خوش آمدید به باشگاه موتور سواران ایران

×
توجه! لطفاً فیلتر شکن خود را ببنید. در غیر این صورت قادر به ارسال پیام نخواهید بود
آموزش تعویض لنت ترمز موتورسیکلت های دیسکی ارسال شده توسط: حمید حساس
11:57:11    1394/09/30

آموزش تعویض لنت ترمز موتورسیکلت های دیسکی

یکی از مهارت های موتور سواران حرفه ای انجام دادن سرویس های به موقع در حفظ ایمنی موتورسیکلت می باشد یکی از این مهارت ها آشنایی با نکات مهم در سیستم ترمز موتورسیکلت می باشد. امروز می خواهیم طرز تعویض لنت موتورهای دیسکی را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای تعویض لنت ترمز موتورهای دیسکی احتیاج به یک پیچ گوشتی دو پخ بلند و یک پیچ گوشتی کوچک ظریف دو پخ و آچار بکس و یک آچار آلن ( آچار ال ) دارید. بهترین آچار بکس برای انجام چنین کاری آچار بکس های مینی ( کوچک ) می باشد.

ابتدا موتور را بر روی جک قرار داده و سپس موتور را خلاص می کنم.

 

اخطار:

 

درهنگاه خریدن لنت بسیار دقت کنید

 

لنت جدید نبایستی کوچکترین تفاوتی در

 

ضخامت فلزهای آن با لنت فابریک باشد.

 

 

1- با یک پیچ گوشتی دو پخ خار های کنار دو پیچ سیلندر را باز می کنیم و سپس با یک آچار بکس و میله افزایش دهنه طول پیچ های سیلندر را باز می نمائیم.

 

2- حال به استفاده از یک پیچ گوشتی دو پخ کوچک لاستیک حفاظ بر روی سیلندر ترمز را از جای خود خارج می نمائیم و سپس با استفاده از آچار L  پیچ داخل سیلندر را باز می کنیم. در قسمت دیگر سیلندر یک پیچ دیگر وجود دارد و می بایستی آن را با یک آچار 13 ( بسته به نوع پیچ متفاوت است ) باز نمائید.

توجه: دقت کنید لاستیک حفاط بر روی سیلندر آسیب نبیند.

توجه: پیچی که با آچار L باز میکنید را پس از باز کردن از جای جود خارج نکنید و فقط آن را کمی به عقب بکشید. دقت کنید که واشری که در انتهای پیچ قرار دارد در کدام جهت است.

 

3- حال با عقب کشیدن لاستیکی که در انتهای پیچی که با آچار 13 باز کرده اید به آرامی سیلندر را از جای خود خارج کنید. دقت کنید که واشر اسپرینگی را گم نکنید.

 

4- حال دو پیچی که با آچار بکس باز کرده اید کمی به عقب بکشید تا لند های از جای خود خارج شوند.

توجه در هنگام در آوردن لنت ها دقت کنید که کاغذ نسوز و فنری که در انتهای لنتها قرار دارد در چه جهتی می باشد.

 

5- حال با یک دستمال آغشته به بنزین تمامی سیلندر را با دقت زیاد تمیز کنید.

 

6- حال تمامی قسمت های که از درون سیلندر خارج می نمائید را با پارچه آغشته به بنزین تمز کنید.

توجه: کاغذ نسوز ( آبزست ) را با دستمال خشک تمیز کنید و به آن بنزین نزنید..

 

7- حال پیستون سیلندر را با انگشتان دست به محکمی فشار دهید تا پیستون به عقب برود.

 

8- حال لنت ترمز جدید را جایگذین لنت های ترمز قدیم میکنی.

توجه» علت ایجاد صدای جیغ در زمان ترمز گرفتن به دلیل اتمام لنت است و یا لنت شما بر اثر ایجاد حرارت زیاد در ترمز های شدید صاف و سیقلی شده است. در زیر می توانید تفاوت لنت نو با لنت کار کرده را ببینید.

 

9- حال می بایستی سیلندر را در جای خود سوار کنید و پیچ های آن را ببندید. پس از سفت کردن پیچ ها خارهای پیچ را دوباره به حالت اول بر گردانید.

 

10- اکنون در قسمت پیچ L دهانه آن را به وسیله گریس نسوز پر نمائید و سپس در پوش آن را نصب کنید.

توجه: دقت کنید در پوش را اشتباه نصب نکنید.

