تبلیغات گسترده ای توسط مونتاژ کنندگان موتورسیکلت در سال 1403 صورت گرفته است که بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت و بهبود قدرت و گشتاور در محصولات 1403 رخ داده است. امروز نتایج بررسی های موتورسیکلت های 1403 که از ابتدای اردیبهشت ماه تا نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته است را در اختیار شما گذاشته ایم تا با بررسی آنها ببینیم ایت تبلیغات تا چه میزان به واقعیت نزدیک هستند. پس در ادامه با من حمید حساس در سایت باشگاه موتورسواران ایران همراه باشید تا ببینم بهترین موتورسیکلت های عرضه شده در سال 1403 کدام هستند.
از سال 1395 خط تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری در ایران متوقف گردید و جایگزین آنها موتورهای با سیستم سوخت رسانی EFI یا همان انژکتوری جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست روانه بازار شده اند و اکنون پس از گذشت 8 سال از عرضه موتورسیکلت های انژکتوری (EFI) به بازار ایران می گذرد و علاقه مندان به موتورسیکلت ها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظراند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود.
طی سالهای قبل با ببرسی موتورسیکلت های انژکتوری شاهد بودیم از سال 1396 تا 1401 کیفیت محصولات رو به کاهش بود و تنها مدل های 1402 کمی از سیستم انژکتور بهتری نسبت به مدل های سال قبل بهتر بودند. نقص های بسیار زیادی در سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت های انژکتوری وجود داشت که بیسترین دلیل نقص ها به ترتیب از کار افتادن پمپ بنزین و یا نقص در پاشش سوخت در محفظه احتراق بود که باعث ریپ زدن موتورسیکلت بود و اینکه تمامی ECU های بخش مدیریت سوخت رایانه انژکتورها پس از حدود 4000 ساعت کارکرد دچار آسیب میگردید و عملاً رانندگان راحی بجز تغییر سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت خود از EFI به کاربراتور نداشتند.
هرچند که در مدل های 1402 شاهد بودیم این نقایص نسبتا بهبود داشته اند اما همچنان در موتورسیکلت های زیر 150 میلیون تومان همچنان ایرادات وجود داشت و حتی در بسیاری از موارد شاهد کاهش بسیار چشمگیر کیفیت در سیستم سوخت رسانی و حتی قطعات موتورسیکلت بودیم و عملا موتورسیکلت ها بسیار نا ایمن بودند و جوانان زیادی به دلیل همین کیفیت پایین قطعات جان خود را از دست داده یا دچار آسیب های جبران نا پذیری شده اند.
متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم ها باعث گردیده است تا محصولات درجه یک کشورهای دیگر توسط بسیاری از وارد کنندگان با اعمال تغییراتی در بحث کیفیت یا تغییر لوازم به جهت حمایت از تولیدات داخلی جایگزین گردیده و در نهایت محصولی با ظاهر موتورسیکلت اصلی اما با کیفیت بسیار پایین تر به بازار عرضه گردد.
طبق تعهدات شرکت های وارد کننده به وزارت صنایع و معادن در جهت عرضه محصولات با ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتریان متاسفانه شرکت های عرضه کننده فقط در حد یک شعار اقدام به دادن خدمات به مشتریان میکنند و در صورت هر گونه نقصی در محصول با بیان خارج از شرایط ضمانت یا فاقد ضمانت اقدام به دست بسر نمودن مشتری نموده و نتیجه آن تحمیل هزینه های بالا در رفع نقص در محصولات است.
بهترین موتورهای 250cc:
250cc | کویر موتور کاوازاکی نینجا زد ایکس 249 Kawasaki ZX-25R 249 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی Z 4 249 T |
کویر موتور کاوازاکی Versys X 249 |
کویر موتور کی تی ام دوک Duke 250 ABS |
همتاز موتور بلنتا زد 249 Blenta 249 Z |
کویر موتور کی تی ام Adventure 249 |
نیکران موتور پاسارگاد راپیدو کایو کی 6 Rapido kayo K6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 47 اسب بخار | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 24 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 46.2 اسب بخار | 32.8 اسب بخار | 29.8 اسب بخار | 32.8 اسب بخار | 32 اسب بخار | 29.7 اسب بخار | 20.4 اسب بخار |
