نقد و بررسی موتور سیکلت تریل احسان جی وای Ehsan GY200
یکی از نام آشنا ترین و مورد پسند ترین موتورهای تریل موجود در بازار ایران تریل احسان تولید شده در شرکت نیروموتور شیراز می باشد. تریلی که جزء مورد علاقه موتورسواران میباشد. محصول جدید و نسل جدید موتورهای تریل GY شرکت نیرو موتور مدتی است که در بازار خودنمائی می کند اما میخواهیم این موتور زیبا را مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم که آیا سری جدید این تریل آیا همانند نسل قبل خود تا چه میزان می تواند نظر راننده گان موتورسیکلت های تریل را جلب نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید.
معرفی شرکت سازنده:
گروه صنعتی نیرو موتور شیراز با هدف اشتغالزایی و اندیشه تولید موتور سیکلت با بالاترین کیفیت وارائه بهترین خدمات تاسیس وازتاریخ 5/5/1382 با اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنایع ومعادن استان قم در زمینی به مساحت 13500متر مربع واقع درشهرک صنعتی شکوهیه اقدام به تولید تنها 2 مدل موتور سیکلت نمود که در پایان همان سال با تولید قریب به11000 دستگاه موتور سیکلت توانست سهم کوچکی از بازار فروش کشوررا به خود اختصاص دهد اما توجه به تقاضای روزافزون بازار ولزوم عرضه محصولات متنوع با شرایط فروش ویژه ، مدیران این شرکت را برآن داشت که با اتکاء بر توان وتلاش شبانه روزی پرسنل خود، با گسترش وتجهیز خطوط تولیدوهمچنین جذب واستفاده از نیروهای متخصص وکارآمد درکلیه سطوح، میزان تولید خود را افزایش دهند به گونه ای که امروز این شرکت با بهره گیری از 500 نفر پرسنل فعال در زمینی به مساحت 60000 مترمربع ، با تولید بالغ بر100 هزار دستگاه موتور سیکلت در بیش از 40 مدل نه تنها سهم بسزایی از بازار فروش کشور را به خود اختصاص داده بلکه درزمینه صادرات به کشورهای منطقه نیز جایگاه قابل توجهی را کسب نموده است اما به هر حال شرایط بازار رقابتی وتوجه روز افزون مصرف کنندگان به کیفیت محصولات از یک سو ولزوم استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا واز سوی دیگر توجه به رشد کیفی محصولات در کنار رشد کمی آنها را امری اجتناب ناپذیر می نمایاند که ازاین حیث نیز اخذ تمامی استانداردهای ملی ایران برای محصولات تولیدی این شرکت گواهی است برتلاشی صادقانه برای رعایت اصل مشتری مداری و گروه نیرو موتورشیراز که امروز پس از هشت سال حضور مستمر در عرصه صنعت ایران همچنان خدمت صادقانه را راز ماندگاری و اعتلای خود میداند برآن است تا با تولید وارائه محصولات جدید آینده ای روشن ومطمئن برای این صنعت در کشور ترسیم کند از این رو همچنان در راستای تحقق شعار همیشگی خود گام بر می داردکه:
فروش پایان معامله نیست ، آغاز یک تعهد است
گروه صنعتی نیرو موتور شیراز موفق به اخذ نمایندگی انحصاری موتور سیکلتهای آپاچی ، استار ،ایکس ال و ویگو (APACHE, STAR, XL, WEGO) از شرکت TVS و موتور سیکلتهای نئو ،راکس وتورمکس (NEO, ROCKZ, TORMAX) از شرکت PT.TVS گردیده است. و تنها شرکت نماینده موتور های PT.TVS , TVS در ایران میباشد
گروه صنعتی نیرو موتور شیراز درخرداد ماه سال 92 موفق به تولید و پلاک 2542 دستگاه موتورسیکلت از 31878 دستگاه تولیدی در کل کشور گردیده است که این مهم بیانگر اختصاص بیش از 7.97% سهم بازار و کسب رتبه دوم برای این گروه صنعتی میباشد.
