای هر چه بیشتر حس اسپرت بودن آن به واسطه رینگ های تمام فلزی آلومینیم دارای 12 پره ستاره ای در جلو و 5 پره در عقب می باشد. ظاهر رینگ ها چندان جذاب نیست و دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین از ویيگی های این رینگها توانایی تیوپ لس بودن آنها و مقاوت در برابر ضربات زیاد در سرعت های بالا میباشد. همچنین این موتورسیکلت مجهز به سیستم سپر انجین در زیر میباشد که برای حفاظت بیشتر و افزایش بهتر سطح آیرودینامیک در سرعت و ضربات می باشد. سیستم ترمز این موتورسیکلت از نوع دیسکی به همراه سیستم ضد قفل ABS می باشد. کمک های جلو این موتورسیکلت از نوع معکوس می باشد و با قدرت و نرمی بالایی برخوردارد است و می تواند بدون مشکل لذت رانندگی را فراهم نماید.
باک این موتورسیکلت یکی از بهترین و با کیفیت ترین باک های بازار بوده و دارای 2 لایه میباشد و دوام باک را چندین برابر میکند و در صورت بروز حادثه میتواند در برابر ذربات به خوبی دوام بیاورد و با روکش رنگ روغن خود در برابر شست و شو به وسیله کارواش بسیار مقاوم است و با طراحی زیبای خود و مجهز بودن به سیستم قفل مدرن سویچ، باک خود یک برتری نسبت به تمامی موتورسیکلت های درون بازار است. ظرفیت باک این موتورسیکلت 16 لیتر می باشد. که با توجه به میزان مصرف سوخت نسبتا پایین خود در رده 300cc شما را قادر خواهد ساخت تا با یک بار سوخت گیری مصافتی بین 260 الی 320 کیلومتر را طی کنید. بر خلاف آنچه که در مشخصات فنی این موتورسیکلت در باره مصرف سوخت 3 لیتر به اضای هر 100 کیلومتر آمده است. متوسط مصرف این موتورسیکلت 3.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر با سرعت ثابت 80 کیلومتر بر ساعت می باشد که در صورت افزایش سرعت بیش از 80 کیلومتر مصرف آن تا 5 لیتر افزایش پیدا مینماید.
سیستم الکترونیک و روشنایی :
بنلی تی ان تی 300 بر خلاف رقبای هم رده خود دارای یک کاسه چراغ متوسط میباشد . اندازه ای متوسط اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس سطح کاسه آن در تاریکی شب با نور پایین فاصله تقریبی تا 3 متر و با نور بالا حدودا 5 متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب خیره کننده اما دارای شکلی نچندان جذاب است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را به خوبی روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود.
چچراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند. این راهنما ها را قبلا تنها در موتورسیکلت Duall Soprt روان QM 200 شاهد بودیم. این نکته نشان دهنده این است که شرکت سازنده قصد داشته است که با یک نور کاملا واضح ایمنی راننده را بیشتر از پیش حفظ کند. چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز هم از نوع LED است و در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
سیستم ترمز این موتور متشکل از دو دیسک ۲۶۰ میلی متری در جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی متری در قسمت عقب موتور است. چرخهای این موتور از تایر Pirelli Angel 160/60-17 در قسمت عقب و با تایر Pirelli Angel 120/70-17 در قسمت جلو استفاده میکند. این تایرها در مقایسه با تمامی رقیبان این موتور پهنتر هستند. ترکیب سیستم ترمز و تایرهای این خودرو عملکرد خوبی در موتورسواری پایدار و ایمن با این موتور دارند و پهن بودن تایرها سر پیچها به کمک موتورسواران میآید. ترمز های بنلی نسبت تمام رقبای خود از نظر کیفی ارتقا یافته اند ترمزهای این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده و دارای سیستم ضد قفل ABS می باشد. این ترمز ها بسیار پر قدرت می باشد به طوری که در سرعت های بالای 100 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتورسیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد. اما متاسفانه برخی از وارد کنندگان برای کاهش هذینه قیمت نهایی موتورسیکلت سیستم ABS را حذف نموده اند . لنت های جلو وعقب نصب شده بر روی متورسیکلت دارای کیفیت متوسط و از نوع ترکیبی سرامیک و آهن هستند که بخوبی میتوانند در برابر دمای بالا و خنک شدن سریعتر عملکری خوب را از خود نشان دهند.