گشتاور: | 37.4 نیوتن متر | 21.2 نیوتون متر | 25.2 نیوتون متر | 21.2 نیوتون متر | 21.5 نیوتون متر | 24.5 نیوتون متر | 19.2 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 120 کیلومتر | 124 کیلومتر | 128 کیلومتر | 126 کیلومتر | 125 کیلومتر | 128 کیلومتر | 114 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 4.3 لیتر | 2.4 لیتر | 2.9 لیتر | 2.5 لیتر | 3.4 لیتر | 3.4 لیتر | 3.0 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 172 کیلوگرم | 185 کیلو گرم | 173 کیلو گرم | 143 کیلو گرم | 152 کیلو گرم | 156 کیلو گرم | 123 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9.2 | 9 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 |
ارزش خرید از 10: | 9.8 | 9 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 |
250cc | نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 اس Beneli TNT 249 S |
کویر موتور کاوازاکی Kawasaki Z1 |
نیکران موتور کی وی 249 آر KeeWay K249R |
تکتاز موتور سوزوکی 248 جی دابلیو Suzuki 250 Inazuma |
صبا سیکلت دومینار 250 Beneli Dominar 249 |
تکتاز موتور سوزوکی جی اس ایکس Susuki GSX 250 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 تی آر کا Beneli 249 TRK |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 30 اسب بخار | 30 اسب بخار | 28 اسب بخار | 26 اسب بخار | 26 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 31.5 اسب بخار | 32.4 اسب بخار | 28.2 اسب بخار | 26 اسب بخار | 26.9 اسب بخار | 25.2 اسب بخار | 24.9 اسب بخار |
گشتاور: | 21.2 نیوتون متر | 21.5 نیوتون متر | 22.4 نیوتون متر | 24 نیوتون متر | 22.9 نیوتون متر | 22.4 نیوتون متر | 21 نیوتن متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک / روغن خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 122 کیلومتر | 125 کیلومتر | 115 کیلومتر | 120 کیلومتر | 122 کیلومتر | 115 کیلومتر | 120 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.9 لیتر | 3.4 لیتر | 2.1 لیتر | 3.1 لیتر | 3.4 لیتر | 2.7 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | ABS | دیسکی - ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | ABS | دیسکی - ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 183 کیلو گرم | 133 کیلو گرم | 165 کیلو گرم | 133 کیلو گرم | 180 کیلو گرم | 181 کیلو گرم | 173 کیلوگرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9 | 9.5 | 9 | 9.5 | 9.5 | 9 | 9.5 |
ارزش خرید از 10: | 9 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 |
250cc | تولیدی نیرومحرکه نامی آر ایکس 250 Nami RX250 |
صبا سیکلت گلگسی اس وای ام Galaxy SYM NH250 |
صبا سیکلت پالس اف 250 Pulsar F250 |
شاهین موتور لیفان کی پی اس 250 Lifan KPS 250 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی لیونسینو 249 Beneli Leoncino 249 |
نیرو موتور دایچی آر ایکس Daichi RX 249 |
همتاز موتور هانوی ان کی Hanway nk 250 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 26 اسب بخار | 25 اسب بخار | 26 اسب بخار | 26 اسب بخار | 26 اسب بخار | 26 اسب بخار | 25 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 24.8 اسب بخار | 24.8 اسب بخار | 24.2 اسب بخار | 24.8 اسب بخار | 24.8 اسب بخار | 24.2 اسب بخار | 23.2 اسب بخار |
گشتاور: | 22 نیوتن متر | 18.7 نیوتون متر | 20.8 نیوتون متر | 22 نیوتن متر | 18.9 نیوتن متر | 18.7 نیوتن متر | 19.8 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 6 دنده | 5 و 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | روغن خنک | روغن خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | روغن خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 119 کیلومتر | 120 کیلومتر | 115 کیلومتر | 118 کیلومتر | 118 کیلومتر | 110 کیلومتر | 120 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.8 لیتر | 2.7 لیتر | 3.5 لیتر | 3 لیتر | 2.8 لیتر | 3.1 لیتر | 2.9 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 175 کیلوگرم | 138 کیلو گرم | 164 کیلو گرم | 150 کیلوگرم | 155 کیلوگرم | 149 کیلوگرم | 140 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9.5 | 9 | 9 | 8 | 8.5 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10: | 9 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 9.5 |