دفتر مرکزی :
تهران - خیابان عباس آباد بعد از اندیشه پلاک 69 ساختمان NMS
الفن تماس: 88736375-021
آدرس کارخانه :
قم شهرک صنعتی شکوهیه میدان تلاش خیابان شهیددکتر مفتح کارخانه نیروموتورشیراز
02513342571
02513342573
آدرس تعمیرگاه مرکزی :
تهران - خیابان مولوی - چهارراه وحدت اسلامی - جنب مسجد سادات هندی - پارکینگ اقتصاد - با مسئولیت آقای اصغر عیوضی
02155374660
آدرس تعمیرگاه مرکزی TVS:
تهران – میدان رازی - ابتدای خ مولوی – جنب پارکینگ حافظ - تعمیرگاه مرکزی
تلفن ها : 02155380088-02155384107
فروشگاه و نمایشگاه دائمی :
شیراز - خیابان فردوسی بعد از چهار راه راهنمایی جنب فروشگاه ابوذر
وب سایت: http://www.niroomotor.net
قیمت:
- 196.400.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در تهران
- 197.500.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در مشهد
- 196.500.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در قم
- 198.000.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در اصفهان
- 198.500.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در شیراز
- 190.500.000 ریال در مورخه 1398/05/28 در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت نیروموتور |
مشخصات فنی درج شده شرکت روان سیکلت |
||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک |
تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک با رادیاتور روغن OHV |
Engine Type |
حجم اتاق |
200 سی سی |
200 سی سی |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
58.2x66 میلی متر |
58.2x66 میلی متر |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
9.4:1 |
9.4:1 |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
الکتریکی- هندلی |
Ignition |
استاندارد آلایندگی | ندارد | یورو 3 | Emission Standard |
گیربکس |
5 دنده |
5 دنده |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
11.7 نیوتن متر/6800(R/دقیقه) |
14.5 نیوتن متر/7000(R/دقیقه) |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
9.6 کیلو وات /7500 (R/دقیقه) |
11.5 کیلو وات /8000(R/دقیقه) |
Maximum power |
حداکثر توان |
12.87 اسب بخار |
15.4 اسب بخار |
Maximum Ph(S) |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
قوته ور در روغن |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
تخلیه الکتریکی- CDI |
Starting method |
طول |
1990 میلی متر |
2125 میلی متر |
L (mm) |
عرض |
789 میلی متر |
815 میلی متر |
W (mm) |
ارتفاع |
1081 میلی متر |
1285 میلی متر |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
1349 میلی متر |
1405 میلی متر |
Wheelbase |
وزن خالص |
119 کیلوگرم |
128 کیلوگرم |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
تلسکوپی |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر قابل تنظیم |
تک کمک فنر قابل تنظیم |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
ترمز دیسکی |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
ترمز دیسکی |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
18x2.5 |
21-3.00 |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
17x9 |
18-4.10 |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
9 لیتر |
10.5 لیتر |
Fuel capacity |
مصرف سوخت اسمی: |
2.8 لیتر در هر 100 کیلومتر |
2.8 لیتر در هر 100 کیلومتر |
Fuel consumption |
مصرف متوسط سوخت: |
3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر |
3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
100 کیلومتر بر ساعت |
100 کیلومتر بر ساعت |
maximum speed |
حداکثر سرعت واقعی در جاده | 102 کیلومتر بر ساعت |
118 کیلومتر بر ساعت |
maximum speed RMS |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون | 117 کیلومتر بر ساعت | 127 کیلومتر بر ساعت |
maximum Top speed |
حداکثر متوسط سرعت متوسط در جاده | 99 کیلومتر بر ساعت | 105 کیلومتر بر ساعت |
maximum speed RMS |
داشبورد |
دیجیتال الکترونیکی |
دیجیتال الکترونیکی |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی،قرمز، آبی |
مشکی،نارنجی،سفید، زرد |
Color |
خورشیدی جلو | 14 دندانه | 12 دندانه | Final Drive Front |
خورشیدی عقب | 43 دندانه | 36 دندانه | Final Drive Rear |
قیمت ( 1394/04/22) |
45.000.000 ریـال (تهران) |
61.500.000 ریـال (تهران) |
Price ( 2015-07-14)
|
نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.
