در راستای اهداف حذف کربن، کاوازاکی نسخه اولیه موتورسیکلت برقی خود را در ایتالیا معرفی کرد. مدلهای نیکد Z BEV، مدلهای اسپرت نینجا BEV و البته مدل هیبریدی HEV و همچنین یک نسخه آزمایش از موتورسیکلت هیدروژنی را رونمایی کرد. مدلهای Z BEV و نینجا BEV با باتری کار میکنند و شامل پکیجهای دوگانه با حداکثر ظرفیت 3 کیلووات ساعت هستند. نسخه Z BEV یک اسپرت نیکد است در حالی که نینجا BEV شاسی خود را به کلی از مدل نینجا 250 قرض گرفته است. هر دو مدل بر اساس استانداردها و مقررات A1 اروپا توسعه یافتهاند. طبق برنامهریزیها، کاوازاکی این موتورها را نیمه دوم سال 2023 راهی بازار اروپا میکند.
در کنار Z BEV و نینجا BEV، شرکت یک مدل هیبریدی با نام HEV را نیز به نمایش گذاشته بود. این محصول ترکیبی از پیشرانه احتراق داخلی و باتریهای هیبریدی است، که خود را برای حضور در سال 2024 آماده میکند. از سوی دیگر اولین موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی در قالب ویرایش آزمایشی، به اسم H2 نمایش داده شد. در این محصول یک پیشرانه سوپرشارژ که از نینجا H2 گرفته شده، دیده میشود. هیدروژن در این ساختار از طریق تزریق مستقیم و تبدیل شدن به گاز استفاده میشود.
هیروشی ایتو، مدیر کاوازاکی موتورز طی مراسم رونمایی در گفت که شرکت قصد دارد در آینده 30 موتورسیکلت را با پیشرانه احتراق داخلی در سطح جهانی عرضه کند. البته ایتو به این موضوع نیز اشاره کرد که از این تعداد حدود نیمی از آنها راهی بازار اروپا میشوند. پیش از این خبرهایی مبنی بر توسعه کاوازاکی نینجا 400 با باتریهای قابل تعویض نیز مطرح میشد. آن زمان گفته میشد، نمونه اولیه موتورسیکلت الکتریکی کاوازاکی برقی دارای یک موتور الکتریکی حداقل 10 کیلووات (13 اسببخار) و حداکثر 20 کیلووات (27 اسببخار) است.
منبع: paultan, bama نویسنده: نیما حدادی