250cc | نیکران موتور پاسارگاد بنلی تی ان تی 25 Beneli TNT25 |
کویر موتور زونتس 250 Zontes S 250 |
کویر موتور کاوازاکی کی ال 249 Kawasaki KL 249 |
کویر موتور کویر CRF 249 Kavir 249 CRF |
کویر موتور کویر زونتس زد 4 Zontes 249 Z4 |
کویر موتور پیاجیو بورلی 249 KPS 250 |
شاهین موتور دلتا اکس 2 DELTA SX2 Rally |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
قدرت اسمی: | 25 اسب بخار | 25 اسب بخار | 24 اسب بخار | 24 اسب بخار | 22 اسب بخار | 20 اسب بخار | 22 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 24.4 اسب بخار | 24.1 اسب بخار | 21.2 اسب بخار | 21.2 اسب بخار | 20.9 اسب بخار | 19 اسب بخار | 17.6 اسب بخار |
گشتاور: | 18.8 نیوتن متر | 18.7 نیوتون متر | 20.4 نیوتن متر | 16.8 نیوتون متر | 18.8 نیوتون متر | 18 نیوتن متر | 16.7 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | اتوماتیک | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | روغن خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | آب خنک | روغن خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 120 کیلومتر | 120 کیلومتر | 120 کیلومتر | 116 کیلومتر | 118 کیلومتر | 85 کیلومتر | 112 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.8 لیتر | 2.7 لیتر | 3.1 لیتر | 3.1 لیتر | 3.6 لیتر | 2.6 لیتر | 3.2 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | ABS | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | ABS | دیسکی |
وزن: | 150 کیلوگرم | 138 کیلو گرم | 138 کیلوگرم | 140 کیلو گرم | 176 کیلو گرم | 172 کیلوگرم | 145 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9 | 9 | 9.5 | 9 | 9.5 | 9 | 8 |
ارزش خرید از 10: | 8.5 | 9 | 9.5 | 9 | 9.6 | 9 | 8.5 |
250cc | نیرو محرکه نامی 249 کیو ام Nami 249 QM |
شاهین موتور دلتا دی اس 2 Delta DS2 |
کویر موتور جی ای اس GASGAS EC 249F |
گروه صنعتی فارس پیشرو کی ام گلد 250 Pishro Golde Qm |
جهان همتا سیکلت فلات 250 Falat 249 |
کویر موتور تی تو ان 2 Kavir T2 N 248 |
نیکران موتور پاسارگاد جی ای اس GASGAS EC 249F |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
- | ![]() |
![]() |
- | - | ![]() |
|
قدرت اسمی: | 22 اسب بخار | 18 اسب بخار | 18 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 17.1 اسب بخار | 17.1 اسب بخار | 16.8 اسب بخار | 15.4 اسب بخار | 14.6 اسب بخار | 13.1 اسب بخار | 13.1 اسب بخار |
گشتاور: | 16.5 نیوتون متر | 15.4 نیوتون متر | 15.2 نیوتون متر | 14.1 نیوتون متر | 17.7 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر |
گیربکس: | 5 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | هوا خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 104 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | 102 کیلومتر | 100 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 3 لیتر | 3.4 لیتر | 3 لیتر | 3 لیتر | 3.6 لیتر | 3.4 لیتر | 3.6 لیتر |
ترمز جلو;: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 139 کیلو گرم | 145 کیلو گرم | 108 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 121 کیلو گرم | 128 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 | 8.5 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10: | 9 | 9 | 8.5 | 7.5 | 8 | 8 | 8.5 |
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با سلام موتور باجاج 220 اونجر توکدوم دسته بندی ها قرار میگیره نظرتون رو هم درموردش بفرمایید ممنون میشم
موتور های 200 سی سی و معمولی رو به خوب