آلبوم تصاویر:
موتور تریل احسان 250GY طرح جدید
موتور تریل احسان GY250 طرح قدیم
مقدمه:
تا اینجا به معرفی شرکت سازنده این موتورسیکلت و تصاویر آن را ملاحظه فرمودید، اینک موقع آن شده تا این موتورسیکلت زیبا و ارزان قیمت را مورد ارزیابی قرار دهیم .
نگاه اول:
در نگاه اول ظاهری براق و رنگ های شاد شما را خیره میکند و نسبت به تمام موتور های هم رده خود در بازار یکی به دلیل پایین بودن قیمت آن از گذینه هایی خواهد بود که نظر شما را جلب خواهد کرد. رینگ های نقره ای و دو شاخ طلایی رنگ، شل گیرهای نشکن، زین بلند و پهن و بسیار نرم، چراغ جلو ذوزنقه ای، اگزوز زیبا دارای حفاظ و رکاب های تا شونده کاملا بزرگ، صفحه کیلومتر کامل دیجیتال، چراغ هشدار راهنما و نور، دارای چراغ سلام و نور بالا و پایین و نور کوچک، راهنما های بسیار زیبای نشکن جدید LED، چراغ خطر زیبا، دارای ترک دست برای سرنشین دوم، انجین کاملا مشکی بزرگ، گیربکس پنج دنده، استارت الکتریکی، فاقد بودن رادیاتور روغن و سیستم آلاینده Euro 3 و فاقط هر گون حفاظ مچی و سینی حفاظ انجین و شاسی، باک بزرگ با ظرفیت تقریبی 9 لیتر، دارای ترمز های دیسکی، عدم وجود سنسور جک بقل برای عدم روشن شدن تا زمانی که موتور بر روی جک میباشد، جعبه ابزار کوچک، کایت های براقی که تمامی رنگ های آن زیبا و جذاب هستند، در کل یک موتورسیکلت زیبا که کمتر کسی هست که با دیدنش آن را یکی از گذینه های خود جهت خرید انتخاب ننمایدنمود.
کیفیت ساخت:
وقتی در حال دیدن این موتورسیکلت هستید کیفیت ساخت قطعات ظاهری آن با چشم همه رضایت شما را بر آورده نخواهد ساخت و بخاطر قیمت آن میتوان اون را مناسب دید.
تحقیقات اولیه:
در تحقیقات اولیه که فروشندگان بازار راسته خیابان فردوسی در شیراز نمودید بجز نمایندگی فروش آن در شیراز اکثر به اتفاق می گفتند که سری های قدیمی موتور احسان جی وای 200 و 250 دارای کیفیت ساخت به مراتب بالا تر نسبت به مدل جدید آن می باشد.
نتیجه اول:
با توجه به امکانات، ظاهر، کیفیت ساخت و رده تریل بودن آن یک موتور ایده آل و بسیار منایب برای تردد در شهر و جاده های خاکی روستایی می باشد.
نقد و بررسی تخصصی:
خوب تا به اینجا موتوری در پیش روی داریم که با به دلیل قیمت پایین آن در دره های تریل گذینه ای مناسب برای علاقه مندان موتورهای تریل می باشد و به دلیل خوش نامی و خوش سابقه بودن تریل احسان GY250 بر آن شدیم تا نگاه دقیقتری به امکانات و کیفیت سری جدید این موتور در سال 1394 بیندازیم.
نگاه اول:
چراغ جلو اندازه کوچکی دارد و دقیقا مطابق یا تمام رقبای هم رده تریل خود می باشد و همانند سایر رقبای خود دارای نور تقریبا مناسبی بوده و چشم رانندگان روبرو را در تاریکی شب ناراحت نمیکند. پوشش نور در جلوی موتور به نسبتا یکنواخت است و با نور پایین تا 6 متر را به خوبی پوشش داده و با نور بالا فاصله ای حدودی تا 14 متر را به خوبی پوشش میدهد. همچنین
چراغ خطر عقب شفاف بوده و نور را به خوبی بازتاب می دهد اما میزان اندازه کاسه آن تقریبا کوچک بوده و جا داشت کمی بزرگتر ساخته می شد. و در هنگام ترمز گرفتن نور استاپ ترمز به خوبی و به وضوح قابل رویت بوده.