 

 

آموزش تعویض روغن ترمز موتورسیکلت های دیسکی

 


 

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران

بهترین موتورسیکلت های کم مصرف درون شهری ویوو ، اسکوتر، کاب

 

آموزش آب بندی موتورسیکلت

تشخیص ایرادها انجین موتورسیکلت

روغن موتور مناسب انجین موتورسیکلت

آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت

آموزش فیلرگیری موتورسیکلت

آموزش تعویض لنت ترمز موتورسیکلت های دیسکی

سیستم انژکتور  یا EFI چیست؟

مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها

عواملی که باعث خرابی سوپاپ ها می شوند

متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت

آموزش تعویض لنت ترمز موتورسیکلت های دیسکی





منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با عضویت در سایت می‌توانید سریعتر پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید
به سوالات تکراری یا نامرتبط با مطلب هیچ پاسخی داده نمی‌شود
   
  
    



user

سلام میشه ترمز عقب موتور سیکلت طرح هوندا رو دیسکی کرد ؟

بله

مثل نامی 200 انجین زنجیری مدل های 90 تا 95 جسارتا میشه در این مورد توضیح یا آموزش بزارین ؟

به دلیل اینکه هزینه اقتصادی ندارد و عملا ترمزهای کاسه ای در موتورهای سبک استهلاک کمتر و کاربردی تر است آموزشی قرار داده نمیشود اما دوشاخ و توپی عقب راباید تعویض و پدال ترمز و بر روی شاسی پمپ روغن جدید نصب کنید

آیا ترمز عقب ازکفشک به دیسک تغییرکنه سوا از مسایل مالی و هزینه ای ، از نظر فنی مشکل ساز خواهد شد ؟

تنها موقعیت اگزوز ممکن است باعث شکل شود

با تشکر

user

سلام ترمز جلو موتور من دیسکی است ازتون پرسیدم وقتی ترمز میگیرم دسته ترمز که ول میکنم صدای تق از جایی که ترمز بسته شده میاد شما جواب دادید نگاه کنم جایی که لنت وجود داره شل است یا نه؟ من نگاه کردم شل نیست بنظر شما مشکل از چیه ؟

باید از نزدیک بررسی گردد

و اگه شل باشه مشکل از چیه اگه میشه راحل هر دو مورد بگید؟

احتنال شکستگی پایه ضامن ترمز وجود دارد

در ضمن امکان داره بخاطر نو بودن موتور و اببندی نشدن موتور و ترمز ها باشه یا نه؟ با تشکر

ممکن است

user

سلام ترمز جلو موتور من دیسکی است وقتی ترمز میگیرم دسته ترمز که ول میکنم یه صدای تق میاد‌ از گلو فرمان نیست صدای تق از جلو موتور که دیسک بسته شده و لنت ها هستند میاد در ضمن موتور هوندا کویر است خیلی وقت نیست خریدم کلا ۵۰۰تا باهاش رفتم لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه؟ با تشکر

بررسی کنید آیا بخش ترمز که لنت در آن نصب شده است آیا شل می  باشد یا خیر                                                                                    

user

سلام.در رابطه با سوالی که درمورد ضربه ترمز ازتون پرسیدم و جوابی که شما دادید جسارتأ عرض میکنم که دلیلش اینی که شما گفتید نیست،اتفاقی دلیلش رو پیدا کردم،یه واشر بود که از بین رفته بود و باعث شده سیستم ترمز فیکس و محکم نباشه. اگه تمایل داشتید میتونم عکسشو براتون بفرستم.شماره واتساپم اینه: ۰۹۰۱۴۴۸****

خوشحال میشیم در افزایش آگاهی ما کمک کنید به شماره 09367147548 ارسال کنید

user

سلام.طرح ویو رادیسون دارم که ترمز عقبش کاسه ای هست.وقتی شروع به حرکت میکنم پدال ترمز کمی بیشتر از معمول میره پایین و یه ضربه نسبتأ شدید داخل کاسه احساس میشه و بعد از حرکت دیگه این اتفاق نمیفته.دلیلش چیه؟ ممنون

فنر پدال ضعیف است

user

سلام از لنت های موجود در بازار برای ترمز های کاسه ای و دیسکی کدام برند لنت رو پیشنهاد میدین؟؟ممنون برای موتور طرح هوندا 200 میخام بگیرم

معمول ترین برندهای قابل اعتماد بازار انرژی می باشد اما مارک های خوب قیمت هایی بالای ۲۰۰ هزار تومان دارند که مقرون به صرفه نیستند

user

سلام من لیفان 200 دارم موتور را از وقتی خریدم ترمز دیسک جلوش با چرخ کمی درگیره چیکارکنم؟؟

user

سلام طبق آموزش سایت لنت های کهنه رو درآوردم حواسم نبود دستم رو کتی ترمز رفت پیستون ها اومدن جلو الان چطوری باید پیستون ها رو به سمت عقب ببرم تا لنت های جدید رو بتونم سوار کنم؟ خیلی پیستون ها سفت شدن اصلا عقب نمیرن باتشکر

با تمام قدرت فشار دهید

user

سلام روان 110 دارم لنت جلو دیسک و عقب کاسه ای وقتی موتور به سمت راست میپیچم لنت های عقب کمی درگیر میشن بدون اینکه پدال ترمز رو فشار داده باشم آیا علت از توپی چرخ عقب هست؟

فنر ها در توپی شل شده اند

user

ایا تمیز کردن کامل پیستون تاثیری در کمتر درگیر شدن چرخ دارد یعنی بعد از دارودن لنت کامل ترمز را فشار دهیم تا سطح پیستون کامل مشخص شود بعد ان را با بنزین پاک کنیم

خیر تنها باعث بهبود عملکرد ترمز می گردد.

ادامه نظرات
پرطرفدارترین مطالب
logo-samandehi