تبلیغات گسترده ای توسط مونتاژ کنندگان موتورسیکلت در سال 1403 صورت گرفته است که بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت و بهبود قدرت و گشتاور در محصولات 1403 رخ داده است. امروز نتایج بررسی های موتورسیکلت های 1403 که از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته است را در اختیار شما گذاشته ایم تا با بررسی آنها ببینیم ایت تبلیغات تا چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1403 کدام هستند.
از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 8 سال از عرضه موتورسیکلت های انژکتوری (EFI) به بازار ایران می گذرد و علاقه مندان به موتورسیکلت ها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود.
طی سالهای قبل با ببرسی موتورسیکلت های انژکتوری شاهد بودیم از سال 1396 تا 1401 کیفیت محصولات رو به کاهش بود و تنها مدل های 1402 کمی از سیستم انژکتور بهتری نسبت به مدل های سال قبل بهتر بودند. نقص های بسیار زیادی در سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت های انژکتوری وجود داشت که بیسترین دلیل نقص ها به ترتیب از کار افتادن پمپ بنزین و یا نقص در پاشش سوخت در محفظه احتراق بود که باعث ریپ زدن موتورسیکلت بود و اینکه تمامی ECU های بخش مدیریت سوخت رایانه انژکتورها پس از حدود 4000 ساعت کارکرد دچار آسیب میگردید و عملاً رانندگان راحی بجز تغییر سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت خود از EFI به کاربراتور نداشتند.
هرچند که در مدل های 1402 شاهد بودیم این نقایص نسبتا بهبود داشته اند اما همچنان در موتورسیکلت های زیر 150 میلیون تومان همچنان ایرادات وجود داشت و حتی در بسیاری از موارد شاهد کاهش بسیار چشمگیر کیفیت در سیستم سوخت رسانی و حتی قطعات موتورسیکلت بودیم و عملا موتورسیکلت ها بسیار نا ایمن بودند و جوانان زیادی به دلیل همین کیفیت پایین قطعات جان خود را از دست داده یا دچار آسیب های جبران نا پذیری شده اند.
متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم ها باعث گردیده است تا محصولات درجه یک کشورهای دیگر توسط بسیاری از وارد کنندگان با اعمال تغییراتی در بحث کیفیت یا تغییر لوازم به جهت حمایت از تولیدات داخلی جایگزین گردیده و در نهایت محصولی با ظاهر موتورسیکلت اصلی اما با کیفیت بسیار پایین تر به بازار عرضه گردد.
طبق تعهدات شرکت های وارد کننده به وزارت صنایع و معادن در جهت عرضه محصولات با ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتریان متاسفانه شرکت های عرضه کننده فقط در حد یک شعار اقدام به دادن خدمات به مشتریان میکنند و در صورت هر گونه نقصی در محصول با بیان خارج از شرایط ضمانت یا فاقد ضمانت اقدام به دست بسر نمودن مشتری نموده و نتیجه آن تحمیل هزینه های بالا در رفع نقص در محصولات است.
بهترین موتورهای 200cc:
200cc | کویر موتور دوک 200 Duke 200 |
کویر موتور زونتس ان 2 ZONTES N2 230 N |
ایران دوچرخ کی پی تی 200 KPT 200 Pro |
شاهین موتور دلتا ای سی 4 Delta AC4 |
صبا سیکلت یاماها دبلیو آر ۱۵۵ Yamaha WR155 R |
تکتاز موتور روان 200 کیو ام Ravan 200 QM |
نیرو محرکه نامی 200 کیو ام Nami 200 QM |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 28 اسب بخار | 18 اسب بخار | 22 اسب بخار | 18 اسب بخار | 18 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 25.4 اسب بخار | 17.1 اسب بخار | 20 اسب بخار | 17.0 اسب بخار | 16.2 اسب بخار | 15.1 اسب بخار | 14.9 اسب بخار |
گشتاور: | 19.1 نیوتون متر | 15.4 نیوتون متر | 18.6 نیوتون متر | 14.9 نیوتون متر | 14.2 نیوتون متر | 14.2 نیوتون متر | 14.0 نیوتون متر |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | روغن خنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 115 کیلومتر | 108 کیلومتر | 110 کیلومتر | 110 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 3.2 لیتر | 3.4 لیتر | 3.2 لیتر | 3.8 لیتر | 2.9 لیتر | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 140 کیلو گرم | 127 کیلو گرم | 155 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 128 کیلو گرم | 128 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9 | 9.5 | 9 | 9 | 9.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9 | 9.5 | 9 | 9.5 | 10 | 8.5 |
200cc | همتاز موتور همتاز ان بی Hamtaz NB200n |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان اچ Galexy 180 NH |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان ای Galexy 180 NA |
پاسارگاد سیکلت فارس آشیل دی وای 200 Ashil DY200 |
همتاز موتور بلنتا سی آر 200 Blenta CR200 |
شاهین موتور لیفان 200 Lifan KPS 200 |
نیرو موتور احسان ای اف آی 200 Ehsan 200 EFI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
- | ![]() |
- | - | |
قدرت اسمی: | 16 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 14.1 اسب بخار | 14.2 اسب بخار | 13.8 اسب بخار | 13.4 اسب بخار | 13.5 اسب بخار | 13.6 اسب بخار | 12.4 اسب بخار |
گشتاور: | 13.2 نیوتون متر | 15.8 نیوتون متر | 15.6 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 12.9 نیوتون متر | 11.8 نیوتون متر | 11.6 نیوتون متر |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | آب خنک | هوا خنک | آب خنک | هوا خنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 105 کیلومتر | 110 کیلومتر | 110 کیلومتر | 95 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 6 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 3.8 لیتر | 2.9 لیتر | 2.6 لیتر | 3.2 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | کاسه ای |