راهنماهای آن با قابلیت انعطاف پذیری و با و جود سطح بسیار کوچک و طراحی جدید لوزی شکل دارای نوری بسیار واضح میباشد و نکته بسیار جالب آن تکنولوژی ساخت آن از دیوید های ال ای دی میباشد که دارای عمر بسیار زیاد و مقاوم در شرایط بسیار سخت می باشد. اما به دلیل استفاده از پایه های لاستیکی بی کیفیت با خم شدن بیش از 30 درجه در اصطلاح پایه های راهنماها قیچی می شود. که با توجه به مبلغی که برای خرید چنین موتوری صورت می گیرد اصلا خوب نیست.
باطری اصلی موتور از نوع آبی با قدرت 5 آمپر 12 ولت بوده که ساخت کشور چین و از درجه کیفیت متوسط ساخته شده است و در طی گذشت حداکثر دوسال سال از کار خواهد افتاد. جعبه ابزار در سمت چپ در عقب نصب شده که دارای بدنه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، دسته زور که دارای کفیت پایین است ، به همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیار پایین میباشد.
رینگ های موتور با ظاهری نقره ای و نسبتا براق خود شما را یاد موتورهای 125 می اندازد و به ظاهر با کیفیت بوده و میتوانند در هر جاده ها به خوبی دوام بیاورند و هر ضربه ای را تحمل کنن. لاستیک های مناسب برای سرعت و رانندگی فقط در جاده ها خاکی و درون شهر میباشد و ساخت کشور چین می باشد بوده و دارا آج های پهن با عمقی تقریبا کم می باشد. این لاستیک ها در حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل نخواهند کرد بیشترین هدف از قرار دادن این لاستیک ها بر روی این موتور برای رسیدن به سرعت های بالاتر و رانندگی درون خیابان ها و جاده های خاکی میباشد اما به دلیل چینی بودن آنها باید توجه داشت که در جاده های جنوبی کشور که دارای حرارت بالاتری هستند در سرعت های بیش از 95 کیلومتر در ساعت تضمینی برای ایمن بودن را نخواهند داشت.
متاسفانه بر روی این موتور هیچ گونه محافظی از جمله حفاظ های مچی فرمان و سینی حفاظتی انجین و شاسی وجود ندارد و از خود شاسی برای حفاظت از انجین استفاده گردیده است. و میبایسی خود تان آن را خریداری و بر روی آن نصب نمائید.
دسته نگهدارنده سرنشین عقب در ظاهربسیار با کیفیت می باشد اما دقیقا همانند سایر رقبای خود با کمی دقت خواهید دریافت که جنس آن از نظر ساخت از آلومینوم خشکه می باشد و دارای کیفیت متوسطی نیز می باشد. شکل اورگانومیک زین بسیار مناسب بوده و در هنگام سوار شدن شما را کاملا مسلط بر موتور و محیط اطراف خواهد کرد و کمترین میزان فشار به ستون فقرات را وارد می سازد و به دلیل پهنی و نرمی آن در رانندگی های طولانی خیلی دیرتر دچار خستگی خواهید شد. و چون کاملا مسطح بود به راحتی قادر خواهید بود تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید که این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر میباشد.
کیلومتر موتور الکترونیکی بوده و دارای امکاناتی چون آمپر بنزین عقربه ای اما برقی، شمارنده دنده LED دیجیتالی و چراغ وضعیت دنده و راهنما و نور بالا و پایین می باشد. نکته جالب توجه سیستم زد سرقت بر روی کیلومتر واقع بر قسمت سوئیچ می باشد که با امکان قطع دسترسی به سوئیچ امکان هرگونه دستکاری را از افراد می گیرد.
