شاید شما هم جزو علاقمه مندان به موتورسیکت های شکاری باشید. موتورسیکلت هایی که از عمر آنها بیش از 15 سال نمی گذرد. موتورسیکلت های درون شهری که به دلیل شکل ظاهری آنها بسیار مناسب حمل بار و مسافرت های جاده ای هستند. و به دلیل امکانات آنها هر موتور سواری را برای داشتن آنها جلب می کند. پس در ادامه برای شناخت 5 مورد از بهترین های بازار ایران با ما همراه باشید.
توجه:
بررسی موتورسیکلت های کاربراتوری نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا اسفند ماه 1395 می باشد.
بررسی موتورسیکلت های انژکتوری نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا آذر ماه 1400 می باشد.
امروزه تمامی شرکت های تولید کننده موتورسیکلت های تردد درون شهری بیشتر سعی در ارائه مصرف کم سوخت و زیبایی به مشتریان خود هستند موتورسیکلت های مناسب تردد درون شهری تولیدی در دنیای امروز بیشتر در کشورهای آسیایی و آفریقایی که اکثرا مردم آنها برای حمل بار و یا یک وسیله حمل و نقل برای خانواده ها از موتورسیکلت استفاده می کنند، شرکت های موتورسیکلت سازی بر آن شدند تا موتورسیکلتی را به بازار اراده دهند که دارای استحکام لازم جهت حمل سرنشینان با ایمنی بیشتر و توان باری بهتر را تولید کنند که حاصل آن موتورسیکلت های درون شهری ارتقاع یافته ای با نام شکاری شده است که دارای حداقل 125cc و حداکثر 250cc حجم موتوررا دارا می باشند و این موتورها دارای حداقل قدرت 10 و حداکثر 16 اسب بخار قدرت دارند.
خوشبختانه در طی سالهای گذشته شرکت های بزرگتر و خوشنام تر در ایران با تغیر سیاست های کاری خود اقدام به ارائه تکنولوژی و افزایش کیفیت در محصولات خود نموده اند و با روند کنونی این فعالیت ها شاهد هستیم روز بروز اما با سرعتی بسیار آهسته محصولات تولیدی در بازار ایران بهتر و بهتر می گردند.
امروز قصد داریم 5 مورد از بهترین های موتورسیکلت های شکاری مونتاژ داخل را به شما معرفی نمائیم پس در ادامه همراه ما باشید.
توجه:
هذینه سرویس و نگهداری و سوخت و تامین قطعات و در دسترس بودن لوازم کلیه موتورسیکلت ها نسبت به پنج شهر ( تهران؛ اصفهان؛ مشهد؛ شیراز؛ بوشهر ) محاسبه گردیده است.
متوسط هذینه برای هر 1000 کیلومتر در مدت زمان یک ماه
150.000 الی 280.000 تومان محاسبه گردیده است.
بهترین موتورهای شکاری کاربراتور:
شاهین موتور |
||||
---|---|---|---|---|
امتیاز کاربران | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
حجم سیلندر | 200cc | 200cc | 160cc | 150cc |
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 12.6 اسب بخار | 12.5 اسب بخار | 11.4 اسب بخار | 10.8 اسب بخار |
گشتاور: | 11.5 نیوتون متر | 11.2 نیوتون متر | 10.9 نیوتون متر | 10.2 نیوتوون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هوا خنک | هوا خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت اسمی: | 140 کیلومتر | 160 کیلومتر | 120 کیلومتر | 140 کیلومتر |
حداکثر سروعت واقعی: | 96 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 98 کیلومتر |
مصرف سوخت واقعی: | 3.2 لیتر | 3.6 لیتر | 3.2 لیتر | 3.2 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 104 کیلو گرم | 126 کیلو گرم | 111 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 8 | 9 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 8 | 9 | 9 |
جهان همتا |
اصفهان سیکلت |
گروه صنعتی فارس |
||
---|---|---|---|---|
امتیاز کاربران | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
حجم سیلندر | 150cc | 150cc | 150cc | 150cc |
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.6 اسب بخار | 10.5 اسب بخار | 10.2 اسب بخار | 10.3 اسب بخار |
گشتاور: | 10.1 نیوتون متر | 9.9 نیوتون متر | 9.7 نیوتوون متر | 9.5 نیوتن متر |
خنک کننده: | هواخنک | هوا خنک | هوا خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت اسمی: | 140 کیلومتر | 140 کیلومتر | 130 کیلومتر | 140 کیلومتر |
حداکثر سرعت واقعی: | 105 کیلومتر | 104 کیلومتر | 100 کیلومتر | 100 کیلومتر |
مصرف سوخت واقعی: | 3.2 لیتر | 3.2 لیتر | 3.2 لیتر | 3.2 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 101 کیلو گرم | 94 کیلو گرم | 107 کیلوگرم | 108 کیلوگرم |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9 | 9 | 9 |
بهترین موتورهای شکاری انژکتوری:
پیشنها ما به شما
احسان EFI EH 200 و EFI EH 150
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