سلام جناب مهندس وقت بخیر چرا لیست بهترین های ۱۴۰۳ تکمیل نمی شود؟ با تشکر
رده 200 و 150 سی سی بر روی سایت قرار گرفته است

سلام جناب مهندس ادامه لیست بهترین های ۱۴۰۳ چه تاریخی در سایت قرار می گیرد؟ از نیمه تیر ماه هم عبور کرد
بر روی سایت قرار گرفته است

سلام ببخشید در بازه قیمتی زیر 100 میلیون به جز طرح هندا و طرح ویو و کلیک موتورسیکلت کم استهلاک که قطعات و لوازمش راحت گیر بیاد چی معرفی می کنید؟ ممنون
پیشنهاد شخصی ما 125 سی سی است. اما با توجه به بودجهع شما بهتر است بر روی موتورهای کارکرده تحقیق نمائید

سلام جناب مهندس لطفاً ادامه بررسیهای 1403 رو بزارید
روی سایت قرار گرفته است

با سلام نظرتون راجب بلنتا طرح z چجوری هست و چند اسب قدرت داره و اینکه مثل های پرو میل لنگ ۳۶۰ داره یا ۱۸۰درجه
برای جوانان بین 22 تا 28 سال تجربه رانندگی خوبی را ارائه میدهد و ارزش خرید آن از 10 برابر 9.5 است.

سلام و تشکر بابت اینکه هرساله اولین مرجعی هستید که بر اساس استاندارد واقعی و نه حدیث و روایت اقدام به انتشار مشخصات واقعی موتورها میکنید...
باز هم خبری از موتورهای تریل شرکت فلات در لیست بهترین ها نیست.
دلیل قرار نگرفتن در بهترین ها فقط صرف قدرت انجین نیست بلکه کیفت قطعات، مقاوت شاسی، کیفیت سیستم سوخت رسانی و سیستم تعلیق هم نقش دارند که متاسفانه فلات ضعیفتر از رقبای خود دارد عمل می کند و در اصل سعی دارد موتورسیکلتی با ظاهر جذاب اما اقتصادی را عرضه کند
انجین جدیدی که با تازگی روی بیشتر تریل های بازار قرار گرفته بازدهی پایینی داره و زود داغ میکنه و عملا صفحه کلاچ ندارید. این انجین 6 دنده روغن خنک با 14 اسب قدرت و گشتاور 12 هیچ جایی در بین بهترین تریل ها نداره. این انجین روی تریل های برمودا، باسل ، پیشرو زاپاتا، نیکتاز طرح کی تی ام، متین خودرو، فلات ایکس آر و طرح هاسکوارنا و... قرار داره.
بعد از اون به تریل دلتا میرسیم که جدیدا انجین 4 سوپاپ 250 رو جایگزین انجین 225 کرد. با این حال میبینید که با وجود قدرت اسمی 22 اسبی ولی عملا روی دستگاه بیشتر از 16 یا 17 اسب تحویل نمیده اونم با 150 کیلو وزن و مشکلات شدید مونتاژِی.
همچنان تا امروز بعد از این همه واردات و تبلیغات هیچ موتور تریلی رقیب روان 200 نشده. هرچند به روان هم انتقاداتی وجود داره مثل طراحی قدیمی و نازک بودن زین ولی از نظر کیفیت انصافا بی رقیب ترین تریل بازار هست. البته روان قابل مقایسه با x2 ایران دوچرخ نیست ولی خب از نظر قیمتی بالای 100 میلیون ارزون تره و قطعاتش همه در دسترس هست.
خواشها موقع خرید تریل دقت کنید. یک تریل بد روزگار آدم رو سیاه میکنه... تریل موتور شهری نیست که بعضی ایرادات مونتاژ یا ظرافتش به چشم نیاد... همچنان روی روان فکر کنید

سلام و عرض احترام در بین انتخابم موندم که بین موتورهای تریل 250 سیسی ایرانی کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟ ممنون میشم راهنمایی فرمایید.