رکاب ها و پدال ترمز پایی و پدال تعویض دنده کاملا در زیر پا قرار داشته و به آنها کاملا مسلط خواهید بود. و به دلیل سیستم تا شونده در هنگام زمین خوردن میزان آسیب های وارد شده بر آنها بسیار ناچیز خواهد بود. اما شاسی در برخوردهای نچندان محکم به راحتی آسیب جدی خواهند دید. هرچند که الگوی شاسی موتور احسان جی وای 200 به حد قابل توجهی شبیه به موتور پیشرو گلد می باشد اما به دلیل عدم جوشکاری های ضریف و نسبتا بد و عدم مقاومت خود فلز شاسی استحکام شاسی در برابر پرش و ضربات خیلی بالا نمی باشد.
شل گیر های جلو و فلاپ های دو شاخ و کایت های بقل از جنس پلاستیک نرم بوده و از حالت انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و در صورت برخورد با جسمی و ضربات به راحتی آسیب نخواهند دید. و دارای مقاومت بالایی هستند.
از نظر در دسترس بودن قطعات چون ترانزیستور ( شارژر )، باتری، بوبین، کنتاکت راهنما، و .. به راحتی در دسترس بوده و نسبتا سریع میتوان اقدام به تعویض آنها نمود. و شکل طراحی کایت های بدنه موتور در قسمت باک به صورتی میباشد که همچون یک بادبان عمل کرده و جریان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن به قسمت پایین به سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین هدایت میکند و این به نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور میشو که باعث میشود که بسیار سطح تبادل گرمایی موتور با محیط اطراف بالا برود و این امر علاوه بر خنکی انجین باعث افزایش طول عمر قطعات داخلی انجین میگردد مخصوصا در طی مسافت های طولانی در جاده ها و یا نقاط گرم کشور و یا در فصل تابستان.
انجین موتور از حجم 200 سی سی و کاملا یک انجین ارتقاع پیدا نموده 125cc هندا میباشد که از یک گیربکس پنج دنده معکوس برخوردار بوده که این خود باعث افزایش قدرت در موتور میشود و با وجود یک گیربوکس 5 دنده لرزش کاهش و عمل کنترل سرعت در موتور افزایش یافته و میتوان در درون شهر ها و یا جاده های خاکی با تنظیم نمودن دنده مناسب از یک سرعت مطمئن جهت کنترل هرچه بهتر موتور اقدام نمود از نظر کیفیت ساخت پوسته انجین میتوان گفت که کیفیت ساخت در حد خوبی بوده و میتواند با سایر موتورهای شرکت هایی چینی که به سفارش ایران تولید می شوند برابری کند. این موتور هم با استارت و هم با هندل پایی جهت راه اندازی طراحی شده است.
کاربرات موجود بکارگیری شده در موتور احسان تریل 200 از نوع کاربرات های معمولی و ساده بکارگیری شده در موتورهای 125cc موجود در بازار است این کاربرات تنها با کمی تغیرات بسیار جزئی ( افزایش میزان حجم هوا و سوخت ) بر روی این موتور تعبیه شده است.
اگزوز موتور دارای صدای بسیار کمی بودهو و به دلیل دمای بالای حرارت اکزوز آن را با پوششی از رنگ مشکی نسوز پوشانده اند تا در صورت تغییر و تابیدگی اگزوز ظاهر آن تغییر نکند و همچنین بر روی خمره اگزوز یک حفاظ استیل برای جلوگیری از سوختگی پای سرنشین دوم و حفظ ظاهر و زیبای بر روی آن نصب گردیده است.
از نظر نرمی کمک فنر باید گفت نرمی لازم برای سواری های Off-road را ندارد اما بسیار مناسب برای سواری های شهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم میتوان ارتفاع موتور را به راحتی تنظیم و کمی به نرم دست پیدا نمود که این خود یک امتیاز میباشد.