سیستم تعلیق و فنر بندی:
کمک های بنلی 300 تی ان تی در جلو از نوع تلسکوپی معکوس و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که باز هم همانند راهنماهای این موتورسیکلت کمک فنر عقب آن دقیقا همان کمک فنر مورد استفاده شده در تریل روان 200 می باشد و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را در پیست های مسابقه فراهم می کند و علت استفاده از این کمک فنر به دلیل کلاس درون شهری این موتورسیکلت نیمه اسپرت است که برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های آن هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت. سیستم تعلیق این موتور مجهز به یک فورک ۴۱ میلیمتری قابل تنظیم در قسمت جلو و ضربهگیرهای مجهز به کمک فنرهای با قابلیت تنظیم در قسمت عقب است. عملکرد این سیستم تعلیق قابل تحسین بوده و در تمامی شرایط راحتی مد نظر موتورسوار را فراهم میکند. همچنین موتورسوار میتواند بسته به شرایط این سیستم را تنظیم کند که همین باعث میشود تا درمسیرهای مختلف سواری نرم و راحتی را تجربه کند.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول بنلی یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کاملترین کنسول بوده و به دو بخش نشانگر دور موتور، نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت تمام دیجیتال و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری، چراغ هشدار انژکتور و نشانگر میزان سطح روغن رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما دو امکان جدید کنسول این موتورسیکلت موجود است ابتدا برای اولین بار شاهد دکمه فعال سازی چراغ خطر زوج راهنما و چراغ سیستم انژکتور هستیم و سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشرها است .
قدرت و شتاب:
موتور سیکلت 300 سی سی بنلی TNT دارای یک انجین دو سیلندر با حجم اتاق احتراق واقعی 300 سی سی با توان 51.30 کیلوات و گشتاور 26.5 نیوتن متر به همراه گیربکس 6 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور آب و سیستم استارت الکتریکی و مجهز به سیستم سوخت رسانی EFI ( انژکتوری) با میزان مصرف متوسط سوخت 3 لیتر در هر 100Km با حداکثر سرعت 75 کیلومتر بر ساعت می باشد. انجین موتورسیکلت بنلی مجهز به فیلتر روغن کاغذی و دارای نشانگر سطح روغن IPS می باشد.
سیستم خنک سازی انجین بنلی همان سیستم خنک سازی هوا خنک به واسطه یک رادیاتور آب 10 اینچی است که برای خنک سازی بهتر انجین در مصافت های بسیار طولانی و یا ترافیک نصب گردیده است.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور 40 (38.26) اسب بخار است و قدرت واقعی آن 36.5 اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر 300cc آن در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود. همچنین میزان صدای ایجاد شده توسط این موتور در پایینترین سطح ممکن و رکوردار میزان صدای میباشد. به گونه ای که راننده میتواند به راحتی به موسیقی گوش دهد و یا بدون مشکل با سرنشین دوم صحبت نماید.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور 26.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 6 ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا 60 ثانیه با توجه به رده درون شهری و نیمه اسپرت بودن آن بسیار خوب می باشد و تنها در 3.1 ثانیه صورت می گیرد. این انجین دو سیلندر که هر سیلندر آن از 4 سوپاپ و سیستم تایم زنجیر برخوردار است که با کمک سیستم انژکتور آن دست به دست هم داده و به همین دلیل باعث گردیده است تا شتاب آن بسیار افزایش یابد.
