شاید تا کنون شده باشد که شما هم در ترافیک های بسیار سنگین در شهر خود قرار گرفته باشد و یا به دلیل افزایش نرخ کرایه های وسایل عمومی و شلوغی آنها به فکر خریدن یک موتورسیکلت درون شهری افتاده باشید اما زمان خرید یک موتورسیکلت درون شهری با بسیاری از مارکها و مدل های مختلفی رو برو پرده باشد و شما را در انتخاب یک موتورسیکلت خود سردرگرم شده باشید. پس در ادامه با سرزمین دانستنی های حساس کامپیوتر دات کام همراه باشید تا بهترین موتورسیکلت های مونتاژی در بازار ایران در سال 1399 را بشناسیم.
توجه:
بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا تیر ماه 1399 می باشد.
با توجه به نتایج بدست آمده و بهبود عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 99 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال متورسیکلت ها میتوان گفت خرید موتورهای EFI وارد دوره جدیدی گردیده و میتوان آنها را کم کم پیشنهاد کرد اما همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری را برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی همچنان استفاده نمائید.
بهترین موتورهای 250cc:
کویر موتور کویر CRF 249 ![]() Kavir 249 CRF |
نیرو محرکه نامی 249 کیو ام ![]() Nami 249 QM |
گروه صنعتی فارس Pishro 249 Golde QM |
جهان همتا سیکلت فلات 250 ![]() Falat 249 KTM |
کویر موتور کویر T2 N 250 ![]() Kavir 249 T2N |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 24 اسب بخار | 22 اسب بخار | 17 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 22.5 اسب بخار | 19.7 اسب بخار | 15.6 اسب بخار | 14.6 اسب بخار | 13.7 اسب بخار |
گشتاور: | 17.3 نیوتون متر | 18.7 نیوتون متر | 14.9 نیوتون متر | 17.7 نیوتون متر | 10.3 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | روغن خنک | روغن خنک | روغن خنک | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 118 کیلومتر | 107 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | 105 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 3.5 لیتر | 3.5 لیتر | 3.6 لیتر | 3.6 لیتر | 3.5 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی ABS | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 140 کیلو گرم | 139 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 132 کیلو گرم | 120 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10: | 10 | 8.5 | 8 | 8 | 8.5 |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا XR 249 ![]() Bermoda 249 XR |
|
---|---|
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 11.6 اسب بخار |
گشتاور: | 12.02 نیوتون متر |
گیربکس: | 5 دنده |
خنک کننده: | هوا خنک |
استارت: | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 100 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی |
وزن: | 134 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 8 |
ارزش خرید از 10: | 7.5 |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی آر 249 ![]() Beneli 249 R |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 اس ![]() Beneli TNT 249 S |
تکتاز موتور سوزوکی 248 جی دابلیو ![]() Suzuki 250 Inazuma |
متین خودرو زنجان زونتس 250 ![]() Zontes 250 R / S |
نیکران موتور پاسارگاد بنلی 249 تی آر کا ![]() Beneli 249 TRK |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 32 اسب بخار | 32 اسب بخار | 30 اسب بخار | 22 اسب بخار | 20 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 31.5 اسب بخار | 31.5 اسب بخار | 26 اسب بخار | 24.16 اسب بخار | 19 اسب بخار |
گشتاور: | 21.2 نیوتون متر | 21.2 نیوتون متر | 24 نیوتون متر | 18.7 نیوتون متر | 21 نیوتون متر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 5 و 6 دنده | 6 دنده |
خنک کننده: | آب خنک | آب خنک / روغن خنک | آب خنک | روغن خنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 140 کیلومتر | 135 کیلومتر | 120 کیلومتر | 138 کیلومتر | 120 کیلومتر |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.1 لیتر | 2.3 لیتر | 2.6 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 185 کیلو گرم | 183 کیلو گرم | 133 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 173 کیلو گرم |
مسافت طولانی: | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10: | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 |
ارزش خرید از 10: | 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 9 |
بهترین موتورهای 200cc:
نیرو محرکه Nami 200 QM |
روان سیکلت روان 200 کیو ام ![]() Ravan 200 QM |
گروه صنعتی فارس پیشرو 200 کیو ام ![]() Pishro 200 QM |
جهان همتا سیکلت Falat 250 CRF |
نیرو موتور شیراز پرواز 200 جی وای ![]() Parvaz 200 GY |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 16 اسب بخار | 15 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 15.1 اسب بخار | 15.2 اسب بخار | 15.0 اسب بخار | 13.9 اسب بخار | 13.4 اسب بخار |
گشتاور: | 14.1 نیوتون متر | 14.6 نیوتون متر | 14.5 نیوتون متر | 13.3 نیوتون متر | 12.8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | روغن خنک | هواخنک | 5 دنده | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | هوا خنک | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 100 کیلومتر | الکتریکی | 100 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 100 کیلومتر | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 3.2 لیتر | 3.3 لیتر | 3.4 لیتر | 3.4 لیتر | 3.2 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 128 کیلو گرم | 128 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 118 کیلو گرم | 196 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 8.5 | 8 | 8.5 |