سلام برای کاربری شهری و موتور سواری ایمن باسرعت معمولی میخوام شکاری بخرم.اگه احسان شکاری 200 انژکتور بخرم و خوب استفاده و نگهداری کنم موتوری هست که برام چند سال کار کنه؟
انتخاب شما مناسب است

سلام خواستم بدونم لاستیک تیوپلس برای چرخ عقب موتورسیکلت شکاری همتاز۲۰۰ وجود داره؟
از چه نظر
یا اینکه راهی هست که بشه چرخ عقب شکاری همتاز رو تیوپلس کرد؟
رینگ باید تعویض شود
آخه تیوپ چرخ عقبش هر چند ماه یکبار سوراخ میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
باد لاستیک را باید همیشه روی 32psi تنظیم نگه دارد

با سلام ی سوال دارم چرا باک احسان شکاری خیلی زود فرسوده و سوراخ میشه من تا حالا ۳بار باک عوض کردم از سر رخ خود به خود بدون ضربه سوراخ میشه
امکان نقص تولید وجود دارد و معمولا با جوش کاربیت می توان آن را تعمیر کرد.

با سلام و سپاس بین احسان شکاری ۲۰۰ و دایچی ۱۸۰ کدوم را پیشنهاد میفرمایید ؟ البته میدونم در یک کلاس نیستند اما هر دو محصول نیروموتور و یک قیمت هستند استفاده هم ترکیبی دارم ، داخل شهر، جاده و خاکی

سلام مهندس من میخوام اولین موتورم رو بخرم به نظر شما برای مصرف شهری و کمی اخر هفته ها داخل جنگل که اسفات و کمی خاکی هست شکاری احسان ۱۵۰ خوبه یا ۲۰۰ ممنونم راهنمایی کنید

با سلام میخواستم بدونم باک و گارد ترکبند و بغل موتور همتاز شکاری روی احسان شکاری قابل نصب هستش؟
به صورت سفارشی بله

با سلام خدمت شما. میخواستم بدونم احسان شکاری داری فیلتر روغن هست!؟
بله
و اینکه این رینگ رو میشه تیوپلس کرد؟!؟
بله امکا کاری بی خود است

سلام ممنون از مقاله زیباتون...درکل کلاس موتور شکاری برای من که میخوام استفاده طبیعت گردی داشته باشم(نه به صورت آفرود حرفه ای) میتونه جایگزینی برای کلاس تریل باشه؟
انتخاب ایده الی است

سلام و وقت بخیر. بین همتاز ۲۰۰ و احسان ۲۰۰ کدوم یک بهتر جواب دادند برای سفرهای بیرون شهری؟
هر دو خوب هستند اما احسان کمی ارجحیت دارد

سلام و خسته نباشید ببخشید الان در بازار مدل شکاری ۲۰۰ هم احسان وجود داره هم پیشرو کدوم رو پیشنهاد می کنید
بستگی به نیاز و کاربرد شما دارد. جواب شما تلفی داده شد