سرعت:
سرعت اسمی این موتورسیکلت 160km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر 300cc آن یک شاهکار می باشد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.5 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 5.2 لیتر نیز می رسد و با یک باک 16 لیتری شما میتوانید حدودا 300 کیلومتر را طی کنید. با توجه به تعداد و حجم سیلندر آن مصرف آن خوب است. اما به دلیل انژکتوری بودن آن هنوز مصرف سوخت بالایی دارد. به عبارت دیگر یک موتورسیکلت کاربراتوری 200cc هم دقیقا به همین میزان سوخت مصرف میکند.
صدای اگزوز:
صدای موتورسیکلت بنلی سیصد تی ان تی کم است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد. بر روی خمره اگزوز محافظ هایی نصب گردیده است زیرا که حرارت ایجاد شده در این موتورسیکلت بسیار بالا است.
حرف آخر:
بنلی 300 تی ان تی یک موتورسیکلت دو منظوره درون شهری و نیمه اسپرت است که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و از بالاترین تکنولوژی ساخت و پیشرفته ترین فن آوری ها برخوردار می باشد. شاسی این موتورسیکلت به وسیله یک سیستم نیمه خودکار رباتیک ساخته میشود. این موتورسیکلت یکی از بهترین و با کیفیت ترین موتورسیکلت وارداتی انژکتوری چینی میباشد. با توجه به قدرت و گشتاور خوب این موتورسیکلت میتوان بیان نمود که یکی از بهترین های بازار میباشد اما به دلیل افزایش نرخ ارز و مخارج بالای سرویس و نگهداری این موتور در شرایط اقتصادی کشور ایران تنها میتوان به عنوان یک موتورسیکلت نسبتاً لوکس جهت تفریح رانندگی برای حدود یک ساعت رانندگی و بیشتر به منظور دختر بازی در جوانان از آن استفاده نمود و هیچ گونه صرفا اقتصادی به جهت بکارگیری آن برای استفاده های روزمره را ندارد مگر آنکه جیبی پر پول داشته باشید تا بتوانید از پس مخارج بالای سرویس و نگهداری آن بر آید. برای نمونه تعویض یک فیلتر روغن ساده معمولی آن حدود 100 هزار تومان و روغن موتور با درجه کیفیت حداقل SL برای آن حدود 80 هزار تومان و بنزین، استهلاک لاستیک، لنت ترمز و ... آن باعث گردیده است تا حداقل ماهیانه برای یک استفاده معمولی ساده در روز چیزی در حدود 250 الی 500 هزار تومان هذینه در بر داشته باشد.
اگر شما از نظر مالی مشکلی با تامین هزینههای این موتور را ندارد 300 benelli TNT بهترین لذت رانندگی را برای شما به دنبال خواهد داشت. این لذت رانندگی تنها برای افراد سنگین وزن (وزن بالای 90 کیلوگرم) و دارای قد کوتاه (بین 160 تا 175 سانتیمتر) را به دنبال دارد و برای سایر افراد کنترل این موتور نسبتا سخت و امکان مانورهای پشت سر هم را ندارد.
امتیاز قدرت 9.5
امتیاز شتاب 9.5
امتیاز کیفیت قطعات جانبی 9
امتیاز کیفیت قطعات انجین 9.5
ارزش خرید 10
امتیاز کل موتورسیکلت اسپرت 300 Benelli TNT بطور میانگین
از 10 نمره 9.5
آشنایی با راه های افزایش سرعت و قدرت در موتورسیکلت ها
5 تصور نادرست افراد از موتورسیکلت ها
مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

ممنون از تولید محتوای خوبتون لطفا از cf250 و های پورو 250 طرح z1000 هم نقد و بررسی بزارید

سلام وقت بخیر بلنتا ۲۴۹ زد موتور چینی جدیدی اومده خیلی شبیه بنلی هست میشه یک مقایسه بزنید؟
به زودی این کار را خواهیم نمود
قیمت ش از بنلی دو سیلندر کمتره ولی وزنش ۴۰ کیلو سبکتره فیلتر روغنشم از جلوی موتور پیداست و اگزوزش مثل بنلی دیده نمیشه و در کل منو جذب کرده ولی از لحاظ کیفیت و پیدا کردن قطعه نمیدونم به چه صورت است