صنعتی تندر شهاب Pishro 200 Golde QM |
گروه صنعتی فارس Pishro 200 QM |
متین خودرو زنجان Matin MKZ 200 |
|
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 12.4 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 10 اسب بخار |
گشتاور: | 11.5 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 9 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 100 کیلومتر | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 3.3 لیتر | 3.1 لیتر | 3.5 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 129 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 129 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8 |
گروه صنعتی فارس پالسر 200 آر اس ![]() Pulse RS200 |
نیرو موتور شیراز آپاچی 200 آر تی آر ![]() Apache RTR 200 |
شاهین موتور لیفان KPS 200 ![]() Lifan 200 KPS |
کویر موتور کویر N2 230 ![]() Kavir 230 N2 |
جهان همتا سیکلت Hamtaz 200 NB |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 15 اسب بخار | 16 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 16.2 اسب بخار | 16.2 اسب بخار | 16.2 اسب بخار | 16.1 اسب بخار | 14.2 اسب بخار |
گشتاور: | 14.8 نیوتون متر | 14.8 نیوتون متر | 14.8 نیوتون متر | 14.5 نیوتون متر | 13.7 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | آب خنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 115 کیلومتر | 110 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده | 6 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 3.4 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
وزن: | 135 کیلو گرم | 135 کیلو گرم | 135 کیلو گرم | 125 کیلو گرم | 127 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 9.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان اچ ![]() Galexy 180 NH |
نیرو موتور شیراز گلکسی 180 ان ای ![]() Galexy 180 NA |
ایران دوچرخ آزما 200 سی در آی ![]() Azma 200 CDI |
ایران دوچرخ ارشیا 200 سی در آی ![]() Arshia 200 CDI |
نیرو موتور شیراز احسان 200 سی دی آی ![]() Ehsan 200 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار | 14 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 13.2 اسب بخار | 13.2 اسب بخار | 12.2 اسب بخار | 12.2 اسب بخار | 10.2 اسب بخار |
گشتاور: | 15.2 نیوتون متر | 15.2 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 12.2 نیوتون متر | 13.4 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 110 کیلومتر | 110 کیلومتر | 105 کیلومتر | 105 کیلومتر | 110 کیلومتر |
گیربکس: | 6 دنده | 6 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.2 لیتر | 2.2 لیتر | 2.4 لیتر | 2.4 لیتر | 2.8 لیتر |
ترمز جلو: | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی | دیسکی | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 134 کیلو گرم | 134 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 102 کیلو گرم | 104 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 8.5 |
بهترین موتورهای 150cc:
گروه صنعتی فارس باکسر 150 BM ![]() Bajaj Boxer 150 BM |
نیرو محرکه نامی 150 سی در آی ![]() Mani 150 CDI |
ایران دوچرخ XY150-10B ![]() XY150-10B |
گروه صنعتی فارس پیشرو کیو ام ![]() Pishro 150 QM |
گروه صنعتی فارس احسان EH 150 ![]() Ehsan 150 EH |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار | 12 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 11.8 اسب بخار | 11.26 اسب بخار | 10.7 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 11 اسب بخار |
گشتاور: | 12.26 نیوتون متر | 10.6 نیوتون متر | 9.5 نیوتون متر | 9 نیوتون متر | 10.1 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 98 کیلومتر | 96 کیلومتر |
گیربکس: | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.8 لیتر | 2.3 لیتر | 3.1 لیتر | 3.0 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | دیسکی | دیسکی |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای |
وزن: | 122 کیلو گرم | 98.5 کیلو گرم | 104 کیلو گرم | 140 کیلو گرم | 110 کیلو گرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8 | 8 | 7.5 | 8 |
بهترین موتورهای 125:
گروه صنعتی فارس تیزتک 125 سی در آی ![]() Tiztak 125 CDI |
گروه صنعتی تلاش |
نیرو محرکه |
گروه صنعتی فارس پیشرو 125 سی در آی ![]() Pishro 125 CDI S |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 ![]() Zomorod 125 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 10.5 اسب بخار | 10.4 اسب بخار | 10.1 اسب بخار | 10 اسب بخار | 9.7 اسب بخار |
گشتاور: | 9.5 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 98 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 و 5 دنده | 4 دنده | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.5 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | دیسکی | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 96 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 97 کیلو گرم | 100 کیلوگرم | 99 کیلوگرم |
مسافت طولانی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9.5 | 9 | 9 | 9 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8 |
