خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
تازه‌های فروشگاه
پرطرفدارترین مطالب
آخرین ویدئوها
جدیدترین مطالب
کدام موتورسیکلت‌ها به انجین خودرو مجهز بودند؟
حمید حساس     1402/12/05

در طول تاریخ، خیلی‌ها سراغ ایدهٔ استفاده از پیشرانهٔ خودرو در موتورسیکلت رفته‌اند و مدل‌های عجیبی را با پیشرانه‌های V8، دیزلی و حتی وانکل ساخته‌اند. در طول تاریخ، بسیاری از خودروهای کوچک ارزان‌قیمت یا اسپرت‌های سبک‌وزن از پیشرانهٔ موتورسیکلت‌ها استفاده کردند که قبلاً طی مطلبی به آن‌ها پرداختیم اما عکس این کار هم انجام شده و برخی موتورسیکلت‌ها نیز به پیشرانهٔ خودرو مجهز شده‌اند.

آزادسازی موتورسیکلت تا حجم حدود 550 سی‌سی؟!!!!!!
حمید حساس     1402/12/03

ادعای مجید رضایی، سهام دار و مدیر استراتژیک شرکت کویر موتور، در یک مصاحبه ویدئویی اعلام کرد که ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های تا ۵۵۰ سی‌سی برداشته شده است. مطابق مصوبه جدید شورای امنیت چالاکی موتورسیکلت جایگزین حجم موتور شده است. وی در این باره توضیح داد از آن جایی که محدودیت حجم موتور مبحث امنیتی داشت و حفظ امنیت نظام خط قرمز محسوب می‌شد اما مسئولین امنیتی و انتظامی کشور دور هم جمع شدند و طی بررسی های دقیق و کارشناسی چالاکی موتورسیکلت را جایگزین حجم آن کردند.

بهترین موتورسیکلت‌های 6 سیلندر، هوندا CBX1000 و کاوازاکی Z1300
حمید حساس     1402/12/02

در سال ۱۹۷۸، دنیای موتورسیکلت با عرضه هوندا CBX1000 دگرگون شد. این موتورسیکلت بزرگ، برجسته و زیبا نظرات زیادی را به خود جلب می‌کرد و البته مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر بود. هوندا CBX را می‌توان آغازگر عصر جدیدی دانست. موتورسیکلت‌های ۴ سیلندر بزرگ به مدت ده سال بازار را در قبضه داشتند و هوندا CB750 در این زمینه یکه‌تازی می‌کرد؛ بنابراین منطقی این بود که اگر پیشرانه‌های ۴ سیلندر خوب عمل کنند پیشرانه‌های ۶ سیلندر بهتر باشند.

رونمایی کاوازاکی از موتورسیکلت هیدروژنی نینجا H2 HySE
حمید حساس     1402/12/02

این پروژه از چندی پیش اعلام شده و خود کاوازاکی سال قبل رندرهای نسخه پیش‌تولیدی نینجا H2 HySE را منتشر کرده بود. سرانجام شاهد رونمایی رسمی از این محصول جذاب هستیم هرچند آن‌گونه که مشخص است موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی همچنان شکل و شمایل یک پروتوتایپ را به خود می‌گیرد. همان‌طور که رندرهای منتشر شده در سال ۲۰۲۲ نیز نشان می‌دادند، موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2 HySE بر پایه مدل اسپرت تورر نینجا H2 SX شکل گرفته اما قوای محرکه کاملاً متفاوتی را پذیرا شده است. نه تنها در هر سمت موتورسیکلت محفظه نگه‌دارنده هیدروژن وجود دارد بلکه ابعاد کلی آن نیز بزرگ به نظر می‌رسد. در واقع ویژگی خاصی در ظاهر نینجا H2 HySE وجود ندارد که آن را خیلی چابک نشان دهد.

رونمایی یاماها از موتورسیکلت خودران موتوروید 2
حمید حساس     1402/12/02

موتورسیکلت‌ها وسایل نقلیه بسیار ساده‌ای هستند اما برخی از بخش‌های آن‌ها نیازمند مهندسی و طراحی پیچیده‌تری خواهد بود. البته که وجود یک پیشرانه در موتورسیکلت ضرورتی انکارناپذیر است و از طرف دیگر هم اکثر موتورسواران انتظار وجود دسته‌های گاز و ترمز جهت کنترل موتورسیکلت را دارند؛ اما یاماها طرز تفکر متفاوتی دارد و جدیدترین محصول مفهومی این شرکت به دنبال حمل‌ونقل جدید است.

قیمت انواع موتورسیکلت (بهمن ۱۴۰۲)
حمید حساس     1402/11/18

نرخ‌های درج شده در این گزارش، مربوط به انواع موتورسیکلت و اسکوتر و بر مبنای قیمت‌های متعارف اعلامی از سوی فروشندگان بازار گمرک تهران می‌‎باشد. قیمت‌ها بر اساس مدل ۱۴۰۲ و گرانترین تیپ بوده و سایر تیپ‌ها در قسمت توضیحات قید شده است. بسته به مسافت شهر محل اقامت مشتری تا تهران کرایه حمل و بیمه حمل به قیمت نهایی افزوده می شود.

رونمایی از موتورسیکلتهای سری BMW R12 کروزر
حمید حساس     1402/11/15

بی ام و موتوراد از اعضای جدید موتورسیکلت‌های ۱/۲ لیتری خود با نام‌های R12 کروزر مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. شش ماه پیش اولین جزئیات از دگرگونی‌های رخ داده در مدل محبوب R nineT را اعلام کرد و حاصل کار موتورسیکلت جدید R12 nineT است؛ اما این موتورسیکلت تنها عضو جدید خانواده به شمار نمی‌رود زیرا ژرمن‌ها از محصول جدید دیگری با نام بی ام و R12 کروزر نیز رونمایی کرده‌اند. علیرغم میراث قبلی این شرکت در تولید مدل R1200C و R18، بی ام و تأکید دارد که مشتریان به دنبال یک کروزر با پیشرانه بوکسوری هستند و با این وجود شاید R12 شاخص‌ترین محصول برای جلب نظر مشتریان باشد. همانند چیزی که در سایر محصولات بی ام و دیده‌ایم، هر دو نسخه R12 اساساً مشابه یکدیگر هستند و در جزئیات فرق می‌کنند. مدل R12 nineT رودستر محصول پرچم‌دار به شمار می‌رود درحالی‌که R12 کروزر در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

آشنایی با تکنولوژی +eSP انجین بهتر است بدانید
حمید حساس     1402/11/14

فناوری ای اس پی پلاس به کار رفته در انجین اسکوترها به عنوان یکی از امتیازات موتورسیکلت‌های موجود محسوب می‌گردد. شرکت هوندا پایه گزار این تکنولوژی در توضیح فناوری +eSP می گوید ” این انجین ها برای اسکوترهای کوچک و به منظور دستیابی به قدرت بیشتر، دوام عالی، کاهش صدای قطعات متحرک انجین، افزایش کارآیی و کاهش مصرف سوخت، از طریق باز طراحی و بهبود اجزای داخل انجین و به طور مشخص استفاده از 4 سوپاپ و کاهش اصطکاک برخی قطعات گردنده داخل انجین ساخته است”. توضیح آنکه تفاوت فناوری eSP و فناوری +eSP فقط در استفاده از تعداد سوپاپ می باشد. در اولی، انجین دو سوپاپ و در دومی، چهار سوپاپ دارد.

logo-samandehi