سیستم ترمزها در این موتور از نوع دیسکی بوده که این به نوبه خود بسیار ارزشمند میباشد چرا که در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته که باعث افزایش دما در سطح لنت و دیسک میگردد، بر خلاف ترمز های کاسه ای با سرعت بسیار بالایی خنک گشته و باعث عمل متوقف سازی در موتور شده و حتی نسبت به ترمز های کاسه ای عمل توقف سازی را با سرعت تقریبی 2 برابر انجام میگیرد. در یک مقایسه کوچک زمانی که شما با سرعت 100 کیلومتر در ساعت رانندگی مینماید با اقدام به گرفتن ترمز در یک موتور با ترمز های کاسه ای پس از طی نمودن 360 متر متوقف میشود در صورتی که ترمز نمودن با موتوری که دارای ترمز دیسکی میباشد شما پس از طی نمودن126 متر متوقف میگردد.
کیفیت ساخت:
در کلیه قطعاتی که میتوان آنها را مشاهده نمود ( منظور کلیه قطعات بجز قطعات اصلی و حیاتی که در درون انجین بکار رفته اند) در ظاهر سطح کیفیت پاینی را نشان می دهند اما در عمل دارای کیفیت خوبی هستند و با سایر تولیدات شرکت های داخل ایران نسبتا رقابت نمایند. اما در مقابل با قیمت این موتور سطح کیفیت قطعات بالا بوده و به خوبی رضایت ماکین را در هر شرایطی جلب می نماید.
همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از زبان مالکان این موتور به تالارهای گفت و گوی سایت های پرشین موتور و تیونینگ مراجعه نمائید.
قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل احسان جی وای Ehsan GY200
قسمت دوم: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل احسان جی وای Ehsan GY200
نقد و بررسی تریل کویر 250 Kavire T2
نقد و بررسی تریل فلات Falat 250
نقد و بررسی تریل پیشرو گلد کیوام Pishro Golde 250
نقد و بررسی تریل روان RAVAN QM-R200
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران
آشنایی با بهترین موتورسیکلت های تریل مونتاژ ایران
تشخیص ایرادها و انواع صداهای اضافی انجین موتورسیکلت
آموزش نصب دزدگیر بر روی موتورسیکلت
تفاوت دنده تایم و زنجیرتایم و تسمه تایم در وسایل نقلیه
آشنایی با روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن
متن قولنامه خرید و فروش موتورسیکلت
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

با سلام.باتشکر از مطالب بسیار جالب و مفید شما. لطف بفرمایید بررسی موتور ایردوکو RT200 شرکت ایران دوچرخ رو هم انجام بدید و داخل سایت بزارید. سپاسگزارم

با عرض سلام یک دستگاه موتور سیکلت احسان مدل جی وان 200،سال 90کم کارکرد هست 4سال خوابیده بوده ،سالم هست چقدر میتوانم بفروشم خواهش میکنم یه حدود قیمت بدهید نمیخواهم سرم کلاه بره ،برای فروشش،پولش باید به یه بچه یتیم برسه
حدود 15 میلیون

سلام، من احسان تریل 200cc دارم قطعاتش در تهران کجا گیر میاد؟
قطعات اصلی را فقط از طریق کارخانه می توانید تامین کنید

سلام این موتور احسان gy200. همون تریل پرواز 200 هست ک قیمت حدود22 میلیون داره؟
خیر
در کل موتور پرواز 200 رو برای جاده و خاکی مناسب می دونید؟
برای مسافرت های سبک جادهای و درون شهر و مسیرهای خاکی عادی مناسب است

سلام احسان 250 مدل 89 چند سالی هم خواب بوده میگه 10 میلیون به نظرتون خوبه قیمتش؟
قیمت را از بازار محل زندگی خود تهیه نمائید. با توجه به خواب بودن موتور اگر بیش از یک سال بوده است توصیه نمیگردد.

سلا این موتور الان قیمتش چنده من ۱۲ میلیون پول دارم یکی همین نمونه میفروشه ۱۳ میلیون بعد مدل ۹۴ کم کار عروسک نگاش کنی فکر میکنی ۳ ماه کاره احسان واسه افرود خوبه
حدودا 18.000.000 تومان

سلام در حال حاضر یه دونه طرح قدیمش رو دیدم میگه 7500 و یکی طرح جدید میگه 8 هر دو هم مدل 94 به نظرتون خرید با این قیمت با توجه به تورم شدید قیمت ها معقول هست؟
لمروز خریدن بهتر از فردا خریدن است