شاهین موتور لیفان 125 سی در آی ![]() Lifan 125 CDI |
شاهین موتور دلتا 125 سی در آی ![]() Delta 125 CDI |
نیرو موتور شیراز احسان 125 سی در آی ![]() Ehsan 125 CDI S |
نیرو موتور شیراز پرواز 125 سی در آی ![]() Parvaz 125 CDI S |
صنعتی تندر شهاب تندر 125 سی در آی ![]() Tondar 125 CDI |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9.8 اسب بخار | 9.8 اسب بخار | 9.7 اسب بخار | 9.3 اسب بخار | 9.7 اسب بخار |
گشتاور: | 8.7 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر | 8.7 نیوتون متر | 8.3 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 و 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده | |
مصرف سوخت: | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای | دیسکی | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 105 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 100 کیلو گرم | 99 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
ارزش خرید از 10 | 9 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
کویر موتور کویر 125 ![]() Kavir 125 CDI |
پیشتاز موتور توس پیشتاز 125 ![]() Pishtaz 125 CDI |
زمرد کویر کاشان زمرد 125 ![]() Zomorod 125 CDI |
پاسارگاد سیکلت فارس آشیل 125 سی اسپرت ![]() Ashil 125 CDI S |
پاسارگاد سیکلت فارس برمودا 125 سی اسپرت ![]() Bermoda 125 CDI S |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
قدرت اسمی: | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار | 11 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 9 اسب بخار | 8.9 اسب بخار | 8.7 اسب بخار | 8.6 اسب بخار | 8.6 اسب بخار |
گشتاور: | 7.8 نیوتون متر | 7.8 نیوتون متر | 7.6 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر | 7.2 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | هندلی | هندلی | الکتریکی | الکتریکی | هندل |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 90 کیلومتر | 90 کیلومتر بر ساعت |
گیربکس: | 4 دنده | 4 دنده | 5 دنده | 5 دنده | 5 دنده |
مصرف سوخت: | 2.6 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر | 2.6 لیتر | 2.4 لیتر |
ترمز جلو: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 100 کیلوگرم | 105 کیلو گرم | 99 کیلوگرم | 105 کیلوگرم | 105 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | ندارد | ندارد | دارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 9 | 9 | 8.5 | 8.5 | 7.5 |
ارزش خرید از 10 | 8.5 | 8.5 | 8 | 7 | 7 |
شاهین موتور لیفان 125 PK ![]() Lifan 125 PK |
کویر موتور کویر 125 S1 ![]() Kavir 125 S1 |
نیرو موتور شیراز دایچی CR 150 ![]() Daichi 150 CR |
نیرو موتور شیراز پرواز RD 120 ![]() Parvaz 120 RD |
شاهین موتور دلتا YD 1500 ![]() Delta 1500 YD |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
قدرت اسمی: | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 10 اسب بخار | 3 اسب بخار |
قدرت واقعی: | 8.7 اسب بخار | 8 اسب بخار | 8.3 اسب بخار | 7.9 اسب بخار | 2.1 اسب بخار |
گشتاور: | 8 نیوتون متر | 7 نیوتون متر | 8.6 نیوتون متر | 7 نیوتون متر | 8 نیوتون متر |
خنک کننده: | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک | هواخنک |
استارت: | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی | الکتریکی |
حداکثر سرعت: | 95 کیلومتر | 85 کیلومتر | 95 کیلومتر بر ساعت | 95 کیلومتر بر ساعت | 52 کیلومتر |
گیربکس: | 4 دنده | 4 دنده | اتوماتیک | اتوماتیک | - |
مصرف سوخت: | 1.8 لیتر | 2.0 لیتر | 2.3 لیتر | 2.3 لیتر | - |
ترمز جلو: | دیسک | دیسک | دیسک | دیسک | دیسک |
ترمز عقب: | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای | کاسه ای |
وزن: | 98 کیلوگرم | 100 کیلوگرم | 125 کیلوگرم | 120 کیلوگرم | 96 کیلوگرم |
مسافت طولانی | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
امتیازکیفیت از 10 | 8 | 8 | 8.5 | 8.5 | 9 |
ارزش خرید از 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 10 |
لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI مدل های 99 می باشد که پس از طی مصافتی تقریبا بین 16.000 الی 20.000 کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده که نسبت به تست های قبلی که دو سال پیش گرفته شده بود نشان از بهبود یافتن این موتورها در سیستم EFI آنها دارد و اکنون میتوان گفت که این موتورها دارای حداقل استاندارها می باشند. اما همچنان این موتورها برای طی مصافت های طولانی قابل اعتماد نیستند و با توجه به کاهش چشمگیر میزان قدرت و گشتاور و عدم تغییر میزان مصرف سوخت در این موتورسیکلتها باید گفت طرح تغییر سیستم کاربراتور به EFI همچنان تا زمان درج این مطلب با شکست جدی دچار گردیده است و شاهد آن هستیم که اکثر شرکتها در برابر عرضه محصولات با فن آوری EFI دچار مشکل هستند و همچنان با تولید موتورهای کاربراتوری تحت عنوان مدل سال 95 اقدام به فروش محصولات خود می نمایند و محصولات کاربراتوری خود را همچنان تولید می نمایند.
با توجه به نتایج بدست آمده و بهبود عملکرد سیستم های EFI بر روی محصولات تولیدی سال 99 و با توجه به قوانین اجباری در زمان نقل و انتقال متورسیکلت ها میتوان گفت خرید موتورهای EFI وارد دوره جدیدی گردیده و میتوان آنها را کم کم پیشنهاد کرد اما همچنان توصیه میکنیم اگر قصد تعویض و یا فروش موتورسیکلت های کاربراتوری را برای حداقل 5 سال را ندارید بهتر است از موتورسیکلت های کاربراتی همچنان استفاده نمائید.
منبع: باشگاه موتور سواران ایران