وزن: | 127 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 126 کیلو گرم | 122 کیلو گرم | 96 کیلو گرم | 106 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 |
200cc | گروه صنعتی کبیر کبیر کی ال دی Kabir K200i |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 200 Bermoda 200 Sport |
صبا سیکلت گلکسی jt200 Galxy jt200 |
ایران دوچرخ آزما ای اف آی 200 Azma 200 EFI |
ایران دوچرخ ارشیا ای اف آی 200 Arshia 200 EFI |
متین خودرو زنجان سیوان بی ام 200 Sivan BM200 |
گروه صنعتی کبیر کبیر کی ال دی KDL 200s |
---|---|---|---|---|---|---|---|
- | - | - | - | - | - | - | |
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 12.6 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 11.6 اسب بخار | 11.2 اسب بخار |
گشتاور: | 11.2 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11.4 نیوتون متر | 11 نیوتون متر | 10.8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 100 کیلومتر | 104 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر | 104 کیلومتر | 105 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | اتوماتیک | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.8 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | کاسه ای | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 108 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 112 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 100 کیلو گرم | 124 کیلو گرم | 105 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8 | 9 | 8.5 | 8.5 | 7.5 | 8 |
بهترین موتورهای 150cc:
150cc | نیرو موتور یاماها ایکس اس آر 155 Yamaha XSR 155 |
نیرو موتور یاماها اریاکس 155 Yamaha Aerox155 |
نیرو موتور آپاچی نیو فیس 160 Apache New Face |
گروه صنعتی فارس Bajaj Boxer 150 BM |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا شکاری 150 Bermoda 150 |
نیرو محرکه نامی 150 سی در آی Mani 150 CDI |
گروه صنعتی فارس احسان EH 150 Ehsan 150 EH |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
- | - | - | |
قدرت اسمی: | 18 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 12 اسب بخار | 14 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 16.4 اسب بخار | 14.7 اسب بخار | 14.5 اسب بخار | 11.8 اسب بخار | 11.4 اسب بخار | 11.26 اسب بخار | 11.2 اسب بخار |
گشتاور: | 13.7 نیوتون متر | 13.7 نیوتون متر | 12.7 نیوتون متر | 12.26 نیوتون متر | 10 نیوتون متر | 10.6 نیوتون متر | 10.1 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 102 کیلومتر | 102 کیلومتر | 106 کیلومتر | 95 کیلومتر | 96 کیلومتر | 95 کیلومتر | 96 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | اتوماتیک | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 1.7 لیتر | 2.8 لیتر | 2.6 لیتر | 2.8 لیتر | 2.8 لیتر | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | ABS | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | ABS | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 110 کیلو گرم | 110 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 122 کیلو گرم | 108 کیلو گرم | 98.5 کیلو گرم | 110 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9.5 | 8 | 8.5 | 8 | 8 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9.5 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8 | 8 |
ایران دوچرخ XY150-10B |
گروه صنعتی کبیر Rise NVX 170i |
ایران دوچرخ آوا کلیک 150 AVA Click 150 |
گروه صنعتی کبیر وسپا اس ایکس ال Vespa SXL |
|
---|---|---|---|---|
- | ![]() |
- | ![]() |
|
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 8 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.7 اسب بخار | 9.4 اسب بخار | 8.8 اسب بخار | 6.9 اسب بخار |
گشتاور: | 9.5 نیوتون متر | 8.8 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 5.8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هوا خنک | هوا خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 90 کیلومتر | 90 کیلومتر | 85 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | اتوماتیک | اتوماتیک | اتوماتیک |
مصرف سوخت: | 2.3 لیتر | 2.1 لیتر | 2.2 لیتر | 2.1 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی - ABS | دیسکی | دیسکی - ABS |
ترمز عقب: | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی |
وزن: | 104 کیلو گرم | 114 کیلو گرم | 104 کیلو گرم | 105 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 9 | 9 | 9.5 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 9.5 | 9 | 10 |
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

سلام و خسته نباشید،میشه بهترین موتور ۱۲۵و۱۵۰و۲۰۰ سی سی طرح هندا سی جی یا سی دی آی رو بگین چی برند موتور بخریم بهتره؟
مطلب بهترین های 1404 را مطالعه نمائید

سلام خسته نباشین جناب مهندس بین kld.و طرح باکسر نامی ۱۸۰. و در کل تمامی طرح باکسر ها کدوم رو پیشنهاد میکنید برای استفاده روزمره.که هم قدرت مناسبی داشته باشد هم با کیفیت باشد انجین آن. هم قطعاتش پیدا شود. با تشکر از زحماتتون
چندان فرقی ندارند