سلام جناب مهندس خسته نباشین. موتور هوندا 125 احسان مدل 99 چهار دنده هندلی چند ستاره میگیرد.
فاقد ستاره
و اینکه ایا از لحاظ کیفیت قطعات قابل قبول است و مناسب پیک است؟
جوابگو است

سلام خسته نباشید سحر125همان احسان 125
خیر تفاوت دارند

سلام مهندس کویر200مدل ۹۹چندستاره میگیره
یک ستاره

سلام ببخشید ازبین این برندهای متور ۱۲۵ کدوم کیفیت بهتری داره؟ تیزپر توس_احسان_پرواز_همتاز_پیشتاز توس_تکتاز
اخرین مطلب بهترین های سال 1401 زا مطالعه نمائید

سلام بین موتورهای طرح ویو ۱۲۵کویر و متین واحسان وپرواز از نظر انژکتور بترتیب کدام بهتر است
احسان، کویر، متین پیشنها میگردد

سلام میخواستم بدونم نامی qm200 و روان از نظر انجین و گیربکس یکی هستن؟
از نظر قطعات تقریبا بله ولی از نظر قدرت و گشتاور خیر
و تفاوت هاشون دقیقا چیه؟
نسبت تراکم در روان بالاتر و در نتیجه قدرت و گشتاور بهینه تری را ارائه می دهد
و سوال سوم اینکه با توجه به اینکه در بررسی سال ۹۹ نامی و روان امتیاز برابری دارند و در بررسی سال های بعد نامی امتیاز کمتری دارد آیا خرید نامی مدل ۹۹ با کارکرد ۲۰۰۰ کیلومتر و قیمت ۶۵ میلیون از نظر شما مناسب است؟
از نظر قیمتی، تبدیل ریال به کود هم با ارزشتر است ولی از نظر اینکه روان یا نامی نسبت به مبلغی که شما گفتید باید به بازار شهر خود مراجعه کنید

سلام میخوایتم بدونم از نظر کیفیت ساخت_ قدرت و شتاب متین ۲۰۰ بهتره یا همتاز ۲۰۰ ؟؟؟؟
همتاز پیشنهاد میگردد

سلام خسته نباشید بنده ی موتور ۱۵۰ بلوچ مدل ۱۴۰۰ دارم میخواستم ببینم از نظر کیفیت ساخت و امکانات در کدام رده قرار میگیرد خوب است یا بد؟
متوسط رو به پایین

سلام وقت شما بخیر ببخشید میخواستم بدونم که نظر شما در مورد موتور کبیر km 180 زنجیر تایم چیه؟
متوسط رو به خوب
ارزش خرید داره؟
هر چیزی ارزشش بیشتر از نگهداشتن پول نقد ریال است
مشکل خاصی ندارن؟
چه مشکلی؟
ممنون میشم جواب بدید

سلام،موتور هندا ۱۵۰ لیفان بهتره یا کویر
در نوع کاربراتور کویر ارجحیت دارد
با نسبت اختلاف قیمت ۱۰-۱۱ میلیونی که دارن؟
معیار قیمت برای انتخاب یک موتورسیکلت چندان اصولی نیست
یا اگه برند خاصی هست که بهتر از هردو اینا هست بفرمایید
مزالب بالا و مشخصات موتورسیکلت های فوق را ببرسی نمائید.
و اینکه در کل موتور هندا ۱۵۰ خوبه یا ۱۲۵؟
بستگی به هدف و کاربرد استفاده شما دارد